Dit is ook een woolly husky. Prachtige dikke kop, korte dikke snoet etc.

En kan er uit een bruindrager of bruine hond een bruine hond komen als je hem kruist met een sable? Niet toch?

Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:Wel als de sable bruin draagt.laeken schreef: En kan er uit een bruindrager of bruine hond een bruine hond komen als je hem kruist met een sable? Niet toch?
Hoe bedoel je?laeken schreef:En kan er uit een bruindrager of bruine hond een bruine hond komen als je hem kruist met een sable? Niet toch?
Oh, je bedoelt dat het een langhaar is?laeken schreef:Denk zelfs dat woolly in showfok een uitsluitsel zal zijn al weet ik dat niet zeker.
Is het niet zo dat door castratie de vacht juist overvloediger/dikker/voller wordt?laeken schreef:Zijn castratie haalt de normaal nog dikkere kraag en broek wat weg en dus is hij zoals hij is. In mijn ogen bijna mooier dan de echte pool en intacte woolly's![]()
Ja wel hoor, daar zijn er zat van.Heavy schreef:Heavy kan ook met alle honden goed overweg. Groot of klein . Reu of teef. Gecastreerd of niet. Druk of rustig . Ze is wel waaks en kan behoorlijk blaffen als er iemand voor de deur staat maar als de deur open gaat kwispelt ze en voor je het weet zit ze op schoot![]()
Niet erg kenmerkend voor een Duitse Herder uit werklijnen geloof ik ?
Ik ben natuurlijk geen kenner, maar ik vind hem in alles 'korter' dan een husky.laeken schreef:Echt? Wat vindt jij dan niet husky aan Sultan? Ik vind hem nl op en top showhuskie. Puur en alleen poolhond en ook nog in een kleurtje dat in beide ouders moet zitten. Zodra er herder doorheen zit worden ze beige/bruin. Sultan is chocolat. Dus verdund zwart. Echt een trendy kleurtje in de husky dat meteen verdwijnt als er een ander niet chocolat hond doorheen gaat.Apple schreef:Grappig, het zou mij niet verbazen als er iets anders door Sultan zit, niet zozeer door zijn karakter maar wel zijn uiterlijk.
Ik vind hem overigens bijzonder mooi. Laat dat gezegd zijn. Echt een plaatje van een hond waar je super blij mee mag zijn gezien zijn karakter en gedrag. Mocht je hem ooit kwijt willen, ik zou er als een blok voor vallen.
GrethavW schreef:Bandit, één van onze Newfoundlander reuen was absoluut atypisch voor het ras.
Hij was nerveus, angstig en enorm druk. Terwijl de andere reu die we hadden die bijna een volle broer van hem was (alleen 2 jaar ouder) wel super stabiel, relaxt, onverstoorbaar en normaal actief was.
Echt jammer vond ik dat en ik had er ook wel moeite mee.
Dat was hier ook zo. Hij was wel net zo lief als andere Newfoundlanders.dagmar88 schreef:GrethavW schreef:Bandit, één van onze Newfoundlander reuen was absoluut atypisch voor het ras.
Hij was nerveus, angstig en enorm druk. Terwijl de andere reu die we hadden die bijna een volle broer van hem was (alleen 2 jaar ouder) wel super stabiel, relaxt, onverstoorbaar en normaal actief was.
Hier heeft iemand om die reden haar newf herplaatst. Die hond had de energie van een stafford en lompheid van een lab, in een mega verpakking![]()
Ze had iets heel anders verwacht (had al een stel brave slofferts), kon hem niet geven wat hij nodig had en hij werd steeds meer een ongeleid projectiel.
Had je opeens 70 kilo hond letterlijk op je bagagedrager of je hond met rotte heupen zitten
Jammer, hij had echt wel een goede inborst.
Sulluna schreef:Boeiend zeg! De foto's van Sultan die ik het meeste plaats, is als hij bij de trimmer is geweest. Daar gaat hij regelmatig heen, omdat zijn vacht écht bizar wordt anders. Ik heb wel een foto, waar hij niet naar de trimmer is geweest, zal hem hieronder zetten. Wel een hoop meer vacht dan de wooly huskies hierboven, sowieso heeft hij minder wol maar gewoon echt hele lange haren.
Dan gaat 'ie al naar mijlaeken schreef:Mocht je hem ooit kwijt willen, ik zou er als een blok voor vallen.
Manu schreef:Dan gaat 'ie al naar mijlaeken schreef:Mocht je hem ooit kwijt willen, ik zou er als een blok voor vallen.![]()
Hij gaat naar de hoogste biederlaeken schreef:Manu schreef:Dan gaat 'ie al naar mijlaeken schreef:Mocht je hem ooit kwijt willen, ik zou er als een blok voor vallen.![]()
GrethavW schreef:Dat was hier ook zo. Hij was wel net zo lief als andere Newfoundlanders.dagmar88 schreef:GrethavW schreef:Bandit, één van onze Newfoundlander reuen was absoluut atypisch voor het ras.
