Beike vindt renspelletjes leuk
Dan ga ik hem uitdagen voor een spel en dan gaat hij door zijn voorpoten een buiging maken en dan sprint hij de hele tuin door of als we te wandelen zijn, sprint hij dan zo ver als de lange lijn reikt.
Dan maakt hij van die leuke sprongen en heeft dan echt de dolle vijf minuten en ik lig dubbel van het lachen.
Als voorbijgangers dat zien, moeten die vaak ook wel even lachen of stoppen ze ( wandelaars of fietsers) om even te kijken.
En hij mag graag een stok of een ander voorwerp dat hij leuk vindt ( flesje, of iets anders wat hij onderweg vindt) dragen totdat we thuis zijn en dat dan achterhuis kapot gaan kauwen
Tijdje terug zag ik een bekende en die zag mij ook.
Ik had Beike bij me.
Beike schrok van die persoon omdat deze een hoed op had.
Aangezien Beike dat erg spannnend/eng vindt, moest hij eerst toch even aanblaffen en grommen voordat hij door had dat het een bekende was
Zodra hij dat zelf ook door had, kwam er toch een kwispel en ging hij een aaitje halen bij diegene
Maar hoeden/petten bij iemand anders als ik, blijft hij meestal toch wat eng/spannend vinden.
Ballonnen vind hij ook nog steeds eng, maar ook wel weer leuk.
Ik doe hem er in huis in elk geval geen plezier mee, dus die komen ook niet het huis in.
Maar als we onderweg eentje tegen komen ( gebeurd heel enkel eens), dan wil hij er wel heen om mee te spelen.
Vroeger was dat ondenkbaar,... toen liep hij er met een boog omheen.
Maar we hebben er een beetje op geoefend en dat heeft goed geholpen.
Zo is het nu wel goed wat ballonnen betreft, ben al heel blij dat hij er nu langs durft te lopen en er soms mee wil spelen