Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenpoep: overal zakjes wat je kan pakken maar dan nog...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

margriet2
Vaste gebruiker

Hondenpoep: overal zakjes wat je kan pakken maar dan nog...

Ongelezen bericht door margriet2 »

Hier in de gemeente staan overal prullenbakken met zakjes er bij om de hondenpoep op te ruimen. Gemak dient de mens denk je dan. Maar helaas er zijn nog steeds mensen die hun hond laten poepen waar vervolgens je kind in het park in stapt. Eigenlijk zou ik die hondenstront graag afvegen op de vloerbedekking van de eigenaar van de hond die dat op zijn geweten heeft. Eigenlijk zouden ze een DNA onderzoek moeten doen om de hondeneigenaar op heterdaad te betrappen! Is het zo'n grote moeite om hondenpoep op te ruimen?!
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hondenpoep: overal zakjes wat je kan pakken maar dan nog

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

margriet2 schreef:Hier in de gemeente staan overal prullenbakken met zakjes er bij om de hondenpoep op te ruimen. Gemak dient de mens denk je dan. Maar helaas er zijn nog steeds mensen die hun hond laten poepen waar vervolgens je kind in het park in stapt. Eigenlijk zou ik die hondenstront graag afvegen op de vloerbedekking van de eigenaar van de hond die dat op zijn geweten heeft. Eigenlijk zouden ze een DNA onderzoek moeten doen om de hondeneigenaar op heterdaad te betrappen! Is het zo'n grote moeite om hondenpoep op te ruimen?!
Voor een klein hondje niet. Maar zo'n hoop stront van een bakbeest vanaf 30 kilo worden de meesten toch wel onpasselijk van. De meesten ruimen dan ook alleen maar op als anderen gezien hebben dat je hond scheet.
Hier zijn weinig uitzonderingen op.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
margriet2
Vaste gebruiker

Jammer... De zakjes om de poep in te doen krijgen mensen gratis. Dus maak er gebruik van zou ik zeggen! Kennelijk ergeren die mensen zelf niet aan de hondenpoep. Soms ligt het zelfs ook nog op de stoep op de tegels....
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ben je maar een nieuw topic begonnen? ;)

In de stad waar ik heb gewoond, woonde ik in een van de grootste asowijken, maar een hondendrol op straat was daar uitzondering. Hier in dit dorp met al die keurig aangeharkte voortuintjes, is het twisteren tussen de hondendrollen op de stoep.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

margriet2 schreef:Jammer... De zakjes om de poep in te doen krijgen mensen gratis. Dus maak er gebruik van zou ik zeggen! Kennelijk ergeren die mensen zelf niet aan de hondenpoep. Soms ligt het zelfs ook nog op de stoep op de tegels....
Vervelend is het zeker, vooral op de stoep voor je huis.
Als je ze erop aanspreekt heeft dat over het algemeen weinig effect, hooguit ruzie.
en dat is het mij niet waard.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
[Sandra]
Zeer actief

Nou ja, het valt me wel altijd op dat het de grote drollen [dus van grote honden] op straat blijven liggen en die bejaarden met die kleine k*tkeffers 's avonds in het donker nog met een zaklamp naar het drolletje van hun boemertje staan te zoeken.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Hier willen ze ons verplichten ook op het losloopterrein de poep op te ruimen.
Bezopen als je het mij vraagt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ahhhh, we gaan weer groot versus klein :oohja: zucht, kwestie van tasjes en brood zaken bewaren voor dat doel, heel simpel, kost helemaal niets. maar ik ga niet mijn nek breken om t op te rapen, dus op de stoep zal ik t nooit laten liggen, ( niet dat hij daar ooit zal gaan zitten- Sneeuw wel die doet t waar ze loopt) maar op plekken waar geen mens komt kun je t tegenkomen als je t echt op gaat lopen zoeken.
Mijn hond loopt meestal los en kan dus prima de walkant in lopen om t daar te doen
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wolfsblut schreef:
margriet2 schreef:Jammer... De zakjes om de poep in te doen krijgen mensen gratis. Dus maak er gebruik van zou ik zeggen! Kennelijk ergeren die mensen zelf niet aan de hondenpoep. Soms ligt het zelfs ook nog op de stoep op de tegels....
Vervelend is het zeker, vooral op de stoep voor je huis.
Als je ze erop aanspreekt heeft dat over het algemeen weinig effect, hooguit ruzie.
en dat is het mij niet waard.

