Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corrigerende tikken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Labradory
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Re: Corrigerende tikken

Ongelezen bericht door Labradory »

Fotogravinnetje schreef:
Labradory schreef:
natalie schreef:
Labradory schreef:
Ik ben geen trol. (Vooruit, jouw schrijfwijze.) Ik heb echt een hond, het wasgedoe is echt gebeurd, en ik ben echt voor corrigerende tikken. En dat is niet omdat ik zo opgevoed ben. Maar omdat ik van mening ben dat honden (en kinderen) niet anders opgevoed kunnen worden, en omdat het bij mij helpt. Hij luistert nu al een stuk beter naar mij.

Voorbeeld: Ik heb hem proberen aan te leren dat hij laag moet blijven en niet tegen ons of mensen op mag springen. Dit met het commando: “Láág!”. Ik heb dit al zo’n 1000 keer tegen hem gezegd/herhaald en tóch blijft hij het doen. Hierbij heb ik hem nog nooit een tik gegeven, en zie: hij blijft het doen. En ik weet zeker dat als ik zou beginnen met hem hiervoor een corrigerende tik te geven als hij opspringt tegen ons/andere mensen dat hij het in no-time afgeleerd heeft. Want gewoon het commando elke keer herhalen werkt NIET! Hij blijft tegen ons en tegen mensen opspringen! En ik wil dat niet hebben! Want niet iedereen is ervan gediend.

Dus eigenlijk moet ik dit wel gaan doen, dan kan ik nml bewijzen dat het werkt. Want ik heb al bewezen dat 100.000 keer een commando geven niet werkt bij mij hond. Zelfs niet als ik in het moment zelf herhaal. Hij is stronteigenwijs en heeft heel dikke oren wat dit betreft. Laatst heeft ie me voor lul gezet bij de dokter door ook tegen hem op te springen en niet naar hem te luisteren toen deze meerdere malen “zit!” zei. En ook niet naar mijn “(naam hond), laag!!”.

Ik had het ook liever anders gezien. Een hond die gewoon wél netjes zou luisteren en het commando wat ik geef doet. En ja, commando’s zijn goed aangeleerd.
Je kan inderdaad beter een trol zijn. Natuurlijk kun je iets heel snel afleren met een tik, want de hond moet wel gek zijn om dat gedrag te blijven herhalen als hij er steeds voor gecorrigeerd wordt. Maar de hond heeft dus gewoon niet goed geleerd wat je van hem verwacht. Gewoon maar láág!! blijven roepen terwijl jouw hond geen flauw benul heeft wat je bedoelt, gaat inderdaad niet werken. Dat hij thuis weet wat een 'zit' betekent, betekent niet automatisch dat hij dat bij de dierenarts ook begrijpt.

Maar je tovert nu inderdaad zoveel cliché voorbeelden uit de hoge hoed, dat dit echt niet allemaal waargebeurd kan zijn. En anders wil ik wel een labrador erbij.
Hij weet heel goed wat het commando laag is. Als ik het thuis geef wanneer hij met z’n voorpoten op me komt staan terwijl ik op de bank zit, dan gaat hij van me af. Zelfde geldt voor als hij tegen me opspringt en ik het commando laag geef, dan gaat hij ook gewoon op 4 poten staan. Het is hem dus wél goed aangeleerd. Alleen hij weigert vaak te luisteren naar dat commando. Soms moet ik het thuis meerdere keren herhalen als hij tegen me op springt.

Ik heb geen idee waarom hij hier zo’n ontzettende moeite mee heeft. Het is goed aangeleerd en hij weet wat het betekent, wat hij moet doen.
Nee, hij weet het binnen en bij jou. Buiten bij andere mensen is een andere situatie. En daar betekent laag dus opspringen
Nee. Hij weet wat laag is! Vaak als ik het commando gegeven heb dan doet ie het ook heel even. Laag gaan, om vervolgens na 5 of 10 seconden wéér tegen iemand op te springen. Hij weet het commando dondersgoed.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

En bedankt. Ik hoor gelijk weer Laag Sjummertje! (beetje sprjaakgebrek). Laag! En Summertje had geen flauw idee wat laag betekende. En elke dag als ik ze tegenkwam "Laag Sjummer!".
Maar enthousiaste Summer (Flatcoat) had geen flauwe notie wat ze dan moest doen. Mij tegenkomen hielp daar geen reet bij natuurlijk, want ik vond het alleen maar leuk om een lebber van een enthousiaste kleuter te krijgen :D
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Volgens mij is het Sandra&co met een tweede account :LOL:
Labradory
Vaste gebruiker

Ik ben er klaar mee stelletje godverdommense kankertrollen!! Dat je maar mag stikken in corona! Ik ben weg hier. Vuile tyfus kankermongolen.
Labradory
Vaste gebruiker

Kankerhomo’s. Dat jullie allemaal maar kanker mogen krijgen!!
80564M

Labradory schreef:Ik heb alle reacties die trol roepen gerapporteerd. Ik ben er klaar mee, dat jullie dit maar blijven roepen. Stop daarmee of je wordt weer gerapporteerd.
Gerapporteerd? Haha, ok.
Dokters. Rapporteren. Rusland????
Labradory
Vaste gebruiker

