Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zouden jullie uiterlijk betalen voor een rashond?
amy was nogal aan de prijzige kant mensen die ik vertel hoeveel ze gekost heeft wijzen dan ook regelmatig op hun voorhoofd, oftewel of ik een beetje gestoord ben om dat voor een hondje over te hebben.
ik wilde haar heel graag, dus had ik dat er wel voor over...
Zoveel als de hond kost die ik zou willen hebben.
Als ik bv perse een Azawhak zou willen, ik weet niet wat ze kosten trouwens, en die zou bv 1200 euro kosten dan zou ik daar voor sparen. Ik ga niet beknibbelen op de hond die ik graag wil en daarom een goedkope zoeken of een ander ras nemen. Je wil wat je wil en het kost wat het kost denk in dan maar. Een nieuwe stereo is even duur dus ach.....
Als ik een ras wil hebben die duur is in aanschaf, spaar ik daarvoor.
Mijn "smaak" is trouwens niet extreem duur. Een boxer ligt nu rond de 650 euro geloof ik, een Hollandse Herder kost ongeveer 450 euro. Valt dus nog wel mee.
De meeste boxers kosten zo rond de 800 euro. Het zou maar net zijn hoe graag ik hem wil hebben, maar een grens zou voor mij 3000 euro zijn, als ik eerlijk naar mijn financien kijk.
Rashonden kunnen naar mijn idee niet duur genoeg zijn!
Dat zorgt ervoor dat mensen een hond heel bewust kopen. Je kijkt wel uit om een hond van 1500 Euro aan een boom te binden als je op vakantie gaat....
shiba schreef:Rashonden kunnen naar mijn idee niet duur genoeg zijn!
Dat zorgt ervoor dat mensen een hond heel bewust kopen. Je kijkt wel uit om een hond van 1500 Euro aan een boom te binden als je op vakantie gaat....
Mensen die fokken voor het geld hou je altijd.....
Maar als je met honden wil fokken die het ras waardig zijn, en allemaal gekeurd zijn, ben je een liefhebber van het ras. Er gaat zoveel geld inzitten.......Als je zo een fokker bent, die het uit liefde voor het ras doet, wil je dat een hond van jou fok met beleid gekocht wordt. Mensen die serieus een goede hond willen van een bepaald ras hebben graag dat geld ervoor over. Zo niet, moet je een hondje uit het asiel gaan halen. Daar zitten er helaas nog genoeg!
jores schreef:Onze Joris hebben we 650 euro voor betaald en de volgende hond kost 1000 euro (als die maar gezond is, hebben we dat er graag voor over)
Helaas gaat de vergelijking hoe duurder hoe gezonder niet op......was het maar altijd zo Er zijn fokkers die met ongekeurde honden fokken en daar net zoveel geld voor vragen als een fokker die zijn ziel en zaligheid in het ras legt! :stoom Dat mensen dan nog een hond daar gaan kopen is mij een raadsel.....
Maar waarom de toch redelijk veel voorkomende rassen als Bull Terrier, Bull Mastiff, Engelse Bulldog zo duur moeten zijn is mij een raadsel. Zijn de gezondheidsonderzoeken van die rassen zoveel uitgebreider of duurder dan die van andere rassen? Of komt het door een moeilijker bevalling met meer DA-kosten?
shiba schreef:Je kijkt wel uit om een hond van 1500 Euro aan een boom te binden als je op vakantie gaat....
Als het geld je moet tegenhouden om een hond aan een boom te binden vraag ik me toch af waar je mee bezig bent... Noem je dat liefde voor de hond?
Als je er veel geld voor moet uitgeven, en zelfs voor moet sparen, is het in ieder geval geen opwelling. Dan wordt een hond bewust aangekocht.
Niet iedereen moet sparen voor 1500 euro hoor...
Nee, ik vind het een beetje een kromme opmerking. Een hond moet je niet kunnen kopen voor 10 euro in een winkel... maar... overdrijven is ook nergens voor nodig.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Maar waarom de toch redelijk veel voorkomende rassen als Bull Terrier, Bull Mastiff, Engelse Bulldog zo duur moeten zijn is mij een raadsel. Zijn de gezondheidsonderzoeken van die rassen zoveel uitgebreider of duurder dan die van andere rassen? Of komt het door een moeilijker bevalling met meer DA-kosten?
Op dat laatste kan ik geen antwoord geven. Maar ook fokkers die meer nesten fokken komen met ons ras bijna niet uit de kosten. Met veel geluk worden er 4 pups geboren. Als je je honden kampioen wil maken, dierenartsrekeningen hebt betaald, en dure honden uit Japan importeerd om de lijnen te vernieuwen, moet er soms nog geld bij....
