Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Seppe herplaatst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Korte lontjes, update fikse escalatie

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:
laeken schreef:
Boutje schreef: Waarbij ik utieraard wel verantwoorlijk blijf dat ze goed terecht komen en het goed blijven hebben.
Dat moet je eens proberen bij een X mechelaar van 30 plus kilo die heel moeilijk is. :wink:

idd en daar ligt de moeilijkheid bij Numa schat ik. En honden zoals Numa zijn er (gelukkig) niet veel. Waren ze dat wel, dan was de handel in de mechels niet zo groot.

Je kunt prima een hond herplaatsen die vecht met een roedelgenoot. Je doet die naar een situatie waar hij alleen is en helemaal zoals het hoort luistert naar de nieuwe baas en die adoreert. Beetje afgelegen wonen en gebieden zoeken die afgelegen liggen om te wandelen, voorzorgen nemen tijdens wandelen en hopla... ideale herplaatsing.

Dit gaat alleen niet op voor honden als Numa. Daar is de situatie niet het probleem, maar is Numa zelf het probleem. Steek je hem elders, dan blijft hij nog steeds dezelfde Numa met zijn zelfde problemen, namelijk geen andere mensen en honden leuk vinden.
Hij vindt Inge leuk en vindt Biène leuk, dus dat toont aan dat hij toch best wel van sociaal contact geniet en er zeker voor open staat. Daarom vind ik hem opsluiten in een kennel en 's nachts wat laten rondlopen ook geen goede oplossing voor de hond. Wel voor de mensen en honden hoor, maar niet voor de hond zelf, die betert daar niet op. Want het weinige contact dat hij al wil, wordt hem dan nog eens ontnomen.
Als gans het forum samenlegt om een mooi afgelegen huis voor Inge te kopen, dan blijft het probleem van Numa nog steeds bestaan. Dan kan ze nog niet doen wat ze wil en moet ze nog steeds rekening houden met hem. Het zou alleen wat makkelijker worden.
En dat is idem bij een andere eigenaar, dus in mijn ogen is eender welke herplaatsing voor hem niet in het belang van hem, hij kan zich niet beteren op een ander.

En nogmaals, honden zoals hem zijn zeker weten zeldzaam. Dat kun je niet vergelijken met een herder die je bij een ander steekt en daar meteen commando's aanvaardt, waar je een lijntje omdoet en mee gaat wandelen, ook al is die herder gekomen met een rugzak omdat de situatie niet ideaal was en hij daarnaar handelde.

Niet met je eens. Ga je dagelijks een op een aan het werk met Numa kan dat prima gaan. Hij kan zich prima nog aan een andere baas binden. Het is alleen geen hond voor niks doen. Na actief 3-4x in de week trainen moet hij het nu al 6-12 mnd doen met dagelijkse lange wandelingen. Denk dat bij iemand die weer met hem aan de slag gaat daar de winst zit.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

crutz schreef:

Wat jij schrijft mbt volwassenheid en veranderen ben ik helemaal met je eens.
Geef ook altijd aan dat ze pas met 2-3 jaar volledig mentaal volwassen zijn en je dan pas echt zaken kan zeggen over bv blijvend sociaal gedrag. Bij de xhh die ik gefokt heb lag dat zelfs tussen de 3-4. Helaas ook een keer gelijk gekregen mbt de baas-hond verhouding die te vrij was voor dat type hond en rond die leeftijd problemen zou gaan geven.
Daarom beschrijf ik het gedrag van Seppe ook regelmatig met de term "vooralsnog" :wink: , je kunt namelijk nooit in de toekomst kijken.
Ik heb heel bewust gekozen voor de lijnen waar Seppe uit komt omdat ik heel wat honden uit die lijnen ken die vrijwel allemaal zeer sociaal zijn gebleven. Zowel naar mensen als naar honden. Bij jouw xHH was ook 1 en ander bekend wat betreft de lijnen en dat is (helaas) ook uitgekomen :wink:

Bij beide honden ben ik kritisch mbt een eventuele nieuwe plek, ik geef ze niet aan de eerste de beste mee. Ik neem de tijd om de juiste "match" te maken, maar garanties bieden kan je nooit.
En als die juiste match niet komt kijk ik wel verder.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

maart schreef:
laeken schreef:
Boutje schreef: Waarbij ik utieraard wel verantwoorlijk blijf dat ze goed terecht komen en het goed blijven hebben.
Dat moet je eens proberen bij een X mechelaar van 30 plus kilo die heel moeilijk is. :wink:

idd en daar ligt de moeilijkheid bij Numa schat ik. En honden zoals Numa zijn er (gelukkig) niet veel. Waren ze dat wel, dan was de handel in de mechels niet zo groot.

Je kunt prima een hond herplaatsen die vecht met een roedelgenoot. Je doet die naar een situatie waar hij alleen is en helemaal zoals het hoort luistert naar de nieuwe baas en die adoreert. Beetje afgelegen wonen en gebieden zoeken die afgelegen liggen om te wandelen, voorzorgen nemen tijdens wandelen en hopla... ideale herplaatsing.

Dit gaat alleen niet op voor honden als Numa. Daar is de situatie niet het probleem, maar is Numa zelf het probleem. Steek je hem elders, dan blijft hij nog steeds dezelfde Numa met zijn zelfde problemen, namelijk geen andere mensen en honden leuk vinden.
Hij vindt Inge leuk en vindt Biène leuk, dus dat toont aan dat hij toch best wel van sociaal contact geniet en er zeker voor open staat. Daarom vind ik hem opsluiten in een kennel en 's nachts wat laten rondlopen ook geen goede oplossing voor de hond. Wel voor de mensen en honden hoor, maar niet voor de hond zelf, die betert daar niet op. Want het weinige contact dat hij al wil, wordt hem dan nog eens ontnomen.
Als gans het forum samenlegt om een mooi afgelegen huis voor Inge te kopen, dan blijft het probleem van Numa nog steeds bestaan. Dan kan ze nog niet doen wat ze wil en moet ze nog steeds rekening houden met hem. Het zou alleen wat makkelijker worden.
En dat is idem bij een andere eigenaar, dus in mijn ogen is eender welke herplaatsing voor hem niet in het belang van hem, hij kan zich niet beteren op een ander.

En nogmaals, honden zoals hem zijn zeker weten zeldzaam. Dat kun je niet vergelijken met een herder die je bij een ander steekt en daar meteen commando's aanvaardt, waar je een lijntje omdoet en mee gaat wandelen, ook al is die herder gekomen met een rugzak omdat de situatie niet ideaal was en hij daarnaar handelde.

Eens. Tel erbij op dat de nieuwe baas lang zoveel niet om hem geeft als Inge nu doet. Hij is daar nieuw. Veel mensen en zeker stoere mannen denken dat varkentje wel even te wassen. Dat kleine vrouwtje kon hem niet aan en ik zal hem wel even leren gehoorzaam te zijn en te stoppen met bijten. Daar moet je toch niet aan denken?
Toen ik Wuilus kreeg was ze zelfs lief te noemen. Ze beet alleen bij teveel druk naar de baas. Verder geen grote problemen. Toch was ik baas 5 en heeft ze mij ook een paar keer flink gepakt in het eerste jaar. Naar vreemden en honden was ze dus poeslief. Ze heeft zoveel mazzel gehad dat ik al heel snel toch heel erg dol op haar was. Anders was ze bij mij ook gaan wieberen. Mijn pa wilde haar echt kwijt nadat ze mij flink gepakt had. Ik was daarna ook bang maar heb het haar vergeven. Ze had dus na haar herplaatsing 4 andere baasjes die niet genoeg om haar gaven en die haar weer weg gedumpt hebben. Ik kreeg haar in het park nadat ik zei dat hij die hond niet moest slaan. Hier is de hond. Veel plezier ermee. Dat is dus het gedoe met herplaatsen. De nieuwe baas heeft nog niks met de hond en als de hond dan iets doet is hij de lul....

