Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopse teef

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Loopse teef

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dinos schreef:Ik zet alleen haar eigen woorden hier neer , en sorry kan het niet anders lezen als dat er nog wel wat tegenstrijdigheden inzitten. Het is niet mijn tekst . Heel fijn dat je opkomt voor je vriendin maar ik zie in haar reageren wel een wereld van verschil, en zal de enige niet zijn . What come,s around Goes around
flauwekul, je vergelijkt twee volkomen verschillende zaken met elkaar, dat heeft niks te maken met what goes around comes around, meer met iemand een hak willen zetten en daar precies het verkeerde voorbeeld voor nemen.
eerlijk gezegd zegt het meer over jou dan over tara en ik heb maar zo het idee dat dat nou net niet de bedoeling was.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

renee-uk schreef:
Dinos schreef:Ik zet alleen haar eigen woorden hier neer , en sorry kan het niet anders lezen als dat er nog wel wat tegenstrijdigheden inzitten. Het is niet mijn tekst . Heel fijn dat je opkomt voor je vriendin maar ik zie in haar reageren wel een wereld van verschil, en zal de enige niet zijn . What come,s around Goes around
flauwekul, je vergelijkt twee volkomen verschillende zaken met elkaar, dat heeft niks te maken met what goes around comes around, meer met iemand een hak willen zetten en daar precies het verkeerde voorbeeld voor nemen.
eerlijk gezegd zegt het meer over jou dan over tara en ik heb maar zo het idee dat dat nou net niet de bedoeling was.
Gelukkig citeer ik 2 uitspraken die geheel tegenstrijdig zijn kan er niet meer van maken sorry.
renee-uk
Zeer actief

Dinos schreef:
renee-uk schreef:
Gelukkig citeer ik 2 uitspraken die geheel tegenstrijdig zijn kan er niet meer van maken sorry.
tja, dat kan ik niet helpen natuurlijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Voor de duidelijkheid wil ik ze alle twee onder elkaar zetten maar lijkt mij overbodig.
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Dinos schreef:
Tara schreef:
Dinos schreef:Ik heb meerdere honden, en ik ga toch echt niet iedere loopsheid drie weken lang in twee shifts een uur lopen.
Ten eerste heb ik daar geen zin in, en ten tweede heb ik daar helemaal geen tijd voor.
Hier is bijna alles losloopgebied, en ik zoek de rustigste van die gebieden op. Ik vind het bepaald niet teveel gevraagd om dan daar ook van reu-eigenaars te verlangen dat ze even op verzoek hun reu bij zich houden.
Dat die reuen dusdanig last hebben van andermans loopse teef is oprecht niet mijn probleem, je kunt toch moeilijk van teveneigenaars verwachten dat ze drie weken lang als een melaatse met hun teef buiten de maatschappij blijven.
Oh, en voor jouw informatie: ik heb behalve intacte teven ook een intacte reu, dus ik ken het perspectief van twee kanten.

Was dit niet van jou Tara????
Ja, wat is je punt?
Ik zoek in elk geval geen andere honden op, en laat mijn loopse teven al zéker niet los op andere honden af gaan.
En als ik duidelijk afstand hou en probeer te ontwijken vind ik het niet onredelijk om dat ook van anderen te verwachten.

Edit: en hier is ruimte zát om elkaar te kunnen ontwijken, dus zo moeilijk is het allemaal niet om een beetje rekening met elkaar te houden.
Punt is dat je beetje tegenstrijdige berichten plaatst, en wat je zegt beetje rekening met elkaar houden is een mooi punt, helemaal mee eens. Vooroordelen en kortzichtigheid brengt niemand verder.
Maar waar staan de tegenstrijdigheden dan :scratch: Bewust met je hoogloopse teef op een stampvol hondenstrand gaan zitten en verwachten dat iedereen ervoor zorgt bij je hond uit de buurt te blijven is toch compleet anders dan gewoon je hond ook uit willen laten als deze loops is en verwachten dat mensen op verzoek hun hond bij zich houden? Zit een wereld van verschil in.

