Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel geld

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:tja ach en de hondjes die hier zijn hebben ook helemaal geen afstamming ergens in het buiteland zitten :roll:
kom op zeg word nou toch eens ff wakker
wil je over lijnteeld praten gaan we er over praten vind ik prima
wil je praten over het beginne met fokken ook prima
maar wat het probleem is met beginnent fokker vandaag de dag ze hebben niet de juiste instelling kopen een hondje vinden het leuk en gaan er mee fokken weten heg nog steg ja dan fok je rommel
leer eerst heel je lijnen uit je kop dan ga je kijken wat je nodig heb en dan ga je kijken of je er aan kan komen
en inporteren voor bloed verversing is wel het domste wat je kan doen

mol 8)
Nee, dat heb je goed gezien. De meeste honden die hier in Europa zitten is puur Europees bloed. De Japanners moet je in een stamboom vaak met een loep gaan zoeken.
Gelukkig zijn er binnen ons ras nog mensen die het geld ervoor over hebben om honden uit Japan te halen. De laatste jaren gebeurt het met de regelmaat van de klok, en dat was hard nodig om nieuwe lijnen te ontwikkelen.
Zo te zien ben je niet echt bekend met het ras......
ik hoef niet bekent te zijn met het ras om te weten hoe je moet fokken dat is bullshit
maar ga mij nou niet vertellen hoe dat je lijnteeld moet beoefenen
en ik heb het over importeren en niet alleen over japan dat woord heb ik nergens gebruikt
tis wat je nodig heb dat je dat moet inporteren dat heb ik gezegt.
en als je alleen voor bloed verversing in je lijnteeld een hond ga inporten
heb je of gewoon weg geld teveel of je bent gewoon verschrikkelijk dom

mol 8)
Laatst gewijzigd door Mol op 26 mei 2004 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

Podenji schreef:waarom wordt lijnteelt altijd zo opgehemeld?????
ik ken een hoop schrijnende gevallen van lijnen waar veel lijnteelt in voorkomt....misshcien een vast type maar er zijn ook belangrijkeer dingen en ik ken ook gevallen van lijnteelt waarbij op een gegeven moment behoorlijke andere types uitkwamen ook honden die niet meer aan de rasstandaard voldoen
Lijnteeld is over het algemeen heel betrouwbaar......
Mol
Zeer actief

Podenji schreef:waarom wordt lijnteelt altijd zo opgehemeld?????
ik ken een hoop schrijnende gevallen van lijnen waar veel lijnteelt in voorkomt....misshcien een vast type maar er zijn ook belangrijkeer dingen en ik ken ook gevallen van lijnteelt waarbij op een gegeven moment behoorlijke andere types uitkwamen ook honden die niet meer aan de rasstandaard voldoen
dan is er toch iets goed fout gegaan in bij die fokker in zijn lijnteeld
zolnag je lijteeld goed beoefend kan je er oneidig lang mee doorgaan
met 1 keer in de zoveeltijd een bloedverversing
maar maak je 1 fout en je fokt er opdoor komt het nooooooooooit meer goed

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:tja ach en de hondjes die hier zijn hebben ook helemaal geen afstamming ergens in het buiteland zitten :roll:
maar wat het probleem is met beginnent fokker vandaag de dag ze hebben niet de juiste instelling kopen een hondje vinden het leuk en gaan er mee fokken weten heg nog steg ja dan fok je rommel
leer eerst heel je lijnen uit je kop dan ga je kijken wat je nodig heb en dan ga je kijken of je er aan kan komen

mol 8)
Nee, dat heb je goed gezien. De meeste honden die hier in Europa zitten is puur Europees bloed. De Japanners moet je in een stamboom vaak met een loep gaan zoeken.
Gelukkig zijn er binnen ons ras nog mensen die het geld ervoor over hebben om honden uit Japan te halen. De laatste jaren gebeurt het met de regelmaat van de klok, en dat was hard nodig om nieuwe lijnen te ontwikkelen.
ik hoef niet bekent te zijn met het ras om te weten hoe je moet fokken dat is bullshit
en ik heb het over importeren en niet alleen over japan dat woord heb ik nergens gebruikt

