Nee. Hij weet wat laag is! Vaak als ik het commando gegeven heb dan doet ie het ook heel even. Laag gaan, om vervolgens na 5 of 10 seconden wéér tegen iemand op te springen. Hij weet het commando dondersgoed.Fotogravinnetje schreef:Nee, hij weet het binnen en bij jou. Buiten bij andere mensen is een andere situatie. En daar betekent laag dus opspringenLabradory schreef:Hij weet heel goed wat het commando laag is. Als ik het thuis geef wanneer hij met z’n voorpoten op me komt staan terwijl ik op de bank zit, dan gaat hij van me af. Zelfde geldt voor als hij tegen me opspringt en ik het commando laag geef, dan gaat hij ook gewoon op 4 poten staan. Het is hem dus wél goed aangeleerd. Alleen hij weigert vaak te luisteren naar dat commando. Soms moet ik het thuis meerdere keren herhalen als hij tegen me op springt.natalie schreef:Je kan inderdaad beter een trol zijn. Natuurlijk kun je iets heel snel afleren met een tik, want de hond moet wel gek zijn om dat gedrag te blijven herhalen als hij er steeds voor gecorrigeerd wordt. Maar de hond heeft dus gewoon niet goed geleerd wat je van hem verwacht. Gewoon maar láág!! blijven roepen terwijl jouw hond geen flauw benul heeft wat je bedoelt, gaat inderdaad niet werken. Dat hij thuis weet wat een 'zit' betekent, betekent niet automatisch dat hij dat bij de dierenarts ook begrijpt.Labradory schreef:
Ik ben geen trol. (Vooruit, jouw schrijfwijze.) Ik heb echt een hond, het wasgedoe is echt gebeurd, en ik ben echt voor corrigerende tikken. En dat is niet omdat ik zo opgevoed ben. Maar omdat ik van mening ben dat honden (en kinderen) niet anders opgevoed kunnen worden, en omdat het bij mij helpt. Hij luistert nu al een stuk beter naar mij.
Voorbeeld: Ik heb hem proberen aan te leren dat hij laag moet blijven en niet tegen ons of mensen op mag springen. Dit met het commando: “Láág!”. Ik heb dit al zo’n 1000 keer tegen hem gezegd/herhaald en tóch blijft hij het doen. Hierbij heb ik hem nog nooit een tik gegeven, en zie: hij blijft het doen. En ik weet zeker dat als ik zou beginnen met hem hiervoor een corrigerende tik te geven als hij opspringt tegen ons/andere mensen dat hij het in no-time afgeleerd heeft. Want gewoon het commando elke keer herhalen werkt NIET! Hij blijft tegen ons en tegen mensen opspringen! En ik wil dat niet hebben! Want niet iedereen is ervan gediend.
Dus eigenlijk moet ik dit wel gaan doen, dan kan ik nml bewijzen dat het werkt. Want ik heb al bewezen dat 100.000 keer een commando geven niet werkt bij mij hond. Zelfs niet als ik in het moment zelf herhaal. Hij is stronteigenwijs en heeft heel dikke oren wat dit betreft. Laatst heeft ie me voor lul gezet bij de dokter door ook tegen hem op te springen en niet naar hem te luisteren toen deze meerdere malen “zit!” zei. En ook niet naar mijn “(naam hond), laag!!”.
Ik had het ook liever anders gezien. Een hond die gewoon wél netjes zou luisteren en het commando wat ik geef doet. En ja, commando’s zijn goed aangeleerd.
Maar je tovert nu inderdaad zoveel cliché voorbeelden uit de hoge hoed, dat dit echt niet allemaal waargebeurd kan zijn. En anders wil ik wel een labrador erbij.
Ik heb geen idee waarom hij hier zo’n ontzettende moeite mee heeft. Het is goed aangeleerd en hij weet wat het betekent, wat hij moet doen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Corrigerende tikken
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Re: Corrigerende tikken
En bedankt. Ik hoor gelijk weer Laag Sjummertje! (beetje sprjaakgebrek). Laag! En Summertje had geen flauw idee wat laag betekende. En elke dag als ik ze tegenkwam "Laag Sjummer!".
Maar enthousiaste Summer (Flatcoat) had geen flauwe notie wat ze dan moest doen. Mij tegenkomen hielp daar geen reet bij natuurlijk, want ik vond het alleen maar leuk om een lebber van een enthousiaste kleuter te krijgen
Maar enthousiaste Summer (Flatcoat) had geen flauwe notie wat ze dan moest doen. Mij tegenkomen hielp daar geen reet bij natuurlijk, want ik vond het alleen maar leuk om een lebber van een enthousiaste kleuter te krijgen

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Volgens mij is het Sandra&co met een tweede account 

