Af en toe wat patsen, gelukkig luistert hij wel vele malen beter dus ik kan hem vaak na wat snuffelen door laten lopen. Maar zomaar los bij andere intacte reuen doe ik niet meer. Ik heb al stramme voorpoten gezien, hij borstelt vaker, blijft op een afstand stokstijf als een grote beer staan. Het is een zelfverzekerde reu geworden.
Hij is echter zelden onbeschoft, hij zoekt het nooit op en mijdt nog steeds conflicten dus dat is fijn. Na wat snuffelen lopen ze een rondje om elkaar heen en gaat hij zijn eigen gang weer.
Er zit ook weer een loopse teef in de buurt dus hij is er druk mee. Geen tijd voor eten, overal likken, kwijlen, klappertanden en piesen

Hij is nu dik een jaar, 15 maanden.
Ook met mensen is hij veranderd. Ze interesseren hem niet zo, laat zich niet zomaar aaien. Hij is bij mij en familie nog de grootste knuffelkont maar zo op straat niets. Als hij bij mijn moeder is reageert hij ook niet op mensen die thuis komen, bezoek, het interesseert hem niet. Kleine jongetjes vindt hij ook niet leuk. Kort geleden heb ik een jongetje van hem af moeten trekken die hem continue bij zijn kop probeerde te pakken en sindsdien wil hij dat kleine jongetjes op afstand blijven. Hij negeert ze. Komen ze naar hem toe gaat hij achter me staan. Kleine meisjes vindt hij dan weer leuk en gaat op zijn rug liggen.
Je gaat gewoon merken dat hij volwassen wordt en zijn voorkeuren heeft. Kinderen houd ik nu op afstand, niet dat hij wat doet of gedaan heeft, maar dat wil ik ook zo houden.
Ik vind het eerlijk gezegd wel lekker

Overigens vindt hij het nog steeds heerlijk mee naar de paarden te gaan en tussen de mensen te zijn, ze moeten alleen niet de hele tijd aan hem zitten.