Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar vind je nog een leuke herplaatser Update pag. 4

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Waar vind je nog een leuke herplaatser Update pag. 4

Ongelezen bericht door Rebble »

Wij zijn voorzichtig aan het rondkijken voor een nieuwe hond in ons leven. 8 jaar geleden toen we naar een hond op zoek waren, keken we op http://www.dierenasiels.com en op marktplaats. Op beide waren best aardig wat 'normale' herplaatsers te vinden. We hebben nu iets meer eisen dan destijds maar volgens mij geen schokkende eisen.
Minimaal de maat van Izzy (zo'n 45cm en 12kg) of groter, sociaal, geen jachtinstinct en moet met katten en (kleine) kinderen kunnen en niet bang of onzeker zijn. Geen molosser/SPA oid. Geen pup maar wel een jonge hond. Normaal energieniveau. Dat zijn voor ons de echt belangrijke punten waar we niet vanaf willen wijken. Het zijn best wat eisen natuurlijk maar volgens mij geen buitensporige. Met Izzy hebben we ook wat werk aan de winkel gehad en daar ben ik ook met een nieuwe hond ook absoluut niet bang voor maar met bijvoorbeeld angst/onzekerheid kan ik niet zo goed omgaan en mijn ervaring is dat je dat er niet of heel moeilijk uit krijgt.

Verder heb ik nog wat dingen waar we wel de voorkeur aan geven maar waar we ook zo vanaf willen stappen. Mijn wens is om een leuke Barbet herplaatser te vinden maar die kans acht ik zéér klein :LOL: al heb ik de papieren in huis om me op de wachtlijst te laten zetten. Een leuke grote poedel is bij mij ook meer dan welkom, al moet ik dan man en dochter misschien even wat bewerken maar een poedel past gewoon ook precies bij wat zij graag zouden willen in een hond. Man en dochter beslissen uiteraard mee maar ik ben degene die voor de hond zorgt. Mijn man en dochter genieten van het gezelschap en laten de hond uit als ik er niet ben.

Ik zie echt amper gewone Nederlandse herplaatsers. Het zijn allemaal buitenlandse honden, die serveer ik ook niet direct af maar hebben niet onze voorkeur. Is het gewoon een kwestie van door zoeken en geduld hebben (we hebben geen haast maar willen wel weer graag een hond)? We kijken op marktplaats, honden herplaatsing in Nederland, verhuisdieren en nog wat sites die ik tegenkom en op een aantal Facebookpagina's maar als je geen klein gezelschapshondje of SPA wil...

Wie kan mij vertellen waar ik moet zoeken, heeft er iemand tips?
Laatst gewijzigd door Rebble op 02 jul 2017 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Waar vind je nog een leuke herplaatser

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zag via Marktplaats regelmatig wat leuks voorbij komen, maar je ziet inderdaad door de Spaanse bomen het Nederlandse bos niet meer. Je kan bij Marktplaats ook termen invoeren waar je niet op wil zoeken. Met Spanje, Griekenland, Roemenië, en stichting ben je al een heel eind. Hoewel mijn marktplaatser uit Bulgarije bleek te komen :mrgreen:

Ik heb overigens niks tegen buitenlanders maar had bedacht dat ik daarvoor liever op sites van betrouwbare stichtingen keek.
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Voor de poedel kan je op fb de pagina Poedelbemiddeling in de gaten houden. Daar hebben wij Dino vandaan.
Grote poedels gaan wel vrij snel weg
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Nanna schreef:Wayomi. Zit in Polen en dat is een voordeel met het oog op zuidelijke ziektes die daar niet voorkomen.
Is van Dutchy Adoptions, daar zou ik zelf zo een hond weghalen.

Naam: Wayomi
Leeftijd: 2 jaar
Geslacht: teefje
Hoogte: ong. 40 cm

Karakter: Wayomi is nieuw in het asiel en een prachtverschijning met haar ogen, ze heeft 1 blauw en 1 bruin oog. Wayomi is een makkelijke hond, zij voegt zich snel en kan goed overweg met iedereen. Ook met kinderen is ze goed. Wayomi loopt al aan de lijn en is gehoorzaam. Ze is ook speels, opgewekt, levendig en sociaal van karakter.