-
- Vaste gebruiker
Ik ben er klaar mee stelletje godverdommense kankertrollen!! Dat je maar mag stikken in corona! Ik ben weg hier. Vuile tyfus kankermongolen.
-
- Vaste gebruiker
Kankerhomo’s. Dat jullie allemaal maar kanker mogen krijgen!!
Gerapporteerd? Haha, ok.Labradory schreef:Ik heb alle reacties die trol roepen gerapporteerd. Ik ben er klaar mee, dat jullie dit maar blijven roepen. Stop daarmee of je wordt weer gerapporteerd.
Dokters. Rapporteren. Rusland????
-
- Vaste gebruiker
Zinodo schreef:Labradory schreef:Ik ben er klaar mee stelletje godverdommense kankertrollen!! Dat je maar mag stikken in corona! Ik ben weg hier. Vuile tyfus kankermongolen.Eeeen daar is het
Kankerwijf
-
- Zeer actief
Duurde nog best lang hè.Zinodo schreef:Labradory schreef:Ik ben er klaar mee stelletje godverdommense kankertrollen!! Dat je maar mag stikken in corona! Ik ben weg hier. Vuile tyfus kankermongolen.Eeeen daar is het
Ja. Spaans temperament ja. In Nederland noemen we dat kampermuil.Labradory schreef:Ik ben er klaar mee stelletje godverdommense kankertrollen!! Dat je maar mag stikken in corona! Ik ben weg hier. Vuile tyfus kankermongolen.
-
- Vaste gebruiker
Kanker op allemaal
-
- Vaste gebruiker
KankertrolMarion. schreef:Ja. Spaans temperament ja. In Nederland noemen we dat kampermuil.Labradory schreef:Ik ben er klaar mee stelletje godverdommense kankertrollen!! Dat je maar mag stikken in corona! Ik ben weg hier. Vuile tyfus kankermongolen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als je echt geen trol bent, kan ik niet anders dan je dringend aanraden die hond te herplaatsen en geen nieuwe hond te nemen. Je begrijpt absoluut niets van het wezen hond, je hebt totaal geen zelfinzicht, je kunt niet accepteren dat een hond vuil meeneemt, want je hebt niet genoeg energie om dat vuil weer weg te krijgen. Kortom, je bent totaal ongeschikt voor een hond.Labradory schreef:Ik heb alle reacties die trol roepen gerapporteerd. Ik ben er klaar mee, dat jullie dit maar blijven roepen. Stop daarmee of je wordt weer gerapporteerd.
Een labradort vreet, een labrador is lomp en onbenullig in z'n gedrag ook naar vreemden en een labrador zwemt. Dat had je vooraf kunnen weten. Maar jij maakt een probleem van dat alles
-
- Vaste gebruiker
Dat jullie honden maar dood mogen gaan aan de ergste kanker!
-
- Vaste gebruiker
Fotogravinnetje schreef:Als je echt geen trol bent, kan ik niet anders dan je dringend aanraden die hond te herplaatsen en geen nieuwe hond te nemen. Je begrijpt absoluut niets van het wezen hond, je hebt totaal geen zelfinzicht, je kunt niet accepteren dat een hond vuil meeneemt, want je hebt niet genoeg energie om dat vuil weer weg te krijgen. Kortom, je bent totaal ongeschikt voor een hond.Labradory schreef:Ik heb alle reacties die trol roepen gerapporteerd. Ik ben er klaar mee, dat jullie dit maar blijven roepen. Stop daarmee of je wordt weer gerapporteerd.
Een labradort vreet, een labrador is lomp en onbenullig in z'n gedrag ook naar vreemden en een labrador zwemt. Dat had je vooraf kunnen weten. Maar jij maakt een probleem van dat alles
Nee kankertrol. Hij blijft!
-
- Vaste gebruiker
En ik blijf lekker tikken gebruiken!! Die soms iets te hard uitvallen ja!
-
- Vaste gebruiker
Toen ik tegen die container trapte zat meneer er dus achter, tegen de muur aan!
-
- Vaste gebruiker
Hij verdient het!
Dank je, dan hoop ik dat het snel mag gaan. En gelukkig mag ik dan een handje helpen. En ik hoop dat jouw hond je heel snel niet meer voor lul zet.Labradory schreef:Dat jullie honden maar dood mogen gaan aan de ergste kanker!
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Dank je voor het vermakelijke leesvoer 

- Suzanne
- Zeer actief
Je slaat er altijd meer in dan dat je er uit slaat.
De enige uitzondering van corrigerend meppen maak ik voor mensen die levende have in huis halen en als Oliver Twist behandelen. Die mep ik met liefde. Corrigerend vanzelfsprekend.
De enige uitzondering van corrigerend meppen maak ik voor mensen die levende have in huis halen en als Oliver Twist behandelen. Die mep ik met liefde. Corrigerend vanzelfsprekend.
-
- Vaste gebruiker
Ik mep 3 keer zo hard terug. Met een mes...Suzanne schreef:Je slaat er altijd meer in dan dat je er uit slaat.
Dat kun je dan niet meer.Labradory schreef:Ik mep 3 keer zo hard terug. Met een mes...Suzanne schreef:Je slaat er altijd meer in dan dat je er uit slaat.
-
- Vaste gebruiker
Jij kunt daarna niks meer... nooit meer.Marion. schreef:Dat kun je dan niet meer.Labradory schreef:Ik mep 3 keer zo hard terug. Met een mes...Suzanne schreef:Je slaat er altijd meer in dan dat je er uit slaat.
Jij daarvoor al niet. Suzanne heeft je dan al gemept namelijkLabradory schreef:Jij kunt daarna niks meer... nooit meer.Marion. schreef:Dat kun je dan niet meer.Labradory schreef:Ik mep 3 keer zo hard terug. Met een mes...Suzanne schreef:Je slaat er altijd meer in dan dat je er uit slaat.

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Hahahah wat is dit!
Dit is niet goed voor mijn imago als Labradoreigenaar!

- Suzanne
- Zeer actief
Zeker, want mijn vader is brandweer. En mijn broer kan karate. Of karaoke. Dat kan ik nooit onthouden
Suzanne schreef:Zeker, want mijn vader is brandweer. En mijn broer kan karate. Of karaoke. Dat kan ik nooit onthouden

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Ik heb het feestje even beëindigd door een ban uit te delen.
Gooien met ziektes doet ze maar tegen de buren.
Gooien met ziektes doet ze maar tegen de buren.