Zinodo schreef:
Labradory schreef:Ik ben er klaar mee stelletje godverdommense kankertrollen!! Dat je maar mag stikken in corona! Ik ben weg hier. Vuile tyfus kankermongolen.
:LOL: Eeeen daar is het :cheer:

Kankerwijf
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Zinodo schreef:
Labradory schreef:Ik ben er klaar mee stelletje godverdommense kankertrollen!! Dat je maar mag stikken in corona! Ik ben weg hier. Vuile tyfus kankermongolen.
:LOL: Eeeen daar is het :cheer:
Duurde nog best lang hè.
80564M

Ja. Spaans temperament ja. In Nederland noemen we dat kampermuil.
Labradory
Vaste gebruiker

Kanker op allemaal
Labradory
Vaste gebruiker

Marion. schreef:
Ja. Spaans temperament ja. In Nederland noemen we dat kampermuil.
Kankertrol
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Labradory schreef:Ik heb alle reacties die trol roepen gerapporteerd. Ik ben er klaar mee, dat jullie dit maar blijven roepen. Stop daarmee of je wordt weer gerapporteerd.
Als je echt geen trol bent, kan ik niet anders dan je dringend aanraden die hond te herplaatsen en geen nieuwe hond te nemen. Je begrijpt absoluut niets van het wezen hond, je hebt totaal geen zelfinzicht, je kunt niet accepteren dat een hond vuil meeneemt, want je hebt niet genoeg energie om dat vuil weer weg te krijgen. Kortom, je bent totaal ongeschikt voor een hond.
Een labradort vreet, een labrador is lomp en onbenullig in z'n gedrag ook naar vreemden en een labrador zwemt. Dat had je vooraf kunnen weten. Maar jij maakt een probleem van dat alles
Labradory
Vaste gebruiker

Dat jullie honden maar dood mogen gaan aan de ergste kanker!
Labradory
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje schreef:
Als je echt geen trol bent, kan ik niet anders dan je dringend aanraden die hond te herplaatsen en geen nieuwe hond te nemen. Je begrijpt absoluut niets van het wezen hond, je hebt totaal geen zelfinzicht, je kunt niet accepteren dat een hond vuil meeneemt, want je hebt niet genoeg energie om dat vuil weer weg te krijgen. Kortom, je bent totaal ongeschikt voor een hond.
Een labradort vreet, een labrador is lomp en onbenullig in z'n gedrag ook naar vreemden en een labrador zwemt. Dat had je vooraf kunnen weten. Maar jij maakt een probleem van dat alles

Nee kankertrol. Hij blijft!
Labradory
Vaste gebruiker

En ik blijf lekker tikken gebruiken!! Die soms iets te hard uitvallen ja!
Labradory
Vaste gebruiker

Toen ik tegen die container trapte zat meneer er dus achter, tegen de muur aan!
Labradory
Vaste gebruiker

Hij verdient het!
80564M

Labradory schreef:Dat jullie honden maar dood mogen gaan aan de ergste kanker!
Dank je, dan hoop ik dat het snel mag gaan. En gelukkig mag ik dan een handje helpen. En ik hoop dat jouw hond je heel snel niet meer voor lul zet.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Dank je voor het vermakelijke leesvoer :lol1:
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Je slaat er altijd meer in dan dat je er uit slaat.
De enige uitzondering van corrigerend meppen maak ik voor mensen die levende have in huis halen en als Oliver Twist behandelen. Die mep ik met liefde. Corrigerend vanzelfsprekend.
Labradory
Vaste gebruiker

Suzanne schreef:Je slaat er altijd meer in dan dat je er uit slaat.
De enige uitzondering van corrigerend meppen maak ik voor mensen die levende have in huis halen en als Oliver Twist behandelen. Die mep ik met liefde. Corrigerend vanzelfsprekend.
Ik mep 3 keer zo hard terug. Met een mes...
80564M

Labradory schreef:
Dat kun je dan niet meer.
Labradory
Vaste gebruiker

Marion. schreef:
Labradory schreef:
Jij kunt daarna niks meer... nooit meer.
80564M

Labradory schreef:
Marion. schreef:
Labradory schreef:
Jij kunt daarna niks meer... nooit meer.
Jij daarvoor al niet. Suzanne heeft je dan al gemept namelijk :wink:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

:pop:
Vakantietijd was toch al afgelopen of niet?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hahahah wat is dit! :D Dit is niet goed voor mijn imago als Labradoreigenaar!
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Zeker, want mijn vader is brandweer. En mijn broer kan karate. Of karaoke. Dat kan ik nooit onthouden
80564M

Suzanne schreef:Zeker, want mijn vader is brandweer. En mijn broer kan karate. Of karaoke. Dat kan ik nooit onthouden
:LOL: :LOL: :LOL:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Karaoke :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik heb het feestje even beëindigd door een ban uit te delen.
Gooien met ziektes doet ze maar tegen de buren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”