Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bodybuilder Fransje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Bodybuilder Fransje

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:Ik vind spieren ook mooi maar het moet allemaal wel elegant blijven. Kan enorm genieten van een fraai bespierde kortharige windhond, maar zo'n hulkige xxxl pitbull vind ik dan weer niet om aan te zien.
Bij mensen heb ik dat trouwens precies zo. Heb niks met die kleerkasten, bah.
Bij mij hangt het ook van de rest van het uiterlijk af. Een vrolijke bonkige xxxl dinges met leuke flapoortjes vind ik veel mooier dan een met gecoupeerde oren.
Of een bonkig manmens met een brilletje en leuke keding in plaats van een bonkig manmens met een vettig staartje en een nethemd waar de tepels doorheen steken en zo'n wielrennersbroekje :F:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Gollum schreef:Bij mij hangt het ook van de rest van het uiterlijk af. Een vrolijke bonkige xxxl dinges met leuke flapoortjes vind ik veel mooier dan een met gecoupeerde oren.
Of een bonkig manmens met een brilletje en leuke keding in plaats van een bonkig manmens met een vettig staartje en een nethemd waar de tepels doorheen steken en zo'n wielrennersbroekje :F:
Och hemeltje. Nou zeg je zoiets. Hier fietst vort een man van een jaar of 50 rond. Best gespierd - zoals een wielrenner. Maar dan heeft hij een zwaar-doorschijnende wielrennersbroek aan. Om het kuis te houden heeft dat broekje wel een tangavormig niet-doorschijnend gedeelte. Of hij dat zelf niet ziet...ik weet het niet.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

We hebben het hier steeds over 'droog' en ik zie wat jullie bedoelen, maar wat doe je dan als eigenaar precies om dat zo te krijgen?

Want dat springkonijn van mij komt aan sport niets te kort en is goed gespierd. En schraal is ze ook. Maar "droog" niet.
Of betekent het dat er ook daadwerkelijk wordt gekort op water? Of moet je hond van nature zo'n engig dun velletje hebben om er zo scharminkelig uit te gaan zien?
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Cleva schreef:
Paisley schreef:We hebben het hier steeds over 'droog' en ik zie wat jullie bedoelen, maar wat doe je dan als eigenaar precies om dat zo te krijgen
Periodes van flink voeren met krachttraining en daarna (bijna) vasten met duurtraining.

Building and cutting (sic).

Bodybuilders drogen zichzelf wel uit voor een poseersessie in het broekje maar daar geloof ik bij honden niet zo in.
Dat doen ze bij de honden ook! :ugh:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Paisley schreef:We hebben het hier steeds over 'droog' en ik zie wat jullie bedoelen, maar wat doe je dan als eigenaar precies om dat zo te krijgen?

Want dat springkonijn van mij komt aan sport niets te kort en is goed gespierd. En schraal is ze ook. Maar "droog" niet.
Of betekent het dat er ook daadwerkelijk wordt gekort op water? Of moet je hond van nature zo'n engig dun velletje hebben om er zo scharminkelig uit te gaan zien?
Droog staan is volgens mij een zo'n laag mogelijk vetpercentage hebben. Lager dan gezond is meestal, daarom doen bodybuilders dat alleen vlak voor een show. En dan op de manier waarop Cleva beschrijft.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

GrethavW schreef:
Cleva schreef:
Paisley schreef:We hebben het hier steeds over 'droog' en ik zie wat jullie bedoelen, maar wat doe je dan als eigenaar precies om dat zo te krijgen
Periodes van flink voeren met krachttraining en daarna (bijna) vasten met duurtraining.

Bodybuilders drogen zichzelf wel uit voor een poseersessie in het broekje maar daar geloof ik bij honden niet zo in.
Dat valt vaak wel mee hoor dat ze de honden uitdrogen. Want honden functioneren dan echt niet meer.
Maar het is inderdaad met bulk periodes en cutting
En de kracht in bulk periodes dus veel eten met kracht training en cutting periodes weinig eten met veel duur trainingen.

Maar de honden staat niet 24/7/365 zo droog.
Doe je dat wel dan leeft je hond niet lang. Dit zijn korte periodes dat je zo droog staat. Ook menselijke bodybuilders kunnen niet lang op een zeer laag vetpercentage staan en zullen af en toe weer een bulk periode moeten hebben...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gollum
Zeer actief

Gimmick schreef:
GrethavW schreef:
Cleva schreef:

Dat valt vaak wel mee hoor dat ze de honden uitdrogen. Want honden functioneren dan echt niet meer.
Maar het is inderdaad met bulk periodes en cutting
En de kracht in bulk periodes dus veel eten met kracht training en cutting periodes weinig eten met veel duur trainingen.

