Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageer je in deze situatie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Hoe reageer je in deze situatie?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Je loopt met 1 of meer (kort) aangelijnde honden op een lang, recht pad. Aan de rechterkant een sloot, aan de linkerkant een grasveld.
Er komt je een vrouw tegemoet met een labrador, die op 2 meter afstand ineens begint te blaffen en blijft blaffen en de vrouw naar je toe trekt, die hem duidelijk niet kan houden en tegelijkertijd zegt dat hij (al blaffend) alleen maar wil kijken..
Hoe reageer je?
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hoe reageer je in deze situatie?

Ik liep daar dus met Boomer aan de flex, wel naast me en 'op slot' en Juma aan de heupgordel, in een stevig tempo en een pakketje onder mijn andere arm.
Op het moment dat die vrouw naar me toe getrokken werd, stapte ik het gras op bij de sloot en zei de vrouw dus dat hij alleen maar wilde kijken..
Juma hing grommend en keffend in de heupgordel, wel al kort getrokken door mij op het moment dat de hond begon te blaffen.
Boomer wilde eigenlijk wel dwars door de sloot om maar weg te kunnen.
Die stelt zulke ontmoetingen niet op prijs en als de hond daadwerkelijk bij hem gekomen was, zou hij gesnauwd hebben.

Op het moment dat de vrouw dus zei dat hij alleen maar wilde kijken, was mijn reactie; 'Ze zitten aan de lijn, liever niet' en ondertussen probeerde ik dus door te lopen, met een Juma die grommend en keffend voor mijn voeten bleef lopen.. Die vrouw vond het maar vreemd en liet die hond alsnog even naar Boomer schieten, die dus weer voor mij uit schoot :oeps:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Gebeurde me best vaak. Dan bleef ik met mijn jut en jul staan en gaf ze een af of zit commando. Die van mij wilden niet snuffelen aan de lijn, hielden al helemaal niet van drukke blaffende honden.. en als ik dan al zag dat iemand zijn hond nauwelijks kon houden dan hield ik maar stil om te laten passeren. Dan hield ik die van mij wat meer kort en dus met het commando onder controle. Gaf wel aan dat die van mij niet wilden kennismaken en verzocht ze dan de hond mee te trekken en mij te passeren.
Werd er wel eens kriegel van, maar goed.
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Hond wil alleen maar kijken? Dat kan hij ook op 5 meter afstand.
En honden willen niet alleen maar kijken.

Als ik mijn honden aan de lijn heb, dan wil ik geen andere honden bij ze in de buurt hebben.
Dan gaat er rustig een voet tussen of tegen de andere hond. Wegwezen
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik ben dan niet aardig en zeg: ik wil het niet hebben, wil je je hond gewoon bij je houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

"Die van mij niet" was mijn repliek geweest. Kort maar krachtig :engel:
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

ik zou waarschijnlijk zeggen dat luna bijt, omdat zij er het gevaarlijkst uitziet. dat ze in paniek de sloot in zou duiken weet die vrouw niet.
caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door caira »

Meestal heb ik dat probleem niet, want ik heb een DH, en die zijn eng...
Maar als het wel gebeurt laat ik hem zitten, zeg ik dat ik het niet wil hebben en vervolg daarna mijn weg.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik heb een herder,dus de meeste laten het wel. Lopen zelf al een bocht om me heen.
Lekker makkelijk als je een herder heb :) scheelt altijd een stuk.
Zo niet, dan loop ik zelf een bocht om die persoon heen en reageer ik ook een beetje bot
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik blijf dan ook niet zo lief. Gewoon je hond bij je houden graag!
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

Tara schreef:
samantha! schreef:Ik ben dan niet aardig en zeg: ik wil het niet hebben, wil je je hond gewoon bij je houden.
Ik zou bijna hetzelfde zeggen, met een kleine toevoeging: "Ik wil het niet hebben, en mijn honden óók niet." :mrgreen:

Ik ook, mét de inmiddels aangeleerde blik :wink:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Volgende keer een herder nemen, dan heb je dat gezeik niet. :lol1:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:Volgende keer een herder nemen, dan heb je dat gezeik niet. :lol1:
Ik zal Juma stelten onderbinden :engel:
En spalkjes voor haar oren maken... hahahaha.
Laatst gewijzigd door M@rleen op 16 dec 2014 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

M@rleen schreef:Je loopt met 1 of meer (kort) aangelijnde honden op een lang, recht pad. Aan de rechterkant een sloot, aan de linkerkant een grasveld.
Er komt je een vrouw tegemoet met een labrador, die op 2 meter afstand ineens begint te blaffen en blijft blaffen en de vrouw naar je toe trekt, die hem duidelijk niet kan houden en tegelijkertijd zegt dat hij (al blaffend) alleen maar wil kijken..
Hoe reageer je?
Niet.
Die vrouw met hond had ik al veel eerder in de peiling, dus ik was met mijn twee aangelijnde honden al lang het grasveld opgelopen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
caira
Zeer actief

Ongelezen bericht door caira »

M@rleen schreef:
Ik zal Juma stelten onderbinden :engel:
En spalkjes voor haar oren maken... hahahaha.
Hoeft niet, ik heb ook een hangoorherder :wink:
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