Hier ligt er weinig hondenpoep , is echt een zeldzaamheid als je het op de straat aantreft.
Wellicht doordat het er weinig ligt zijn mensen juist meer gemotiveerd om het op te ruimen , je wilt natuurlijk niet de enige zijn die niet de poep achter zijn hond opruimt.

Toen ik nog in Vogelenzang woonde met mijn vorige partner kwam er een ''keurige'' dame voorbij met een teckel die regelmatig op straat poepte.
Er waren daar overigens zat palen met zakjes voor handen.
Mijn toenmalige partner heeft haar toen een keer wat zakjes in handen gedrukt toen ze passeerde en haar ''verzocht'' :F: die in het vervolg te gebruiken aangezien het hondje precies voor ons tuinpad had zitten poepen kort daarvoor.
We hebben het daarna nooit meer zien gebeuren :F:
Maar goed was het een tok geweest met een brutus aan de lijn had hij wellicht ook niets ervan gezegd :engel:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

[Sandra] schreef:Ben je maar een nieuw topic begonnen? ;)

In de stad waar ik heb gewoond, woonde ik in een van de grootste asowijken, maar een hondendrol op straat was daar uitzondering. Hier in dit dorp met al die keurig aangeharkte voortuintjes, is het twisteren tussen de hondendrollen op de stoep.
Had pasgeleden ook nog zo'n vette smeuige massa onder mijn schoen in dat darp van jou. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik snap het ook niet, er staan prullenbakken zat en ook her en der plekken waar zakjes zijn. En nog laten mensen het liggen :ugh: Achter ons huis is een losloopgebied waar je het mag laten liggen, loop dan daar als je te lui bent om het op te ruimen.
Perry en Noah

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mijn honden doen het altijd op onmogelijke plekje meestal onder een struik bijna in de sloot, dat laat ik gewoon liggen maar op een pad, stoep of dergelijk zou ik het altijd weg halen maar dat doen ze echt nooit.
Nu zit je hier uit de flat ook bijna gelijk in het groen dus is het niet nodig.
Hier trouwens nergens zakjes of bakken
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hier staan zo ongeveer geen vuilnisbakken hoor, en er hangen zeker geen zakjes. ik kom `s morgens op mijn route 1 vuilnisbak tegen en dat is het :wink: en dan loop je bijna een uur
[Sandra]
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
[Sandra] schreef:Ben je maar een nieuw topic begonnen? ;)

Had pasgeleden ook nog zo'n vette smeuige massa onder mijn schoen in dat darp van jou. :zweep:
Ja, ik had je nog zo gewaarschuwd :ugh:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

We worden met zijn alle steeds onverschilliger en ongeinterrseeerd en donderen overal zooi neer van vuilnis ,MAC afval en volle asbakken van auto's worden gewoom omgekiepert op de parkeerplaastsen. Zeg er wat van en je krijgt een grote smoel.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Hier zijn geen zakjes, maar een rol boterhamzakjes kost iets van 30 cent?
Er wordt hier heel weinig opgeruimd op de uitlaatstrook (met opruimplicht). Ik kom er weinig, maar als ik de drol van mijn hond opruim moet ik eerst slalommen tussen andere drollen. Smerig.
Er is mij zelfs een keer gevraagd door een andere hondenbezitter waarom ik het opruim.
"A joh laat liggen!" :denken:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik krijg gewoon een doos met poepzakjes. zo heb ik altijd zakjes bij me en in voorraad. ik ruim het altijd op ook in losloopgebied of ik moet er niet bij kunnen, maar dat spreekt voor zichzelf.
ellen
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Hier hoef je in losloopgebieden geen poep te ruimen, daar buiten wel.
Ik ruim het altijd netjes op tenzij Tom ergens in de bosjes poept waar de kans klein is dat iemand er in gaat staan.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Geweldig goed voor het milieu, die plastic poepzakjes! :mrgreen:

Mijn hond heeft geleerd niet op steen te poepen of te plassen, die houdt het op tot aan het plantsoen. (hondenuitlaatgebied, hier geldt geen opruimplicht).

