Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar vind je nog een leuke herplaatser Update pag. 4

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Waar vind je nog een leuke herplaatser Update pag. 4

Ongelezen bericht door lucie »

ooooh wat is ze prachtig :I: en wat een vreselijk lieve uitstraling
fijn dat het al zo goed gaat! heel veel geluk samen!
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Oooh die laatste foto :I:
Fijn dat ze zich al zo goed houdt.
Het is een prachtig meiske en jullie zullen vast heel veel plezier met elkaar hebben.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Klinkt goed, die laatste foto is lief :I:
Heel veel plezier met haar!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Bedankt!

Ja het gaat goed maar er zijn ook wel wat dingetjes hoor. Ze stond vanmorgen in m'n tuin te graven en uit automatisme zeg ik "Nee!' vervolgens is het net of ze de dolle 5 minuten krijgt maar ze was gewoon aan het afreageren en leek even bang te zijn. Ze maakte spelbuigingen, ging heen en weer rennen maar ontweek mij daarbij wel. Puur onzekerheid met de situatie volgens mij. Ik had het ook anders moeten doen maar ja, als zij mag wennen mogen wij het ook :tongue: De volgende keer leidt ik haar rustig weg in zo'n situatie.

Het is wel raar, ze verblikt of verbloost niet bij de bel, als er post komt of wanneer er op het raam geklopt wordt. Izzy ging dan altijd áf :schrik: :LOL: De stilte van het niet hebben van een hond is dus niet helemaal weg :F:

Verder kan ze al best aardig ontspannen, ze zoekt een plekje op waar ze zin heeft om te liggen, op haar kussen naast de bank of midden in de kamer op de grond. Als je bij haar gaat liggen vindt ze het gezellig en gaat ze om kroelen bedelen :I: Ze is echt heel leuk :I: Ik ben zo benieuwd hoe ze is als we een jaar verder zijn.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jeetje wat doet ze het al goed, echt super fijn.. en ik vind haar zo mooi ook, echt een griekje :I:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ohh die foto :I: Wat klinkt het goed allemaal zeg! En ach ja je moet aan elkaar wennen natuurlijk, je hebt een boel ingesleten gewoontes van Izzy. Dat komt vanzelf wel goed!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

als er verder geen straf volgde op die 'nee' is er toch geen man overboord?
is alleen maar vanaf het begin al duidelijk voor haar dat je dat echt niet wil hebben.

die foto is om te smelten :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een mooie dame.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Nee, geen man over boord hoor. En van tevoren bedenk je het allemaal dat je gelijk duidelijk moet zijn vanaf het begin enz. maar dan reageert ze ineens zo en dan vind ik het toch weer sneu :tongue: Maar ze herstelt snel en ik moet inderdaad gewoon gelijk regels stellen.

Dank jullie wel weer allemaal :cheer:
Laatst gewijzigd door Rebble op 22 jul 2017 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Rebble schreef:Nee, geen man over boord hoor. En van tevoren bedenk je het allemaal dat je gelijk duidelijk moet zijn vanaf het begin enz. maar dan reageert ze ineens zo en dan vind ik het toch weer sneu :tongue: Maar ze herstelt snel en ik moet inderdaad gewoon gelijk regels stellen.

Dank jullie wel weer allemaal :cheer:
het is ook wel een beetje sneu, weet ze veel dat dat niet mag, maar het is voor haar ook veel fijner als het meteen maar duidelijk is.
beter dan een beetje halfslachtig gaan zitten tobben en een hondje hebben wat niet weet waar ze aan toe is en dat jij daar dan uiteindelijk zelf heel chagrijnig van wordt, want dat merkt ze vast en zeker ook ;)

je moet een beetje zoeken naar een middenweg tussen al te streng en niet streng genoeg, maar ik weet zeker dat je die wel vinden zult!
Laatst gewijzigd door renee-uk op 22 jul 2017 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rebble
Zeer actief

Pfoe zie ik daar toch ineens een rare spelfout van mezelf in jouw quote van mij :LOL:

Maar het is inderdaad een middenweg vinden. Ze probeert toch steeds weer even daar in de border te gaan staan, een rustige 'nee meis, niet in de tuin' is dan voldoende om haar er uit te krijgen.