En wat je zegt over een eenzaam bestaan deel ik natuurlijk volledig. Die leegte kan je een hond niet aandoen. Een bijtende papegaai sluit je ook niet op in een garage om voer onder de deur door te schuiven. Daar kwijnt zo'n beest keihard weg. Dat zal ook voor Numa gelden. Geen Inge en geen Biene. Niks meer....
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Ga je dagelijks een op een aan het werk met Numa kan dat prima gaan. Hij kan zich prima nog aan een andere baas binden. Het is alleen geen hond voor niks doen. Na actief 3-4x in de week trainen moet hij het nu al 6-12 mnd doen met dagelijkse lange wandelingen. Denk dat bij iemand die weer met hem aan de slag gaat daar de winst zit.
Dat zou ik ook het allerliefste willen. Hij is prima geschikt als hond in de beveiliging bij een baas die weet wat hij in huis haalt. Maar die moet zich wel aandienen :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief

Inge schreef:
crutz schreef:Ga je dagelijks een op een aan het werk met Numa kan dat prima gaan. Hij kan zich prima nog aan een andere baas binden. Het is alleen geen hond voor niks doen. Na actief 3-4x in de week trainen moet hij het nu al 6-12 mnd doen met dagelijkse lange wandelingen. Denk dat bij iemand die weer met hem aan de slag gaat daar de winst zit.
Dat zou ik ook het allerliefste willen. Hij is prima geschikt als hond in de beveiliging bij een baas die weet wat hij in huis haalt. Maar die moet zich wel aandienen :wink:

Hoeveel tijd heb je daarvoor? Als je eerst Seppe zou herplaatsen? Want dat zou denk ik dan een prima plaatsing zijn. Numa zal daarin vast zijn ei kwijt zijn en hij lijkt mij wel een hond die een beveiliger naast zich kan gebruiken.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

laeken schreef:
maart schreef:
laeken schreef:

Eens. Tel erbij op dat de nieuwe baas lang zoveel niet om hem geeft als Inge nu doet. Hij is daar nieuw. Veel mensen en zeker stoere mannen denken dat varkentje wel even te wassen. Dat kleine vrouwtje kon hem niet aan en ik zal hem wel even leren gehoorzaam te zijn en te stoppen met bijten. Daar moet je toch niet aan denken?
Toen ik Wuilus kreeg was ze zelfs lief te noemen. Ze beet alleen bij teveel druk naar de baas. Verder geen grote problemen. Toch was ik baas 5 en heeft ze mij ook een paar keer flink gepakt in het eerste jaar. Naar vreemden en honden was ze dus poeslief. Ze heeft zoveel mazzel gehad dat ik al heel snel toch heel erg dol op haar was. Anders was ze bij mij ook gaan wieberen. Mijn pa wilde haar echt kwijt nadat ze mij flink gepakt had. Ik was daarna ook bang maar heb het haar vergeven. Ze had dus na haar herplaatsing 4 andere baasjes die niet genoeg om haar gaven en die haar weer weg gedumpt hebben. Ik kreeg haar in het park nadat ik zei dat hij die hond niet moest slaan. Hier is de hond. Veel plezier ermee. Dat is dus het gedoe met herplaatsen. De nieuwe baas heeft nog niks met de hond en als de hond dan iets doet is hij de lul....

En wat je zegt over een eenzaam bestaan deel ik natuurlijk volledig. Die leegte kan je een hond niet aandoen. Een bijtende papegaai sluit je ook niet op in een garage om voer onder de deur door te schuiven. Daar kwijnt zo'n beest keihard weg. Dat zal ook voor Numa gelden. Geen Inge en geen Biene. Niks meer....
Sorry laeken, je zegt best goede dingen, maar je bent wel een beetje aan het doorzagen nu en valt in herhaling. We weten je mening nu wel. Er is nogal een verschil tussen jou ervaring met Wuilus, die in jou handen wordt gedumpt en de aanpak van Inge.