Verder moeten hondeneigenaren hun verantwoording nemen, want het is erg vies om met je schoenen in het vuil van andermans hond te staan. En hondeneigenaren moeten ook hun verantwoording nemen voor de pis van hun honden. Gewoon in eigen tuin of op ervoor aangewezen plekken en verder nergens... kleine moeite toch?
Dan kunnen die zakjes weg en is iedereen tevreden.
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Hier ook opruimplicht, zowel in aanlijngebieden als op losloopterreinen en -veldjes. Dat laatste mogen sommige mensen dan onzin vinden, ík vind het ronduit smerig als op het losloopveldje weer eens een balletje in een drol belandt of als ik de stront uit mijn profielzolen kan peuteren - of erger nog, van de banden van mijn rolstoel kan poetsen. Da's pas smerig, erachter komen dat er poep aan je wiel zit doordat de mouw van je jas eronder zit :ugh:

Zelf ruim ik het op. Alleen als ik het niet terug kan vinden of halsbrekende toeren uit moet halen om erbij te kunnen, laat ik het liggen. Maar dat is dan op plekken waar geen mens er last van heeft.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef:Als ik in de bewoonde wereld ben pak ik altijd 50 zakjes uit zo'n paal.
Handig om dingen mee in te vriezen.

En nee, ik erger me net zo min aan hondenpoep op de stoep als een meeuwenflats op de voorruit van de auto.
Het is buiten en buiten worden dingen soms vies.
Het is daarom dat mensen schoenen aandoen als ze naar buiten gaan.

Ik vind het totaal belachelijk om mensen te vragen om als ze in de stromende januariregen hun hond uit gaan laten terwijl de rest van de wereld een boek zit te lezen of met de zijden pyjama aan tussen de vette lappen ligt hetzelfde nog even met een zakje stront in de hand te doen.
Wat wíl je dan van mensen?
Even serieus, verwacht je nou echt van iemand in een van god verlaten straat om slaapdronken stront uit het gras te gaan schrapen zodat uitgeruste mensen de volgende dag niet hoeven te kijken waar ze lopen?
Ik blijf het een heel raar idee vinden.

Ik heb 10 jaar in Amsterdam gewoond en ik heb honderd keer vaker in junkenkots en cous-cous gestaan dan in hondenpoep. Ik kon alleen in zwolle-buiten-zuid parkeren en was al blij als er onderweg naar huis geen schizofrene gek achter me aan liep om uit te leggen dat God in zijn capuchon woonde en dan was hondenpoep was ergernis nummer één?
Bezopen!
Wat een aso post, het klinkt alsof je prima thuis hoort in Amsterdam. Als je te slaapdronken ben om je eigen vuiligheid op te ruimen, zou je eens wat eerder naar bed moeten gaan.
Alsof iedereen maar heeft te pikken dat jij met je bakbeest meerdere keren per dag een hoop stront uitzet, waarna kindertjes buiten gaan spelen en onder de stront weer terugkomen. Kun je van kinderen verwachten dat ze opletten bij iedere stap die ze zetten? Sommige veldjes hier lijken wel freakin mijnen velden, zoveel stront ligt er. Je moet maar een paar meter niet naar de grond te staren en je hebt er 1 te pakken.

