Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond, die afwijkt van alle raskenmerken. Ervaringen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

hond, die afwijkt van alle raskenmerken. Ervaringen?

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik heb een vraagje :) Sultan zou een husky zijn. Hier zijn de meningen nog over verdeeld of het een volle husky is. Maar, laat ik er even vanuit gaan dat het wel zo is. ( ik gooi er ooit nog wel een dna testje doorheen, ben toch wel nieuwsgierig).
Maar hij heeft eigenlijk geen karaktereigenschap die kenmerkend voor het ras is. Natuurlijk, meer honden zullen niet alle kenmerken ook daadwerkelijk vertonen, maar Sultan is juist het tegenovergestelde van hoe zijn ras omgeschreven wordt. Ik ben benieuwd of jullie ook honden hebben/kennen die dit ook hebben?

Als voorbeeld:
De husky staat bekend om lastig los te kunnen lopen ivm weglopen. Sultan niet, die loopt altijd dichtbij. Zelfs als andere honden wel besluiten weg te lopen, blijft hij nog bij mij. Dit is niet getraind oid.
De husky staat bekend om zijn jachtinstinct. Sultan heeft dit niet, al lopen de konijnen hier in het duin letterlijk voor zijn voet. Het bóeit hem gewoon niks, hij loopt er tussendoor en kijkt er niet naar.
De husky staat bekend dat zij vee ook soms kunnen zien als prooi. Sultan loopt bij mij op stal en kijkt niet naar schapen, kalfjes, paarden, varkens of katten. Hij vindt in de mesthoop spelen ( :jank: ) veel boeiender en leuker.
de husky staat er om bekend om "op zich zelf" te kunnen zijn, Sultan is súper baasgericht. Tijdens de trainingen is hij in dezelfde "mood" als je bordercollies in mijn les. Ook is zijn concentratie súper, hij houdt het de hele les vol om op te letten.
Owh en daarnaast, als ik bijv een keer een week ziek ben en op bed lig.. Merk je dat verder niet aan zijn gedrag. Hij kan prima een week amper wat doen, zonder dat hij gaat slopen oid. Ook kan hij prima alleen thuis zijn, ook zonder andere honden.

Nu zijn dit maar wat voorbeelden. Er kunnen heus meer husky's gewoon loslopen. Maar, als ik die mensen spreek met de loslopende hus, dan is er tenminste 1 a 2 dingen uit dit rijtje wel aanwezig in het karakter.

Ik ben benieuwd of jullie ook een rashond hebben die qua karakter niet echt iets weg heeft van het ras :D
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: hond, die afwijkt van alle raskenmerken. Ervaringen?

Ongelezen bericht door laeken »

Ten eerste, gefeliciteerd met Sultan. Hij is dus een perfecte husky voor mensen die wel van het uiterlijk houden maar ze niet kunnen of willen geven wat ze willen. Dat heeft niks met jou te maken maar de zaken die jij des husky vindt zijn wel allemaal zaken die je liever niet in je hond wil hebben. Onverzadigbaar, weglopen en jagen zijn geen pluspunten. Voor niemand.

Sultan is absoluut een husky als je het mij vraagt. Hij heeft zelfs een verdunde kleur en ik zou er werkelijk geen scheutje ander ras in kunnen zien anders dan evt een malamute. Maar zelfs dat denk ik niet.

Ik heb niet zoveel ervaring met rashonden. Is sultan gecastreerd? Kan en zal hem vast wat makker en kleffer maken. Ook is hij zover ik weet heel erg ziek geweest. Lang en veel. Dus ook dat kan zijn gedrag veranderd hebben. Een hond die langdurig niet lekker is en dan ook niks kan of wil kan natuurlijk ook interesses verliezen.