mol 8)
Als je lijnteeld wil beoefenen zul je toch lijnen moeten hebben, nietwaar? Ons ras is pas sinds 1980 ongeveer in Europa. Vandaar dat regelmatig bloedverversing nodig is om nieuwe lijnen te creeëren......
Mol
Zeer actief

shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:

mol 8)

mol 8)
Als je lijnteeld wil beoefenen zul je toch lijnen moeten hebben, nietwaar? Ons ras is pas sinds 1980 ongeveer in Europa. Vandaar dat regelmatig bloedverversing nodig is om nieuwe lijnen te creeëren......
ja maar dan nog ga je toch geen hond importeren voor een 1malige outcross
dan ben je niet wijs
en als er in 24 jaar nog niks hier in europa voor elkaar is gebakken nou dan vraag ik me af waar ze aldietijd mee bezig zijn geweest

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:Nee, dat heb je goed gezien. De meeste honden die hier in Europa zitten is puur Europees bloed. De Japanners moet je in een stamboom vaak met een loep gaan zoeken.

mol 8)
ja maar dan nog ga je toch geen hond importeren voor een 1malige outcross
dan ben je niet wijs
en als er in 24 jaar nog niks hier in europa voor elkaar is gebakken nou dan vraag ik me af waar ze aldietijd mee bezig zijn geweest

mol 8)
Er waren maar ee handjevol fokkers. Nu is de Shiba bekender geworden ( sinds ongeveer 5 jaar) en gaat men er meer mee bezig.
Die import word natuurlijk niet gebruikt om éénmalig te gebruiken. Daar zijn ze te duur voor.....dat hoef ik jou niet uit te leggen, toch?
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:[met 1 keer in de zoveeltijd een bloedverversing

mol 8)
Wat zeg je nu dan?
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

shiba schreef:Ben maar blij dat er nog zoveel mensen met hun honden showen.......DE maier om verantwoord naar een hond te zoeken. Het is te gek voor woorden, maar eigenlijk is het een TENTOONSTELLING. Mensen die graag een hond willen, maar niet kunnen besluiten van welk ras, kunnen zo een tentoonstelling bezoeken om allerlei rassen te zien. Ook mensen die al wel weten welk ras ze willen kunnen op een tentoonstelling uitzoeken welk type ze mooi vinden, en van welke fokker ze een hondje dan willen.
De bezoeker betaald 5-10 Euro entree. De exposant betaald ongeveer 40 Euro per hond! Dan wordt je ook nog verplicht om als je honden gekeurd zijn te blijven tot 4 uur, omdat bezoekers je honden niet meer kunnen zien als je weggaat.......
Nou zoveel showen er niet meer,ook niet zo vreemd als je ziet wat voor keurmeesters je soms krijgt.Sommige hebben nog nooit van hun leven het te keuren ras gezien.
Het bezoekers aantal is tegenwoordig ook droevig te noemen,zeker op zaterdag als ook nog eens de zon schijnt.Op vrijdags schrijf ik dan ook zeker niet in,want dan ga je als tentoonstelling zeker je doel voorbij,nml. tentoonstellen aan bezoekers,die zijn er dan nml. niet.
Schrijf tegenwoordig vaak op clubmatches in,veel gezelliger en vaak ook groot aantal bezoekers.

Gr. Christa
Mol
Zeer actief

shiba schreef:

mol 8)
Wat zeg je nu dan?
bloed verversing doe je door middel van een vreemde reu ,waar je dan een teef uit houd zodat je hier direct weer de lijn kan sluiten.
dus ga ik geen reu importeren voor in lullig wippje dan haal ik wel zaad hier heen
en een verversing met een teef duurt te lang snap je het nog lijnteeld of moet ik het jou nou gaan uit leggen.