Ik vind het wel heerlijk om weer met een hond te lopen. En ze loopt prachtig, heel verend met een rustige, ruime draf. Ik denk dat ze prachtig rent naast de fiets of als ze straks los kan. Een lust voor het oog.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

je kunt haar misschien ook een eigen plekje geven in de tuin waar ze wel mag graven, dat is best te leren.

verder is het heerlijk te lezen hoe blij je met haar bent, charlie is met haar kont in de roomboter gevallen :cheer:
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ah, wat is ze leuk en wat fijn dat het zo goed gaat! :D
Rebble
Zeer actief

Vanmorgen met de auto naar een aangelegd natuurgebied hier in de buurt. Ze vond het leuk! Duidelijk dat alles nieuw is, de galloway runderen die in de verte aan het grazen waren vond ze machtig interessant. Er loopt ook een lange brug over een meertje en dat vond ze duidelijk te spannend dus zodra ik dat merkte (na 5 meter :mrgreen: ) omgedraaid en teruggelopen, ze reageerde toen ook weer hetzelfde als gister na het graven in de tuin. Ik ben even stil gaan staan, haalde rustig pratend de lange lijn in en ben toen gedecideerd teruggelopen naar het normale pad met haar en dat vond ze toen ook gelijk goed.

Ze is gék op andere honden en wil volgens mij met alles wel spelen maar als ik haar kort neem en doorloop, loopt ze netjes mee. We kwamen een jonge hond tegen toen die aangelijnd was en later diezelfde hond toen die los was en dat ging even goed los samen. Althans, 10 seconden want toen zag ik 't al mis gaan met die lange lijn icm met 2 rauzende honden :schrik: Hoe doen andere mensen dat die een hond aan een lange lijn hebben? Ik zou het voor Charlie wel heel leuk vinden als ze hond-hond contact heeft, ze vindt het duidelijk leuk maar ik vind die lange lijn en dan hard heen en weer rauzen samen geen goed plan.

Sorry, geen foto's ik moet nog wat handiger worden met de lange lijn of iemand meenemen.
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Wat een mooie meid is het :I: En die liefdesbeetjes, dat is zo vertederend heb vroeger een opvanger gehad die dat deed zodra ik 's morgens beneden kwam. Zo lief. Heel veel geluk met Charlie :D
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Wat doet ze het goed, elke dag een stukje beter, samen alles ontdekken en een band opbouwen!
Afbeelding
moira7765
Actief

Ongelezen bericht door moira7765 »

Blijft toch de komende paar weken elkaar wat aftasten en gelukkig gaat dit goed..

Ja het blijft een beetje behelpen met zo'n lange lijn ( heb je een 'looplijn' net als voor paarden?)
Rebble
Zeer actief

Na vanmorgen en begin van de middag een dik uur gelopen te hebben is ze nu diep in slaap

Ik had ook nog een filmpje gemaakt van onze wandeling maar lopend aan een lijntje van 1.20m is dat saai :mrgreen: binnenkort maar eens filmen als ze de lange lijn weer om heeft.Afbeelding
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat is ze leuk! Heel veel geluk en plezier met en van elkaar!
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Rebble schreef:Vanmorgen met de auto naar een aangelegd natuurgebied hier in de buurt. Ze vond het leuk! Duidelijk dat alles nieuw is, de galloway runderen die in de verte aan het grazen waren vond ze machtig interessant. Er loopt ook een lange brug over een meertje en dat vond ze duidelijk te spannend dus zodra ik dat merkte (na 5 meter :mrgreen: ) omgedraaid en teruggelopen, ze reageerde toen ook weer hetzelfde als gister na het graven in de tuin. Ik ben even stil gaan staan, haalde rustig pratend de lange lijn in en ben toen gedecideerd teruggelopen naar het normale pad met haar en dat vond ze toen ook gelijk goed.

