Dinos schreef:Tara schreef:Dinos schreef:Ik heb meerdere honden, en ik ga toch echt niet iedere loopsheid drie weken lang in twee shifts een uur lopen.
Ten eerste heb ik daar geen zin in, en ten tweede heb ik daar helemaal geen tijd voor.
Hier is bijna alles losloopgebied, en ik zoek de rustigste van die gebieden op. Ik vind het bepaald niet teveel gevraagd om dan daar ook van reu-eigenaars te verlangen dat ze even op verzoek hun reu bij zich houden.
Dat die reuen dusdanig last hebben van andermans loopse teef is oprecht niet mijn probleem, je kunt toch moeilijk van teveneigenaars verwachten dat ze drie weken lang als een melaatse met hun teef buiten de maatschappij blijven.
Oh, en voor jouw informatie: ik heb behalve intacte teven ook een intacte reu, dus ik ken het perspectief van twee kanten.
Was dit niet van jou Tara????
Ja, wat is je punt?
Ik zoek in elk geval geen andere honden op, en laat mijn loopse teven al zéker niet los op andere honden af gaan.
En als ik duidelijk afstand hou en probeer te ontwijken vind ik het niet onredelijk om dat ook van anderen te verwachten.
Edit: en hier is ruimte zát om elkaar te kunnen ontwijken, dus zo moeilijk is het allemaal niet om een beetje rekening met elkaar te houden.
Punt is dat je beetje tegenstrijdige berichten plaatst, en wat je zegt beetje rekening met elkaar houden is een mooi punt, helemaal mee eens. Vooroordelen en kortzichtigheid brengt niemand verder.
Maar waar staan de tegenstrijdigheden dan

Bewust met je hoogloopse teef op een stampvol hondenstrand gaan zitten en verwachten dat iedereen ervoor zorgt bij je hond uit de buurt te blijven is toch compleet anders dan gewoon je hond ook uit willen laten als deze loops is en verwachten dat mensen op verzoek hun hond bij zich houden? Zit een wereld van verschil in.
Kom hier ook zat loopse teven tegen. Ik zorg dat ik mijn hond aanlijn als eigenaren van de loopse teven zeggen dat hun hond loops is. En ja, mijn hond staat ook wel eens al bij een loopse teef omdat ik net te laat terugroep of een loopse teef staat al bij mijn hond omdat het baasje niet doorheeft dat ze al zover is. Dan wachten we even tot iedereen zijn/haar eigen hond weer bij zich heeft en soms is het jammer dat je beide op hetzelfde pad loopt waardoor je hond niet meer los kan de rest van de wandeling. Kan gebeuren, niks aan de hand. Hond kan er ook niks aan doen dat ze loops wordt. Beetje rekening met elkaar houden en dan is er niks aan de hand.
Maar als ik op een hondenstrandje zit en moet vertrekken omdat we constant lastiggevallen worden door een loopse teef en de eigenaren in geen velden of wegen te bekennen zijn of totaal geen aanstalten maken iets aan hun hond te doen dan vind ik dat heel vervelend.
Net als dat ik het heel vervelend zou vinden als ik een loopse teef had die constant door een hitsige reu belaagd zou worden en baasjes die daar niks aan zouden doen.
Zolang je een beetje rekening met elkaar houdt is er weinig aan de hand, maar in het geval van TS ging het erom dat er geen rekening werd gehouden met anderen.