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

Xhrista schreef:
shiba schreef:Ben maar blij dat er nog zoveel mensen met hun honden showen.......DE maier om verantwoord naar een hond te zoeken. Het is te gek voor woorden, maar eigenlijk is het een TENTOONSTELLING. Mensen die graag een hond willen, maar niet kunnen besluiten van welk ras, kunnen zo een tentoonstelling bezoeken om allerlei rassen te zien. Ook mensen die al wel weten welk ras ze willen kunnen op een tentoonstelling uitzoeken welk type ze mooi vinden, en van welke fokker ze een hondje dan willen.
De bezoeker betaald 5-10 Euro entree. De exposant betaald ongeveer 40 Euro per hond! Dan wordt je ook nog verplicht om als je honden gekeurd zijn te blijven tot 4 uur, omdat bezoekers je honden niet meer kunnen zien als je weggaat.......
Nou zoveel showen er niet meer,ook niet zo vreemd als je ziet wat voor keurmeesters je soms krijgt.Sommige hebben nog nooit van hun leven het te keuren ras gezien.
Het bezoekers aantal is tegenwoordig ook droevig te noemen,zeker op zaterdag als ook nog eens de zon schijnt.Op vrijdags schrijf ik dan ook zeker niet in,want dan ga je als tentoonstelling zeker je doel voorbij,nml. tentoonstellen aan bezoekers,die zijn er dan nml. niet.
Schrijf tegenwoordig vaak op clubmatches in,veel gezelliger en vaak ook groot aantal bezoekers.

Gr. Christa
De inschrijvingen lopen over het algemeen vaak terug. Maar bij onze club nog steeds elk jaar meer inschrijvingen. Dat komt vanwege de sachappelijke prijzen. Ook zijn hier altijd veel bezoekers. Ik heb het over de show in Eindhoven.
Mensen schrijven daar toch vaak in omdat men probeert zoveel mogelijk goede buitenlandse keurmeesters te krijgen.
Xhrista
Zeer actief
Contacteer:

Tentoonstellingen O.T.

shiba schreef:De inschrijvingen lopen over het algemeen vaak terug. Maar bij onze club nog steeds elk jaar meer inschrijvingen. Dat komt vanwege de sachappelijke prijzen. Ook zijn hier altijd veel bezoekers. Ik heb het over de show in Eindhoven.
Mensen schrijven daar toch vaak in omdat men probeert zoveel mogelijk goede buitenlandse keurmeesters te krijgen.
Aan buitenlandse keurmeester heb je niks met een nederlandse hond en op vrijdag komt er echt haast niemand kijken.Sorry ,maar ik vind Eindhoven juist 1 van de shows waar ik niet gauw zal inschrijven.Maar misschien heb ik het gewoon paar keer verkeerd getroffen.Komt er voor mij een gunstige keurmeester en is het niet op vrijdag,dan schrijf ik ook gewoon in.
Heb er trouwens maar even OT boven gezet,want we dwalen af ;)

Gr. Christa
shiba
Actief
Contacteer:

Re: Tentoonstellingen O.T.

Xhrista schreef:
shiba schreef:De inschrijvingen lopen over het algemeen vaak terug. Maar bij onze club nog steeds elk jaar meer inschrijvingen. Dat komt vanwege de sachappelijke prijzen. Ook zijn hier altijd veel bezoekers. Ik heb het over de show in Eindhoven.
Aan buitenlandse keurmeester heb je niks met een nederlandse hond en op vrijdag komt er echt haast niemand kijken.Sorry ,maar ik vind Eindhoven juist 1 van de shows waar ik niet gauw zal inschrijven.Maar misschien heb ik het gewoon paar keer verkeerd getroffen.Komt er voor mij een gunstige keurmeester en is het niet op vrijdag,dan schrijf ik ook gewoon in.
Heb er trouwens maar even OT boven gezet,want we dwalen af ;)

Gr. Christa
Toch een discussie waard waarom je met een Nederlandse hond niets aan een buitenlandse keurmeester hebt.....
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:

mol 8)
Wat zeg je nu dan?
bloed verversing doe je door middel van een vreemde reu ,waar je dan een teef uit houd zodat je hier direct weer de lijn kan sluiten.
dus ga ik geen reu importeren voor in lullig wippje dan haal ik wel zaad hier heen
en een verversing met een teef duurt te lang snap je het nog lijnteeld of moet ik het jou nou gaan uit leggen.

mol 8)
Waarom zou verversing met een teef te lang duren? Vaak worden teven geïmporteerd met de buik vol.....of op de leeftijd dat ze meteen gedekt kunnen worden.
Mol
Zeer actief

heb nou wel begrepen wat ik heb geschreven hier boven ????
zo niet moet ik het dan nog duidelijker uitleggen???????

