Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo moeilijk. Welk ras past?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Zo moeilijk. Welk ras past?

Ongelezen bericht door Manu »

Hij is niet altijd het blije ei meer. Vooral de omgang met reuen verandert, hij heeft letterlijk en figuurlijk ballen :mrgreen:
Af en toe wat patsen, gelukkig luistert hij wel vele malen beter dus ik kan hem vaak na wat snuffelen door laten lopen. Maar zomaar los bij andere intacte reuen doe ik niet meer. Ik heb al stramme voorpoten gezien, hij borstelt vaker, blijft op een afstand stokstijf als een grote beer staan. Het is een zelfverzekerde reu geworden.
Hij is echter zelden onbeschoft, hij zoekt het nooit op en mijdt nog steeds conflicten dus dat is fijn. Na wat snuffelen lopen ze een rondje om elkaar heen en gaat hij zijn eigen gang weer.

Er zit ook weer een loopse teef in de buurt dus hij is er druk mee. Geen tijd voor eten, overal likken, kwijlen, klappertanden en piesen :mrgreen:

Hij is nu dik een jaar, 15 maanden.

Ook met mensen is hij veranderd. Ze interesseren hem niet zo, laat zich niet zomaar aaien. Hij is bij mij en familie nog de grootste knuffelkont maar zo op straat niets. Als hij bij mijn moeder is reageert hij ook niet op mensen die thuis komen, bezoek, het interesseert hem niet. Kleine jongetjes vindt hij ook niet leuk. Kort geleden heb ik een jongetje van hem af moeten trekken die hem continue bij zijn kop probeerde te pakken en sindsdien wil hij dat kleine jongetjes op afstand blijven. Hij negeert ze. Komen ze naar hem toe gaat hij achter me staan. Kleine meisjes vindt hij dan weer leuk en gaat op zijn rug liggen.
Je gaat gewoon merken dat hij volwassen wordt en zijn voorkeuren heeft. Kinderen houd ik nu op afstand, niet dat hij wat doet of gedaan heeft, maar dat wil ik ook zo houden.
Ik vind het eerlijk gezegd wel lekker :mrgreen:
Overigens vindt hij het nog steeds heerlijk mee naar de paarden te gaan en tussen de mensen te zijn, ze moeten alleen niet de hele tijd aan hem zitten.
Manu

crutz schreef:Balen van je relatie, maar je klinkt er niet heel rouwig om.

Fijn dat je er uit bent en dat je inmiddels een huisje hebt.
De hardste klap is al voorbij ;) Je moet door, het is niet heel handig maarja ik hou van mijn eigen dingen kunnen doen en de rust is wel lekker.
Ik geniet nu nog meer van mijn Manu :I:
Manu

Zamunda schreef:Maar niet uiteindelijk met een wawa het asiel uitlopen hè :hmmm: .
Wawa X Mechel :idea:
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Veel sterkte met alles, zo te lezen komt dat vast goed.
Leuk een herder! :E:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

genoeg leuke herders in het asiel inderdaad en je kunt precies het karakter uitkiezen wat bij je past.
Zo heb ik een superleuk, lief, rustig, sociaal en braaf mechelmeisje uit het asiel waar ze al 4 (!!!) maanden zat :19:
wel handig om te weten dat ze alleen kunnen blijven in jouw situatie, want juist die baasgerichtheid maakt dat ze je liever de hele dag om zich heen willen hebben. succes!
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat balen!
Maar zo te horen lukt het allemaal wel aardig zo, ondanks dat je het nu alleen moet doen.
Ben benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis zal komen, er zijn natuurlijk veel leuke herplaatsers :ok:
Manu

lucie schreef: wel handig om te weten dat ze alleen kunnen blijven in jouw situatie, want juist die baasgerichtheid maakt dat ze je liever de hele dag om zich heen willen hebben. succes!
Ja dat hoop ik, en anders heb ik dus alvast geregeld dat ze of bij mijn moeder, of bij een vriendin, óf oppas van Manu óf mee naar kantoor kunnen :D Dus ik verwacht dat het gaat lukken.
Ik ben van plan te zoeken naar een teef die minstens 2 jaar ouder dan Manu is. Ik heb begrepen dat dat het beste leeftijdsverschil is.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Klinkt inderdaad alsof Manu volwassen aan het worden is.
Ik denk dat een leuke, jonge Mecheldame heel goed bij hem zou passen, en volgens mij ook bij jouw wensen en bij wat jij te bieden hebt.
Manu

Ja leuk hè? Mijn blije ei wordt groot :I: Hij wordt elke dag een tikkeltje serieuzer en is toch net zo'n clown en net zo makkelijk als altijd.