Afbeelding
Ontzettend leuk maar nog een stuk kleiner dan Izzy en ik wil eigenlijk geen kleine hond. Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik dan wél informatie over een Puli teefje heb gevraagd :mann: die zijn volgens mij nog kleiner.
Wat ik wel vergeet te zeggen is dat een buitenlandse hond voor mij alleen een optie is als die al in een Nederlands gastgezin zit. Denk ik. Tenzij er hele goede achtervang is bij een stichting.
Pfff, ik vind het nu lastiger dan 8 jaar geleden.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Judith schreef:Voor de poedel kan je op fb de pagina Poedelbemiddeling in de gaten houden. Daar hebben wij Dino vandaan.
Daar ben ik al lid van :ok:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Tara schreef:Leuk hondje!
Maar ik zou niet verbaasd zijn als daar jachtterriër in zit, en dan heb je wel een dingetje hoor, jachtpassietechnisch. :wink:
Ja, dat zie ik er ook wel in. In ieder geval iets terrierachtigs.
Lothian schreef:Ik zag via Marktplaats regelmatig wat leuks voorbij komen, maar je ziet inderdaad door de Spaanse bomen het Nederlandse bos niet meer. Je kan bij Marktplaats ook termen invoeren waar je niet op wil zoeken. Met Spanje, Griekenland, Roemenië, en stichting ben je al een heel eind. Hoewel mijn marktplaatser uit Bulgarije bleek te komen :mrgreen:

Ik heb overigens niks tegen buitenlanders maar had bedacht dat ik daarvoor liever op sites van betrouwbare stichtingen keek.
Hoe dan? Vroeger kon dat maar tegenwoordig lukt het me niet meer. Ik voer wel altijd de filters in op MP. Ik sluit op zich buitenlanders niet direct uit maar als ik dan een redelijk positieve reactie terugkrijg dan krijg ik twijfels en zie ik mezelf over 4 jaar ineens met een hond met een Middellandse zee ziekte lopen of een hond die met een te mooi verhaal aan ons gegeven is en waar dan niks van blijkt te kloppen. Dat risico loop je uiteraard altijd, maar toch...
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Als het goed is werkt bijvoorbeeld kruising OR poedel NOT stichting NOT spanje NOT roeme% . Dit is maar een voorbeeld, maar dat laatste is om zowel Roemenië als Roemeen uit te sluiten. Sorry Dalí.
Meer tips.

Ik vind buitenlanders enig maar het staat of valt bij een goede stichting. Dus je kan beter direct de honden op de site van een goed aangeschreven stichting bekijken dan dat je verliefd wordt op een Marktplaatssnoetje.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zie heel veel leuke stabijtjes maar ook andere honden voorbij komen van Stichting Zino https://stichtingzino.com/category/overige-rassen/

Het is ook heel erg afhankelijk wat je zoekt. Kiwi heeft ook op marktplaats gestaan en daar kwam wekenlang niemand voor. Maar kelpies zijn voor veel mensen onbekend of teveel werkhond. Als mensen kwamen kijken, werden ze makkelijk afgeschrikt omdat ze werkelijk niets kende behalve een achtertuin met kennel, maar ik keek er doorheen en 2 weken later zag je daar niets meer van terug.
Voor ik Mayke had reageerde ik op herplaatsers op marktplaats die ik zag zitten, maar het type hond wat ik zocht bleek erg populair... Ik kreeg regelmatig een mailtje terug dat er heel veel reacties waren geweest en dat de hond inmiddels herplaatst was. Ik ben toen toch voor een pup gegaan.
Laatst gewijzigd door Paisley op 28 jun 2017 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je moet op zoek naar een hondje dat past. En verder niks. Bas is een gouden hondje uit Spanje. Geen haar op mijn hoofd die haar had afgeschreven omdat ze uit Spanje komt.
Genoeg stichtingen die met gastgezinnen werken en genoeg angstloze honden uit het buitenland. Ik zou zeggen doe jezelf niet tekort. :wink:
Tom is een ander verhaal maar dat was onze keuze. We wisten dat hij angstig was en bij ophalen gromde hij flink tegen ons. Maar die begint langzaam in een Bas te veranderen en laat zich de pis al nauwelijks meer lauw maken en loopt overal rond als een doodnormaal hondje. Binnen 3 maandjes. Maar ik snap dat je liever ongecompliceerd zoekt.
Afbeelding
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Rebble schreef:
Judith schreef:Voor de poedel kan je op fb de pagina Poedelbemiddeling in de gaten houden. Daar hebben wij Dino vandaan.
Daar ben ik al lid van :ok:
Die wilde ik ook al als suggestie doen. Maar ik zie dat je daar al lid bent.
Heel veel herplaatsingen gaan via de diverse FBgroepen maar bij gewilde honden moet je soms echt snel zijn...