Nanna schreef:Ik kan erg slecht tegen dat soort toestanden dus ik reageer erg bot.
Zeg gewoon iets van bij je houden of hij krijgt een schop. Dan maar te boek als saggerijnig rotwijf.
Dat dus :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik had er 2 en ik had dat gezeik wel vaak.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat zijn jullie onvriendelijk allemaal zeg. Ik snap zulke mensen nooit zo goed, maar sommige mensen zijn nu eenmaal zo denk ik dan maar. Nu loopt Felix altijd los dus die redt zichzelf wel en loopt met een boogje om onbekende honden heen, maar anders zou ik hem óf de ruimte geven zodat ik aan hem wel zie hoe de vlag erbij hangt met die andere hond, óf ik zeg gewoon dat ik het liever niet heb en loop door :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hangt er vanaf. Als de hond blaft uit enthousiasme blijf ik gewoon mijn ding doen, dus loop dan door richting mevrouw, Apple zal dan gewoon wel los naast me mee lopen om het geheel te bekijken. Als ze het niet leuk vind loopt ze er wel omheen.
Is het blaffen niet leuk bedoeld, loop ik de andere kant op en moet ze zelf maar zien waar ze zich aan kan vasthouden :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief

Ongelezen bericht door renee-uk »

[Sandra] schreef:
M@rleen schreef:Je loopt met 1 of meer (kort) aangelijnde honden op een lang, recht pad. Aan de rechterkant een sloot, aan de linkerkant een grasveld.
Hoe reageer je?
Niet.
Die vrouw met hond had ik al veel eerder in de peiling, dus ik was met mijn twee aangelijnde honden al lang het grasveld opgelopen.
ik ga ook over het gras.
het kan me niks schelen wie er 'schuld' heeft, ik heb geen zin in gedonder en mijn ouwe rietje hoeft niet als stootkussen te dienen voor overmoedige labjes.
ik hou zelf graag de touwen in handen, vandaar dat ik ook zelf uitwijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik kijk naar mijn honden. Zijn die ontspannen, dan loop ik gewoon door. Zijn ze niet ontspannen, dan ga ik met een boog (via het gras) om mevrouw en haar hond heen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

renee-uk schreef:
[Sandra] schreef:
Hoe reageer je?
Niet.
ik ga ook over het gras.
het kan me niks schelen wie er 'schuld' heeft, ik heb geen zin in gedonder en mijn ouwe rietje hoeft niet als stootkussen te dienen voor overmoedige labjes.
ik hou zelf graag de touwen in handen, vandaar dat ik ook zelf uitwijk.
dat doe ik idd ook, als ik absoluut geen contact wil tussen de honden wijk ik uit. Meestal dus, want ik zit er niet op te wachten :P
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb stom genoeg nog altijd het idee dat honden korter aan de riem houden en stevig doorlopen wel duidelijk maakt dat je geen contact wilt :Q:
renee-uk
Zeer actief

Ongelezen bericht door renee-uk »

M@rleen schreef:Ik heb stom genoeg nog altijd het idee dat honden korter aan de riem houden en stevig doorlopen wel duidelijk maakt dat je geen contact wilt :Q:
ik ben al erg lang geleden opgehouden mijn 'lot' ;) en dat van mijn honden in andermans handen te leggen :engel:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

had laats nog zo'n vrouwtje, kind op een loopfietsje bij en een stafford aan de flex. Ik liep helemaal links en pom liep nog linkser, die liep in de berm. Dus ik erlangs, laat ze ineens die staff op me afschieten. Ik had dat niet verwacht dus ik maakte een sprongetje. Nou toen had ik het gedaan. "Hij doet niks hoor!!!" met zo'n boze kop.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Beetje makkelijk reageren, als in ik zou dit doen ( praat voor mijzelf ) maar ik denk dat ik de vrouw ook al zou hebben gespot en dan was ik ook in het gras gaan staan, een stuk van te voren ( als ik verder niet kan ontwijken/ omlopen ) . Dus voordat de vrouw überhaupt iets kan zeggen, sta ik waarschijnlijk in de berm, Figo zittend. Bij een zwarte lab heb ik dan nog een uitdaging met Nani, om een of andere reden moet zij die niet. Maar die maan ik dan stil te zijn. Als het goed is sta ik dan dus in de berm als ze passeert en zeg ik, voordat zij wat kan zeggen 'loopt u maar door'. Dan ben ik volgens mij duidelijk en beleefd zat en is er niet veel ruimte voor discussie. Krijg wel eens een rare blik, maar ik doe dan mijn inziens niets verkeerd. Hooguit ben ik niet gezellig, maar daar maak ik me niet meer zo druk om.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik vind het irritant, zucht, rol misschien met mijn ogen en gelukkig heb ik een hond die helemaal niks moet hebben van blaffers dus die zal de hond zeer waarschijnlijk compleet negeren. Ik kan dus rustig doorstappen. Tenzij de hond blaffend zich op ons stort, dan zal mijn hond snel weg willen dus moet ik ook wel bijna die sloot instappen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

M@rleen schreef:Ik heb stom genoeg nog altijd het idee dat honden korter aan de riem houden en stevig doorlopen wel duidelijk maakt dat je geen contact wilt :Q:
Korter houden (de riem inhalen) is vaak het signaal voor veel honden om zich juist eens even lekker op te pompen of om spannig op te roepen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Niet altijd. Sommigen zien het anders: Jij houdt je hond korter, dús kunnen zij hun hond meer ruimte geven :Q:
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Laat je hond (of honden) achter op de betreffende plek en ren zo hard als je kan. Verlaat het schip, red jezelf!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”