Ik vind het maar een eng dingetje eigenlijk
Moderator: moderatorteam

Dit.. ik vind een gespierde hond mooi maar normaal natuurlijk gespierd en niet ala bodybuilders.Maeve schreef:Ik vind al dat fanatisme om extra spieropbouw eng. Je hond gewoon een actief leven en goede voeding bieden is ook gewoon genoeg he? Dit slaat weer enorm door.

GrethavW schreef:Ik vind Bronco erg mooi op onderstaande foto. Gewoon bereikt met dagelijkse beweging (fietsen, zwemmen en lopen/rennen).
Hij mag daar nog iets afvallen, maar niet veel.
Er zit volgens mij heel erg veel verschil in aanleg per hond.Lemuria schreef:GrethavW schreef:Ik vind Bronco erg mooi op onderstaande foto. Gewoon bereikt met dagelijkse beweging (fietsen, zwemmen en lopen/rennen).
Hij mag daar nog iets afvallen, maar niet veel.![]()
Ik doe hetzelfde met Izzy en zij is maar een iel schrielkipje. Ik doe écht iets fout...
Lemuria schreef:Nou ja het is niet dat ik haar per sé buff wil hebben, maar ik krijg continue commentaren dat ze mager isEn dat terwijl we toch elke dag een aantal uur wandelen en/of fietsen...misschien moet ze inderdaad meer rust tussendoor

Ik wel. De middenwegBulley schreef:Nou ik weet niet wat ik "mooier" vind de te gespierde bullen of de wegrol bullen
Voor spieropbouw is dat wel belangrijk. Als spieren groeien, ontstaan er kleine scheurtjes in het spierweefsel. Als die niet regelmatig kunnen herstellen, stopt de groei van de spieren.Lemuria schreef:Nou ja het is niet dat ik haar per sé buff wil hebben, maar ik krijg continue commentaren dat ze mager isEn dat terwijl we toch elke dag een aantal uur wandelen en/of fietsen...misschien moet ze inderdaad meer rust tussendoor
1 jaar en 9 maanden. Dus ze kan misschien best nog een beetje uitzwarenNicoline schreef:hou oud is Izzy? kan best zijn dat ze nog in de breedte gaat groeien ookal is ze al volwassen.
Het zijn ook 2 totaal verschillende type honden. En wie weet wat er bij de mijne achter zitLemuria schreef:@Dagmar: Izzy neigt inderdaad meer naar Terriër. Wat raar is, want haar ouders zijn gewoon brede bakbeestenDat wil zeggen...ik heb een foto gezien van een reu die de vader zou moeten zijn, maar de vrouw waar ze geboren is, was natuurlijk niet bij de dekking. Dus voor hetzelfde geld is Izzy een kruising Stafford x Jack Russel
Haar moeder was, toen ik Izzy ging ophalen, jonger dan Izzy nu is (een maand of 11 geloof ik). Toch was zij toen al veel breder gebouwd. En haar 'vader' is gewoon een dik Bully-type.
Aan de andere kant. Dat ze zo'n sprietje is komt d'r achterpootje wel goed van pas. Als ze al die extra spierkilo's mee moest dragen, was dat niet per sé beter voor het herstel geweest. Ach ja, ik vind het geen ramp. Maar ik vind een Bronco wel heerlijk solide uitzien.
@Gretha: Ik zal eens wat rustiger aan doen met d'r
Lemuria schreef:1 jaar en 9 maanden. Dus ze kan misschien best nog een beetje uitzwarenNicoline schreef:hou oud is Izzy? kan best zijn dat ze nog in de breedte gaat groeien ookal is ze al volwassen.
Ach ja, ze is niet mager. Er steken geen botten uit ofzo.
eens en eensGrethavW schreef:Ik hou er ook niet van.
Wel van gespierd, maar niet van droog bespierde honden. Het valt mij ook altijd op dat hun vacht vaak dof is, ze zien er niet fit uit.
Ik vind Bronco erg mooi op onderstaande foto. Gewoon bereikt met dagelijkse beweging (fietsen, zwemmen en lopen/rennen).

Prachtig zo zijn mijn honden ook.GrethavW schreef:Ik hou er ook niet van.
Wel van gespierd, maar niet van droog bespierde honden. Het valt mij ook altijd op dat hun vacht vaak dof is, ze zien er niet fit uit.
Ik vind Bronco erg mooi op onderstaande foto. Gewoon bereikt met dagelijkse beweging (fietsen, zwemmen en lopen/rennen).
Ja, dat dus. Ik zie liever wat te strak dan zo'n rolmopsje, maar bij een Fransje ziet het er gewoon niet uit, met die dikke kopNicoline schreef:ik vind het trouwens bij sportieve rassen wel mooi als ze zo gespierd zijn, alleen bij een frans bulletje lijkt het een beetje tegenstrijdig![]()