Ze is gék op andere honden en wil volgens mij met alles wel spelen maar als ik haar kort neem en doorloop, loopt ze netjes mee. We kwamen een jonge hond tegen toen die aangelijnd was en later diezelfde hond toen die los was en dat ging even goed los samen. Althans, 10 seconden want toen zag ik 't al mis gaan met die lange lijn icm met 2 rauzende honden :schrik: Hoe doen andere mensen dat die een hond aan een lange lijn hebben? Ik zou het voor Charlie wel heel leuk vinden als ze hond-hond contact heeft, ze vindt het duidelijk leuk maar ik vind die lange lijn en dan hard heen en weer rauzen samen geen goed plan.

Sorry, geen foto's ik moet nog wat handiger worden met de lange lijn of iemand meenemen.
Wat een prachtig hondje!!

Als ik zie dat er een poot in / tussen de lijn zit, of dat hij heel hard naar het einde van de lijn vliegt roep ik altijd : " LET OP!! " Kai staat dan, 9 van de 10 keer stil.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat is ze leuk :D

Ik laat de lijn (biothane) gewoon achter Finn aan slepen als hij aan het spelen is. Op het moment dat de interesse in de andere hond verslapt kan je hem dan snel weer oppakken.
Ik heb nog wel ergens een filmpje van Malou en Finn die samen spelen met hun lijnen erachter, zal eens zoeken.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Dit laat het ook wel een beetje zien:

Finn met opvanger Daisy
Rebble
Zeer actief

veertje schreef:Wat is ze leuk :D

Ik laat de lijn (biothane) gewoon achter Finn aan slepen als hij aan het spelen is. Op het moment dat de interesse in de andere hond verslapt kan je hem dan snel weer oppakken.
Ik heb nog wel ergens een filmpje van Malou en Finn die samen spelen met hun lijnen erachter, zal eens zoeken.
veertje schreef:Dit laat het ook wel een beetje zien:

Finn met opvanger Daisy
Wat een leuk filmpje!

Ik durf dat echt nog niet aan, ze reageert gewoon totaal niet als je haar roept.

Gister heb ik een grote brandwond aan mijn wijsvinger opgelopen omdat ik de lijn vast had en ze met een hond aan het spelen was, de lijn gleed zo hard door mijn hand dat ik dus een brandwond heb. Er is hier, voor zover ik weet, ook niks aan veldjes die afgezet zijn helaas.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Straks even met Charlie naar de da. Gewoon een algemene controle en even specifiek naar haar oor laten kijken. Die draagt ze sinds eergisteren net iets anders, wat platter en ze heeft een paar keer met haar kop geschud dus ik wil dat voor het weekend even nagekeken hebben.

Verder gaat het prima. 1x stoof ze met een blafje op de kat af toen hij door het kattenluik ging en 1x deed ze datzelfde toen mijn nichtje van 7 even wat drukker deed. Moet zeggen dat ik wel schrok, deels omdat ik haar nog niet zo goed kan lezen en deels door mijn ervaring met Izzy die in het begin niet zo geweldig met kinderen was. Extra opletten dus even maar zonder er spannend over te doen. Ik heb gewoon geen idee wat haar bedoeling was, ze leek bijna van zichzelf te schrikken en liep gelijk uit de situatie toen ik waarschuwend haar naam zei.

Maar al met al zijn we nog enorm blij met haar, een heerlijke kroelkont is ze :I:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Rebble schreef:Verder gaat het prima. 1x stoof ze met een blafje op de kat af toen hij door het kattenluik ging en 1x deed ze datzelfde toen mijn nichtje van 7 even wat drukker deed. Moet zeggen dat ik wel schrok, deels omdat ik haar nog niet zo goed kan lezen en deels door mijn ervaring met Izzy die in het begin niet zo geweldig met kinderen was. Extra opletten dus even maar zonder er spannend over te doen. Ik heb gewoon geen idee wat haar bedoeling was, ze leek bijna van zichzelf te schrikken en liep gelijk uit de situatie toen ik waarschuwend haar naam zei.
Klinkt alsof ze zelf schrikt en haar initiele reactie dan de "aanval" is. Ik kan me best voorstellen dat dat minder wordt of zelfs over gaat als ze langer bij jullie is dus meer vertrouwen heeft in jullie en de omgeving.
Rebble
Zeer actief