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat het bijster lastig is om door de bomen het bos te vinden. De makkelijke honden op ikzoekbaas.nl en dierenasiels.com zijn zo weg. HHIN is ook wel ok maar hun bemiddelingssysteem staat me eigenlijk wat tegen. Marktplaats heb ik niks op tegen maar een hond vinden in dat enorme aanbod is gewoon lastig.
Uiteindelijk ben ik gewoon alle stichtingen gaan afstruinen. Dat is bijna een dagtaak, kan ik je vertellen. Ik vind zelf Animal in need heel goed overkomen, huize zwerfhond en nog een paar.
Maar dan kom je Mika tegen op een forumwandeling en ben je verkocht :mrgreen: Wel nog de andere hond een eerlijke kans gegeven maar Mika blijkt de betere keuze.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Afbeelding
Rebble
Zeer actief

laeken schreef:Je moet op zoek naar een hondje dat past. En verder niks. Bas is een gouden hondje uit Spanje. Geen haar op mijn hoofd die haar had afgeschreven omdat ze uit Spanje komt.
Genoeg stichtingen die met gastgezinnen werken en genoeg angstloze honden uit het buitenland. Ik zou zeggen doe jezelf niet tekort. :wink:
Tom is een ander verhaal maar dat was onze keuze. We wisten dat hij angstig was en bij ophalen gromde hij flink tegen ons. Maar die begint langzaam in een Bas te veranderen en laat zich de pis al nauwelijks meer lauw maken en loopt overal rond als een doodnormaal hondje. Binnen 3 maandjes. Maar ik snap dat je liever ongecompliceerd zoekt.
Toen we Izzy op gingen halen hadden we ook een open en blij hondje in gedachten en zo werd ze ook omschreven. Dat was ze ook wel maar toch ook behoorlijk onzeker, naar andere honden niet altijd even makkelijk en kinderen zijn een behoorlijke issue geweest. Toen dat allemaal binnen een paar weken naar voren kwam zijn we er (uiteindelijk) vol voor gegaan en ik was gék op haar. Maar ik wil nu proberen een (redelijk) ongecompliceerde hond te vinden omdat ik daar uiteindelijk denk ik meer plezier aan beleef. Ik sluit dus niet perse een buitenlandse hond uit maar ik ben er wel een stuk kritischer op bij het selecteren van eventuele opties (Dat klinkt wat koud :schrik: maar zo bedoel ik het absoluut niet, ik verwacht echt geen robotje).
Paisley schreef:Ik zie heel veel leuke stabijtjes maar ook andere honden voorbij komen van Stichting Zino https://stichtingzino.com/category/overige-rassen/

Het is ook heel erg afhankelijk wat je zoekt. Kiwi heeft ook op marktplaats gestaan en daar kwam wekenlang niemand voor. Maar kelpies zijn voor veel mensen onbekend of teveel werkhond. Als mensen kwamen kijken, werden ze makkelijk afgeschrikt omdat ze werkelijk niets kende behalve een achtertuin met kennel, maar ik keek er doorheen en 2 weken later zag je daar niets meer van terug.
Voor ik Mayke had reageerde ik op herplaatsers op marktplaats die ik zag zitten, maar het type hond wat ik zocht bleek erg populair... Ik kreeg regelmatig een mailtje terug dat er heel veel reacties waren geweest en dat de hond inmiddels herplaatst was. Ik ben toen toch voor een pup gegaan.
Ik ga even op de website kijken :ok:
Een pup is voor ons echt geen optie. Ik vind ze leuk bij een ander maar ik ben niet geschikt voor een pup.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Haar ben ik ook tegen gekomen maar zij moet weg omdat ze onzeker is, dan valt ze voor mij toch ook af.