Ik ben al een poosje verliefd op deze teef :mann:
http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... uitjenhorn
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manu schreef:Ja leuk hè? Mijn blije ei wordt groot :I: Hij wordt elke dag een tikkeltje serieuzer en is toch net zo'n clown en net zo makkelijk als altijd.

Dat kan ik me voorstellen: een plaatje :I: . Heb je al eens wat meer informatie over haar gevraagd?
Manu

Nee ik durf niet zo goed :schrik:
Ze staat er al een tijdje op en ze blinkt er gewoon tussenuit voor me. Witte herder/Mechel X Husky :I:
Ik wil echt meer stabiliteit voor mij en Manu voor ik echt ga kijken. Ik ken mezelf, dan zou ik er toch te snel aan beginnen. Ik wil dit keer alles meteen goed doen.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ow wat een knapperd! Daar zou ik ook wel verliefd op kunnen worden....
Manu

runninggirl schreef:Ow wat een knapperd! Daar zou ik ook wel verliefd op kunnen worden....
Niet pikken hè :hmmm:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wat is er gebeurd? Je klinkt er in ieder geval rustig onder!

En met de hondenzoektocht, lekker de tijd nemen en ik wil altijd wel mee om te keuren hoor :LOL:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Manu schreef:
runninggirl schreef:Ow wat een knapperd! Daar zou ik ook wel verliefd op kunnen worden....
No worries, hier komt sowieso geen volwassen teef bij.
Manu

Inge O schreef:hmmm, en toch, een herderachtige tesamen met het woordje 'bang' vind ik niet meteen een prima recept voor ontspannen lopen - wat jij toch wel wil.
verder klinkt ze wel leuk maar je moet denk ik wel opletten dat je er straks niet eentje hebt die wil jagen en eentje die angstagressie toont in verschillende situaties.
Ja daarom moet ik eigenlijk ook even informatie opvragen. Ontwijkend reageren zou ik normaal vinden maar als ze echt bang is, wat er toch staat, weet ik niet of ik eraan durf te beginnen. Nu zijn veel beschrijvingen vaak wat overdreven of verkeerd geformuleerd dus ik moet toch eens gaan bellen geloof ik :F:
TessaThomas schreef:Wat is er gebeurd? Je klinkt er in ieder geval rustig onder!

En met de hondenzoektocht, lekker de tijd nemen en ik wil altijd wel mee om te keuren hoor :LOL:
Jij, herdermens, móet mee om te keuren :lol1:
Het zat er al een tijdje aan te komen, de bom barstte toen ik zelfs geen reserves meer had. Ik ben werken, werken, werken en dan kon ik thuis ook nog eens alles doen. Dan heb je geen energie over om je nog aan je vriend te ergeren :engel: Ik word ook volwassen :LOL:
Manu

runninggirl schreef:
Manu schreef:
No worries, hier komt sowieso geen volwassen teef bij.
:lief: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou er niet voor kiezen persoonlijk... onzeker/bang nope...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

shame on me...ik lees het nu pas dat de Lagotto op je lijstje staat :cheer: :cheer:
ik vind het een zàlig ras, baasgericht, slim, leergierig en steeds in de mood om iets te gaan doen...er is idd wel vachtonderhoud...
ik heb twee sociale exemplaren al durft mijn reu uitpakken tegen andere intacte reuen ( macho :devil: dus)...ze gaan overal mee naartoe of dat nu het bos, het strand of de winkelstraat is het maakt niet uit...
ze zijn waaks en vocaal...Giorgio durft al eens gaan gillen als er iets heel leuks staat te gebeuren.
Ze wegen 14-15 kg en zijn dus een handig formaat...
wel opletten want niet alle combinaties leveren leuke hondjes op :ugh:
Manu

Ik heb alleen begrepen dat ze vrij gauw klitten hebben.
Laatst bij een trimmer geweest en die heeft er twee, die had toevallig eentje die inderdaad vrij bang is.