mijke schreef:
Rebble schreef:Verder gaat het prima. 1x stoof ze met een blafje op de kat af toen hij door het kattenluik ging en 1x deed ze datzelfde toen mijn nichtje van 7 even wat drukker deed. Moet zeggen dat ik wel schrok, deels omdat ik haar nog niet zo goed kan lezen en deels door mijn ervaring met Izzy die in het begin niet zo geweldig met kinderen was. Extra opletten dus even maar zonder er spannend over te doen. Ik heb gewoon geen idee wat haar bedoeling was, ze leek bijna van zichzelf te schrikken en liep gelijk uit de situatie toen ik waarschuwend haar naam zei.
Klinkt alsof ze zelf schrikt en haar initiele reactie dan de "aanval" is. Ik kan me best voorstellen dat dat minder wordt of zelfs over gaat als ze langer bij jullie is dus meer vertrouwen heeft in jullie en de omgeving.
Ja dat zou kunnen. Het was beide keren na een raar geluid. We houden het gewoon rustig in de gaten.

Aan het eind van de middag, begin van de avond voelt ze zich niet op haar gemak. Ze is dan het liefst buiten, durft niet zo goed naar binnen maar ook buiten staat ze dan wat sneu. Het tegenovergestelde van overdag. Dan is ze blij, ligt te kluiven, smijt dr flos door de tuin of kroelt ze vol overgave. Ook weer iets wat met geduld over moet gaan.

Voor de duidelijkheid, dit wisten we van tevoren (dat er dingetjes zouden zijn) en geeft helemaal niks. Ik noem het omdat mensen het misschien herkennen of tips hebben.

Bij de da was het helemaal goed. Hart, longen, tanden, gewrichten, rug, ogen én oren zagen er prima uit. Puur op luisteren en voelen natuurlijk maar hij vond haar in prima conditie :ok:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat ze er goed uit zag bij de da.. is altijd verstandig om niet te lang te wachten met het eerste da bezoek , je weet maar nooit natuurlijk.

Haar gedrag is wel een beetje logisch , ze is nog niet 100% op haar gemak dus op sommige dingen reageert ze vanuit haar "verleden" .. probeer haar dan weg tehalen daar, zoals je deed met even haar naam noemen is dat voldoende zo te lezen, ze moet even erop vertrouwen dat er niets gebeurt.. en even weten wat wel en niet de bedoeling is.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Gisteravond voor het eerst naar cursus geweest, Gehoorzame huishond. Charlie gaat niet graag ergens naar binnen, thuis doet ze het wel maar ook nog voorzichtig. Sta ik daar buiten te wachten, al aan mensen gevraagd of zij ook voor de eerste GHH cursus kwamen, nee 2e x voor hen, het veld op gelopen maar nee, geen GHH. :hmmm: en dan. Uiteindelijk een trainer gevraagd die ook buiten stond en zij ging binnen voor me kijken. Blijkt de eerste avond dus theorie/info te zijn, dus Charlie moest naar binnen. Snoepje werkt niet dus haar maar opgetild en naar binnen gegaan en dat doorstaat ze gelaten. Binnen vond ze het ook wel even spannend (kwijlen jongen :LOL: ) maar ze ontspande wel steeds meer. Aangegeven dat ze geen enkel commando kent. Nou, dan slaag je waarschijnlijk niet maar dat vindt Charlie geen probleem was het antwoord. Ik ook niet was het mijne :engel: Daar kom ik niet voor in ieder geval maar wie weet verbaast ze me :I:

Maar ik ben benieuwd wat ze gaat laten zien de komende weken, de gekste dingen vindt ze geen probleem en dan ineens loop je tegen iets aan wat ze niet zo jofel vindt. Het is net een normale hond :cool2:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

slagen is niet belangrijk, gewoon dingen samen doen en samen leren, vertrouwen opbouwen en je dier leren kennen..daar gaat het om.
Succes!
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ze is echt leuk. En die cursus komt helemaal goed het Is toch de bedoeling dat ze alles moet leren dus misschien laat ze ze allemaal wel een poeppie ruiken en doet ze dat examen gewoon ff ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”