Kom hier ook zat loopse teven tegen. Ik zorg dat ik mijn hond aanlijn als eigenaren van de loopse teven zeggen dat hun hond loops is. En ja, mijn hond staat ook wel eens al bij een loopse teef omdat ik net te laat terugroep of een loopse teef staat al bij mijn hond omdat het baasje niet doorheeft dat ze al zover is. Dan wachten we even tot iedereen zijn/haar eigen hond weer bij zich heeft en soms is het jammer dat je beide op hetzelfde pad loopt waardoor je hond niet meer los kan de rest van de wandeling. Kan gebeuren, niks aan de hand. Hond kan er ook niks aan doen dat ze loops wordt. Beetje rekening met elkaar houden en dan is er niks aan de hand.

Maar als ik op een hondenstrandje zit en moet vertrekken omdat we constant lastiggevallen worden door een loopse teef en de eigenaren in geen velden of wegen te bekennen zijn of totaal geen aanstalten maken iets aan hun hond te doen dan vind ik dat heel vervelend.
Net als dat ik het heel vervelend zou vinden als ik een loopse teef had die constant door een hitsige reu belaagd zou worden en baasjes die daar niks aan zouden doen.

Zolang je een beetje rekening met elkaar houdt is er weinig aan de hand, maar in het geval van TS ging het erom dat er geen rekening werd gehouden met anderen.
Dinos

Wat was ook weer het spreekwoord zoals de wind waait waait mijn petje
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Tja als je met loopse teef in een druk losloopgebied loopt, en ze wordt gedekt door een reu, is het toch echt eigen schuld dikke bult. Kan echt heel snel gebeuren.
Laatst gewijzigd door Marco88 op 30 mar 2014 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Dinos

Ik wil ze best onder elkaar zetten maar u mag zelf ook beetje moeite doen, ik ben toch al de spreekwoordelijk gebeten hond op dit forum. Omdat ik uitspraken van de gevestigde orde (vaste kern) niet altijd beaam . Quod Est manere ( wat is moet blijven)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dinos schreef: je kunt toch moeilijk van teveneigenaars verwachten dat ze drie weken lang als een melaatse met hun teef buiten de maatschappij blijven.
Ik heb er nooit problemen mee gehad en ik voelde me ook geen melaatse. Hier in de buurt laat ik mijn hond nooit los lopen en als mijn teef loops was zocht ik andere stukken bos op om zowel mezelf als mijn hond een leuke wandeling te geven.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Dinos schreef:Ik wil ze best onder elkaar zetten maar u mag zelf ook beetje moeite doen, ik ben toch al de spreekwoordelijk gebeten hond op dit forum. Omdat ik uitspraken van de gevestigde orde (vaste kern) niet altijd beaam . Quod Est manere ( wat is moet blijven)
Ik hoor niet bij de gevestigde orde :mrgreen: en geloof dat ik je ook nog nooit als gebeten hond heb behandeld, maar dan nog zie ik de tegenstrijdigheid niet in de tekst die je plaatst :19: (oh en Tara is ook geen vriendin van me, ik heb haar nog nooit ontmoet)
Ik zie hier in het topic alleen dat er beaamd wordt dat het niet handig is om je hoogloopse teef in een groep honden te gooien zonder even te melden dat ze hoogloops is en dat dat heus niet betekent dat een loopse teef niet uitgelaten mag worden. Gewoon een beetje rekening houden met elkaar.
Maar ik lees blijkbaar dingen anders dan jij dat doet. Dus mocht ik het verkeerd zien dan mag je het best even onder elkaar zetten. Maar nu zie ik het in elk geval niet.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Dinos schreef:Gelukkig citeer ik 2 uitspraken die geheel tegenstrijdig zijn kan er niet meer van maken sorry.
Dinos, voor de leesbaarheid is het wel prettig dat áls je citeert, je dat ook aan de lezers laat zien. Door het tussen
[/quote ] te zetten of tussen " " .
Zo
of "Zo" dus.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 30 mar 2014 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dinos