Wie zegt dat Inge die hond uit herplaatst en er nooit meer over nadenkt en de handen er volledig van af trekt. Je kunt toch betrokken blijven, je kunt toch regelmatig even bellen voor updates. Op het hart drukken dat ze contact opnemen als het toch niet gaat? En nee. Dat zijn geen garanties. Het leven heeft nooit garanties. Na de woorden van Inge ben ik helemaal niet zo overtuigd dat Numa bij Inge op de beste plek zit. Ik ken Numa helemaal niet, maar ik denk echt dat daar nog wel winst te halen valt.

Je schrijft haar al helegaal af op basis van misschien drie zinnen waar echt nog niks in is besloten. En waarvan ze alleen heeft aangegeven iets te overwegen. Hoe je het ook draait of keert. Het blijft de keuze van Inge. En tuurlijk mag je je mening geven. Maar..... Nu weten we het wel.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ja joh. Ik moet opgeven me het lot van de honden aan te trekken omdat jij het nu wel weet. Ik denk dat ik dat zelf wel uit mag maken. Verder kun je kletsen wat je wil. Als de nieuwe baas de hond laat inslapen kun je als oude baas niks. Als hij hem weg geeft net zo min. Kijk eens op marktplaats bij mechelse herders....
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
crutz schreef:

Wat jij schrijft mbt volwassenheid en veranderen ben ik helemaal met je eens.
Geef ook altijd aan dat ze pas met 2-3 jaar volledig mentaal volwassen zijn en je dan pas echt zaken kan zeggen over bv blijvend sociaal gedrag. Bij de xhh die ik gefokt heb lag dat zelfs tussen de 3-4. Helaas ook een keer gelijk gekregen mbt de baas-hond verhouding die te vrij was voor dat type hond en rond die leeftijd problemen zou gaan geven.
Daarom beschrijf ik het gedrag van Seppe ook regelmatig met de term "vooralsnog" :wink: , je kunt namelijk nooit in de toekomst kijken.
Ik heb heel bewust gekozen voor de lijnen waar Seppe uit komt omdat ik heel wat honden uit die lijnen ken die vrijwel allemaal zeer sociaal zijn gebleven. Zowel naar mensen als naar honden. Bij jouw xHH was ook 1 en ander bekend wat betreft de lijnen en dat is (helaas) ook uitgekomen :wink:

Bij beide honden ben ik kritisch mbt een eventuele nieuwe plek, ik geef ze niet aan de eerste de beste mee. Ik neem de tijd om de juiste "match" te maken, maar garanties bieden kan je nooit.
En als die juiste match niet komt kijk ik wel verder.
Helaas idd wat betreft 1 hond op 7 grote nesten uitgekomen. En een hond waar ik het verwacht had ja bewaar het fout is gegaan is ook iemand aan wie ik toen nooit zo een type hond verkocht had ;) ik wist pas toen hij 2 was weer waar hij zat

