Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor raars vindt jullie hond superleuk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: wat voor raars vindt jullie hond superleuk?

Ongelezen bericht door Miranda »

Lothian schreef:Met Dalí speel ik vanaf het begin het spelletje 'zal ik je staart pakken?'. Ik probeer dan zijn staart te pakken en hij racet zo hard mogelijk rond, waarbij hij natuurlijk zo dicht langs mij probeert te gaan als hij durft.
Zo is Skadi dol op het spelletje 'moet je een TRAP voor je BEK', waarbij ik dat daadwerkelijk doe.
Je moet er denk ik zien om het volledig op waarde te kunnen schatten :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Miranda schreef:
Lothian schreef:Met Dalí speel ik vanaf het begin het spelletje 'zal ik je staart pakken?'. Ik probeer dan zijn staart te pakken en hij racet zo hard mogelijk rond, waarbij hij natuurlijk zo dicht langs mij probeert te gaan als hij durft.
Zo is Skadi dol op het spelletje 'moet je een TRAP voor je BEK', waarbij ik dat daadwerkelijk doe.
Je moet er denk ik zien om het volledig op waarde te kunnen schatten :mrgreen:
Wij hebben daar een andere variatie op. Dan houdt Jura een rugbybal vast in haar bek, en gaat voor je staan. En dan moet je die bal zo hard mogelijk uit haar bek schoppen. Dat gaat wel eens een beetje mis ja maar dan komt ze net zo hard weer terug met de bal voor nog een keer.... :lol1:

edit: nu ik dit teruglees zal het wel niet heel vriendelijk overkomen :schrik: Ze heeft overigens al haar tanden nog.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Hahaha, ik denk niet dat Dalí openstaat voor dát spelletje :LOL:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom vindt t leuk om vanaf heel ver een sprint te trekken en dan in haar riem (die ik vast heb) te gaan hangen. Liefst nog zo dat ze een half rondje los van de grond is en voor mijn voeten landt
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Drazic schreef:en Bros gaat dan voor mij zitten en moet ik Bros masseren. :U:
:I:
Laniboekje
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Laniboekje »

Hahaha, heb enorm kunnen lachen om al jullie verhalen. Ik heb volgens mij een doodnormale hond vergeleken met die van jullie.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Fien is doodnormaal :pffff:

Als ze wil knuffelen komt ze bij je staan en zodra je dan gaat knuffelen draait ze zich om zodat je haar gemakkelijk op haar rug net boven de staartaanzet kan kriebelen. En zodra je dat doet gaat ze met haar achterpoten 'dansen' :Q:
Of ze wil een pakspelletje doen en loopt al dribbelend rond de tafel, rennen mag niet maar ze denkt altijd dat ze met het dribbelen toch sneller is (en we laten haar in die waan :wink:)
En ze vindt het heerlijk om haar kop helemaal nat te maken door in het natte gras te rollen, om dan binnen haar kop hard langs de bank droog te wrijven, of als dat beter uitkomt langs onze broeken........... En als we het dan nog even afmaken met een gezichtskriebel is ze helemaal gelukkig.
Afbeelding
Caat*
Zeer actief

Inge O schreef:
Lothian schreef:: Klik voor een filmpje.
haha, prachtig, dat doen ze hier vooral met elkaar.

maar het is wel eng om hem zo tussen de schrikdraadjes te zien rennen :schrik: .
Hé, die skyline herken ik!

Kind (ja serieus, ze luistert momenteel beter naar kind dan naar haar eigen naam :tongue:) vindt dit ook een leuk spelletje om met moeder te spelen.
Afbeelding
Caat*
Zeer actief

Inge O schreef:natte gras :schrik: :80: ?! kwastje is een ondergeschoven kind, die kan niet van fenne afkomstig zijn!
Kind wil ook juist naar buiten als het regent, pas maar even een stokje voor gestoken toen het onweer boven ons huis hing :piew:
Misschien heeft kwastje dat wel van d'r vader?
Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike vindt renspelletjes leuk :D

Dan ga ik hem uitdagen voor een spel en dan gaat hij door zijn voorpoten een buiging maken en dan sprint hij de hele tuin door of als we te wandelen zijn, sprint hij dan zo ver als de lange lijn reikt.
Dan maakt hij van die leuke sprongen en heeft dan echt de dolle vijf minuten en ik lig dubbel van het lachen.
Als voorbijgangers dat zien, moeten die vaak ook wel even lachen of stoppen ze ( wandelaars of fietsers) om even te kijken.

En hij mag graag een stok of een ander voorwerp dat hij leuk vindt ( flesje, of iets anders wat hij onderweg vindt) dragen totdat we thuis zijn en dat dan achterhuis kapot gaan kauwen :mrgreen:

Tijdje terug zag ik een bekende en die zag mij ook.
Ik had Beike bij me.
Beike schrok van die persoon omdat deze een hoed op had.
Aangezien Beike dat erg spannnend/eng vindt, moest hij eerst toch even aanblaffen en grommen voordat hij door had dat het een bekende was :mrgreen:
Zodra hij dat zelf ook door had, kwam er toch een kwispel en ging hij een aaitje halen bij diegene :D
Maar hoeden/petten bij iemand anders als ik, blijft hij meestal toch wat eng/spannend vinden.