In elk geval mag je in je handjes knijpen met zo'n mooie hond die ook nog eens zo makkelijk is. Meestal heeft schoonheid een prijs. :engel:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Ja, dat weet ik eigenlijk niet.. In hoe verre zijn ziek zijn, te maken heeft met dingen zoals jachtinstinct. Bijv. Luna is een (mix) Pointer. Zij rent wel graag naar konijnen, máár luistert heel goed. Ik kan haar dus gemakkelijk terug roepen. Maar zij heeft dus wel jachtinstinct, Sultan heeft dat gewoon niet.

Hij komt oorspronkelijk, volgens chip, uit Hongarije.. Dus ik zat te denken aan de broodfok en de populaire rassen die daar gemixt worden. Dus zat te denken aan een scheutje border of aussie ofzo wat daar ook veel zit. Herder, daar heb ik nog niet over nagedacht.. Zou ook wel kunnen denk?

@laeken: Ja, hij is écht heel makkelijk. Maar echt niet door mij, of doordat ik zo consequent ben oid. Het is gewoon hoe hij is, ik heb hem eigenlijk amper opgevoed. Pas sinds kort, gewoon voor de lol, trainingen gaan doen. Oh, en ja hij is inderdaad wel gecastreerd. Omdat hij keer op keer een puspiemel had, en er doodziek van werd. Dat in combinatie met zijn ziekte, was het beter om hem te castreren. Dit dus niet gedaan ivm gedrag oid.

Maar ik blijf het gewoon apart vinden, als ik de husky beschrijving lees en dan Sultan voor mij zie.. Dan schiet ik nog net niet in de lach, want er klopt niks van.
Maar, niet meer mensen die het herkennen? :D
Sulluna
Zeer actief

Heavy schreef::oohja: is hij gecastreerd???? Dat maakt het hele verhaal van die drukke ontmoetingen wel een stukje anders natuurlijk. Geen wonder dat hij er vaak mee weg komt :19:
Ja, met 6 maanden al.. Het was echt noodzaak, hij kreeg dermate erge voorhuid ontstekingen, dat hij daar ook nog antibiotica voor moest krijgen. Dat was écht niet wenselijk toen hij zo ziek was en dus is hij na 3 ontstekingen geholpen.
Hoezo maakt dat het anders? ( gewoon geintresseerd, ik heb geen idee?)
Sulluna
Zeer actief

Die is hoe Sultan er bij loopt tijdens de training.. Een uur lang, hij laat zich dan echt niet afleiden.
Afbeelding
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Owh zo, ja dat zou best kunnen inderdaad.. Sultan is nu bijna 2 jaar geleden gecastreerd inmiddels. Dus echt al op een hele jonge leeftijd.
laeken
Zeer actief

Castreren doet meer dan je denkt. Het haalt de scherpe kantjes van een hond. Natuurlijk zal het op jagen ed weinig invloed hebben maar op ontmoeten van andere honden des te meer. Motivatie is wat minder en de energie die erin gestoken wordt ook. Een reu heeft totaal andere redenen om op andere honden af te vliegen dan een gecastreerde hond.

Niks mis mee, maar ik denk dat als je hem intact had gelaten je wel degelijk een andere hond zou hebben gehad. Dus om hem zo te categoriseren en castratie buiten beschouwing te laten is denk ik niet terecht. Stel dat hij intact was geweest, en hij had dus een hoger energie niveau gehad, sterke motivatie om honden te ontmoeten, andere reacties van reuen als hij er op af zou gaan etc. Dan denk ik dat je met een andere hond zou hebben gezeten. Een die helemaal niet standaard bij je bleef tenzij je er veel energie in gestoken had. Een die wel degelijk zo nu en dan eens onheus bejegend werd door andere reuen. Een die als er regelmatig teefjes loops waren in de buurt helemaal niet zo kalm bleef als hij een paar dagen niet lang uitgelaten zou worden.