Leuk die fikkies van ons, maar net als dat nederland is overbevolkt kwa mensen is dat ook met honden het geval. Ik ga geen drol zoeken in het bos maar op 1 van de weinige groenstroken of parkjes in het gras vind ik het noodzaak. En als ik jou tegenkom en je laat die bolus liggen, dan zeg er wat van ook.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik ruim het niet overal op. Bij ons achter spelen er kinderen op het veld en voren ook dus daar laat ik sowieso de honden nooit uit. Dan loop ik wel een stukje verder.

Maar het park wat twee jaar terug nog gewoon voor honden was het grootste gedeelte hebben ze nu allemaal recreatie gemaakt en overal moet de hond vast. In de zomer heb je maar 1 mini strandje waar je mag lopen en zo blijft er steeds minder over. Nu houdt niemand zich eraan in het park hoor. Alle honden lopen gewoon los. En poepen gewoon. En terecht aangezien wij per hond 87,01 euro moeten betalen en heb je er twee.. dan ben je 261,03 euro kwijt! En dan zijn vaak de poepzak bakken nog leeg ook. Waar betalen we voor dan?

En de paarden en katten stront vliegt je om de oren.

Nou. Je begrijpt dat het mij dus weinig kan schelen als mijn honden in het 'recreatie' park schijten.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 21 dec 2014 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
margriet2
Vaste gebruiker

No, un echte Frysk jir in us midden!
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Gratis :smile2:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wolfsblut schreef:
margriet2 schreef:Hier in de gemeente staan overal prullenbakken met zakjes er bij om de hondenpoep op te ruimen. Gemak dient de mens denk je dan. Maar helaas er zijn nog steeds mensen die hun hond laten poepen waar vervolgens je kind in het park in stapt. Eigenlijk zou ik die hondenstront graag afvegen op de vloerbedekking van de eigenaar van de hond die dat op zijn geweten heeft. Eigenlijk zouden ze een DNA onderzoek moeten doen om de hondeneigenaar op heterdaad te betrappen! Is het zo'n grote moeite om hondenpoep op te ruimen?!
Voor een klein hondje niet. Maar zo'n hoop stront van een bakbeest vanaf 30 kilo worden de meesten toch wel onpasselijk van. De meesten ruimen dan ook alleen maar op als anderen gezien hebben dat je hond scheet.
Hier zijn weinig uitzonderingen op.

Ik vind het ook associaal hier hebben we dus het zelfde probleem.
Als je een grote hond hebt weet je neem ik aan wel dat daar grote hopen uit komen. Je kunt dan zelf ook grote zakken mee nemen.
Je weet ook dat er in veel gemeenten een opruimplicht is.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 dec 2014 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Het loopt hier de spuigaten uit. Niko kan op het hondenveldje al geen balletje meer apporteren omdat hij na een buikschuiver van z'n borst tot z'n kloten onder de stront zit.
Als ik zonder honden ben en een hond zie poepen, loop ik er op af en geef die mensen een zakje. Alstublieft.
:engel:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Paisley schreef:
Cleva schreef:Als ik in de bewoonde wereld ben pak ik altijd 50 zakjes uit zo'n paal.
Handig om dingen mee in te vriezen.

En nee, ik erger me net zo min aan hondenpoep op de stoep als een meeuwenflats op de voorruit van de auto.
Het is buiten en buiten worden dingen soms vies.
Het is daarom dat mensen schoenen aandoen als ze naar buiten gaan.

Ik vind het totaal belachelijk om mensen te vragen om als ze in de stromende januariregen hun hond uit gaan laten terwijl de rest van de wereld een boek zit te lezen of met de zijden pyjama aan tussen de vette lappen ligt hetzelfde nog even met een zakje stront in de hand te doen.
Wat wíl je dan van mensen?
Even serieus, verwacht je nou echt van iemand in een van god verlaten straat om slaapdronken stront uit het gras te gaan schrapen zodat uitgeruste mensen de volgende dag niet hoeven te kijken waar ze lopen?
Ik blijf het een heel raar idee vinden.