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:heb nou wel begrepen wat ik heb geschreven hier boven ????

mol 8)
Leg maar uit dan..... Met een teef die dekrijp hierheen komt heb je net zo snel pups dan met een reu die je importeerd.
Mol
Zeer actief

shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:heb nou wel begrepen wat ik heb geschreven hier boven ????

mol 8)
Leg maar uit dan..... Met een teef die dekrijp hierheen komt heb je net zo snel pups dan met een reu die je importeerd.
sorry hoor maar je leest echt niet he, heb je eenigh iedee hoe lijnteeld werk?

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:

mol 8)

mol 8)
Jij wel dan? Ik heb het idee dat jij niet goed leest wat ik zeg....
Mol
Zeer actief

shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:

mol 8)

mol 8)
Jij wel dan?
hahahahahah nou ik weet dus genoeg,je bent dus totaal niet bekent met lijnteeld ,en ik ga het echt niet helemaal uit leggen hoor met dit soort andwoorden :roll:

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:Leg maar uit dan..... Met een teef die dekrijp hierheen komt heb je net zo snel pups dan met een reu die je importeerd.

mol 8)
Jij wel dan?
hahahahahah nou ik weet dus genoeg,je bent dus totaal niet bekent met lijnteeld ,en ik ga het echt niet helemaal uit leggen hoor met dit soort andwoorden :roll:

mol 8)
Natuurlijk ben ik bekend met lijnteeld. Ik heb hier een lijnteeld hond zitten(wereldkampioen).
Je kunt op meerdere manieren lijnteeld toepassen.
Waarom zou het persé van een reu af moeten komen dat vreemde bloed?
Onzin natuurlijk. Een teef werpt ook reuen met dat vreemde bloed, een jaar later kun je de lijn sluiten op een andere teef uit je lijn.

Ik zie niet in dat dit trager werkt dan op jou manier.....
Mol
Zeer actief

shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef: sorry hoor maar je leest echt niet he, heb je eenigh iedee hoe lijnteeld werk?

mol 8)
Jij wel dan?

mol 8)
Natuurlijk ben ik bekend met lijnteeld. Ik heb hier een lijnteeld hond zitten(wereldkampioen).
Onzin natuurlijk. Een teef werpt ook reuen met dat vreemde bloed, een jaar later kun je de lijn sluiten op een andere teef uit je lijn.

dan weet je gewoonweg niet hoelijnteeld werk klaar ik fok nu al 10 jaar lijnteeld maar met de denk wijzen zoals jij zegt kan je geen goeie lijnteeld beoefenen

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:Jij wel dan?

mol 8)

dan weet je gewoonweg niet hoelijnteeld werk klaar ik fok nu al 10 jaar lijnteeld maar met de denk wijzen zoals jij zegt kan je geen goeie lijnteeld beoefenen

mol 8)
Wat jij wil.......Lijnteeld moet ook geen inteeld worden. Een COI boven de 12,5 % is al niet echt super.......
Als je zo bang bent om een complete outcross toe te passen, om vervolgens terug te gaan in je lijnen, ben je straks uitgeboerd......
Mol
Zeer actief

shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef: hahahahahah nou ik weet dus genoeg,je bent dus totaal niet bekent met lijnteeld ,en ik ga het echt niet helemaal uit leggen hoor met dit soort andwoorden :roll:

mol 8)

mol 8)
Wat jij wil.......Lijnteeld moet ook geen inteeld worden. Een COI boven de 12,5 % is al niet echt super.......
Als je zo bang bent om een complete outcross toe te passen, om vervolgens terug te gaan in je lijnen, ben je straks uitgeboerd......
goeie lijnteeld kan oneidig lang door gaan met 1 keer in de 5 jaar een bloedverversing via een vreemde reu

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:Natuurlijk ben ik bekend met lijnteeld. Ik heb hier een lijnteeld hond zitten(wereldkampioen).

mol 8)
goeie lijnteeld kan oneidig lang door gaan met 1 keer in de 5 jaar een bloedverversing via een vreemde reu

mol 8)
Eeehmm, dit bericht was niet echt doorgekomen, :oops: dus nu dan bij deze. (beter laat dan nooit)