Hier heeft iemand om die reden haar newf herplaatst. Die hond had de energie van een stafford en lompheid van een lab, in een mega verpakking![]()
Ze had iets heel anders verwacht (had al een stel brave slofferts), kon hem niet geven wat hij nodig had en hij werd steeds meer een ongeleid projectiel.
Had je opeens 70 kilo hond letterlijk op je bagagedrager of je hond met rotte heupen zitten
Jammer, hij had echt wel een goede inborst.
Ik kan me goed voorstellen dat ze hem herplaatst heeft, eigenlijk was het beter geweest als wij dat ook gedaan hadden.
Je hebt toch met een reden gekozen voor een bepaald ras. Een karakter kan natuurlijk altijd variëren, maar het moet er nog wel enigszins op lijken.
Als dat niet zo is wekt het toch wel eens irritatie op.
Linsey schreef:Dan valt ook af te vragen in hoeverre sommige rasbeschrijvingen kloppen.
Hier zouden ze allemaal wel iets afwijken als ik alle beschrijvingen over het ras lees en hoe ik soms fokkers hoor over het ras om maar hun pups kwijt te kunnen geraken. Als je dan gewoon huisdier eigenaars hoort, dan blijkt die afwijking toch niet zo'n afwijking te zijn. Sommige rasbeschrijvingen afwijkingen zijn heel leuk, andere iets minder. En eentje van mij wijkt heel veel af.
Ik blijf erbij: een leeuwhondje is niet voor iedereen en zeker geen typisch groep 9 hondje. Maar dat verwachten mensen wel, met alle problemen nadien.
Inderdaad.LongFields schreef:Is het niet zo dat door castratie de vacht juist overvloediger/dikker/voller wordt?laeken schreef:Zijn castratie haalt de normaal nog dikkere kraag en broek wat weg en dus is hij zoals hij is. In mijn ogen bijna mooier dan de echte pool en intacte woolly's![]()
Zijn haar is wel echt heel anders dan dat van Manu. Zacht van structuur. Manu heeft echt stock haar. Dat is hard en heeft flink onderwol.Marjoleine schreef:Inderdaad.LongFields schreef:Is het niet zo dat door castratie de vacht juist overvloediger/dikker/voller wordt?laeken schreef:Zijn castratie haalt de normaal nog dikkere kraag en broek wat weg en dus is hij zoals hij is. In mijn ogen bijna mooier dan de echte pool en intacte woolly's![]()
Dat Sultan zo'n enorme vacht heeft komt ongetwijfeld doordat hij een castraat is.
Die wolly's, dat zijn langharen. Dat is heel iets anders.
Langhaar is volgens mij ongewenst en terecht, dat is niet direct handig bij een sledehond. Daar hangen in no time allemaal sneeuwbollen aan.
Sultan is geen langhaar. Hij heeft gewoon een castratenvacht
Nee hoor, Sultan is wel degelijk een woolly. Dat zie je toch ook aan de foto's die ik post van de woolly's. Een husky krijgt zo'n vacht niet door castratie.Marjoleine schreef: Dat Sultan zo'n enorme vacht heeft komt ongetwijfeld doordat hij een castraat is.
Langhaar is volgens mij ongewenst en terecht, dat is niet direct handig bij een sledehond. Daar hangen in no time allemaal sneeuwbollen aan.
Hier een goed artikel met een duidelijke en in mijn ogen geloofwaardige uitleg over het woolly gen. Dat is dus wel echt het langhaar gen zoals dat ook in collies zit. En ook veranderd de vacht daardoor in zachter en wattig staat er letterlijk. Wat er ook staat is dat dat gen altijd al in de poolhonden zat. Dit artikel gaat dan wel over de malamute maar ze zeggen duidelijk dat dit ook zo gaat bij de Siberische husky.Marjoleine schreef: Dat Sultan zo'n enorme vacht heeft komt ongetwijfeld doordat hij een castraat is.
Boeiend zeglaeken schreef:Hier een goed artikel met een duidelijke en in mijn ogen geloofwaardige uitleg over het woolly gen. Dat is dus wel echt het langhaar gen zoals dat ook in collies zit. En ook veranderd de vacht daardoor in zachter en wattig staat er letterlijk. Wat er ook staat is dat dat gen altijd al in de poolhonden zat. Dit artikel gaat dan wel over de malamute maar ze zeggen duidelijk dat dit ook zo gaat bij de Siberische husky.Marjoleine schreef: Dat Sultan zo'n enorme vacht heeft komt ongetwijfeld doordat hij een castraat is.
Als je dit artikel leest zal je het rondom Sultan wel met mij eens zijn denk ik![]()
http://nicholescritters.homestead.com/m ... ength.html