Mijn hemel, wat klink ik kritisch :blauwoog: en nogmaals, ik hoef echt geen robot of hond waar alles perfect aan is. Maar sommige karaktertrekken zijn voor mij echt geen optie.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

:oohja: Ik had de tekst niet gelezen :oeps: maar gelijk heb je hoor, ik zou zelf ook geen angstige/onzekere hond willen hoor.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Misschien afstappen van alleen maar checken via internet. Mijn gevoel zegt dat bijna alle leuke honden in heel veel nederlandse asiels niet eens het internet halen. Ze worden al gereserveerd voor ze plaatsbaar zijn, zijn al opgehaald voor ze op internet konden komen. Contact met dierenasiel. Misschien zelfs tijdelijk vrijwilligerswerk doen bij asiel? Ik had zo wel 10 honden kunnen hebben die ontzettend leuk waren toen ik nog vrijwilliger was. (gelukkig ook een wijsman thuis)

Misschien een collie ook nog iets voor je? Stichting collie in nood? En als je bijvoorbeeld contact zoekt met eigenaresse soms ook honden die de site dan niet eens halen. Zo misschien wat persoonlijke lijntjes gaan uitgooien. Misschien nog als je eens in contact gaat met Tineke of Alma van hondenherplaatsing?

Hulp en herplaatsting kennen wij hier in Friesland ook nog. Weet niet of dat door heel Nederland ook zo is. Rasverenigingen? Via een hondenschool (toen ik nog les gaf ben ik meermaals betrokken geweest in herplaatsingtraject en veel honden zijn gewoon via mij persoonlijk herplaats. Overigens laatst nog een oud cursist die om hulp vroeg.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Youme ?
http://flappus.nl/dieren/youme/

Op deze site http://dierenasielzwolle.nl/Adopteer%20een%20huisdier/ Staat wat meer info over haar.

Een heel lieve hond. Wel een kangal, maar echt een goedzak volgens de berichten die ik via Social Media over haar lees.
Ze gaat ook met de HUS van Brutus mee (dezelfde eigenaar als Flappus):
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik ga stiekem even meegluren in je topic. Jouw 'eisen' zijn wel redelijk vergelijkbaar met wat ik zoek. En ik kom er ook echt niet uit. Ik zou wel weer een pup willen en er moet wat haar op zitten :LOL:, maar ben dé hond ook nog niet tegengekomen.
Wel ontzettend leuke pups gezien, maar het is te belachelijk voor woorden wat voor bedragen daarvoor worden gevraagd, en dat weiger ik dan weer te betalen.

Heb ook een beetje last van het door de bomen het bos niet meer kunnen zien... wil gewoon een leuke hond, zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn :oeps:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Afbeelding
Rebble
Zeer actief

wolvster schreef:Youme ?
http://flappus.nl/dieren/youme/

Op deze site http://dierenasielzwolle.nl/Adopteer%20een%20huisdier/ Staat wat meer info over haar.

Een heel lieve hond. Wel een kangal, maar echt een goedzak volgens de berichten die ik via Social Media over haar lees.
Ze gaat ook met de HUS van Brutus mee (dezelfde eigenaar als Flappus):
Niet geschikt voor kinderen. En een kangal staat nou niet heel hoog op mijn lijstje :engel: Maar wel bedankt voor het meedenken :ok:
Dat geldt voor iedereen trouwens, bedankt voor het meedenken :ok: Ik was best een beetje bang om een bergje kritiek over mijn kritische zoektocht maar als het een beetje meezit hebben we een nieuwe hond toch wel minsten 10 jaar in huis, iets passends (niet alleen de hond voor ons maar zeker ook wij bij de hond) zou dan toch wel fijn zijn.

nomo schreef:Ik ga stiekem even meegluren in je topic. Jouw 'eisen' zijn wel redelijk vergelijkbaar met wat ik zoek. En ik kom er ook echt niet uit. Ik zou wel weer een pup willen en er moet wat haar op zitten :LOL:, maar ben dé hond ook nog niet tegengekomen.
Wel ontzettend leuke pups gezien, maar het is te belachelijk voor woorden wat voor bedragen daarvoor worden gevraagd, en dat weiger ik dan weer te betalen.