Dus al met al is zijn castratie denk ik mede oorzaak van zijn kalme gedrag. Dat is net voor veel mensen de reden om een reu te castreren. Een reu is ze teveel en een castraat kunnen ze wel aan. Domweg door de fysieke effecten op de hond en de gedragseffecten. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Sulluna schreef:Owh zo, ja dat zou best kunnen inderdaad.. Sultan is nu bijna 2 jaar geleden gecastreerd inmiddels. Dus echt al op een hele jonge leeftijd.
Heel eerlijk, dat zal de oorzaak zijn. Ik ken enkele jong gecastreerde honden en die lijken inderdaad niet op honden van hun ras. Veel vriendelijker, gelatener, stuurbaarder en makkelijker in de omgang. Wat meer onzeker en dus meer baasgericht. Andere honden reageren ook vrijwel nooit agressief op zulke honden. Ze blijven een soort van levenslang jeugdig en meestal komen de zaken die jij beschrijft als rastypisch ook bij huskies pas later. Jonge huskies kunnen bijna altijd wel los. :wink:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Aah oke! Dat wist ik niet, goh zodoende leert men :D

Maar jachtinstinct etc verminderd ook na castratie?
Sulluna
Zeer actief

laeken schreef:
Sulluna schreef:Owh zo, ja dat zou best kunnen inderdaad.. Sultan is nu bijna 2 jaar geleden gecastreerd inmiddels. Dus echt al op een hele jonge leeftijd.
Heel eerlijk, dat zal de oorzaak zijn. Ik ken enkele jong gecastreerde honden en die lijken inderdaad niet op honden van hun ras. Veel vriendelijker, gelatener, stuurbaarder en makkelijker in de omgang. Wat meer onzeker en dus meer baasgericht. Andere honden reageren ook vrijwel nooit agressief op zulke honden. Ze blijven een soort van levenslang jeugdig en meestal komen de zaken die jij beschrijft als rastypisch ook bij huskies pas later. Jonge huskies kunnen bijna altijd wel los. :wink:
Maar zo jong is Sultan nou ook weer niet haha, hij is bijna 3. Maar jij denkt dat het zou kunnen dat hij over een aantal jaar moeilijker los kan?
laeken
Zeer actief

Wat ik bedoel is dat hij door zijn castratie nooit volwassen zal worden. Zie het zo. Op een ruin kun je rijden leren als je 3 jaar bent. Een kleuter op een hengst zetten is echter poging tot moord in veel gevallen.

Dat is bij honden niet anders.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maw zeer jong castreren, voor er überhaupt hormonen een rol spelen, maakt dat er nooit echt reuen gedrag ontstaan. Hij blijft dus pupperiger en extreem veel minder serieus in de omgang met soortgenoten.

Weer de paarden. Zet 10 ruinen samen, gezellig! Zet van diezelfde paarden 10 hengsten samen en de hel op aarde ontstaat voor je ogen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maar ondanks alles denk ik dat je voor jezelf wel de juiste keuze hebt gemaakt. Hij is nu gelukkig en gezond en jij bent gelukkig met hem. Dat dat heel erg ligt aan de keuze om hem zo jong te castreren staat voor mij wel vast. Je moet dus denk ik niet zozeer naar hem als husky alswel naar hem als extreem jong gecastreerd reutje kijken.

Junior van cm is ook geen pitbull reutje. Dat is een gecastreerd pupje.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Ahaa, op die manier! Ja en daar komt dan nog bij, dat hij in zijn échte puppy tijd doodziek was en die speelse ontdek tijd nooit heeft gehad. Ik vind Sultan sowieso een pup in een volwassen leeftijd. Ik heb u een opvanger in huis van 5 maanden, die doet echt precies hetzelfde als Sultan in haar doen en laten.

Grappig, als je het met paarden vergelijkt weet ik precies hoe je bedoeld. Nooit geweten dat het met honden ook zo sterk werkt.
Sulluna
Zeer actief

laeken schreef:Maar ondanks alles denk ik dat je voor jezelf wel de juiste keuze hebt gemaakt. Hij is nu gelukkig en gezond en jij bent gelukkig met hem. Dat dat heel erg ligt aan de keuze om hem zo jong te castreren staat voor mij wel vast. Je moet dus denk ik niet zozeer naar hem als husky alswel naar hem als extreem jong gecastreerd reutje kijken.

