Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Seppe herplaatst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Seppe herplaatst

Ongelezen bericht door Inge »

Dat hebben ze vandaag hier.
Eerst vanmorgen al een aanvaring tussen Numa en Seppe. Seppe had het kleed van de bank getrokken en zich daar helemaal in gerold :piew: maar toen hij eruit probeerde te komen triggerde dat Numa, die er bovenop vloog. Even fikse knokpartij, tegen mijn verwachting in ging Seppe ook vol in de aanval terug toen hij zich uit het kleed bevrijd had. :80: Biène vloog ook nog eens bovenop Numa maar dat had dit keer niet het effect dat het normaal heeft (Numa heeft normaliter dan heilig ontzag voor oma Biène en dimt normaal dan gelijk in). Nou ja, na 3 minuten waren ze uit elkaar en kon ik Numa de bench in sturen om even af te koelen. Beide nagekeken, maar buiten wat kleine schaafplekjes niets te vinden qua schade.
Net naar het bos om daar maar even fiks wat energie eruit te laten rennen, wat gewoon weer prima ging. Tot we bij de auto kwamen. Seppe, inmiddels aangelijnd, wilde ik in zijn hok zetten maar Biène sprong er snel in. Toen ze eruit moest van me werd ze wat chagrijnig, waarna Seppe en zij elkaar ineens in de haren vlogen. Zucht.....
Dit was na 10 seconden weer gedaan, maar nu heeft Biène ook een klein schaafplekje te pakken. :roll:
Het zal het weer wel zijn. :evil:
Als ze nu hun gemak niet houden liggen ze straks allemaal in hun benches, zo geen zin in dit gezeik. :boos:
Laatst gewijzigd door Inge op 11 sep 2016 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Re: Korte lontjes

Nanna schreef:Wat ben ik opeens blij met mijn vredelievende meute :LOL:
Dat geloof ik. :LOL: Hier is het normaliter pais en vree onderling, maar vandaag even niet.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn hè zo'n dag, het wordt blijkbaar tijd dat het wat af gaat koelen.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Dreigen met het asiel, bij alledrie.
Dat zal ze leren :pffff:

Alleen echt in hemelsnaam waarom gaat Seppe zich met dit weer in een deken rollen??!?!!
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Het houdt je scherp.
AfbeeldingAfbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat gezellig zo... leuk joh honden ;)
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Shibby schreef:Dreigen met het asiel, bij alledrie.
Dat zal ze leren :pffff:

Alleen echt in hemelsnaam waarom gaat Seppe zich met dit weer in een deken rollen??!?!!
Die hond spoort niet :piew:
Groetjes Inge
Afbeelding

Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dat had ik gister hier, nou ja, niet in die mate hoor. Izzy was Sofi beu. Die heeft nogal de neiging om Izzy in d'r zij te nippen als ze iets gedaan wil hebben en normaal vindt Izzy dat wel best. Toen niet. Toen kwam er toch een brul uit :mrgreen: Sofi'tje was er even beduusd van, maar ze was wel gelijk klaar met dat tandjesgedoe van d'r.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Klop af, hier nog geen dingetjes. Ze zijn blafferiger in huis dat wel en daar heb ik zo'n hekel aan :roll: .
Maar vorig jaar hadden Jol en Aki ook eens een akkefietje, Jol bleef sjacherijnen naar Aak en die was toch nog wat jong en een reutje, maar die was het gedrag van Jol ineens ook zat.
Ik stond ook even :80: en na een brul was het wel klaar, maar Jol was toch ook even onder de indruk dat hij haar bitcherige gedrag dus niet meer pikte.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Biène nog eens goed bekeken, die heeft een hoektandje boven haar oog en een in haar wang gehad. AB-zalf erop, verder zal er weinig nodig zijn. Bij de heren waren het volgens mij vooral plukken haar, bij beide kan ik niet echt wat vinden buiten een klein plekje op Numa's kop.
Ik heb ze nu in de bench liggen, was helemaal klaar met het gekef van Seppe (die heeft de irritante gewoonte om te keffen als hij aandacht wil en er niet langs kan omdat de anderen in de weg liggen) en Numa ging toen ook in zijn bench liggen. Mooi, deur dicht en even niets meer. Ze slapen nu.
Groetjes Inge
Afbeelding

