Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageer je in deze situatie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Hoe reageer je in deze situatie?

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Roo schreef:Laat je hond (of honden) achter op de betreffende plek en ren zo hard als je kan. Red jezelf!
:LOL: :LOL:

Ik let er altijd wel op, als ik andere honden tegenkom.
Als ik met twee honden loop, ontwijk ik sowieso, ik heb geen zin in dat geklooi met die lijnen. Dan heb ik er twee en doorgaans de ander maar een.
Loop ik met een hond, dan kijk ik naar hoe een andere hond op me/ons afkomt. Van de week een wat onzeker blaffend hondje terwijl ik met Jet was. Dan schat ik in dat het wel goed gaat. Met Otto hangt het er vanaf of het een reu of een teef is.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom heb je een hond als je dat beest niet gewoon kunt houden en je overal heen sleept. Meestal ook nog domme kuttenvolk met het slappe gelul . Doe nou nieeeee , neeee vinden hondjes niet leukkkkkkkk, hou nouuuuu op. Ohhhhhhhh hij is zo vrolijk en enthousiast. Hij doe niets hoooooorrrrrrrr :hmmm: Je zou haast hopen dan hondje het lief baasje eens met een noodgang tegen een betonnen paaltje aandonderd . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Jaap* schreef:
M@rleen schreef:Ik heb stom genoeg nog altijd het idee dat honden korter aan de riem houden en stevig doorlopen wel duidelijk maakt dat je geen contact wilt :Q:
Korter houden (de riem inhalen) is vaak het signaal voor veel honden om zich juist eens even lekker op te pompen of om spannig op te roepen :wink:
Dat weet ik, maar bij Boomer werkt dat niet zo en bij Juma heb ik liever dat ze naast mijn been blaft en doet, dan een meter verder. Meter verderop is een hond die alle kanten opschiet lastiger lopen dan naast mijn been :wink:
Ik ben ermee aan de slag dat ze gewoon doorloop, maar dat gaat niet van de ene op de andere dag :wink:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

EstherK schreef:Ik kijk naar mijn honden. Zijn die ontspannen, dan loop ik gewoon door. Zijn ze niet ontspannen, dan ga ik met een boog (via het gras) om mevrouw en haar hond heen.
Ja zoiets. Al zal mijn hond geen kennis willen maken met een gefrustreerde blaffer maar 'm duidelijk willen maken dat het niet zo hoort. Dus waarschijnlijk loop ik sowieso wel een boogje. :lol1:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik zou ook vragen of ze haar hond bij zich kan houden. Waarschijnlijk heb ik al een hystersche Pippy aan de lijn, Silky is bang en draait waarschijnlijk 3 x om me heen en Nina gaat achter me zitten, dus graag de hond bij je houden :S:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Met een grote boog erom heen.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Tja ik heb een "enge" klapkaak die zich in zo'n situatie graag even laat horen als het echt te dicht bij komt. Maar dit wil ik niet hebben dus of ik kies.voor een flinke uitwijkingsmanouvre of ik keer om en loop terug. Echt daar heb ik totaal.geen behoefte aan.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wat een slap vrouwtje als die al geen labrador kan houden :schrik:

Ik zou het grasveld oplopen denk ik. Ds duldt geen kijkers en die gaat zeker een tegenzet uitvoeren. En op zo'n momenten zou Runar ontwaken uit zijn authisme wereldje en die doet mee met Ds dan :lol1:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

maart schreef:wat een slap vrouwtje als die al geen labrador kan houden :schrik:
Proest :LOL:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Met Iza vind ik weinig echt een probleem. Iza is bang en blaft lekker mee. Bij Iza weet ik altijd dat het wel goed komt. Die bijt niet, vecht niet en gaat er het liefst vandoor. Als zoiets gebeurd geef ik haar extra lijn dan komt het wel goed.

Met Rio had ik dat mens helemaal verrot gescholden, voor de veiligheid van haar hond. Moet zeggen dat werkte echt :mrgreen: mensen deden dan net een tandje extra hun best om hun hond bij te houden.

Soms wordt ik gek van het geblaf van Iza. Maar ondanks dat loop ik zo relaxed met haar. Dat merk ik ook aan mezelf, heerlijk :cheer:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Aangelijnd ben ik met de honden bezig en heb ik geen zin in boosdoenerij met een ander baasje. Begint het spectak van in de lijn hangen al ver van te voren en heb ik geen mogelijkheid om uit tw wijken, zeg ik dat ze hun hond beter bij kunnen houden, omdat de mijne bijten :engel: Dat werkt tot nu toe altijd!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

M@rleen schreef:
Cash schreef:Volgende keer een herder nemen, dan heb je dat gezeik niet. :lol1:
Ik zal Juma stelten onderbinden :engel:
En spalkjes voor haar oren maken... hahahaha.
Kom Tay maar lenen :P (Hoewel er alleen mensen zonder hond voor ons omlopen, mensen met honden vinden hem niet eng denk ik?)