Het probleem zit hem in het feit dat er nog niet veel honden zijn van een bepaalde lijn. En dan wil je natuurlijk ook alleen maar de besten kiezen. Dan blijft er niet veel over. Vandaar dat er dus nog zoveel geimporteerd wordt.....Het is allemaal nog in opbouw.
De Shiba heeft hier in Nederland een geweldige kwaliteit in vergelijk met andere Europese landen. Mede door het vele importeren.
Veel fokkers uit bijvoorbeeld Frankrijk blijven voortborduren op oude lijnen, waar nog teveel fouten in zaten. Dat probleem is in Nederland uit de wereld geholpen door regelmatig Japans bloed te gebruiken.
Laatst gewijzigd door shiba op 02 jun 2004 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet het eigenlijk niet. Sypke kostte 175 euro, Mees was gratis. Ik vind de standaardprijs voor een Stabij met stamboom wel redelijk: 450 euro.
Xhrista
Zeer actief
Contacteer:

shiba schreef:Toch een discussie waard waarom je met een Nederlandse hond niets aan een buitenlandse keurmeester hebt.....
Omdat ze zich vaak totaal niet in de rasstandaard hebben verdiept en er ook soms nog nooit 1 gezien hebben of wel en dan zijn het buitenlandse honden die er ergens een beetje op lijken.

Gr. Christa
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Goed dat ik nog niet stellig een maximumprijs heb neergezet hier; Siemen was 750 euro en ik dacht dat ik 1000 euro wel het maximum vond.

Maar nou blijkt dat het ras waar ik mijn oog op heb laten vallen om er in de toekomst bij te nemen (bracco italiano), maar liefst 1250 euro kost! Aaargh! Ik vind het echt heel duur maar het zal me niet weerhouden van de aanschaf; ik vind andere criteria belangrijker dan de prijs. We nemen de hond pas over een of twee jaar, dus dan kunnen we misschien de komende jaren andere grote aanschaffen bewust iets goedkoper doen ofzo. Ik heb veel vertrouwen in de fokker dus ik verwacht wel een goede en gezonde hond te krijgen; ik ga in ieder geval zeker niet op zoek naar een goedkoper adresje. Ik heb er al wel over zitten denken dat ik het niet erg zou vinden als de hond geen goede tekening heeft ofzo en daardoor voor deze fokker minder waard is.

En natuurlijk ga ik meteen een gezondheidsverzekering voor de hond nemen; dat zijn voor mij normale kosten die bij de aanschafprijs horen. Bij Siemen hebben we daar gelukkig ook erg veel profijt van gehad.

Wat bij deze nieuwe hond flink zou schelen, is dat we niet meer van die belachelijk dure opvoedingscursussen gaan doen. We hebben genoeg geleerd om het nu zelf te doen; bij Siemen waren we in het eerste jaar iets van 365 euro kwijt aan cursussen; een veel te dure EHBO-cursus van 80 euro, een slechte puppy-cursus van 90 euro, een basiscursus van een andere hondenschool (was wel een goede cursus) voor 125 euro en daarna weer een teleurstellend slechte cursus bij diezelfde hondenschool voor elementaire gehoorzaamheid (was dacht ik weer iets van 75 euro).
Wel willen we ook met de nieuwe hond jachttraining doen; dat is dan weer iets van 80 euro maar het lidmaatschap voor de knjv (125 euro) hebben we nu toch al vanwegen Siemen. Shit wat zijn honden duur! En dan heb ik het nog niet eens over voer, vetbedden (die eet Siemen op), hondenbelasting en andere kosten... :cry2:
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

Als je iets echt graag wil dan ben je gewoon bereid er voor te sparen als dat nodig is. Beknibbel je op de prijs van je hond.... tja, het kan zijn dat je 'm dan bij een broodfokker vandaan haalt. Is idd stukken goedkoper in aanschaf, maar ook in onderhoud?! Ik weet dat de CCI pups voor € 500,- weggaan, maar ik weet ook van prijzen van € 1250,-. Ik heb betaald wat de CCCN als indicatieprijs aangaf voor een pup, nl € 1000,- en dat is m'n puppie iedere eurootje waard geweest (en nog). Dus ik ben het eens met Martin als ie zegt dat hij er €2500,- voor over had, zou ik er ook voor over hebben... (Ik zou het alleen niet eerlijk tegen m'n partner zeggen, want die zou wel een rolberoerte krijgen :mrgreen: )

Verder kan ik me aansluiten bij de 'opmerkingen' van Mol over prijzen/lijnen/kampioenen enz. Je kan rassen en combinaties niet zomaar vergelijken met elkaar. Doe je dat wel, dan ben je echt verkeerd bezig.
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
shiba
Actief
Contacteer:

Xhrista schreef:
shiba schreef:Toch een discussie waard waarom je met een Nederlandse hond niets aan een buitenlandse keurmeester hebt.....
Omdat ze zich vaak totaal niet in de rasstandaard hebben verdiept en er ook soms nog nooit 1 gezien hebben of wel en dan zijn het buitenlandse honden die er ergens een beetje op lijken.