Het vachtonderhoud houdt me een beetje tegen. Zij gaf aan dat ze best vaak getrimd moeten worden en ik vind het best duur als je het zelf niet kan. De Lagotto's die ik ken zijn inderdaad vreselijk leuk :I:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zou niet direct afknappen op onzeker, Zorro was onzeker toen we hem uit het asiel haalden en dat is echt de meest relaxte, stabiele hond geworden die je je voor kan stellen. Dalí was superonzeker en die zal daar nooit helemaal van af komen maar die kan nu prima mee op visite, de markt over, en er kunnen mensen langskomen en die kunnen met hem knuffelen en spelen (was de eerste paar maanden ondenkbaar, hij staarde ze geschrokken aan vanuit zijn mand of van onder tafel). Je weet pas wat ze er écht mee bedoelen als je de asielmedewerkers gesproken hebt of de teef in het echt gezien hebt. Duikt ze echt weg voor andere mensen of ontwijkt ze meer hun blik? Verstrakt ze of laat ze onderdanige signalen zien? Zo'n beschrijving blijft een beetje vaag.
Ze is wel een plaatje, met zo van de foto's een hele zachte uitstraling.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar in combi met dr huidige hond zou ik er iig niet voor gaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manu

malinois schreef:Maar in combi met dr huidige hond zou ik er iig niet voor gaan.
Gewoon benieuwd, maar waarom in combinatie met huidige hond niet?
Gezien die vrij zelfverzekerd is en makkelijk leek mij juist dat een onzekere hond wat kan ontpoppen maar dat kan ik uiteraard helemaal mis hebben.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Manu schreef:Ik heb alleen begrepen dat ze vrij gauw klitten hebben.
Laatst bij een trimmer geweest en die heeft er twee, die had toevallig eentje die inderdaad vrij bang is.

Het vachtonderhoud houdt me een beetje tegen. Zij gaf aan dat ze best vaak getrimd moeten worden en ik vind het best duur als je het zelf niet kan. De Lagotto's die ik ken zijn inderdaad vreselijk leuk :I:
hangt ook wat van vacht tot vacht af en wat je zelf met die vacht wil...
toen ik nog showde was het idd niet eenvoudig om vb mijn teefje Juno klittenvrij te houden Giorgio heeft een makkelijkere vacht...
nu ik occacioneel nog eens op show komt staan ze vrij kort en dat is handig, ik heb geleerd om het zelf te doen..(tips van de fokker van mijn honden, tips van diverse andere Lagotti baasjes en tips van trimmers) trouwens bij wie was je?
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Zo, alles gelezen.
Mechels meisje zou prima passen denk ik.
Je bent toch al gewend om heel erg goed op te letten met Manu qua jagen.

Cas was onze 1e, 5 jaar toen hij kwam.
Top sociaal naar mensen en kinderen.
Spelen met andere honden heeft hij nooit gedaan.
Was wat lastig met reuen van zijn formaat of liefst groter.
Maar met bal erbij prima af te leiden.

Suske kwam als pup.
Behoorlijk pittig maar ook top sociaal met mensen en kinderen.
Heeft wel jaaggedrag en kan echt sommige honden niet luchten of zien.
99 % van de tijd gaat dat dan om gecastreerde reuen en teefjes en bange honden die dubbele signalen afgeven.
Dan moet ze haar punt maken en dat gaat dan niet subtiel :schrik:
Maar ook zij is over het algemeen prima te sturen en af te leiden.
Tenzij er honden komen buurten terwijl ze druk haar eigen ding aan het doen is.
En als ze loops is moet er helemaal niet gebuurt worden :zweep:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manu schreef:
malinois schreef:Maar in combi met dr huidige hond zou ik er iig niet voor gaan.
Gewoon benieuwd, maar waarom in combinatie met huidige hond niet?
Gezien die vrij zelfverzekerd is en makkelijk leek mij juist dat een onzekere hond wat kan ontpoppen maar dat kan ik uiteraard helemaal mis hebben.
Om de redenen die Inge O ook al noemde :wink:
Er is niks mis met een hele zekere stabiele hond bij een wat onzekere hond te zetten maar jij hebt al behoorlijk wat aandacht nodig bij Manu ivm het jagen/loslopen. Als je daar dus een onzeker hondje bij zet moet je ook daar rekening mee gaan houden en op letten, een beetje pech en beiden zijn pleite. Ik zou er juist een zekere sociale mechelmeid bij zetten, die kan Manu onder de duim houden.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Manu schreef:Ja leuk hè? Mijn blije ei wordt groot :I: Hij wordt elke dag een tikkeltje serieuzer en is toch net zo'n clown en net zo makkelijk als altijd.

Wat een leukerd :I: :I: kan mij voorstellen dat je verliefd bent :mrgreen:

Je had buster zijn asiel verhaal moeten lezen :schrik: wij zijn toch gegaan en hebben hem meegenomen :I:
Er zat werk aan , ja dat wel maar geen moment spijt .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”