Ik loop van te voren al het grasveld op. Nog voordat die hond blaft. Graag uit onze zone blijven en die is nogal groot haha.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Nanna schreef:Van de week liep ik ook over een smal pad langs de weg. Achter mij doemde een Border Collie waarvan ik weet dat hij onvriendelijk is, maar goed, hij is aangelijnd dus helemaal prima.
Komt er vlak voor me een doos met een volgevreten Golden uit een zijpad. Die hond ziet mijn honden gaat liggen en staat niet meer op. Dus ik wacht even maar dan raakt mijn geduld op en vraag ik netjes of ze even door kan lopen omdat ze de hele zaak op staat te houden (de Border naderde ook steeds meer).
En wat is het geniale antwoord?
"dat wil hij niet"
:80:
Gelukkig had ik een riem om mijn broek anders was ie ter plekke afgezakt.
Daarna werd ik een paar graden minder vriendelijk en kon opeens de blonde walvis wèl meegesleept worden.
Oooooh, zo eentje hebben wij hier 1 straat verderop lopen. Ook een golden, enorme reu en dat beest bepaalt dus waar ze lopen, hoe hard, wanneer ze stil staan, hoe lang, etc. Baasjes lopen er maar hopeloos achteraan en staan dus goed een paar minuten midden op het fietspad naast hun hond te wachten tot hij "weer wil". :80:
Ik heb ook wel eens gezegd dat ze even door mochten lopen en kreeg een "dat wil hij niet en ik krijg hem echt niet mee".
En laatste volgde "als jij nu om ons heen loopt en door loopt, kunnen we achter jou aan lopen, dan wil hij wel". :80:
'T moet echt niet gekker worden....
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:
Irisz schreef: Oooooh, zo eentje hebben wij hier 1 straat verderop lopen. Ook een golden, enorme reu en dat beest bepaalt dus waar ze lopen, hoe hard, wanneer ze stil staan, hoe lang, etc. Baasjes lopen er maar hopeloos achteraan en staan dus goed een paar minuten midden op het fietspad naast hun hond te wachten tot hij "weer wil". :80:
Ik heb ook wel eens gezegd dat ze even door mochten lopen en kreeg een "dat wil hij niet en ik krijg hem echt niet mee".
En laatste volgde "als jij nu om ons heen loopt en door loopt, kunnen we achter jou aan lopen, dan wil hij wel". :80:
Ziehier de huidige opvoeding, niet alleen van honden maar ook van kinderen. Het zijn godjes die naar de ogen gekeken moeten worden want stel-je-voor dat ze een vervelende ervaring opdoen. :19:
zoeen loopt er hier ook ja, een bruine labrador (nee niet de mijne). Ik liep laatst een keer langs een zijstraat, zag ik daar die vrouw met hond lopen. Echt nog zeker 50 meter van waar ik liep, misschien wel meer. Dus ik liep gewoon door, na 20 meter hoor ik ineens rennende voetstappen en jaja, wie kwam daar aan! VOorop de labcomotief :P en het vrouwtje er dus rennend achteraan. Okee.. Dus ik aan de kant en haar laten passeren, want heb geen zin om steeds met dat beest in mn hol te blijven lopen. nog 100 meter verder moest ik de trap af ri mijn huis, en zij blijkbaar ook. Blijft ze daar bovenaan die trap staan wachten want "hij gaat niet mee als ie weet dat jij eraan komt" Ken dat hele beest niet haha. Zou toch mooi zijn, desnoods sleurde ik m rollend van die trap af, kom nou :D Hij heeft dat vrouwtje ook al eens zo een drukke weg over gesleurd omdat wij daar liepen. Ik vind dat echt niet normaal. Pom is ook wel sterk maar ik ben sowieso wel wat te zwaar om mee te sleuren, maar het is ook gewoon een kwestie van opvoeden natuurlijk.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