Je weet dat ik iemand ken die Numa waarschijnlijk kan handelen, dagelijks met hem aan het werk gaat en hem niet zwaar fysiek zal breken (wat laeken schrijft dat inderdaad in bepaalde kringen kan gaan gebeuren)
Jij kiest er alleen voor de roddels te geloven ipv het gesprek met haar aan te gaan.
Had ik 3 jaar terug de roddels geloofd had ze echt niet mijn 2 xhh dames kunnen hebben. En waren niet eens alleen de fb roddels, werd ook privé benaderd dat ze de dames leeg zou fokken etc.
In gesprek met haar viel juist haar liefde voor haar honden op. En heb ik besloten dat ze daarheen mochten.
Nou de broodfok beschuldiging is niks van waar, de jongste is 3/3,5 en volop aan het werk in de beveiliging en nog niet mee gefokt en de oudste heeft in die 3 jaar 1 nest gehad.
Naast dagelijkse trainingen met pakwerk en zoeken heeft ze tegenwoordig ook een hydro trainingsruimte waar de honden enkele keren per week in trainen.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ja. Dan kun je niks. Maar dan heb je wel naar het beste van je kunnen gehandeld. Ik vind dat een hond houden puur uit angst dat de volgende eigenaar zich niet aan de afspraken houd wat betreft contact zoeken, nooit een goede reden als een hond eigenlijk niet op de goede plek zit. Ook niet bij honden als Numa. Je kunt nu eenmaal niet alle risico's uitsluiten in het leven. En natuurlijknwelnd dat super erg als het mis gaat. Maar zo is er ook een kans dat due hond dolgelukkig wordt op zijn nieuwe plek.

En is een spuitje dan trouwens echt zo erg? Als hij het op een secuur uitgekozen plek ook niet goed blijkt te doen, ik vind dat nog best te begrijpen ook.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hangt er vanaf wat de hond aangedaan worst voor die spuit. Dan kun je die spuit nl beter laten zetten in jouw armen en vertrouwd. Dat is mijn simpele mening.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Je weet dat ik iemand ken die Numa waarschijnlijk kan handelen, dagelijks met hem aan het werk gaat en hem niet zwaar fysiek zal breken (wat laeken schrijft dat inderdaad in bepaalde kringen kan gaan gebeuren)
Jij kiest er alleen voor de roddels te geloven ipv het gesprek met haar aan te gaan.
Het voelt voor mij niet helemaal goed nu. Dat heeft niet eens zozeer met de roddels te maken (ik weet niet eens meer wat er allemaal gezegd is alleen dat er gedoe was rondom diegene) maar met mijn gevoel. Ik kan er ook niet de vinger opleggen waar dat gevoel vandaan komt.

laeken schreef:Hoeveel tijd heb je daarvoor? Als je eerst Seppe zou herplaatsen? Want dat zou denk ik dan een prima plaatsing zijn. Numa zal daarin vast zijn ei kwijt zijn en hij lijkt mij wel een hond die een beveiliger naast zich kan gebruiken.
Zolang het nodig is. Ze hoeven hier beide niet á la minute weg, ik heb al eerder aangegeven dat ik het scheiden nog wel een tijd vol hou als dat nodig is.
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
crutz schreef:
Het voelt voor mij niet helemaal goed nu. Dat heeft niet eens zozeer met de roddels te maken (ik weet niet eens meer wat er allemaal gezegd is alleen dat er gedoe was rondom diegene) maar met mijn gevoel. Ik kan er ook niet de vinger opleggen waar dat gevoel vandaan komt.
Daarom zeg ik ga het gesprek aan. Jouw gevoel is enkel gebaseerd op het gedoe ;)

Praten erover is geen verplichting tot plaatsen ;)
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge, ik kan me je dilemma heel goed voorstellen. Maar ik denk dat je uiteindelijk op je gevoel zult afgaan, naast alle rationele overwegingen die je al gemaakt hebt. En een hond als Numa herplaatsen bij "zo'n mannetje" die het wel eens even recht zal zetten, dat ga jij toch niet doen, daar zal zowel je verstand als je hart niet in mee kunnen. Bovendien had je hem anders al eerder weggedaan, en ik weet zeker dat je hem en jezelf dat niet wilt aandoen.