marian* schreef:
Dinos schreef: je kunt toch moeilijk van teveneigenaars verwachten dat ze drie weken lang als een melaatse met hun teef buiten de maatschappij blijven.
Ik heb er nooit problemen mee gehad en ik voelde me ook geen melaatse. Hier in de buurt laat ik mijn hond nooit los lopen en als mijn teef loops was zocht ik andere stukken bos op om zowel mezelf als mijn hond een leuke wandeling te geven.
Dit is dus rekening houden met, waarom zou je in losloopgebied gaan lopen (omdat het mag en er recht op hebt) terwijl je je er zelf en hond geen plezier mee doet (mits in dekrijpe dagen hahaha).
Er zijn zoveel gebieden waar je je hond aangelijnd moet houden dus waarom met loopse teef in losloopgebied omdat het mag? Natuurlijk wil teef uitrazen en zoek je stuk waar ze los kan, maar mekker dan niet als je wel reu tegenkomt. Elke goede eigenaar zal dit begrijpen en even reu vasthouden.Zoek een gebied waar je geen honden verwacht , want hormonen doen heel veel zowel bij teef als reu.
Dinos

Zamunda schreef:
Dinos schreef:Gelukkig citeer ik 2 uitspraken die geheel tegenstrijdig zijn kan er niet meer van maken sorry.
Dinos, voor de leesbaarheid is het wel prettig dat áls je citeert, je dat ook aan de lezers laat zien. Door het tussen
te zetten of tussen " " .
Zo
of "Zo" dus.
OK sorry
Dinos

Tara schreef:
Dinos schreef:Ik wil ze best onder elkaar zetten maar u mag zelf ook beetje moeite doen, ik ben toch al de spreekwoordelijk gebeten hond op dit forum. Omdat ik uitspraken van de gevestigde orde (vaste kern) niet altijd beaam . Quod Est manere ( wat is moet blijven)
Nou, als je niet in staat bent om de nuance te zien tussen de kat op het spek binden en contact vermijden, dan houdt het wel een beetje op natuurlijk.
Natuurlijk nu moet ik de nuances zien , maar als het andersom is moet ik duidelijk zijn ja ja ( vreemde redenatie )
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Dinos schreef:Wat was ook weer het spreekwoord zoals de wind waait waait mijn petje
Wat loop je nou te stoken? Het is gewoon een kromme vergelijking die je maakt. Dat het allebei met loopse teven te maken heeft, zegt niet dat het dezelfde situaties zijn.
Afbeelding
Dinos

Quote Tara

Dat is in dit geval helemaal niet aan de orde.
Het was blijkbaar een losloopgebied, en dan kan iedereen (dus jij ook!) bedenken dat je hoogloopse teef laten rondhollen op die plek niet heel erg nozel is. Dus het nut van je opmerking hier ontgaat mij volkomen.

Dit gaat dus over losloopgebied, u neemt de verantwoording teef vast te houden,en daarmee het recht te claimen dat u daar mag wandelen, of u er nu 2 of 20 honden tegenkomt ?. En een ander noemt u onnozel?
Lijkt mij meten met twee maten,en buiten dat ook niet erg netjes, maar wie ben ik.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik zie het hier ook af en toe. Een hoogloopse dame middenin een losloopgebied. Soms aangeliijnd, soms niet. En ik snap dat niet goed. Ja natuurlijk moeten die loopse dames ook kunnen wandelen. Maar op een zaterdag of zondagmiddag met mooi weer op een losloopstrand vind ik eigenlijk alleen maar zielig voor beide partijen. Dan zie ik een teefje aan de lijn tussen allemaal loslopende honden. Teefje wil maar al te graag. Wie doe je dan een plezier?
Dinos

Tara schreef:
**Nancy** schreef:Tja en waarom worden reuen altijd losgelaten op plekken waar het niet mag,
waar ik met een hoogloopse teef loop netjes aan de riem?

