Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenpoep: overal zakjes wat je kan pakken maar dan nog...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hondenpoep: overal zakjes wat je kan pakken maar dan nog

Ongelezen bericht door Caro. »

duitse herder schreef:Voor degene die het wel opruimen.

Hoe zit het nou als je net je laatste zakje gebruikt en er komt daarna net een controleur voorbij? Ik ken een heleboel mensen die zo een zakje aan hun riem hebben hangen, maar nooit stront opruimen. Zij kunnen een zakje laten zien aan controleur, al ruimen ze het echt nooit op. Ik ruim het wel op en het komt wel eens voor dat ik door mijn zakjes heen ben, omdat Noah 2x poept ipv 1x. Stel nou ik krijg controle en een bekeuring, dat zou toch hartstikke krom zijn? Dan kan ik beter als ik nog 1 zakje heb en Noah poept, het laten liggen dat mocht ik controle krijgen ik het wel kan laten zien dat ik een zakje heb (waar ik vervolgens niks mee doe).
Dit is iets wat ik na al die jaren poepruimen nog steeds niet snap.
Moet je een zakje kunnen laten zien dan aan de controleur? :denken:
Je bent toch alleen maar verplicht het op te ruimen, dus als je dat gedaan hebt en vervolgens geen zakje kan laten zien, boeit
dat toch niet?

Ik heb overigens altijd 2 zakjes bij me, gewoon in m'n jaszak. Moet dat jong dan 2 x schijten, dan kan ik dat gewoon opruimen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hier moet je wel een zakje kunnen laten zien. Je moet minstens net zoveel zakjes bij je hebben als je honden bij je hebt. Zo niet krijg je al een boete.
Ik stop gewoon zo'n hele rol in mijn jaszak.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lets have fun schreef:Hier in het losloopgebied moeten we sinds kort de hondenpoep opruimen. Op 1 plek een afvalbak om het in te doen naast een paal met zakjes.
De laatste keer dat ik daar was zag ik hier en daar knal oranje zakjes met een drol erin liggen. Er is dus iemand die wel de drol in een zakje verpakt, maar het vervolgens laat liggen waar de hond heeft zitten schijten :scratch:
Zie ook regelmatig condooms met de lul er nog in . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

bouvierpoedel schreef:
lets have fun schreef:Hier in het losloopgebied moeten we sinds kort de hondenpoep opruimen. Op 1 plek een afvalbak om het in te doen naast een paal met zakjes.
De laatste keer dat ik daar was zag ik hier en daar knal oranje zakjes met een drol erin liggen. Er is dus iemand die wel de drol in een zakje verpakt, maar het vervolgens laat liggen waar de hond heeft zitten schijten :scratch:
Ja. Jij wel. Bofkont. :ugh:

:mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lets have fun schreef:
bouvierpoedel schreef:

Oh kom ook wel eens maandverband tegen met de kut er nog aan geplakt. Wat een wereld leven we toch. :roll:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

bouvierpoedel schreef:
lets have fun schreef:
bouvierpoedel schreef:

Oh kom ook wel eens maandverband tegen met de kut er nog aan geplakt. Wat een wereld leven we toch. :roll:
Heel gewoon 2014 Kees. :lees:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Caro. schreef: Moet je een zakje kunnen laten zien dan aan de controleur? :denken:
Je bent toch alleen maar verplicht het op te ruimen, dus als je dat gedaan hebt en vervolgens geen zakje kan laten zien, boeit
dat toch niet?

Ik heb overigens altijd 2 zakjes bij me, gewoon in m'n jaszak. Moet dat jong dan 2 x schijten, dan kan ik dat gewoon opruimen.
Volgens mij moet je altijd een zakje kunnen laten zien. Immers kan iedereen zeggen dat hij/zij net het laatste zakje heeft gebruikt.
Perry en Noah

Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

duitse herder schreef:
Caro. schreef: Moet je een zakje kunnen laten zien dan aan de controleur? :denken:
dat toch niet?

Volgens mij moet je altijd een zakje kunnen laten zien. Immers kan iedereen zeggen dat hij/zij net het laatste zakje heeft gebruikt.
Dat is hier ook zo. Altijd een extra zakje mee om te laten zien.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sonj@ schreef:
duitse herder schreef:
dat toch niet?

Dat is hier ook zo. Altijd een extra zakje mee om te laten zien.

Owww :oeps: dat wist ik echt niet.
Nou ja, ik loop toch altijd met zakjes rond, maar als ik ze een enkele keer allebei gebruikt heb, dan heb ik dus niks.
Voortaan dus maar 3 zakjes mee :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik zet erop 'show zakje' :pffff:
Afbeelding
A good dog never dies...

meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

ik zit de feestdagen bij mijn moeder, en die heeft in haar wijk her en der poep bakken staan.
Die bakken zijn nu dicht gemaakt vanwege het vuurwerk.
Maar tot mijn verbazing zie ik dat mensen de drollen in een zakje gewoon onder de bak neergooien :19:
Dus het straatbeeld is nu enorm mooi, een groene bak met een hoop plastic zakjes vol stront eronder :kotz:

Ik ruim het netjes op, neem het zakje mee naar huis, en gooi het thuis netjes in de kliko.