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Daar zou ik dus zo geen zin in hebben dat ze elkaar om werkelijk niets in de haren vliegen.
Ben blij dat zulk gedrag hier niet aan de orde is zou voor mij echt de lol uit het houden van honden halen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Daar zou ik dus zo geen zin in hebben dat ze elkaar om werkelijk niets in de haren vliegen.
Ben blij dat zulk gedrag hier niet aan de orde is zou voor mij echt de lol uit het houden van honden halen.
Dit gebeurt ook nooit, alleen toevallig vandaag 2x. Sinds ik geen teven meer bij elkaar heb zitten is het doorgaans gewoon relaxed hier onderling, de heren kunnen het ook prima met elkaar vinden.
Ik heb er ook geen zin in, maar het blijven wel honden, het kan gewoon gebeuren. Blijkbaar hebben ze hun dag niet :wink: Ze zullen net als ik wel last hebben van het benauwde warme weer.
Groetjes Inge
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je zult wel gelijk hebben dat het weer niet meewerkt.
Spanning in de lucht vanwege onweersbuien en irritatie door de warmte.
Mijn lontje is ook wat korter :tongue: dus waarom die van de honden niet? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zit in het weer denk ik.
Bronco heeft het weer behoorlijk voorzien op de kat.
Normaal gesproken gaat dat prima, al zal ik ze nooit samen alleen laten.
Maar nu is hij snel geïrriteerd door eeuwig zanikende Cosmo.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ze schoten uit hun slof. Zijn ook warme dagen geweest. En groter dan dat is het niet.
AfbeeldingAfbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:Ze schoten uit hun slof. Zijn ook warme dagen geweest. En groter dan dat is het niet.
Inderdaad. Rest van de dag was er ook niets meer aan de hand en ook deze ochtend is het gewoon weer zoals normaal.
Groetjes Inge
Afbeelding

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

ranetje schreef:Je zult wel gelijk hebben dat het weer niet meewerkt.
Mijn lontje is ook wat korter :tongue: dus waarom die van de honden niet? :wink:
Onze honden zijn juist wat slomer met dit weer minder spelen tijdens de tweede ronde maar meer ook niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef:
ranetje schreef:Je zult wel gelijk hebben dat het weer niet meewerkt.
Onze honden zijn juist wat slomer met dit weer minder spelen tijdens de tweede ronde maar meer ook niet.

Precies. Pjotr is een beetje knotterig, maar daar trekt de rest zich nooit wat van aan :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Denk dat je het effect van die deken even niet mag onderschatten. Wij hebben een keer Eva een trui aan gedaan. Gewoon voor de lol een gestreepte trui aan en dan laten rondlopen in de kamer. Dat was geen goed idee. Cleo werd daarop heel erg agressief naar Eva en Eva reageerde weer op de reactie van Cleo. Dapper keek ook raar en het was als wij niet in gegrepen hadden een fiks roedelgevecht geworden. Zomaar uit het niets. Die spanning bleef ook even hangen die avond.
Geen idee waarom ze zo hevig reageerden op een trui bij Eva. Ze liep effe raar of ze konden haar lichaamstaal niet lezen door de trui. Ik weet de precieze reden even niet. Dus je zegt dat hij in een deken gewikkeld was en opstond. Blijkbaar schrokken ze daar heel erg van en zagen ze even niet wie het was en waarom het zo was.

Ik trek nooit meer een hond kleren aan in een roedel heftige honden in elk geval.... :schrik: :LOL:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Klinkt gek misschien, maar heb dat bij paarden ook wel gezien.

In een stabiele groep, die de hele zomer zondr dekens hadden gestaan. En toen kreeg er 1 in de herfst een dek op. Veroorzaakte ook onrust en wat gejaag.
Damde wel veel sneller in dan wanneer je een nieuw paatd in die groep gezet zou hebben.

Ik vroeg me af of het met de deken te maken kon hebben, en heb de laatste jaren daar wat meer op gelet. (ook bij andere paarden en andere groepen)
Ik heb het vaker gezien op zo'n moment.
Maar níét altijd.

Ik kan me dus voorstellen dat het hier ook wat getriggerd heeft.

En uiteraard het weer.
En zelfs de allerliefste en stabiele honden kunnen een keer wat chagrijnig zijn natuurlijk.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Vanmiddag is het helemaal fout gegaan met de heren. Numa kreeg een deur open toen ik Seppe uit de auto haalde en dook gelijk naar de riem van Seppe, waardoor Seppe alle kanten ingetrokken werd en reageerde. Dat resulteerde in een serieuze knokpartij die minuten geduurd heeft omdat ik ze niet uit elkaar kon krijgen. Numa had in eerste instantie alleen de riem vast, maar Seppe beet zich vast in zijn kop.
Ik ben net terug van de dierenarts, heb daar vanaf half 2 gezeten. Numa heeft gaten in zijn nek en op zijn kop waarvan er een aantal gehecht zijn, Seppe heeft zijn rechtervoorpoot flink beschadigd, aan de voorkant fikse scheur aan de achterkant ook 2 gaten. Ook die zijn gehecht en nu verbonden. Beide fiks aan de pijnstillers en de AB.
Ben er klaar mee, 1 gaat er weg zodra alles weer genezen heeft. De meeste kans op herplaatsing is Seppe, die is jong en mega-sociaal naar mens en dier.
Baal er flink van, dit had ik totaal niet aan zien komen omdat beide heren prima door 1 deur konden en Seppe altijd op zijn rug duikt als Numa eens een bui heeft, nooit geen problemen gehad. Maar dit soort knokpartijen trek ik niet (en mijn portemonnee ook niet). Zit er even doorheen nu. :(:
Groetjes Inge
Afbeelding