Junior van cm is ook geen pitbull reutje. Dat is een gecastreerd pupje.
Ahaa, jeetje leerzaam :) Verklaard voor mij een hoop dit!
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Maar heb je Sultan das als pup gekregen? Ik meen me uit een eerder topic over z'n ziektegeschiedenis te herinneren dat ie volwassen in het asiel zat (met foto van hem met vieze billen, heb het even nagezocht). Prachtige hond trouwens, ik ben fan :I:
Sulluna
Zeer actief

@wolf: Ik heb hem vanaf 5 maanden ongeveer. Maar goed, ik weet dat niet zeker omdat al zijn papieren vervalst bleken te zijn.. Hij zag er wel wat ouder uit, maar goed.. Hij was nog wel vol op aan het wisselen. Dus we hebben hem gewoon de geboortedatum gegeven uit zijn paspoort, maar of dat echt klopt geen idee :)
@heavy: Aha, ja Sultan wordt inderdaad wel eens bereden door reuen. Hij corrigeert dat eigenlijk zelden, meestal haal ik zo'n reu eraf of de eigenaar.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik heb hier ook eens een husky opgevangen, maar daar zat overduidelijk herder in. Zij had ook totaal geen jachtinstinct en kon prima los, was ook heel graag bij je :ok:

Mijn DH heeft daarentegen een jachtinstinct van heb ik jou daar...

Overigens prachtig om te zien, die aandacht voor jou op de foto's!
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wederom een leerzaam topic om te lezen.

Grappig dat je Sultan vergelijkt met een border collie. Ik herken me niet helemaal in je verhaal maar soms zeg ik wel eens dat Skye geen echte border collie is.
Skye is dus helemaal niet baasgericht. Hij loopt niet weg en blijft redelijk bij me uit zichzelf. Hangt ook wel aan mij. Baasgericht is hij dan weer helemaal niet. Alles is interessant. Tijdens training is hij op alles gefocust behalve op mij.

Hij vind iedereen leuk en aardig hoewel ze een beetje bekend staan als eenkennig.

Ik kan 100x een schijnbeweging met de bal maken, hij blijft een spurt maken. Ze zouden slim moeten zijn, maar ik herken het niet.

Ook loopt hij altijd overal tegenaan en is hij echt een kluns.

Hij is een echte waterrat.

Schapen negeert hij compleet...

Maar daarnaast heeft hij ook echt wel raskenmerken. Hij gaat drijven als we met een groep stil staan. Hij wilt alles regelen. Heeft mijn stiefvader aangeleerd dat hij toch echt 5x pd uitgelaten moet worden.

Hij heeft een stamboom en ik weet 100% zeker dat het een border is, maar soms noem ik hem liefkozend mijn nep-border collie.
Sulluna
Zeer actief

Heavy schreef:
Sulluna schreef:@wolf: Ik heb hem vanaf 5 maanden ongeveer. Maar goed, ik weet dat niet zeker omdat al zijn papieren vervalst bleken te zijn.. Hij zag er wel wat ouder uit, maar goed.. Hij was nog wel vol op aan het wisselen. Dus we hebben hem gewoon de geboortedatum gegeven uit zijn paspoort, maar of dat echt klopt geen idee :)
@heavy: Aha, ja Sultan wordt inderdaad wel eens bereden door reuen. Hij corrigeert dat eigenlijk zelden, meestal haal ik zo'n reu eraf of de eigenaar.