Maar de honden staat niet 24/7/365 zo droog.
Doe je dat wel dan leeft je hond niet lang. Dit zijn korte periodes dat je zo droog staat. Ook menselijke bodybuilders kunnen niet lang op een zeer laag vetpercentage staan en zullen af en toe weer een bulk periode moeten hebben...
Gezond is het dus eigenlijk niet om zo droog te staan.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Doet me hier aan denken.
http://www.zednelson.com/?LoveMe:31

The story reminded me of this photograph, taken by Zed Nelson. It shows Ronnie Coleman, immediately after walking off the stage at the Mr. Olympia competition, breathing through an oxygen mask. He would take first place. Explaining the photograph, Nelson writes:

Oxygen administered to exhausted contestants during final round of judging. The strain of intense dieting, dehydration and muscle-flexing, places high levels of strain on the heart and lungs, rendering many contestants dizzy, light-headed and weak.

Bodybuilders often have extreme and rigid exercise and diet plans in the months preceding a contest. In those months, a male bodybuilder’s goal is to make himself appear as strong as possible. He must balance his body’s functional needs with his aesthetic goals, and sometimes the latter wins over the former.

Male bodybuilders and female models, then, represent aesthetic extremes of masculinity and femininity, but their bodies aren’t the natural extension of male and female physicalities. Instead, achieving the look require significant sacrifice of one’s body. In other words, they look fit and strong, but looks can be deceiving.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zal wel nooit begrijpen waarom mensen dat soort dingen doen. Kom op, het is je hónd. Doe het lekker bij jezelf als je die spieren zo gaaf vindt maar verzorg je hond gewoon fatsoenlijk :ugh:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lothian schreef:Ik zal wel nooit begrijpen waarom mensen dat soort dingen doen. Kom op, het is je hónd. Doe het lekker bij jezelf als je die spieren zo gaaf vindt maar verzorg je hond gewoon fatsoenlijk :ugh:
Ik ook niet. Ik ga mn hond toch niet speciaal randsoeneren voor een paar spiertjes... laat ze er naar van nature zitten. Die zijn veel mooier ook..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat een aannames weer. Net als aanleg voor een bepaald spiertype zijn sommige honden net als mensen van nature veel droger dan andere honden. Doña zag er als jonge hond ook bij vlagen uit als een uitgedroogd hondje. En da's echt niet omdat ik haar op rantsoen zet hoor.
AfbeeldingIMG_4432 by lente20052000, on Flickr

AfbeeldingIMG_4525 by lente20052000, on Flickr

AfbeeldingIMG_4543 by lente20052000, on Flickr

Afbeeldinggarrocha06 by lente20052000, on Flickr
Hier kun je zien hoe foto's kunnen verschillen. Op deze foto lijkt ze broodmager. Ze was ook te mager toen hoor, ik kreeg er niets aan. Maar op die foto hierboven ziet ze er lang zo mager niet uit.
Afbeeldinggarrocha04 by lente20052000, on Flickr
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

sirene schreef:Wat een aannames weer. Net als aanleg voor een bepaald spiertype zijn sommige honden net als mensen van nature veel droger dan andere honden. Doña zag er als jonge hond ook bij vlagen uit als een uitgedroogd hondje. En da's echt niet omdat ik haar op rantsoen zet hoor.

Hier kun je zien hoe foto's kunnen verschillen. Op deze foto lijkt ze broodmager. Ze was ook te mager toen hoor, ik kreeg er niets aan. Maar op die foto hierboven ziet ze er lang zo mager niet uit.
Ja, er zijn rassen, die veel schraler zijn dan andere rassen, maar daar hoort de Franse Bulldog niet bij. De Franse Bulldog is wel gespierd, maar niet zoals op de foto in het eerste bericht, zo droog staan is gewoonweg slecht voor een lichaam. Zelfs bij topsporters is dit alleen vlak voor een wedstrijd en niet het hele jaar.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Maar wie zegt er dat die vrouw dat expres doet ? Volgens mij heeft ze ook een ander FB-etje en die ziet er niet zo uit. Ik geloof niet dat ze het expres doet. Net als dat ik bij Doña niets deed om haar er zo uit te laten zien. Mijn andere honden zagen er namelijk nooit zo uit. Wel gespierd maar nooit zo droog.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sirene schreef:Maar wie zegt er dat die vrouw dat expres doet ? Volgens mij heeft ze ook een ander FB-etje en die ziet er niet zo uit. Ik geloof niet dat ze het expres doet. Net als dat ik bij Doña niets deed om haar er zo uit te laten zien. Mijn andere honden zagen er namelijk nooit zo uit. Wel gespierd maar nooit zo droog.