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat naar Inge, kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit.
Ben ook bang dat het niet meer goedkomt.
Beterschap voor de heren en sterkte voor jou.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O bah, dat is balen! :-( Hopelijk zijn Seppe en Numa snel weer oké. Het was dus blijkbaar niet een op zichzelf staan incident eerder deze week dat ze elkaar al in de haren vlogen. Kun je ze nu in huis wel goed scheiden?
Wat lastig zeg, het lijkt me echt afschuwelijk als ik één van mijn honden zou moeten herplaatsen omdat het echt niet goed ging onderling.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Jeetje, er broeide dus nog steeds wat. Ik kan me goed voorstellen dat er erdoorheen zit; niet alleen schrik je je rot, het heeft ook nogal wat consequenties. Hopelijk herstellen de mannen snel. Sterkte!
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

he verdikkeme, dat is even een flinke tegenvaller.
je hoopt altijd dat het niet gebeurt maar ja uitsluiten kun je het niet.
klote.
sterkte!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat naar dat het zo mis is gegaan.

Beterschap voor je honden.

En sterkte voor jou.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat een narigheid :(: Vervelend voor je dat je Seppe nu moet herplaatsen. Maar dit is zo ook niks. Ze hebben nu wel serieuze ruzie dus grote kans dat het om de haverklap mis gaat. Hadden we met onze vorige honden ook. Gelukkig hadden we ruimte zat om die altijd apart te houden. Sterkte!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Bah, wat naar :blauwoog:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Inge schreef:Vanmiddag is het helemaal fout gegaan met de heren. Numa kreeg een deur open toen ik Seppe uit de auto haalde en dook gelijk naar de riem van Seppe, waardoor Seppe alle kanten ingetrokken werd en reageerde. Dat resulteerde in een serieuze knokpartij die minuten geduurd heeft omdat ik ze niet uit elkaar kon krijgen. Numa had in eerste instantie alleen de riem vast, maar Seppe beet zich vast in zijn kop.
Ik ben net terug van de dierenarts, heb daar vanaf half 2 gezeten. Numa heeft gaten in zijn nek en op zijn kop waarvan er een aantal gehecht zijn, Seppe heeft zijn rechtervoorpoot flink beschadigd, aan de voorkant fikse scheur aan de achterkant ook 2 gaten. Ook die zijn gehecht en nu verbonden. Beide fiks aan de pijnstillers en de AB.
Ben er klaar mee, 1 gaat er weg zodra alles weer genezen heeft. De meeste kans op herplaatsing is Seppe, die is jong en mega-sociaal naar mens en dier.
Baal er flink van, dit had ik totaal niet aan zien komen omdat beide heren prima door 1 deur konden en Seppe altijd op zijn rug duikt als Numa eens een bui heeft, nooit geen problemen gehad. Maar dit soort knokpartijen trek ik niet (en mijn portemonnee ook niet). Zit er even doorheen nu. :(:

Wat naar Inge. Zeker met deze verwondingen als resultaat. Maar ik zou geen overhaaste beslissingen nemen als ik jou was. Je hebt benches en weet nu dat je scherp moet zijn. Ik zou het ff laten betijen. En kijken hoe het zich ontwikkelt als je er streng bovenop gaat zitten. Heb hier ook wel eens knokkende volwassen reuen gehad maar heb ze toch altijd samen kunnen houden. Als ik er niet bij was hield ik de meeste gescheiden, maar ze konden altijd samen los en samen netjes aangelijnd naast elkaar lopen. Maar ik verbood elke scheve blik en bestrafte alleen al de gedachte. Vaak doofden de pogingen elkaar naar het leven te staan vanzelf uit.
Ik zou het nog even aankijken voordat ik over zou gaan tot herplaatsing.

Maar hoe dan ook, sterkte met deze enorme tegenvaller. :roos:
Gr. Aniek

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

De aanval van Numa was niet op Seppe gericht maar op zijn riem, maar het gevolg was ernstiger. Blijkbaar deur niet goed dichtgezeten waardoor hij naar buiten kon rennen. Seppe is nog steeds groggy, heeft ook fikse pijnstillende injecties gehad, oa met een morfine-achtig middel. Numa beet hem in zijn poot nadat ik ze even los leek te hebben. Numa's wonden zijn diep, 1 zit er vlakbij zijn oog, had die een cm verder naar onderen gezeten was hij zijn oog kwijt geweest vrees ik. Beide zijn bont en blauw op de plekken waar ze elkaar vast hadden. Nu eerst maar herstellen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”