Heeft de gedragskundige helemaal niks gezegd tegen je over het verschil van een intacte reu en een gecastreerde reu?
Nou, daar zijn we nog niet aan toegekomen. De volgende les gaat toevallig over castratie en chemische castratie. Ik ben benieuwd :) Het is echt een basis cursus, afgelopen lessen voor al gehad over dingen als blaffen in huis, alleen thuis zijn, aandacht krijgen, belonen en omgang met kinderen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Sjon wijkt ook wel wat af van hoe een Anatool/Kangal is. Wij zeggen altijd een beetje gekscherend hij heeft vast een andere rasbeschrijving gelezen dan die van de Anatool :mrgreen: Sjon is wel een wegloper als hij los is, hij neemt ook gelijk de benen, blijft totaal niet in de buurt maar hij is weer wel goed te trainen als je met hem bezig bent en hij vindt het ook heel leuk om met de baas te 'werken', ik weet zeker dat als ik er nog meer mee doe dan nu hij het echt heel leuk zou doen maar die ambitie heb ik niet haha. Ook is hij enorm sociaal naar mensen, vreemde en bekende krijgen hetzelfde enorme ohhhh ik heb je al jaren niet gezien onthaal compleet met kusjes en op schoot willen zitten, Sjon houd echt van iedereen groot en klein :I:

Ook naar honden is hij enorm sociaal. Op mijn werk kan hij met alle honden overweg reu of teef gecastreerd of niet geen enkel probleem. Hij is heel erg op zichzelf en af en toe heeft hij ineens een gekke bui en wordt een hond uitgedaagd om te spelen..

Sjon is echt één van de meest fijne honden die ik heb (gehad)
Sulluna
Zeer actief

Leuk om te lezen, dat er meerdere honden de verkeerde ( :tongue: ) rasbeschrijving hebben gelezen en naleven :mrgreen:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb wel 8 honden die totaal afwijken van alle vooroordelen,geldt dat ook?? :tongue:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Grappig, het zou mij niet verbazen als er iets anders door Sultan zit, niet zozeer door zijn karakter maar wel zijn uiterlijk.

Qua afwijkende eigenschappen, is Ben er ook wel eentje. Stamboom labrador.
Wegloper, zelfstandige (zicht)jager en dan ook voor the kill, en niet sociaal tov andere honden. Grote of bekende teven gaat wel goed.
Nou kan het bij hem ook heel goed ook te maken hebben met een slechte opvoeding, hij is met 10 maanden ook in het asiel gedumpt ivm doodbijten schapen van de buren. Met 1 jaar is hij toen bij ons gekomen.
laeken
Zeer actief

Ik denk dat bij de anatool misschien wel een scheut invloed van de baas een rol speelt. De anatool was tot voor zeer recent geen hond die een leven aangeboden kreeg zoals wij dat aanbieden. Wij lazen alles over de anatolen in Turkije bv.
Mijn beeld van de kangal is dus ook erg veranderd. Ik ken hele mierzoete kangals en hele felle kangals. De mierzoete kangals zitten bij Hollandse hondenmensen die hem als hond benaderen en niet als kangal. De minder zoete kangals zitten bij mensen die uit Turkije komen of Nederlanders die wel echt een donder van een kangal willen, die de honden weinig uitlaten, buiten houden en die vrij hard met de honden zijn. De honden worden door hen ook geprezen en beloond bij vervelend gedrag terwijl wij Hollandse mensen dat gedrag meteen corrigeren en als ongewenst beschouwen.

In mijn ogen is de kangal dus niet altijd de hond die wij dachten dat hij was. Hij werd dat denk ik deels door het leven dat hem aangeboden werd. Ik zie kangals nu als veel stabieler dan ik dacht. Veel meer te beinvloeden door wat jij wil als baas. Een kangal met een baas die wil dat hij vredelievend is kan dat vaak best wel prima zijn. Een kangal bij een baas die wil dat hij zich niks over zijn kant laat gaan neemt ook gemakkelijk die rol aan. Dus best wel meegaand. Onze aannemer heeft ook een kangal. Een enorme labrador eigenlijk. Super leuk vriendelijk beest met vrij veel humor en een flinke doses eigenwijsheid. Dat laatste dan wel weer. Maar echt een goedzak. Toch zou ik daar in de nacht geen aanhanger weghalen want ik denk dat een kangal wel weet wat goed en fout is. Maar dat hij in de basis een kangal is zoals een kangal zou zijn volgens filmpjes op youtube, nee.