Ballonnen vind hij ook nog steeds eng, maar ook wel weer leuk.
Ik doe hem er in huis in elk geval geen plezier mee, dus die komen ook niet het huis in.
Maar als we onderweg eentje tegen komen ( gebeurd heel enkel eens), dan wil hij er wel heen om mee te spelen.
Vroeger was dat ondenkbaar,... toen liep hij er met een boog omheen.
Maar we hebben er een beetje op geoefend en dat heeft goed geholpen.
Zo is het nu wel goed wat ballonnen betreft, ben al heel blij dat hij er nu langs durft te lopen en er soms mee wil spelen :D
Lothian
Zeer actief

Inge O schreef:
Lothian schreef:: Klik voor een filmpje.
haha, prachtig, dat doen ze hier vooral met elkaar.

maar het is wel eng om hem zo tussen de schrikdraadjes te zien rennen :schrik: .
Staan op het moment dat ik zoiets met hem doe uiteraard uit, en hij weet er héél goed omheen te navigeren :D
Laniboekje
Actief

Wacht! Ik weet iets!

Hier in huis mag je niet dansen. Gewoon niet. Klaar. Punt.
Ga je dansen, dan heb je een hond op twee poten die zich met haar voorpoten aan je vastklampt om je te stoppen. Stop je niet dan gaat ze aan je mouw trekken, waarschijnlijk om je te tackelen en daarna je halsslagader door te bijten ofzo.

Dansen is VERBODEN.
Laniboekje
Actief

Oh wacht, het ging over iets dat de hond leuk vindt. De hond vindt dansen niet leuk.

:(
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

In een gekke bui gingen mijn vriend en ik een super valse imitatie doen van de Earth song van Michael Jackson, inclusief over de grond kruipen en wanhopig in de aarde graaien. Ze ging helemaal hyper om ons heen stuiteren, tientallen spelbogen, meeblaffen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die valse serenade nog een keer heb gedaan, toen Mayke twijfelde of ze een schapenweide in ging of niet :LOL: Het hielp wel, ze kwam gelijk naar me toe.
Afbeelding
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Je kan Dana geen groter plezier doen dan haar een bal te geven terwijl ze in blaadjes, gras of zand ligt. Ze pakt bekkenvol blaadjes, schudt ze alle kanten op terwijl ze met één poot de bal stilhoudt. Dit doet ze ook op het gras, alleen trekt ze hierbij jammerlijk hele plukken gras uit de grond :hmmm: In het zand graaft ze om de bal alle zand weg tot ze een kuil heeft waarna ze zichzelf in de kuil parkeert en op een nieuw stukje overnieuw begint (waarbij de net-gegraven kuil weer dichtgegooid wordt door haarzelf dus ze blijft doorgaan haha) Het allllleeerliefst speelt ze met 2 speeltjes tegelijk; een bal en iets wat ze kan schudden/in haar bek kan houden terwijl ze de bal alle kanten op mept met een voorpoot. En als ze dan 2 ballen heeft gaat ze stapelen :I: 1 bal stilhouden tussen de voorpoten en de tweede erop balanceren zodat daar op gekloven kan worden.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Suske schreef:Mij :Q:
Hier hetzelfde eigenlijk. Nee niet jou natuurlijk, maar mij :lekkerpuh: .
Of ik val in de categorie 'iets raars' dat weet ik niet, maar piep vindt mij in ieder geval superleuk :tongue: .
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou hier dus op vakantie.
Als we hier aankomen ''hier ligt vloerbedekking op de grond'' Maar we hebben hier dus een giga tuin maar het eerste wat Toots doet is 20 of 30 of weet ik veel hoeveel rondjes echt om de bank racen echt hard. Hij doet dat ook als we een rondje met hem gefietst hebben en we komen hier terug hoppa weer racen om de bank heen. Thuis doet hij dit nooit gelukkig.

Hij vind alles vies, wil zijn poten niet eens nat maken maar eendenstront daar gaat meneer heerlijk in liggen rollen :piew: Vinden andere honden mogelijk heel normaal maar voor een hondje dat met een boog om een plas heen loopt of er gewoon overheen springt en bij modder precies aan het buitenste randje loopt om echt niet vies te worden is dit toch wel zeer vreemd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Zamunda schreef:
Of ik val in de categorie 'iets raars' dat weet ik niet, maar piep vindt mij in ieder geval superleuk :tongue: .
Ik schat je qua zelfkennis hoog genoeg in dat je de juiste conclusie zult trekken :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Suske schreef:
Zamunda schreef:
Ik schat je qua zelfkennis hoog genoeg in dat je de juiste conclusie zult trekken :engel:
Ik weet niet of ik dat nu als een compliment moet zien of niet :hmmm: . Laat ik maar van het positieve uitgaan :mrgreen: .
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Mariss »

De föhn . Als ik mijn haar aan het föhnen ben, komt hij erbij zitten, net zo dicht bij mij dat hij het ook voelt. Richt ik de föhn op hem, dan speelt hij in de 'wind', hetzelfde met de ventilator, vindt hij ook leuk om met de wind te spelen.

