Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toto is thuis! (nu met nieuwe foto's)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Toto is thuis!

Ongelezen bericht door dre »

Super :cheer: :cheer: :cheer:

En leuk is dat he? Hoe ze zo makkelijk thuis lijken te komen :I:
Shelly werd hier door Juno ook heel anders benadert en de omgang tussen die 2 is ook heel anders dan die met de opvangers. Raar is dat eigenlijk.

Maar owh!! Foto!!

Anders kom ik ze zelf wel maken :tongue:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Gefeliciteerd Toto, met je gouwe mandje!

Ik durf het bijna niet te vragen....... maaruh fotootje van Totootje?
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

dre schreef:Super :cheer: :cheer: :cheer:

En leuk is dat he? Hoe ze zo makkelijk thuis lijken te komen :I:
Shelly werd hier door Juno ook heel anders benadert en de omgang tussen die 2 is ook heel anders dan die met de opvangers. Raar is dat eigenlijk.

Maar owh!! Foto!!

Anders kom ik ze zelf wel maken :tongue:
Ja, kom jij maar mooie foto's maken!

Ik stuur je effe een pb.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Er staat een foto van de aankomst op de facebookpagina van podencoworld: https://www.facebook.com/podencoworld.nederland

Let niet op mij, ik sta er echt monsterlijk op, en zelfs mijn mooie honden staan er niet heel geweldig op. :roll:

Raar hoe foto's kunnen vertekenen, want Toto lijkt daar niet zo groot en hij lijkt ook niet zo mager. Terwijl hij echt heel hoog op zijn poten staat en je zijn ruggengraat ziet. En ik ben echt veel mooier in het echt. :mrgreen:

Zoonlief heeft geloof ik al twintig foto's gemaakt en 'vergeet' ze steeds door te sturen. :gvd: Ik ga daar morgen (hij is nou naar de bioscoop) actie op ondernemen.

Verder is Toto eigenlijk een soort modelhondje. Ik ben een zorgelijk mens dus ik zit te wachten op iets dat fout gaat. Maar na twee keer wegsturen blijft hij netjes liggen terwijl we zitten te eten, hij gaat braaf zitten voor een koekje, hij kan zichzelf prima vermaken met zijn speeltjes en pakt nooit iets wat niet van hem is. Hij apporteert en lost keurig. Hij reageert direct op NEE of UHUH en komt dan effe een aaitje halen. Hij springt niet op het aanrecht, klimt niet in de schoorsteen, springt niet op tegen visite, jat geen vreten van tafel, sloopt niet, kan probleemloos even alleen blijven (ik ben alleen nog maar boodschappen wezen doen, ga de komende dagen opbouwen).

Tijdens wandelingen kijkt hij uit zichzelf vaak even naar mij, luistert al heel aardig als ik hem even bij me roep voor een koekie. Vreemde mensen benadert hij voorzichtig-vriendelijk. Vreemde honden benadert hij (aan de 8-meterlijn) vaak wat overenthousiast. Komen we roedels of indrukwekkende honden tegen, dan gaat hij zitten en de boel afwachten, of liggen als het erg spannend is. Dat is trouwens wel lastig, want ik kom nu honden tegen die dat als een soort uitnodiging zien om op hem af te stormen. En dan ga ik wel voor Toto staan, maar als het vrolijk aanstormen is springt hij op en rent ook naar de andere hond toe. Het is werkelijk een godswonder dat ik nog niet languit ben gegaan en ik voel ook echt al enorme spierballen ontstaan in mijn armen en schouders, ook omdat hij aan de lijn wel een beetje trekt, zal ik maar zeggen.

Maar goed, naar vreemde honden toe is hij uiteindelijk ook vriendelijk, maakt mooie speelbuigingen en gedraagt zich redelijk conflictvermijdend. Ik loop ook met zoveel mogelijk andere bazen en honden even een stukje mee, en na 10 meter is het alsof hij die honden al jaren kent.

Met sommige honden gaat het minder, vanmiddag een rottweiler die naar hem uitviel, effe later een springer spaniel die hem niet moest en grommend op hem af kwam (Toto dus aangelijnd, andere honden los), en dan geeft hij dus direct een krijs van angst en probeert weg te komen. Dat vind ik nog wel lastig. Lilo was in het begin voor alles bang en die parkeerde ik in zo'n geval achter mijn benen, maar Toto parkeer je niet zo makkelijk. Hij herstelt wel weer heel snel van schrik, volgende vreemde hond wordt gewoon weer open en vriendelijk benaderd. Misschien is het gillen bij dreigende conflicten ook wel een beetje theater, dat kan ik nog niet goed inschatten.