Wat ik ook altijd zie aan die filmpjes op youtube met die dreigende kangals is dat ze heel gemakkelijk te houden zijn en weg te trekken. Klein baasje jut hond op, die grauwelt als een leeuw en toont tanden tegen een andere kangal maar eigenlijk gebeurd er niks. Baasjes zouden ze nooit kunnen houden als die honden niks anders zouden willen dan op elkaar klappen. Ze zouden het doen, maar omdat de baas het wil. Dat is een opmerkelijk verschil met hoe ik ze eerder zag. En hoe ze in mijn ogen ook neergezet worden door veel mensen.

Ik heb kangals altijd fantastisch mooie honden gevonden. Nu zou ik niet eens meer denken, ik wil hem niet, als ik ooit tegen een verwaarloosde pup aanloop. Ik zou hoop hebben dat dat best een prettig dier kon worden. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Apple schreef:Grappig, het zou mij niet verbazen als er iets anders door Sultan zit, niet zozeer door zijn karakter maar wel zijn uiterlijk.
Echt? Wat vindt jij dan niet husky aan Sultan? Ik vind hem nl op en top showhuskie. Puur en alleen poolhond en ook nog in een kleurtje dat in beide ouders moet zitten. Zodra er herder doorheen zit worden ze beige/bruin. Sultan is chocolat. Dus verdund zwart. Echt een trendy kleurtje in de husky dat meteen verdwijnt als er een ander niet chocolat hond doorheen gaat.

Ik vind hem overigens bijzonder mooi. Laat dat gezegd zijn. Echt een plaatje van een hond waar je super blij mee mag zijn gezien zijn karakter en gedrag. Mocht je hem ooit kwijt willen, ik zou er als een blok voor vallen. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Sultan is een woolly husky. Dat ziet er anders uit maar is geheel des huskies. De vacht kan van een beetje lang tot heel wollig zijn bij die variant. :wink: Zou Sultan ongecastreerd zijn en in een koud klimaat leven dan zag hij er ongeveer zo uit :ok:
Omdat hij een gezellige Hollandse huishusky is is zijn woolly gen een beetje beperkt zichtbaar en heeft hij vooral mooi dik en wollig haar. Zijn castratie haalt de normaal nog dikkere kraag en broek wat weg en dus is hij zoals hij is. In mijn ogen bijna mooier dan de echte pool en intacte woolly's :E:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Vond op internet deze prachtige foto van Sultan:

Afbeelding

Zet die tegenover een mooie woolly husky. Wie het verschil ziet mag het mij vertellen. :engel:

Afbeelding

Afbeelding

Dus wat mij betreft is Sultan een hele mooie rastypische en zuivere woolly husky. Al zegt bv een DNA test dat er straks malamute of samojeed doorheen zit. Want ik neem er gif op in dat dat in stamboomhusky's ook gevonden wordt. :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laeken schreef:Echt? Wat vindt jij dan niet husky aan Sultan? Ik vind hem nl op en top showhuskie. Puur en alleen poolhond en ook nog in een kleurtje dat in beide ouders moet zitten. Zodra er herder doorheen zit worden ze beige/bruin. Sultan is chocolat. Dus verdund zwart. Echt een trendy kleurtje in de husky dat meteen verdwijnt als er een ander niet chocolat hond doorheen gaat.
Ik vind hem ook niet zo husky hoor.
En dat bruine, tja, er kan toch een bruine hond op gezeten hebben? Of een bruindrager? Dat zegt dus niks.

Ik vind het een mooie hond maar ik heb meerdere showlijn-huskies op training en daar lijkt Sultan echt niet op.
Ik zou zeggen dat er herder in zit en ik zou dan eerder denken aan een malamute x herder.
Die kleurtjes zeggen niks, dat weet jij ook wel ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laeken schreef:Zet die tegenover een mooie woolly husky. Wie het verschil ziet mag het mij vertellen. :engel:
Hij heeft een bredere schedel en de voorsnuit is anders. Het hele hoofd is anders. Korter en compacter dan een Husky.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”