Nou, het is allemaal halleluja geroep en vragen met welke workout routine en voeding ze dat hondje zo krijgt.
Niko heeft die aanleg ook. Blij ben ik er niet mee.
Volgens de dierenarts kan het geen kwaad en hoort het gewoon bij hem, maar hij heeft echt niets te verzetten en er hoeft maar een virusje voorbij te vliegen en hij is ziek.
Hij is ook altijd erger en langer ziek dan de andere honden. Die vallen wat af en komen zo weer bij, bij hem zie je heel snel spierverlies.
Gelukkig is Charlie maar 1 x per 9 maanden loops, hij loopt er weken voor schandaal bij.
Paisley
Zeer actief

sirene schreef:Wat een aannames weer. Net als aanleg voor een bepaald spiertype zijn sommige honden net als mensen van nature veel droger dan andere honden. Doña zag er als jonge hond ook bij vlagen uit als een uitgedroogd hondje. En da's echt niet omdat ik haar op rantsoen zet hoor.
Maar hey 1 vershil, jou honden hebben geen haar :mrgreen: Daar zie je alles veel beter.

Mijn hond ziet er hier met dr vacht ook al wat scharminkelig uit, maar zonder haar zou het al helemaal onsmakelijk gezicht worden. Die had waarschijnlijk zelf een bulk&cut programma gegoogled, want in vlagen kreeg ik er niets te vreten in van brie tot tartaar, en liep ze zo rond:
Afbeelding

Gelukkig heeft ze inmiddels andere hobbys en eet ze gewoon lekker mee.

Maar ik kan me niet voorstellen dat de vrouw van deze bull het niet expres doet. En waarom altijd die onsmakelijke foto's van een hond die ergens tegenaan springt? Ik vind het echt geen kijk gelijk. Er was een tijd terug iemand op de hondenforum-facebook groep die steeds liep te kwijlen over de spiertjes van dr staffie die tegen t aanrecht opsprong. Een hond in zn reet gefotografeerd levert nooit mooie plaatjes op :engel:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Paisley schreef:[En waarom altijd die onsmakelijke foto's van een hond die ergens tegenaan springt? Ik vind het echt geen kijk gelijk. Er was een tijd terug iemand op de hondenforum-facebook groep die steeds liep te kwijlen over de spiertjes van dr staffie die tegen t aanrecht opsprong. Een hond in zn reet gefotografeerd levert nooit mooie plaatjes op :engel:
Heb je het nou over mij? :denken: Dat mag je gewoon rechtstreeks doen hoor. Ik liet haar tegen die kast opspringen omdat ze, als ik haar ergens staand neerzet voor een foto, gelijk op d'r gat gaat zitten of liggen. Dan zie je nog niks.
Paisley
Zeer actief

Nee het gaat niet over jou - ik zie het heel veel als het om spieren gaat, dat er dan gelijk een foto komt van een opspringende hond. In het algemeen dus.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Je hebt geconditioneerd en echt 'droog'. Zoals dat franse bulletje is droog, dan zie je vaak ook een doffe vacht, kalige plekken, snel vatbaar voor ziektes. Geconditioneerd is wat anders, dan hebben ze waarschijnlijk wel een iets lager vetpercentage dan gemiddeld, maar het is zeker niet zo ongezond als 'droog'.

Beetje te vergelijken met een bodybuilder die droog wil staan voor een show en een topsporter die zwemt. De laatste heeft ook weinig vet, maar kan wel voor jaren zijn huidige conditie behouden zonder dat het op enige wijze schadelijk is voor zijn gezondheid, eerder visa versa.

De voorbeelden van de honden van dit forum vind ik dus ook onder geconditioneerd vallen, dus door juiste voeding en veel beweging + stukje genetische aanleg. Mijn honden zijn ook behoorlijk gespierd(zie foto's pag. 2), maar glimmen en zijn nooit ziek.