Ik zou sparen. Ik wil bijvoorbeeld heel graag een kooikertje later. nou worden er allemaal raslose of kruisingen aangeboden. Die zijn natuurlijk veel goedkoper maar ik wil toch liever een kooiker met stamboom hebben. Maar er is natuurlijk een grens over hoeveel ik zou betalen. Al kost de ene pup 2000 euro en van een ander nest 1000 (zijn trouwens dan hoge prijzen voor kooikers) dan zou ik toch even kijken van wat is er nou zoveel beter aan de pup van 2000.
Ik zou er ook voor sparen. Als ik een fokker heb gevonden die ik echt heel goed vind, zal ik daar perse een pup van willen en dan zou ik niet met met minder genoegen nemen. Dan kost dat maar wat meer centen.
Tot nu toe zijn mijn honden erg goedkoop geweest
Tarzan 275 GULDEN, Nina 225 GULDEN en Chaya 375 EURO.
Maar als ik bijvoorbeeld een goede Dogo met stamboom zou willen dan kost dan al snel 1000 euro, als het niet meer is.
Wij zijn nogal gek op middenslag Schnauzers, maar of onze volgende hond weer een Schnauzer zal zijn is nog maar de vraag.
Ik ben idd zo'n troela die niet zonder hond kan/wil zijn en als Kevin komt te overlijden dan komt er vrij snel weer een hond in huis. Ik wil dus geen jaar of zo wachten op een bepaalde hond.
En zoals onze toekomst er nu uitziet dan denk ik niet dat wij ons weer een raspup kunnen veroorloven (2 studerende kids).
"Gelukkig" zijn er ook nog herplaatsers .
UITERAARD gaan we weer voor een Schnauzer, maar een ander is net zo welkom.
Ik kijk bij het aanschaffen van een hond niet naar het prijskaartje maar naar de hond. Een aanschafsprijs is een eenmalige kostenpost en ik vind het niet verstandig daarop te gaan bezuinigen. Ik heb liever de hond die ik dan wil hebben dan 400 euro meer in mijn zak om maar eens wat te noemen.
Gelukkig heb ik vooralsnog een goedkope smaak!
Ligt eraan waar je de hond voor wilt gebruiken.
Klink misschien raar, maar wil je gewoon een huis hond dan hoeft het niet eens zo heel duur te zijn om een goede tot redelijk goed gefokte hond te kopen.
Heb je show en/of fok plannen, dan zal een pup uit een bepaalde lijn of van een bepaalde fokker meer kosten.
Hier heb ik gemiddeld een 1000 euro per hond betaald, maar ik verkoop mijn pups voor 700 euro,
Zit iets boven de advies prijs van de club, maar ik geloof dat die prijs de laatste 15 jaar niet meer herzien is.
Maar kan me goed indenken dat ik ooit meer dan 1500 of 2000 euro uit kan geven voor een bepaalde hond die ik in mijn fokprogramma goed kan gebruiken.
Mij maakt de prijs niet zoveel uit. Als ik een hond zie die ik wil dan ga ik er voor sparen. Ben nu ook al aan het weg leggen voor een hond in de toekomst.
Brigitte schreef:Mij maakt de prijs niet zoveel uit. Als ik een hond zie die ik wil dan ga ik er voor sparen. Ben nu ook al aan het weg leggen voor een hond in de toekomst.
Tarz schreef:Ik zou er ook voor sparen. Als ik een fokker heb gevonden die ik echt heel goed vind, zal ik daar perse een pup van willen en dan zou ik niet met met minder genoegen nemen. Dan kost dat maar wat meer centen.
Tot nu toe zijn mijn honden erg goedkoop geweest
Tarzan 275 GULDEN, Nina 225 GULDEN en Chaya 375 EURO.
Maar als ik bijvoorbeeld een goede Dogo met stamboom zou willen dan kost dan al snel 1000 euro, als het niet meer is.
Ik ken een fokker die 2000 vraag voor een dogo, terwijl hij geen goeie honden in huis heeft. Mensen zien de prijs en denken dat een goeie hond in huis krijgen. Dus niet.
De echte liefhebber gaat op onderzoek. Wie zijn de ouders, voorouders, wat zijn de slechte kanten en goeie kan die ze hebben, enz enz. Maar je moet niet alleen naar ouders en voorouders kijken, de fokker moet ook onder een vergroot glas worden gezet. Wat is zijn achtergrond, heeft hij zijn werk goed gedaan. Hoe is het met zijn vorige nesten gegaan enz.
Er zijn fokkers die het niet leuk vinden dat je vragen stelt over hun reilen en zeilen.