Heb ook een beetje last van het door de bomen het bos niet meer kunnen zien... wil gewoon een leuke hond, zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn :oeps:
Haha, dat haar erop is voor ons ook wel een puntje. Ik heb altijd gezegd dat er na Izzy nooit meer een kortharige hond in huis komt. Maar dat is toch 1 van die punten waar ik bij een passende leuke hond zó vanaf stap.
Maar het is zeker lastig, gluur maar lekker mee :cheer:

Ik heb trouwens gister informatie over deze hond opgevraagd

https://link.marktplaats.nl/m1178304963

Daar kreeg ik de volgende reactie op

Goedemiddag Marianne,

Canelly is op Samos al aan het eind van de winter gevonden, maar kon pas
onlangs naar Nederland worden opgestuurd. Ze is sinds het vinden op Samos
goed verzorgd en heeft nagenoeg zeker nooit teken gehad.
Ehrlichiabesmetting is dus hoogst onwaarschijnlijk. Leishmannia is niet
bekend. Testen op een leeftijd beneden 1 jaar heeft geen zin. Tests vallen
dan altijd negatief uit, ook als een hond wel besmet zou zijn. Echter is in
dit geval besmetting niet erg waarschijnlijk omdat in de winter
zandvliegen niet actief zijn en ze sindsdien niet heeft gezworven. Tot
dusver is van de honden uit Samos vanaf beneden het jaar 1% besmet door
Leishmannia gebleken.
Hartworm komt op Samos in het geheel niet voor.
Canelly is totaal niet onzeker en zeer op mensen gesteld. Ze is ook
vriendelijk en kan zonder risico in een peutercreche worden losgelaten.
Bij het loslopen loopt ze niet weg, maar komt slecht als je haar roept.
Alleen als ze al heel dichtbij is en niets interessants aan het doen is
lukt het wel. Als ze los loopt is ze onvermoeibaar en zeer snel. Met haar
fietsen zal prima gaan.
Aan onze katten is ze goed gewend (slaapt er rustig naast op de bank),
maar aan een vreemde kat zal ze misschien toch even moeten wennen. Ook als
een kat voor haar neus iets te eten krijgt
blaft ze wel eens maar dat is haar zeker af te leren.
Ze is in Samos prima aan mensen gewend en verzorgd, maar heeft geen
discipline geleerd.
Als u haar wilt komen bekijken bent u zeer welkom.

Klinkt op zich veelbelovend en dat loslopen en luisteren moet ook best aan te leren zijn. Zij is dus zeker een optie. Is het waar wat er over die Middellandse zee ziektes wordt gezegd, onder 1 jaar niet te testen?

Edit: Izzy jaagde toen we haar net hadden (ze was toen bijna 2) ook maar niet vol passie, dat heb ik er dan ook uitgekregen. Alleen katten buiten en reigers is nooit een enorm succes combi met haar geweest.
Afbeelding
Erna
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Glen of Imaal terrier
X Koningspoedel

Ongelezen bericht door Erna »

Je kunt eens kijken op de facebookpagina van levina's dutch poodles. Ze heeft een poedel reu van 6 maanden teruggekregen wegens allergie.
Ik heb sinds een paar weken een zusje van Aaron en het is en superhondje, vrij en vrolijk.
Rebble
Zeer actief

Erna schreef:Je kunt eens kijken op de facebookpagina van levina's dutch poodles. Ze heeft een poedel reu van 6 maanden teruggekregen wegens allergie.
Ik heb sinds een paar weken een zusje van Aaron en het is en superhondje, vrij en vrolijk.

Dank je wel :ok: Ik ga met mijn man overleggen om te vragen of een poedel voor hem een serieuze mogelijkheid zou zijn
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Rebble schreef: Ik heb trouwens gister informatie over deze hond opgevraagd

Oh wat een leuk hondje :I:
Ook helemaal mijn smaak. En ze is in Nederland! (2 dorpen bij mij vandaan zelfs! ) Ik zou gewoon gaan kijken en ervoor of erna lekker gaan wandelen bij de bossen van Beetsterzwaag. Kom je nog eens ergens :engel:
Laatst gewijzigd door Paisley op 28 jun 2017 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

En die ook bij die van jou link staat ?

Een lookalike :wink:

https://link.marktplaats.nl/m1177684145
Fenneke en Baloe
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wij hebben zaterdag een hele leuke lieve hond terug gevlogen vanaf lefkas https://www.facebook.com/bennies.place. ... 1498665865
kijk eens naar Martha, echt een hele leuke sociale hond, blij , gaat erg goed met kinderen en andere dieren, ca 47 cm hoog en iets van 1,5 jaar, voormalig kettinghond maar zonder complicaties op de 1 of andere manier.. gewoon een hele leuke gezellige hond, echt een hond voor in een gezin.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

fenneke schreef:En die ook bij die van jou link staat ?