Maar buiten en wind? Dan is het eng om te plassen hoor
Lothian
Zeer actief

Ik hoor het al, dat is een echte poedel Mariss :mrgreen:
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Mariss »

Komt het bekend voor dan? hahaha

Maar poedels horen slim te zijn, hij loopt tegen een raam aan, terwijl daarnaast een deur zit, dus :oohja: geen echte poedel hahaha
Laatst gewijzigd door Mariss op 16 aug 2014 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Lothian schreef:Met Dalí speel ik vanaf het begin het spelletje 'zal ik je staart pakken?'. Ik probeer dan zijn staart te pakken en hij racet zo hard mogelijk rond, waarbij hij natuurlijk zo dicht langs mij probeert te gaan als hij durft. Op zich zullen wel meer honden dit super leuk vinden maar hij kent het ook echt als 'zal ik je staart pakken' en begint dan al spelbuigingen makend rond te vliegen :mrgreen: .
ha, dat doet Runar (soort van) als ik vraag of ik eens in zijn billen moet nijpen.
Hij loopt dan niet weg van me, maar komt net naar me toe gelopen met ontblootte tanden en scheert me dan rakelings :goeie:
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Joy hapt graag lucht. Bij het stofzuigen mag ze niet in de weg lopen, maar de lucht happen die wordt uitgeblazen is onweerstaanbaar :cheer:
Water happen is net zo leuk: uit de douchekop, de gieter, een emmer die wordt leeggegooid, water dat ik in straaltjes naar haar toe sproei vanuit mijn mond; het moet allemaal met wild enthousiasme opgehapt worden.

Ook is ze helemaal gek van mijn pincet. Ik ben aan het oefenen om haar wat hulphondenbeginselen bij te brengen en haar gevallen voorwerpen aan te laten geven, maar het pincet staat met stip op nummer 1. Zodra ik het tevoorschijn haal, komt ze met een verwachtingsvolle blik voor me zitten: 'Pleeeeease, laat dan vallen!'
Mijn portemonnee is ook favoriet, want ze mag ook wel eens gevallen muntjes aangeven. Zelfs als ze ligt te slapen dringt het kennelijk in haar onderbewuste door, want ze weet niet hoe gauw ze haar mand uit moet komen als ik pincet of portemonnee pak. :I:

Sowieso staat ze binnen de kortste keren voor me als ze iets hoort vallen. Dat aangeven van gevallen voorwerpen is een machtig leuk spelletje. :cheer:

Bo, mijn vorige hond, werd helemaal wild als ik moest overgeven (wat nog wel eens gebeurde, heb geregeld migraine). Ze ging dan keihard rondjes om de salontafel rennen. :piew:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Misschien niet zo heel raar maar Loki vind het absoluut geweldig om samen met mij de post te halen. We gaan altijd zo na 2uur s'middags de post halen. Ik vraag hem dan of hij mee gaat en hij stuitert dan de trap naar de lift toe. Als we dan beneden zijn dan wacht hij op de trap tot ik de post heb gehaald en dan gaan we weer naar boven met de lift. Als we dan boven zijn draagt hij de post (of een deel van de post) naar boven toe en brengt deze bij binnekomst naar mijn vriend toe.

Bij pakketjes doet hij hetzelfde, als hij de deurbel hoort dan springt hij al op en gaat bij de voordeur zitten wachten tot de bezorger komt en hij het pakket kan aannemen. Ik geef het pakket meestal al aan hem, en teken dan voor het pakketje en in de tussentijd brengt meneer het al heel trots naar mijn vriend toe.

:I: :I: Hij is zo trots dat hij zoiets kan doen, echt heel lief :I: :I:
Afbeelding
Afbeelding
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Ik lig echt in een deuk om dit topic :LOL:

Mazzel vind het altijd helemaal geweldig om iets uit de hondenla te jatten (vaak is dat een tennisbal), is misschien niet heel raar, maar dan staat hij vervolgens me bij de deur echt aan te kijken van "kijk is hoe sluw/stout ik ben, ik heb een bal gejat". Het gaat hem echt puur om het jatten.
Dierenarts vinden ze allebei ook helemaal leuk en pakketpost is ook heel erg leuk. Dan hebben ze volgens mij altijd het idee dat er iets voor hun bijzit want dan krijg ik toch verwachtingsvolle blikken toegeworpen.

Verder heb ik vrij normale honden volgens mij.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Cash kan helemaal gek worden als je in de herfst de bladeren op de grond omhoog schopt. Probeert hij die bladeren in de lucht te vangen. Vaak smijt ik ze met zo'n werparm omhoog van links naar rechts.... dan springt en doet ie ook alle kanten op. Na 10 minuten is hij dan bekaf.... :lol1:

Woopy vindt het hilarisch om te ontsnappen...vinden wij dan weer minder leuk.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”