Het is de bedoeling dat Tototoetje na de grote wandeling 's ochtends (en dan eerst lekker vreten, en nog effe spelen) net als Lilo een lekker lange dut gaat doen omdat dat de routine is op mijn werkdagen. Nou, ik heb het stel wakker gemaakt om half drie want ze bleven maar bewusteloos liggen en ik wilde wandelen. :roll: Dus daar ook nul problemen tot dusver.

En nou ligt hij met een Poehbeerknuffel tussen zijn voorpoten diep onder zeil schattig te wezen. :I:

Maar ik geloof het niet, dat modelhondengedoe. Morgen sloopt hij vast mijn bankstel of bijt hij de postbode of poept hij op de eettafel. Ik vertrouw het voor geen meter, dat hij zo makkelijk is.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hahaha, heb je de perfecte hond gevonden, is het nog niet goed ;-)

Nee hoor, ik snap het wel. Podenco's staan toch best bekend als clowns, die zorgen voor leven in de brouwerij en je blijven verrassen, dus ik zou ook achterdochtig worden van zo veel braafheid. De ondeugende streken komen vast als jij denkt dat ze niet meer gaan komen :lol1:

Maar superfijn dat het zo soepel gaat met Toto! :ok:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

DeDiana schreef:Hahaha, heb je de perfecte hond gevonden, is het nog niet goed ;-)
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hanneke2
Zeer actief

[Sandra] schreef:
DeDiana schreef:Hahaha, heb je de perfecte hond gevonden, is het nog niet goed ;-)
:LOL: :LOL: :LOL:
Ja lach maar. Maar het is echt wat Diana verder zegt, die podenco's zetten je altijd voor de meest bizarre verrassingen en zo zoet, dat hoort niet. In de tijd dat Toto hier nu is had zelfs 'brave' Lilo al voor een paar honderd euri gesloopt en was al een keer ontsnapt. Jack was nog veel erger. Dus ik geloof het niet.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Braafheid is verdacht maar gefeliciteerd met Toto
Hanneke2
Zeer actief

Vanochtend besloot hij dat hij nu best achter me aan de trap op mocht lopen. :80: Ik vroeg of hij gek geworden was, toen draaide hij braaf om en lazerde van de trap. :schrik: :schrik: Gelukkig had hij niks, hij trok heel even wat met een achterpoot maar dat was godzijdank snel over. Ik hoop dat hij ervan geleerd heeft.

In het park kwam een Duitse Herder zonder enige aanleiding grommend en grauwend op hem af stormen. Lekker dan. Voordeel was wel dat ik even stoer voor Toto kon stappen en in viswijvenmodus dat beest weg kon schelden. Ik hoop dat Toto daar ook weer iets van geleerd heeft. Als ik er eenmaal zeker van ben dat hij altijd naar mij toe komt bij schrik of angst, kan hij los. En daar is hij wel heel erg aan toe. En ik ook. Hij wil dolgraag rennen en met andere honden spelen en aan die lijn is dat toch wel heel onhandig.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Fijn dat alles zo goed gaat :ok: ben benieuwd naar foto's.

Ik zou hem trouwens gewoon nog even niet uitlaten in losloopgebieden, dit soort ervaringen lijkt me niet heel ideaal nu.
Hanneke2
Zeer actief

Apple schreef:Fijn dat alles zo goed gaat :ok: ben benieuwd naar foto's.

Ik zou hem trouwens gewoon nog even niet uitlaten in losloopgebieden, dit soort ervaringen lijkt me niet heel ideaal nu.
Ik loop nu juist twee keer per dag in hetzelfde losloopgebied. Daar moet hij immers straks los, en ik wil dat hij de weg naar huis goed leert kennen (onze route loopt door een woonwijk en we hoeven nergens een weg over), en dat hij zoveel mogelijk honden en mensen in dat gebied leert kennen. Ik durf hem t.z.t. alleen voor de eerste keer los te laten als hij in een groep bekende honden loopt, maar die moeten dus eerst wel bekend worden. :D
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hanneke2 schreef:
Apple schreef:Fijn dat alles zo goed gaat :ok: ben benieuwd naar foto's.

Ik loop nu juist twee keer per dag in hetzelfde losloopgebied. Daar moet hij immers straks los, en ik wil dat hij de weg naar huis goed leert kennen (onze route loopt door een woonwijk en we hoeven nergens een weg over), en dat hij zoveel mogelijk honden en mensen in dat gebied leert kennen. Ik durf hem t.z.t. alleen voor de eerste keer los te laten als hij in een groep bekende honden loopt, maar die moeten dus eerst wel bekend worden. :D
Slim!
Heel veel plezier met Toto, hij klinkt als een leuke fijne hond!
Hanneke2
Zeer actief

En nu dan eindelijk wat (niet zulke beste kwaliteit) foto's:

Op het vliegveld: (Hij liet het echt allemaal maar een beetje over zich heen komen.)