Die had mijn dochter in mijn favorieten gezet op MP. Maar om de 1 of andere reden spreekt ze me niet echt aan, misschien ook omdat ze iets van Izzy weg heeft (heel in de verte). Ik zie me dan de eerste weken al lopen "Hey, ze loopt niet meer mank, gaat het toch wat beter?" :(:

Paisley schreef:

Ook helemaal mijn smaak. En ze is in Nederland! (2 dorpen bij mij vandaan zelfs! ) Ik zou gewoon gaan kijken en ervoor of erna lekker gaan wandelen bij de bossen van Beetsterzwaag. Kom je nog eens ergens :engel:
Serieus :80: Wat toevallig! Voor ons ruim 2 uur rijden, dus wil op zijn minst een klein beetje zeker zijn voordat we die kant op rijden haha. Als de klik er dan niet is, is het jammer natuurlijk maar een klein beetje vooronderzoek is dan geen overbodige luxe. Volgens mij zit ze in de opvang bij een oud dierenarts.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jacq1970 schreef:Wij hebben zaterdag een hele leuke lieve hond terug gevlogen vanaf lefkas https://www.facebook.com/bennies.place. ... 1498665865
kijk eens naar Martha, echt een hele leuke sociale hond, blij , gaat erg goed met kinderen en andere dieren, ca 47 cm hoog en iets van 1,5 jaar, voormalig kettinghond maar zonder complicaties op de 1 of andere manier.. gewoon een hele leuke gezellige hond, echt een hond voor in een gezin.
dat smoeltje :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rebble
Zeer actief

jacq1970 schreef:Wij hebben zaterdag een hele leuke lieve hond terug gevlogen vanaf lefkas https://www.facebook.com/bennies.place. ... 1498665865

Ach, zo op het eerste gezicht spreekt ze me heel erg aan! Ik ga even lezen :ok:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Rebble schreef:
fenneke schreef:En die ook bij die van jou link staat ?

Die had mijn dochter in mijn favorieten gezet op MP. Maar om de 1 of andere reden spreekt ze me niet echt aan, misschien ook omdat ze iets van Izzy weg heeft (heel in de verte). Ik zie me dan de eerste weken al lopen "Hey, ze loopt niet meer mank, gaat het toch wat beter?" :(:

Paisley schreef:

Serieus :80: Wat toevallig! Voor ons ruim 2 uur rijden, dus wil op zijn minst een klein beetje zeker zijn voordat we die kant op rijden haha. Als de klik er dan niet is, is het jammer natuurlijk maar een klein beetje vooronderzoek is dan geen overbodige luxe. Volgens mij zit ze in de opvang bij een oud dierenarts.
Ik heb wel vaker over die dierenopvang in Drachtstercompagnie gehoord, goede verhalen vooral! Volgens mij hebben ze veel meer honden dan wat er nu op marktplaatst staat, dus misschien is je reis t meer waard als je weet dat er allicht meer honden zijn die in aanmerking zouden kunnen komen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ik heb een berichtje gestuurd :schrik:
Pfff, ze is wel de eerste hond waar ik info over aanvraag en waar ik gelijk mijn ogen van optrok (positief) en zenuwachtig over ben :LOL: Doodeng en nu zit ik bijna weer te janken om Izzy. Jezus :gvd: :oeps:

Nomo, afblijven :LOL:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

nomo schreef:wil gewoon een leuke hond, zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn :oeps:
Als ik nu een jonge hond zou zoeken, zou ik t wel weten :D Ik ben op Rhodos vaak in het asiel geweest, en daar hangen de jolige pups bij bosjes aan je broekspijpen. En gek genoeg wordt je juist verliefd op de hondjes die je op een foto niet zou aanspreken of zou opvallen.
Ik zou een weekendje Rhodos doen, zelf een hondje uit het asiel ophalen (in dit asiel is dat als particulier gratis) regel zelf een enting en een paspoort en de pup een paar weken achterlaten bij mn kennis op Rhodos, over drie weken zelf ophalen.
Dan heb je 2 leuke weekendjes weg en een zelf gekozen hondje. Kwa kosten kom je nauwelijks op meer uit dan wanneer je in nederland een pup koopt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”