fijn dat het al zo goed gaat! heel veel geluk samen!
Moderator: moderatorteam
het is ook wel een beetje sneu, weet ze veel dat dat niet mag, maar het is voor haar ook veel fijner als het meteen maar duidelijk is.Rebble schreef:Nee, geen man over boord hoor. En van tevoren bedenk je het allemaal dat je gelijk duidelijk moet zijn vanaf het begin enz. maar dan reageert ze ineens zo en dan vind ik het toch weer sneuMaar ze herstelt snel en ik moet inderdaad gewoon gelijk regels stellen.
Dank jullie wel weer allemaal
Wat een prachtig hondje!!Rebble schreef:Vanmorgen met de auto naar een aangelegd natuurgebied hier in de buurt. Ze vond het leuk! Duidelijk dat alles nieuw is, de galloway runderen die in de verte aan het grazen waren vond ze machtig interessant. Er loopt ook een lange brug over een meertje en dat vond ze duidelijk te spannend dus zodra ik dat merkte (na 5 meter) omgedraaid en teruggelopen, ze reageerde toen ook weer hetzelfde als gister na het graven in de tuin. Ik ben even stil gaan staan, haalde rustig pratend de lange lijn in en ben toen gedecideerd teruggelopen naar het normale pad met haar en dat vond ze toen ook gelijk goed.
Ze is gék op andere honden en wil volgens mij met alles wel spelen maar als ik haar kort neem en doorloop, loopt ze netjes mee. We kwamen een jonge hond tegen toen die aangelijnd was en later diezelfde hond toen die los was en dat ging even goed los samen. Althans, 10 seconden want toen zag ik 't al mis gaan met die lange lijn icm met 2 rauzende hondenHoe doen andere mensen dat die een hond aan een lange lijn hebben? Ik zou het voor Charlie wel heel leuk vinden als ze hond-hond contact heeft, ze vindt het duidelijk leuk maar ik vind die lange lijn en dan hard heen en weer rauzen samen geen goed plan.
Sorry, geen foto's ik moet nog wat handiger worden met de lange lijn of iemand meenemen.
veertje schreef:Wat is ze leuk![]()
Ik laat de lijn (biothane) gewoon achter Finn aan slepen als hij aan het spelen is. Op het moment dat de interesse in de andere hond verslapt kan je hem dan snel weer oppakken.
Ik heb nog wel ergens een filmpje van Malou en Finn die samen spelen met hun lijnen erachter, zal eens zoeken.
Wat een leuk filmpje!
Klinkt alsof ze zelf schrikt en haar initiele reactie dan de "aanval" is. Ik kan me best voorstellen dat dat minder wordt of zelfs over gaat als ze langer bij jullie is dus meer vertrouwen heeft in jullie en de omgeving.Rebble schreef:Verder gaat het prima. 1x stoof ze met een blafje op de kat af toen hij door het kattenluik ging en 1x deed ze datzelfde toen mijn nichtje van 7 even wat drukker deed. Moet zeggen dat ik wel schrok, deels omdat ik haar nog niet zo goed kan lezen en deels door mijn ervaring met Izzy die in het begin niet zo geweldig met kinderen was. Extra opletten dus even maar zonder er spannend over te doen. Ik heb gewoon geen idee wat haar bedoeling was, ze leek bijna van zichzelf te schrikken en liep gelijk uit de situatie toen ik waarschuwend haar naam zei.
Ja dat zou kunnen. Het was beide keren na een raar geluid. We houden het gewoon rustig in de gaten.mijke schreef:Klinkt alsof ze zelf schrikt en haar initiele reactie dan de "aanval" is. Ik kan me best voorstellen dat dat minder wordt of zelfs over gaat als ze langer bij jullie is dus meer vertrouwen heeft in jullie en de omgeving.Rebble schreef:Verder gaat het prima. 1x stoof ze met een blafje op de kat af toen hij door het kattenluik ging en 1x deed ze datzelfde toen mijn nichtje van 7 even wat drukker deed. Moet zeggen dat ik wel schrok, deels omdat ik haar nog niet zo goed kan lezen en deels door mijn ervaring met Izzy die in het begin niet zo geweldig met kinderen was. Extra opletten dus even maar zonder er spannend over te doen. Ik heb gewoon geen idee wat haar bedoeling was, ze leek bijna van zichzelf te schrikken en liep gelijk uit de situatie toen ik waarschuwend haar naam zei.