Ik heb 10 jaar in Amsterdam gewoond en ik heb honderd keer vaker in junkenkots en cous-cous gestaan dan in hondenpoep. Ik kon alleen in zwolle-buiten-zuid parkeren en was al blij als er onderweg naar huis geen schizofrene gek achter me aan liep om uit te leggen dat God in zijn capuchon woonde en dan was hondenpoep was ergernis nummer één?
Bezopen!
Wat een aso post, het klinkt alsof je prima thuis hoort in Amsterdam. Als je te slaapdronken ben om je eigen vuiligheid op te ruimen, zou je eens wat eerder naar bed moeten gaan.
.
Ik denk maar zo dat Martijn wel doortrekt hoor, na zijn grote boodschap...
En waarom altijd weer die kindertjes erbij gehaald moeten worden?
Dat zijn toch van die wezens die de stoepen bevuilen met kauwgom, snoeppapier, patatbakjes etc etc?
En de meesten vinden het een heerlijk spel om met lege ijslolly stokjes in die poep te prikken of er iets moois van te maken. Maar goed, het zijn eeuwig onschuldige, zielige slachtoffertjes.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ήυs schreef:Ik ruim het niet overal op. Bij ons achter spelen er kinderen op het veld en voren ook dus daar laat ik sowieso de honden nooit uit. Dan loop ik wel een stukje verder.

Maar het park wat twee jaar terug nog gewoon voor honden was het grootste gedeelte hebben ze nu allemaal recreatie gemaakt en overal moet de hond vast. In de zomer heb je maar 1 mini strandje waar je mag lopen en zo blijft er steeds minder over. Nu houdt niemand zich eraan in het park hoor. Alle honden lopen gewoon los. En poepen gewoon. En terecht aangezien wij per hond 87,01 euro moeten betalen en heb je er twee.. dan ben je 261,03 euro kwijt! En dan zijn vaak de poepzak bakken nog leeg ook. Waar betalen we voor dan?

En de paarden en katten stront vliegt je ok de oren.

Nou. Je begrijpt dat het mij dus weinig kan schelen als mijn honden in het 'recreatie' park schijten.

Ja joh een ander springt uit bet raam dan doe jij het ook zo iets?
Je kunt die poepzakjes op veel plekken gratis halen. Broodzakjes kosten ook geen drol.
Jij bent een HUS ik vind dat jij een goed voorbeeld zou moeten geven en dat jij die zakjes in veelvoud op voorraad zou moeten hebben.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ah, het aloude hondenpoepergenissentopic. :lol1:

Mijn honden doen hun grote boodschap in de uitlaatgebieden die hier gelukkig ruimschoots voorhanden zijn. Een klein plasje doen ze soms trouwens wel op het veldje voor mijn huis.
Ongelukjes in de wijk ruim ik altijd op, opruimen in de uitlaatgebieden begin ik niet aan, al is er sinds kort hier ook een opruimverplichting. Maar ze gaan altijd braaf onder een struikje zitten en geen hond (letterlijk :mrgreen: ) heeft daar last van.

Mensen die hun honden op straat of in de grasstroken voor het huis laten ontlasten vind ik ongelooflijk asociaal. In de zomer trekt het van die smerige vliegen aan die vervolgens je huis invliegen. En het stinkt ook nog eens vreselijk. Dus ik spreek de mensen erop aan als ik het zie.
500m verder zijn er enorme uitlaatgebieden voor honden, dus daar kunnen ze ook prima heen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Tara schreef:
Paisley schreef:
Cleva schreef:
Wat een aso post, het klinkt alsof je prima thuis hoort in Amsterdam.
Waar lees jij dat Cleva niet opruimt? Ik lees namelijk alleen maar dat hij er zich niet aan ergert.
En zo hebben we allemaal wel wat, jij laat je hond aanscharrelen en als zij ergens piest of poept dan kun je je handen in zalige onwetende onschuld wassen, want dat heb je dan toch nooit gezien.
Nou als we gaan muggenziften over taal - waar lees jij dat ik lees dat Cleva zn hondenstront niet opruimt?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”