sbientje schreef:
Nanna schreef:
Irisz schreef: Oooooh, zo eentje hebben wij hier 1 straat verderop lopen. Ook een golden, enorme reu en dat beest bepaalt dus waar ze lopen, hoe hard, wanneer ze stil staan, hoe lang, etc. Baasjes lopen er maar hopeloos achteraan en staan dus goed een paar minuten midden op het fietspad naast hun hond te wachten tot hij "weer wil". :80:
Ziehier de huidige opvoeding, niet alleen van honden maar ook van kinderen. Het zijn godjes die naar de ogen gekeken moeten worden want stel-je-voor dat ze een vervelende ervaring opdoen. :19:
zoeen loopt er hier ook ja, een bruine labrador (nee niet de mijne). Ik liep laatst een keer langs een zijstraat, zag ik daar die vrouw met hond lopen. Echt nog zeker 50 meter van waar ik liep, misschien wel meer. Dus ik liep gewoon door, na 20 meter hoor ik ineens rennende voetstappen en jaja, wie kwam daar aan! VOorop de labcomotief :P en het vrouwtje er dus rennend achteraan. Okee.. Dus ik aan de kant en haar laten passeren, want heb geen zin om steeds met dat beest in mn hol te blijven lopen. nog 100 meter verder moest ik de trap af ri mijn huis, en zij blijkbaar ook. Blijft ze daar bovenaan die trap staan wachten want "hij gaat niet mee als ie weet dat jij eraan komt" Ken dat hele beest niet haha. Zou toch mooi zijn, desnoods sleurde ik m rollend van die trap af, kom nou :D Hij heeft dat vrouwtje ook al eens zo een drukke weg over gesleurd omdat wij daar liepen. Ik vind dat echt niet normaal. Pom is ook wel sterk maar ik ben sowieso wel wat te zwaar om mee te sleuren, maar het is ook gewoon een kwestie van opvoeden natuurlijk.
:LOL:
Ik heb helemaal beeld.....

On topic: ik maak me eerlijk gezegd niet druk. Ik heb van die héérlijke honden die gezellig snuffelen als het op prijs wordt gesteld (Lyndie) en lekker rauzen als het kan (Bonnie) en met een héul grote boog om minder vriendelijke honden heen lopen (allebei). En gelukkig zien ze het al van verre wat voor vlees ze in de kuip hebben en omdat ze los lopen mogen ze het lekker zelf uitzoeken. Ik heb er gelukkig geen omkijken naar. :cheer:
Makkelijk, hè? :mrgreen:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ga ook gewoon het gras op. Maar dan wil ik het niet meemaken dat die vrouw haar hond achter me aan laat lopen. "Graag doorlopen, dan kan ik ook door met m'n wandeling."
Lemuria

Nanna schreef: Supermakkelijk. Ik zou niet anders willen. Moet er niet aan dénken om met ogen op steeltjes en nog een extra paar in mijn rug rond te lopen en gierend van schrik mijn honden binnen te harken bij het zien van een simpele andere hond. (Zouden dierenspeciaalzaken ook bilspleetverwijders verkopen? :mrgreen: )

Dat mensen daar wel trek in hebben vind ik nog steeds één de moeilijkst te bevatten zaken. Misschien omdat ik er altijd van uit ga dat je een hond voor je plezier hebt.
Ik zou met willekeurig ander ras ook met ogen op steeltjes lopen hoor. Gewoon een kwestie van opletten op je eigen hond en de mogelijke gevaren om 'm heen ;) En voor mij is "zo'n" hond nou eenmaal geen extra moeite omdat ik binnen no-time in the middle of nowhere sta met d'r en niet per-se met alle mensen in het bos vriendjes hoef te worden (kan ook nauwelijks, want de meesten hangen sowieso aan hun telefoon geplakt) :ugh:
Lemuria

Nanna schreef: Ik wandel eigenlijk ook altijd het liefst helegaar alleen hoor. Is in het weekend met mooi weer niet altijd mogelijk maar goed, dat overleven we ook wel weer. En immer zonder foon :engel:
Zal ik je nog eens lastigvallen met de aanwezigheid van mij en munne klapkaak :mrgreen:

Moet zeggen dat ik ook vaak graag in m'n eentje loop. Wél met telefoon in geval van nood (heb het ding nooit bij me als er iets gebeurt), maar die zit ergens in m'n jaszak ;)
Vind het oprecht gezellig, sprintjes trekken met Izzy, dennenappels gooien, beetje vertellen tegen d'r terwijl zij d'r happy-walk doet :Q:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Cash schreef:Volgende keer een herder nemen, dan heb je dat gezeik niet. :lol1:
Ik zei het ook met een knipoog hoor :lol1:
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Lemuria

