@ nadine-lea en sbientje.bouvierpoedel schreef:Officieel staat de poedel al een poos te boek als gezelschaphond en ken niemand in NL die er bewust op fokt met als doel jachthond.sbientje schreef:ik ben ook wel benieuwdranetje schreef:Ik heb toevallig vanmorgen een Grote Poedel aan het werk gezien op jachttraining.nadine-lea schreef:De poedel schrap ik zeker nog niet van mijn gedachte hoor
Mij is verteld dat er bij poedels geen werklijnen zijn en dat je gewoon geluk moet hebben dat je de juiste hond treft.
Met zo'n show poedeltje die alleen maar mooi hoeft te zijn heb ik niks. ze zijn mooi maar ik wil met een hond kunnen werken.
Waaraan kan je zien dat een fokker werk poedels heeft dan?
Want ik heb misschien wel 10fokkers gevonden die alleen maar show resultaten tonen, maar geen enkele keer behendigheid of apporteren...
Zo gauw ik vakantie heb ga ik wandelen met Tallie ^^
Nog een hele jonge hond (reu), maar de kwaliteiten zijn er al onmiskenbaar![]()
Geen idee of die hond uit een speciale lijn komt.
Dacht dat er geen onderscheid werd gemaakt bij de poedels.
Wil het wel voor je vragen?
Je kunt met een poedel ook niet deelnemen op niveau in de jacht en puppen raken ze niet kwijt als er een stickertje op zit als van Retriever gefokt.
Er zijn wel poedels te vinden die geschikt zijn maar dan niet bij die idioten die op showtiteltjes jagen.
BP heeft al antwoord gegeven