Afbeelding

Effe van de bovenkant om te zien hoe smalletjes hij is.
Afbeelding

Met Lilo:
Afbeelding

En lekker op de bank:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Re: Toto is thuis! (nu met foto's)

Ongelezen bericht door Feather__ »

Wat een leukerd. :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een mooi en lief hoofd heeft hij, en ik denk dat hij over een paar maanden ook lichamelijk een prachthond zal zijn.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat een leuke hond met die mega oren :LOL:
Hij is inderdaad wel mager zeg...
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat een lieffie! Veel geluk samen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Nanna schreef:Wat een leukerd en die geweldige vleermuisoren :LOL:
Ja, met tegenwind trekt hij ook duidelijk minder aan de riem. :mrgreen:

Maar hij is leuk. Het is nog een beetje aftasten hoe ik met hem om moet gaan, en we weten nog niet precies wat we aan elkaar hebben, maar hij doet het goed.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Nou je hebt gelijk; hij is inderdaad prachtig.
Mooi hoofd en erg lieve blik
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Hanneke2
Zeer actief

LongFields schreef:Wat een mooi en lief hoofd heeft hij, en ik denk dat hij over een paar maanden ook lichamelijk een prachthond zal zijn.
Ja, lekker wat spieren op die kont en een laagje over die ribben, dan wordt het helemaal een knapperd. Hij loopt ook zo mooi, alsof er vering in zijn voeten zit. :I:

Jion schreef:Mooierd is het! :I:

Ik dacht trouwens dat Lilo veel kleiner was. :O:

Maar wat zijn ze al lief samen. :cheer:
Die foto vertekent ook weer een beetje, hij torent echt flink boven Lilo uit.

En, ja soms zijn ze heel lief samen, vooral als Lilo iets eng vindt. Onze buren verderop zijn al een week aan het verbouwen, en Lilo is panisch voor dat geluid van boren en timmeren. Heel lastig omdat ze echt gaat zitten bibberen en heel moeilijk uit die angst komt. En als ze dan kalmeert, beginnen ze weer. :ugh: Maar op die momenten wil ze vooral dicht tegen Toto aan. Het is puur surrogaat natuurlijk, want dat deed ze ook met Jack, en die verhouding lag natuurlijk wel anders, Jack was haar veilige haven. Maar, Toto heeft nul problemen met borende buren en ligt graag tegen Lilo aan, dus wat dat betreft zit het goed.

Als Lilo niet bang is, laat ze wel zien dat ze nu in de fase zit van "Het was een leuke logeerpartij en wanneer rot je weer op naar je eigen huis?" Ik weet nog dat Jack dat ook had na de eerste paar dagen dat Lilo hier was. :mrgreen: Met een week of wat komt dat besef wel dat er voortaan weer aandacht gedeeld moet worden. Lilo was natuurlijk wel het prinsesje geworden in haar eentje.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ah, wat een goed topic dit! En wat issie leuk, met z'n zeiloren!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hij is leuk Hanneke.. en wat ene knoeperd zeg haha als daar straks wat vlees en spieren op komen heb je een flinke po in huis :mrgreen:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

jacq1970 schreef:Hij is leuk Hanneke.. en wat ene knoeperd zeg haha als daar straks wat vlees en spieren op komen heb je een flinke po in huis :mrgreen:
Ja ik hoop dat hij tegen die tijd los kan, want ik hou hem nu al amper. :80: Ik weet niet wat hij weegt, maar met dat magere lijffie echt al meer dan Jack. Hij heeft ook enorme voeten, geen gezicht naast dat damesmaatje van Lilo.

Oh, en even vertellen; ik dacht leuk, voor de zaterdagavond krijgen ze lekker allebei een Kong. Lilo zoals altijd een makkelijke, veel kleine kattenbrokjes en een paar stukjes kaas, en Toto ook een makkelijke, even kijken wat hij doet. (Jack kreeg altijd moeilijke, die draaide daar zijn poot niet voor om.)

Nou, Toto vond het een onbegrijpelijk verschijnsel. Hij probeerde de Kong kapot te bijten, en uiteindelijk heb ik alles er zelf uit moeten schudden/peuren, dat vond hij wel heel interessant allemaal, maar zelf proberen zat er niet in.