Ook erger ik me aan het straatvuil, rond zwervende blikjes,zakjes,papiertjes etc.
Sloten vol rotzooi en veel hang jongeren die ook alles bevuilen.

In de Kempen waar ik woon, heb ik dit absoluut niet.
Daar staan gewoon nog frisdrank automaten langs de weg, hoef je in mijn moeders wijk niet te proberen.....
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Hier ruim ik het in de wijk op, mocht hij het ooit eens een keer per ongeluk doen. Voor de rest poept Elmo zo dat niemand er last van (lees; die zit met zijn kont in de bossen). Hier trouwens geen zakjes en bakken. En op het strook gras richting de school, poept altijd dezelfde hond. Oude man met klein hondje
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Vandaag zelfs hondenpoep van een ander net buiten de lift (nog in de flat dus opgeruimd). Vond het te smerig om daar te laten liggen. Bah.

Ik gebruik zakjes op rol en heb eigenlijk altijd ruim genoeg zakjes (namelijk het hele rolletje) mocht iemand controleren. In losloopgebied is hier geen opruimplicht, dus als ze het dan ruim in de bosjes doet laat ik het liggen. Ligt het op het pad (komt een heeeeeeeel enkele keer voor) dan ruim ik het wel op. Niet fijn voor anderen en ook niet voor mezelf als ik er de volgende keer weer loop.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik ruim de poep op dat op plekken ligt waarvan ik weet dat het hinder veroorzaakt. De rest laat ik liggen.

Bij mij in de straat ruim ik ook poep op die anderen laten liggen. Ik heb toch altijd zakjes bij me. Het komt gelukkig nauwelijks voor.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Cleva schreef: Ik vind het totaal belachelijk om mensen te vragen om als ze in de stromende januariregen hun hond uit gaan laten terwijl de rest van de wereld een boek zit te lezen of met de zijden pyjama aan tussen de vette lappen ligt hetzelfde nog even met een zakje stront in de hand te doen.
Wat wíl je dan van mensen?
Even serieus, verwacht je nou echt van iemand in een van god verlaten straat om slaapdronken stront uit het gras te gaan schrapen zodat uitgeruste mensen de volgende dag niet hoeven te kijken waar ze lopen?
Ik blijf het een heel raar idee vinden.
Ik ruim het wel op, ook in de stromende januari regen en echt niet omdat andere mensen dat van mij verwachten of vinden dat het moet.
Ik loop niet graag langs een walmende hoop en baal als ik door het gras loop en ineens in een drol sta. Ik gun dat ook andere mensen niet, dus ruim ik het op. Het zou wat zijn als iedereen het hier maar liet liggen.
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Ik ruim het altijd op tenzij het in/onder een struik ligt, dan heeft niemand er last van. Ik woon zelf in het stad (Belgie) en daar word het zeer weinig opgekuist op de stoep. Veel van hetgene er ligt is eerder van kleinere honden dan van grootte, mensen met een grootte hond zie ik het vaak opkuisen tegenover met kleinere honden gebeurt dit veel minder.

Hier staan ook nergens vuilbakken met gratis zakjes ofzo, dat is zelf aan te kopen en zoeken naar een vuilbak. Ook moet je hier minimum 3 zakjes kunnen laten zien bij controle anders kan je een boete van 250€ krijgen, ongeacht of je net de zakjes gebruikt hebt, dus hier gaat er altijd een volledig rolletje mee.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik vind hondenpoep echt vies. Gatver het stinkt, het plakt en als het dan ook nog overal op straat moet liggen?! Nee bah.
Manu kwam en de eerste paar dagen heb ik kokhalzend die drollen opgeraapt. Gatver, kreeg er tranen in mijn ogen van en stond bijna over mijn nek te gaan.

Ik woon bijna ín een losloopgebied naast een parkje waar ook veel mensen hun hond uitlaten. Gelukkig ruimt men het over het algemeen op.
We betalen geen hondenbelasting in onze gemeente en op vrijwel elke hoek staat een prullenbak en je vindt veel poepzakpalen in de buurt. Ideaal. Ik ruim eigenlijk altijd op tenzij hij zijn gat weer middenin een struik parkeert. Dan laat ik het wel liggen. Mijn hond heeft dan gelukkig ook geen smeerkak dus is opruimen een stuk aangenamer. Het zijn net takjes die ik van de grond raap, geen warme smurrie wat je nog een beetje van de stoeptegels moet schrapen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”