Het zijn niet altijd de loopse teven/baasje die voor problemen zorgen hoor.
Dat is in dit geval helemaal niet aan de orde.
Het was blijkbaar een losloopgebied, en dan kan iedereen (dus jij ook!) bedenken dat je hoogloopse teef laten rondhollen op die plek niet heel erg nozel is. Dus het nut van je opmerking hier ontgaat mij volkomen.
Misschien is deze duidelijker
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik zou de discussie links laten liggen Tara. Dinos lijkt de enige te zijn die het niet snapt.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mijn reu heeft een prima neus, maar ik niet ;-)
Ik "kan dus niet ruiken" of een teefje loops is en als de situatie zo is dat de honden bij elkaar komen buurten heb ik daar geen probleem mee. Als de andere eigenaar mij niet vertelt dat de teef hoogloops is kom ik daar vanzelf achter, door het gedrag van mijn hond ;-) maar het werkt gewoon naar 2 kanten.

Als andere honden aangelijnd zijn, haal ik Tris ook even bij me.
Als een andere hond los is, dan ga ik er vanuit dat die niet hoogloops of agressief is.

Een simpel "even communiceren" naar twee kanten en het probleem is opgelost! ;-)

Suzanne
Dinos

Ja het is wel goed als je iemand quote, gaat het toch om antwoord op die Quote , maar die bent u dan vergeten te melden. Ik ga er geen tijd meer in investeren , maar zoals in eerste reactie

Ik heb meerdere honden, en ik ga toch echt niet iedere loopsheid drie weken lang in twee shifts een uur lopen.
Ten eerste heb ik daar geen zin in, en ten tweede heb ik daar helemaal geen tijd voor.
Hier is bijna alles losloopgebied, en ik zoek de rustigste van die gebieden op. Ik vind het bepaald niet teveel gevraagd om dan daar ook van reu-eigenaars te verlangen dat ze even op verzoek hun reu bij zich houden.
Dat die reuen dusdanig last hebben van andermans loopse teef is oprecht niet mijn probleem, je kunt toch moeilijk van teveneigenaars verwachten dat ze drie weken lang als een melaatse met hun teef buiten de maatschappij blijven.
Oh, en voor jouw informatie: ik heb behalve intacte teven ook een intacte reu, dus ik ken het perspectief van twee kanten.

En dan deze

Het is losloopgebied dus dan kan iedereen dus jij ook bedenken dat je hoogloopse teef op deze plek niet erg nozel van je is. Dus het nut van je opmerking ontgaat mij volkomen.

Ik zal niet de enige zijn die hier heel wat tegenstrijdigheid in zien.
Ik hoef niemand een hak te zetten want daar zie ik de meerwaarde niet van in net zo min als dat (ik)mensen schofferen en kleineren ,bevooroordelen niet netjes vind.

Maar genoeg van mijn kant want ik ben toch de typische molosser eigenaar ?die hier beter maar niet kan reageren.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

op dit moment ben je anders nog wel de enige die er tegenstrijdigheden inziet hoor.

Op een drukbevolkt gebied met hoogloopse teef lopen vind ik niet verstandig. Op kalm rustig gebied wandelen, vind ik absoluut prima.

Tara vindt dat overduidelijk ook. Alleen ontgaat je dat precies een beetje :U: Maar goed, je leest wat je wil lezen natuurlijk en dat is overduidelijk niet hetgeen Tara bedoelt met haar beide posten, maar je maakt er een vreemde tegenstrijdige versie van.

dat mag je. Net zoals je met een hoogloopse teef in een rustig gebied mag wandelen, maar het verder niet verstandig is om met diezelfde loopse teef gaan picknicken te midden een hondenstrand op een zonnige namiddag.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Dinos schreef:Ja het is wel goed als je iemand quote, gaat het toch om antwoord op die Quote , maar die bent u dan vergeten te melden. Ik ga er geen tijd meer in investeren , maar zoals in eerste reactie

Ik heb meerdere honden, en ik ga toch echt niet iedere loopsheid drie weken lang in twee shifts een uur lopen.