Maar goed, lege Kongs gooide ik even in de gootsteen om later af te wassen. Een minuut later zie ik vanuit mijn ooghoek Toto opeens weer met die Kong lopen. Uit de gootsteen gevist in de hoop dat er nog meer vreten op wonderbaarlijke wijze uit zou verschijnen. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Jion schreef:
Hanneke2 schreef: Als Lilo niet bang is, laat ze wel zien dat ze nu in de fase zit van "Het was een leuke logeerpartij en wanneer rot je weer op naar je eigen huis?" Ik weet nog dat Jack dat ook had na de eerste paar dagen dat Lilo hier was. :mrgreen: Met een week of wat komt dat besef wel dat er voortaan weer aandacht gedeeld moet worden. Lilo was natuurlijk wel het prinsesje geworden in haar eentje.
Arme prinses Lilo, op de drempel van de wake-up call. :mrgreen:

Ben benieuwd hoe dat straks hier gaat met ons prinsessengebroed en onze opvanger.
Haha, maar die staan samen sterk! :mrgreen:

Vanavond nog een stunt trouwens: ik zit achter de pc naast het kussen waar Toto ligt, en ik hoor hem opeens grommen. Ligt hij te grommen naar Timberpoes die voor de deur zit om naar buiten gelaten te worden. De andere twee katten lopen al sinds de eerste ontmoeting probleemloos door het hele huis, maar ouwe Timber heeft veel langer nodig en die hadden we tot dusver naar binnen en buiten 'gesmokkeld' door Toto even af te leiden. Toto en Timber hadden dus nog steeds niet echt kennis gemaakt, en Toto dacht waarschijnlijk dat het een inbreker was ofzo toen hij opeens een 'wildvreemde' kat zag. :mrgreen:

Nu dan toch echt even gesnuffeld, en ik heb Timber verklaard tot 'feestje'. Zelf uitbundig Timber begroet en geaaid en naar buiten gelaten, en onder hoera-geroep twee plakken ham in Toto gedouwd.

En net toen we terug kwamen van het laatste plasrondje zat Timber voor de deur, dus ik heb maar weer geroepen van hoe geweldig dat was en direct na binnenkomst Toto (en Lilo) nog aangelijnd naar de ijskast meegenomen voor een plak ham zodat Timbertje op zijn gemakje naar boven kon lopen.

Ik wil het 'feestje' nog wel wat uit gaan breiden met netjes gaan liggen als Timber in zicht is. Met die andere twee loopt Toto soms best ruw te stoeien, en dat kap ik af, maar Pinda en Morris doen soms net zo hard mee (vanavond in een onbewaakt ogenblik piepte Toto even, toch iets te brutaal bezig met Morris) en die zijn jong en vliegensvlug. Timber dient met respect behandeld te worden.

Als iemand betere ideeën heeft om de omgang met zo'n oudje in goeie banen te leiden, dan sta ik open voor suggesties!
Hanneke2
Zeer actief

Jion schreef:Ik heb 14-jaar oude kat Jion hier als koning des huizes verheven. Daar mag niet mee gestoeid of gesold worden, en die krijgt als eerste eten terwijl de honden moeten zitten wachten op hun portie, en heeft eerste keuze in lig-en schootplek. Eventuele overtredingen worden gevolgd door een brul van ons, en als ze pech hebben een hak van Jion, die zich dankbaar wentelt in de rol van Verhevene. :Q:
Zo hoort het. :D

Timber is jammer genoeg niet zo defensief, maar wel dikke vrienden met Lilo, die hem met gepast respect behandelt. Toto komt nog wel zover.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Heerlijk topic dit :D ,hij is prachtig Hanneke , heel veel geluk samen :ok: :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Leukleukleuk! Die oren! <3
Hier ook twee oude katten, maar wel twee die als het nodig is Ivy even laten weten dat zij toch echt Heel Belangrijk zijn. In het begin wilde Ivy er inderdaad nog al eens op af stuiteren om te gaan spelen, of iets de enthousiast die grote snufferd richting kat douwen. De opvangdame vond dat wel oké, in de zin van hij bedoelt het niet verkeerd en jaagt niet na. Ik vond het toch niet prettig; katten zijn geen speelgoed. Ik ben op dat soort momenten dus wel tussenbeide gekomen. Gewoon een uh-uh en als hij rustig is belonen. Denk dat afleiden ook wel werkt. Nu gaat het heel goed met de katten! Ze slapen het liefst met zn allen tegen elkaar in de zon op het bed.
Woods!
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Woods! »

Wat een leukerd!
Heel veel plezier samen,
Ik verkies de fouten van enthousiasme boven de kennis van wijsheid.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

je maakt mijn dag helemaal blij met alle verhalen. Heel veel plezier met elkaar!
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat een leukerd zeg. Ik wens jullie veel plezier met Toto in de roedel, maar zo te lezen gaat dat wel lukken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”