Ik heb je wel eens eerder verteld dat ik bepaalde trekjes van Numa herken van andere honden, en daarom denk ik dat het weliswaar niet gemakkelijk zal zijn om een geschikte persoon voor hem te vinden, maar ook echt niet onmogelijk. Het stelt heel wat eisen aan de beheersbaarheid van de omgeving, maar vooral aan de persoon. Er zal toch een klik moeten zijn, en het typische is dat wat ik gezien heb, die klik er soms gewoon is tussen de hond en een nieuwe persoon. Dus ik hoop van harte dat je die gaat vinden! Als ik zou weten van iemand, dan stuur ik hem/haar naar je toe (maar helaas weet ik op dit moment geen kandidaat). Wat Seppe betreft denk ik dat er wel een hoop gespeculeerd kan worden maar dat jij de hond het beste kent (en gezien de lijnen snap ik ook je gedachtengang goed), en dat het voor de rest altijd maar afwachten is hoe het zich ontwikkelt. Als je zoekt, zullen er altijd wel voorbeelden de ene en de andere kant uit zijn. Maar ook als het zich negatiever zou ontwikkelen, lijkt het mij dat hij beter bij te sturen is dan Numa.

Sterkte en succes Inge, en laat je niet gek maken.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Inge schreef:
crutz schreef:

Altijd op je gevoel afgaan is mijn ervaring hierin ,al kun je er geen vinger opleggen het is er in de regel niets voor niets :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
Inge schreef:
crutz schreef:

Altijd op je gevoel afgaan is mijn ervaring hierin ,al kun je er geen vinger opleggen het is er in de regel niets voor niets :wink:

Gevoel is enkel obv zwartmakerij via fb wat ze meegekregen heeft. Persoonlijk is er nl nog geen contact geweest.
En ik kan zeggen dat er niks van het beeld dat toen geschetst werd klopt in dit geval.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Gevoel is enkel obv zwartmakerij via fb wat ze meegekregen heeft. Persoonlijk is er nl nog geen contact geweest.
En ik kan zeggen dat er niks van het beeld dat toen geschetst werd klopt in dit geval.
Jawel, je bent ooit met haar in Dommelen geweest :wink:
Maar daar gaat het dus niet om. Mijn gevoel zegt niet doen.
Vind het overigens niet zo prettig dat je dingen die ik privé met je besproken heb nu in dit topic gaat benoemen, vind ik niet netjes. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
crutz schreef:
Jawel, je bent ooit met haar in Dommelen geweest :wink:
Maar daar gaat het dus niet om. Mijn gevoel zegt niet doen.
Vind het overigens niet zo prettig dat je dingen die ik privé met je besproken heb nu in dit topic gaat benoemen, vind ik niet netjes. :wink:
Ik geef aan dat ik een adres heb waar jij niet op reageert. Niet wat verder privé besproken is.
Was dommelen idd vergeten.
Denk dat ik al weet waar het straks op uit gaat draaien zeker gezien je aangeeft blij te zijn met bepaalde adviezen.
Zou dat jammer vinden van de hond en doe daarom m'n best voor hem.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Als dat op mij slaat, ik heb helemaal geen advies gegeven hoor, enkel ervaring meegedeeld.
Het is van mij ook helemaal geen competitie om wat inge hoort te doen, zoals het nu lijkt te worden geschetst.

Ik ken inge niet en ken de hond niet. Ik ken wel mijn eigen situatie en die heb ik meegedeeld.
Wat inge ook doet, ze zal zeker doen wat haar het beste lijkt en daar zal van mijn kant uit in alle geval niet met een vingertje naar gewezen worden, ook niet in de toekomst.

Het is een rotsituatie en ze moet ernaar handelen in de toekomst, hoe kan alleen zij beslissen. Ik zou niet in haar plaats willen zijn.

En nu hou ik er maar mee op hier, krijgt een vervelend toontje wat nergens voor nodig is immers

Edit: woorden vergeten en die toegevoegd om het leesbaar te houden.
Laatst gewijzigd door maart op 05 aug 2016 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Carmen stop.
Je hebt het wel degelijk over zaken die privé besproken zijn, namelijk over roddels.
En nu insinueer je nog meer omdat ik tegen Maart gezegd heb blij te zijn geweest met haar PB, waarvan jij niet weet wat er in stond overigens.
Stop daar nu mee alsjeblieft.