En dan deze

Het is losloopgebied dus dan kan iedereen dus jij ook bedenken dat je hoogloopse teef op deze plek niet erg nozel van je is. Dus het nut van je opmerking ontgaat mij volkomen.

Ik hoef niemand een hak te zetten want daar zie ik de meerwaarde niet van in net zo min als dat (ik)mensen schofferen en kleineren ,bevooroordelen niet netjes vind.

Maar genoeg van mijn kant want ik ben toch de typische molosser eigenaar ?die hier beter maar niet kan reageren.

Joh, leer eerst zelf eens goed quoten. En hou op met je geheenenweer tussen jij en u, dat komt op mij nogal vreemd over, vooral in één en dezelfde zin :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
renee-uk
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Dinos schreef:Ja het is wel goed als je iemand quote, gaat het toch om antwoord op die Quote , maar die bent u dan vergeten te melden. Ik ga er geen tijd meer in investeren , maar zoals in eerste reactie

En dan deze

Joh, leer eerst zelf eens goed quoten. En hou op met je geheenenweer tussen jij en u, dat komt op mij nogal vreemd over, vooral in één en dezelfde zin :19: .
oh en als je dan toch bezig bent, hou ook eens op met het zielige mannetje uit te hangen.
de manier waarop je reageert en discussiert is waar mensen over vallen, niet het ras van je hond :idea:
Afbeelding

Dinos

Als de zon een mestvaalt beschijnt, dan verspreidt deze een onaangename geur.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:
Dinos schreef:Als de zon een mestvaalt beschijnt, dan verspreidt deze een onaangename geur.
Wat een wonderlijke reactie. :scratch:
Dat krijg je als jezelf niet meer snapt wat je schrijft... ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dinos

renee-uk schreef:
Liesbeth schreef:

En dan deze

oh en als je dan toch bezig bent, hou ook eens op met het zielige mannetje uit te hangen.
de manier waarop je reageert en discussiert is waar mensen over vallen, niet het ras van je hond :idea:

Als (je) iemand quote is dat algemeen (niet persoonlijk) als (u) dat vergeet is (persoonlijk) aan Tara gericht.
Moeilijk hè lezen.
Ik had nog een mooi spreekwoord voor u, maar dat zal ik maar voor mij zelf houden.
renee-uk
Zeer actief

Dinos schreef:
renee-uk schreef:
Liesbeth schreef: Joh, leer eerst zelf eens goed quoten. En hou op met je geheenenweer tussen jij en u, dat komt op mij nogal vreemd over, vooral in één en dezelfde zin :19: .

Als (je) iemand quote is dat algemeen (niet persoonlijk) als (u) dat vergeet is (persoonlijk) aan Tara gericht.
Moeilijk hè lezen.
Ik had nog een mooi spreekwoord voor u, maar dat zal ik maar voor mij zelf houden.
nee, als je iemand quote geef je aan op welke reactie je reageert en het staat iedereen vrij daar weer een reactie op te geven.
dat is het idee van een forum namelijk:
forum:
Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen.
Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.
Afbeelding

Dinos

Sorry moest iets duidelijker zijn (je iemand) dus niet persoonlijk en u was persoonlijk gericht tegen Tara. Zo duidelijk voor u
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Tara schreef:
Dinos schreef: Als (je) iemand quote is dat algemeen (niet persoonlijk) als (u) dat vergeet is (persoonlijk) aan Tara gericht.
Moeilijk hè lezen.
Is er iemand die dit wel begrijpt? :vaag:
Ken jij die Dinos eigenlijk?
het moet haast wel een gefrustreerd persoon uit je verleden/heden zijn :U:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”