Nanna schreef: Verschijn maar hoor ;-) Kan het forum weer omvallen van verbazing dat er een klapkaak bij Nanna op de thee zit :LOL:
We moeten nog naar Mierlo hobbelen, doen we binnenkort wel eens afspreken :)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

maart schreef:wat een slap vrouwtje als die al geen labrador kan houden :schrik:
Die houd ik minder gemakkelijk dan mijn eigen honden als hij een sprong neemt :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

ranetje schreef:
Die houd ik minder gemakkelijk dan mijn eigen honden als hij een sprong neemt :mrgreen:
Ik kom hier in het bos af en toe een vrouw tegen met een labrador en ik kan niet helemaal inschatten of hij kwade bedoelingen heeft.
Hij gaat vreselijk tekeer en de vrouw kan het niet normaal houden.
Ze sleurt de hond overeind zodat hij met 2 poten tegen haar bovenlichaam aan staat en houdt hem dan met 2 handen bij zijn kop vast :80:
Het zou alleen handig zijn als ze eens niet midden op het pad gaat staan zodat mensen ook nog kunnen passeren.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

mensen snappen niet dat je een hond ook aan de riem teveel ruimte kan geven
hoe korter de lijn hoe groter de kans dat je je hond wel bij je kan houden.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik zou de grootste moeite doen om er voor te zorgen dat Dieber de lab niet opeet. Dieber is er van overtuigd dat alle labradors maar 1 taal kennen en dat is direct zeer duidelijk dwars door dat betonblok in die hersenpan heen heel duidelijk maken dat zij ze niet moet en dat ze moeten oprotten. Niet geheel mijn manier van communiceren dus daar hebben we nog wel eens een discussie over.
Daan zal het tegenwoordig pas door hebben als de lab ongeveer op hem staat en dan ook zeer duidelijk rot op zeggen.
Ik ben op zo'n moment te druk met Dieber op andere ideeën te brengen om te communiceren met de eigenaar. Meestal krijg je dan de reactie dat ik een kuthond heb en dat de lab alleen maar sociaal is. Mijn antwoord is dan standaard dat mijn honden ook heel sociaal zijn maar zeer duidelijk hun grenzen aangeven en een grote persoonlijke ruimte hebben.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik zou het grasveld oplopen met de lijn zo ontspannen mogelijk, Luna's aandacht proberen te houden en tussendoor aangeven dat Lun niet altijd even vriendelijk reageert op honden die op zo'n manier "alleen maar even willen kijken". Dus dat doorlopen mij een beter idee lijkt.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Lemuria schreef:Ik zou met willekeurig ander ras ook met ogen op steeltjes lopen hoor.
Hier ook hoor, ik heb een reu die ik probleemloos in een groep volle reuen kan gooien maar ook daarbij let ik altijd als een havik op mijn omgeving. Omdat mijn hond niets doet, maar een vreemde hond misschien wel.

Een overbuur hier heeft een 3 maand jonge berner sennen pup en als zijn vrouw ermee loopt wordt ze bijna de straat op gesleurd.
Door een 12 weken oud pupje :80: Ik hoop dat ik ze niet vaak tegenkom als dat een reu van 45kg is geworden.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik loop gewoon door. Zonder teveel gedoe.
Lemuria

-Saskia- schreef: Hier ook hoor, ik heb een reu die ik probleemloos in een groep volle reuen kan gooien maar ook daarbij let ik altijd als een havik op mijn omgeving. Omdat mijn hond niets doet, maar een vreemde hond misschien wel.

Een overbuur hier heeft een 3 maand jonge berner sennen pup en als zijn vrouw ermee loopt wordt ze bijna de straat op gesleurd.
Door een 12 weken oud pupje :80: Ik hoop dat ik ze niet vaak tegenkom als dat een reu van 45kg is geworden.
Precies, ik zit er niet op te wachten. En af en toe gebeurt het me alsnog dat ik me laat verrassen hoor. Een Saluki kan echt ongelooflijk geruisloos door een bos sprinten, heb ik geleerd. En er is 1 hond die ongeveer binnen 3 seconde zo ongeveer een afstand van 100 meter weet te overbruggen en zich als een tank in de flank van je hond boort :80:

En een pup van 12 weken niet aan kunnen? Hemeltje. Succes ermee :wink:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik probeer Ayleen bij mij te houden en zeg gewoon vriendelijk gedag. Zoals bij iedereen, eigenlijk.
Loopt het niet door, is Ayleen loops, heeft ze schurft of vlooien, of is ze een beetje zwak/ziekjes. Jammer hoor... :mann:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zeg met een niet te missen blik :hmmm: dat ik dat niet wil, mijn honden houden niet van druktemakers :devil:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”