Ik ben heel blij met álle hulp en álle adviezen die ik krijg, maar ga me niet verantwoorden om de keuzes die ik maak. Dat zijn mijn keuzes namelijk.
Groetjes Inge
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

crutz schreef:
Tineke schreef:
Inge schreef:
crutz schreef:

Nou eerlijk gezegd zou ik persoonlijk nooit op jouw oordeel vertrouwen gezien de keren dat het mis is gegaan met een door jou gefokte of geplaatste hond. Of je screenings beleid is naadje of je mensen kennis of wellicht beide.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Er is vanuit verscheidene kanten interesse in zowel Numa als Seppe en heb de eersten al afgewezen. Voor het geval dat er nog steeds het beeld heerst dat ik ze bij de eerste de beste dump en dat het me geen hout zou interesseren. :wink:

En nu schenk ik mezelf een wijntje in, heb per slot van rekening een maand vakantie en dat mag gevierd worden. :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Geniet van je wijn en de vakantie :ok:
Succes en sterkte bij je beslissing, lijkt mij inderdaad ook een nachtmerrie om een van je honden te moeten herplaatsen :(
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Sterkte ermee Inge, het blijft een rotsituatie. Hopelijk vind je een oplossing waar jij je helemaal goed bij voelt en keert de rust dan weer terug bij je honden.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Numa vandaag

Afbeelding

Seppe vandaag

Afbeelding

En zijn poot geneest prima

Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Fijn dat het zo goed geneest!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Fijn dat het weer wat beter gaat met de heren ;)!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wat een gekut :ugh:
Snap trouwens wel dat je aan herplaatsen denkt, ben daar zelf ook steeds serieuzer over aan het nadenken.
Aanvaringen tot daar aan toe maar knokpartijen?
En dat je niet over 1 nacht ijs gaat hoef je niet uit te leggen anders was Numa allang weg geweest.
Sterkte en fijne vakantie!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Toevallig ken ik je wel Inge, en ik denk je zelfs goed te kennen :wink: Ik weet zeker dat jij alleen het allerbeste voor je honden wil en dat je onmacht om dat in alle situaties vol te houden je erg aan het hart gaat.
Ik denk dat herplaatsen bij de juiste persoon een prima oplossing kan zijn en dat jij die beslissing heel goed zelf kunt maken.En die móet je ook zelf maken, anders zul je er nooit vrede mee hebben.
Sterkte :J:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Toevallig ken ik je wel Inge, en ik denk je zelfs goed te kennen :wink: Ik weet zeker dat jij alleen het allerbeste voor je honden wil en dat je onmacht om dat in alle situaties vol te houden je erg aan het hart gaat.
Ik denk dat herplaatsen bij de juiste persoon een prima oplossing kan zijn en dat jij die beslissing heel goed zelf kunt maken.En die móet je ook zelf maken, anders zul je er nooit vrede mee hebben.
Sterkte :J:
:J:
Groetjes Inge
Afbeelding

madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Inge schreef:Ok dat heb ik een dag na het gebeuren, met een lijf vol pijn en 2 honden in de kreukels in alle emoties die van links naar rechts gingen geschreven. Jij zegt/schrijft blijkbaar nooit iets in hevige emotie. Ik wel, ik noem mijn honden weleens kuthonden, wil niet zeggen dat ik dat ook echt meen.
En nu ga ik, voor het eerst in de forumgeschiedenis, iemand in de negeer zetten. Ik vind je een onsympathiek mens en ik ben klaar met jou. Toedels.
Kun je bij mij dan ook doen, want ik ben het met Apple eens :-)
Je schrijft het en bent dan boos wanneer iemand op je woorden ingaat.
Dat is ook onnodig, je kunt ook je uitleg geven zoals je nu wel doet....
Afbeelding

Happy en Lemmi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”