Gr. Christa
Er zijn ook Nederlandse keurmeesters die er geen verstand van hebben. Het vervelende is dat ze dan niet een eigen mening durven te geven over een hond, maar afgaan op wie er ACHTER de hond staat....dan lijden ze geen gezichtsverlies.

Geef mij maar een buitenlander. Of die dan verstand van het ras heeft of niet, de kansen zijn dan in ieder geval gelijk.

Toch is het zo dat met ons ras er heel veel buitenlandse rasspecialisten zijn met kennis van zaken. (gelukkig)

Even een feit: Mijn reu en teef hebben samen zo een 25 CAC's op hun naam staan. Al die cac's zijn verkregen door het winnen bij een buitenlandse keurmeester, op 1 na.....

De ene week sta je bij een Japanse keurmeester, en win je met een jeugdteef het CAC boven kampioensteven uit, het volgende weekeind wordt je laatste bij een Nederlandse keurmeester........
Raar toch?

Ik zeg natuurlijk niet dat mijn honden ALTIJD winnen, natuurlijk niet, maar bij een Nederlandse Keurmeester winnen ze NOOIT. De reserfjes krijgen ze dan op zijn hoogst.....
shiba
Actief
Contacteer:

willemien schreef:Goed dat ik nog niet stellig een maximumprijs heb neergezet hier; Siemen was 750 euro en ik dacht dat ik 1000 euro wel het maximum vond.

Maar nou blijkt dat het ras waar ik mijn oog op heb laten vallen om er in de toekomst bij te nemen (bracco italiano), maar liefst 1250 euro kost! Aaargh! Ik vind het echt heel duur maar het zal me niet weerhouden van de aanschaf; ik vind andere criteria belangrijker dan de prijs. We nemen de hond pas over een of twee jaar, dus dan kunnen we misschien de komende jaren andere grote aanschaffen bewust iets goedkoper doen ofzo. Ik heb veel vertrouwen in de fokker dus ik verwacht wel een goede en gezonde hond te krijgen; ik ga in ieder geval zeker niet op zoek naar een goedkoper adresje. Ik heb er al wel over zitten denken dat ik het niet erg zou vinden als de hond geen goede tekening heeft ofzo en daardoor voor deze fokker minder waard is.

En natuurlijk ga ik meteen een gezondheidsverzekering voor de hond nemen; dat zijn voor mij normale kosten die bij de aanschafprijs horen. Bij Siemen hebben we daar gelukkig ook erg veel profijt van gehad.

Wat bij deze nieuwe hond flink zou schelen, is dat we niet meer van die belachelijk dure opvoedingscursussen gaan doen. We hebben genoeg geleerd om het nu zelf te doen; bij Siemen waren we in het eerste jaar iets van 365 euro kwijt aan cursussen; een veel te dure EHBO-cursus van 80 euro, een slechte puppy-cursus van 90 euro, een basiscursus van een andere hondenschool (was wel een goede cursus) voor 125 euro en daarna weer een teleurstellend slechte cursus bij diezelfde hondenschool voor elementaire gehoorzaamheid (was dacht ik weer iets van 75 euro).
Wel willen we ook met de nieuwe hond jachttraining doen; dat is dan weer iets van 80 euro maar het lidmaatschap voor de knjv (125 euro) hebben we nu toch al vanwegen Siemen. Shit wat zijn honden duur! En dan heb ik het nog niet eens over voer, vetbedden (die eet Siemen op), hondenbelasting en andere kosten... :cry2:
Tel inderdaad alles maar eens bijelkaar op. Triest gewoon hoe die honden ervoor zorgen dat je knip steeds leger wordt :cry: Maar je krijgt er als het goed is ook een heleboel voor terug. :-D Toch?
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

psies; dat dan weer wel... ;)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”