Die foto's die Sinere plaatste van het naakthondje zit inderdaad op het randje, soms kan je daar niks aan doen. Mijn oudste mechel is toen hij 1jr was ook een paar maanden te dun geweest. Het is een enorme zeikerd met eten + volop hormonen en veel beweging. Later is dat weer bijgetrokken.
Paisley schreef:We hebben het hier steeds over 'droog' en ik zie wat jullie bedoelen, maar wat doe je dan als eigenaar precies om dat zo te krijgen?

Een goede indicator van een laag vetpercentage is het vel in de lies. Als dat echt zo'n schraal velletje is, heeft je hond weinig vet. Bij langharige honden kan je het gemakkelijk voelen. Een hond kan dus weinig vet hebben zonder mager te zijn. Mijn honden hebben geen uitstekende heupbotten of goed voelbare ruggenwervels
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het is inderdaad zeker zo dat honden ook aanleg kunnen hebben om weinig vet te hebben.
Bv:
Afbeelding

Maar, een FB staat daar in ieder geval niet om bekend.
Het zal zeker moeite kosten om een hond droog te krijgen, maar vooral om een hond droog en zo gespierd te krijgen/houden.
Dat gebeurd niet zo maar bij een FB.
Overigens vind ik het ook niet zozeer zielig, ik kan het alleen niet echt knap vinden bij een FB.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Lemuria schreef:
Nicoline schreef:Ik vind het wel meevallen hoor Lemuria, zeker omdat ze nog jong is, nog tijd zat om uit te dijen :D En anders heb je gewoon maar een oldschool type :P mij is verteld dat vroeger veel over en weer is gekruisd tussen greyhounds en vechthonden, en dat is hier en daar nog wel te zien. eigenlijk zou een gezonde stafford of pitbull het lichaam van een greyhound moeten hebben alleen dan een andere kop. vandaar ook dat greyhounds meestal met muilkorf rennen want ze kunnen flink knokken. dat hele brede is sowieso iets van de laatste tijd, is totaal niet functioneel en zorgt alleen maar voor problemen dus wees maar blij met je slanke den hoor.
hier trouwens ook een "oldschool" sbt, is qua schofthoogte meer een amstaff en ook slank gebouwd, ik dacht serieus dat er misschien windhond doorheen zou zitten ook omdat ze een karperrug heeft, maar blijkt dat het gewoon een ouderwets type is gebouwd op functie ipv show.
Is er echt greyhound doorheen gefokt ja? Dat wist ik niet, ik dacht dat het bull x terrier was :mrgreen:

Als mensen volgende keer vragen wat voor ras het is, zeg ik gewoon dat het een kruising windhond is :mrgreen: :mrgreen:
haha, ja ze staan genetisch erg dicht bij elkaar al zou je idd anders denken. had iets te maken met meer uithoudingsvermogen bij vechthonden denk ik en andersom bij windhonden misschien wat meer kracht. Ze worden trouwens nogsteeds met elkaar gekruisd vooral voor de jacht, komen prachtige honden uit vind ik :)

Afbeelding

op veel foto's van geconditioneerde honden staan ze met de spieren aangespannen (bijv door de hond te laten trekken of idd ergens tegenop laten staan), in rust zien ze er veel "normaler" uit meestal. Bij dit bulletje vind ik het puur qua uiterlijk niet mooi staan, maar zielig vind ik het niet, ziet er voor zover ik kan zien gewoon gezond en vrolijk uit verder en zolang je hond plezier heeft in het sporten zie ik niet zoveel kwaads in het conditioneren, mits je weet waar je mee bezig bent. Ik krijg trouwens zelf vaak te horen dat mijn hond te mager is, en ja je ziet haar achterste ribben en achterste deel van de ruggegraat (komt ook door haar bouw), maar ze heeft wel spieren op plekken waar ze die voorheen niet had. ik merk ook dat ze veel minder energiek is als ze een beetje zwaarder is, ze weegt nu iets minder dan 19 kilo en als ze richting de 20 gaat lijkt het toch alsof ze daar zelf ook niet helemaal blij mee is. Alleen ziet mijn familie dat niet in want die zien haar niet dagelijks, dus vaak discussies hierover :P maar ik hou haar slank daar is ze zelf gelukkiger bij. tis een oudje en sport nog graag, dat hou ik ook graag nog lang zo :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”