Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopse teef

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Loopse teef

Ongelezen bericht door M@rleen »

Elyna, Boomer en ik gingen picknicken op een heel groot grasveld in het park, was gezellig.
Vervolgens gaan er op 15 meter afstand 2 mensen met hun 3 honden zitten..
Prima, geen probleem mee. Honden spelen, ook prima. Ze komen ons opzoeken, ook goed. Dat de ene hond vervelend kwam buurten, prima, kan gebeuren.
Maar vervolgens duikt Boomer onder de ene hond, rent mee en wordt door de vrouw in zijn nek gegrepen en vastgehouden, zonder iets te zeggen.

Ik loop er natuurlijk naartoe en vraag of de hond soms loops is. 'Ja, hoogloops'.
Dat is erg handig om dan op zondag, in een losloopgebied te gaan zitten, was mijn reactie.
Was de reactie dat mijn hond dan maar gecastreerd moest worden :piew:

Ik heb hem opgehaald, opgetild en na 10 meter weer neergezet en meneer keek niet 1x om :pffff: :ok:
Ook toen we direct wegfietsten liep hij keurig mee :ok:

Van mij mag je met een loopse teef echt overal komen, maar of waarschuw, of ga een eindje verderop zitten...
Sowieso zou ik er zelf dan niet voor kiezen om op zondag in een losloopgebied te gaan zitten, als ze hoogloops is...
Dan moeten ze natuurlijk ook naar buiten, maar er zijn zoveel plekken waar je elkaar kunt ontlopen en waar een loopse teef gewoon los kan lopen als je dat wilt..
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Loopse teef

Ongelezen bericht door sbientje »

Haha typisch voorbeeld van 'de Nederlander' van tegenwoordig, alles moet maar kunnen en even logisch nadenken is er niet bij want 'ik heb ook het recht hier te zitten' :D
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:Haha typisch voorbeeld van 'de Nederlander' van tegenwoordig, alles moet maar kunnen en even logisch nadenken is er niet bij want 'ik heb ook het recht hier te zitten' :D
Tuurlijk mag hij daar zitten, maar het lijkt me niet heel handig met een hoogloopse teef..
En het grasveld is zo'n 4 voetbalvelden groot, ga dan iets verder weg zitten... :oeps:
Boomer had totaal geen interesse in die honden, totdat ze bijna over ons heen renden.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Erg handig ja... :oohja:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Tja en waarom worden reuen altijd losgelaten op plekken waar het niet mag,
waar ik met een hoogloopse teef loop netjes aan de riem?

Het zijn niet altijd de loopse teven/baasje die voor problemen zorgen hoor.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

**Nancy** schreef:Tja en waarom worden reuen altijd losgelaten op plekken waar het niet mag,
waar ik met een hoogloopse teef loop netjes aan de riem?

Krijgen we deze discussie weer :roll:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jaren geleden liep ik met mijn toenmalige reu ook op een zonnige zondag in een druk losloopgebied. Hij was erg verliefd op een teef :mrgreen: ook loops..
Mij ontgaat ook hiervan het nut hoor. Het is voor niemand leuk, ook niet voor de teef die waarschijnlijk constant lastig gevallen wordt :19:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Idd niet erg handig van die vrouw :oohja:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
**Nancy**
Zeer actief

Altijd wordt er geklaagt over loopse teven,ook bij op de wedstrijden.

Over die reuen die continu loopse teven lastig vallen mag zeker niks gezegt worden.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

M@rleen schreef:
sbientje schreef:Haha typisch voorbeeld van 'de Nederlander' van tegenwoordig, alles moet maar kunnen en even logisch nadenken is er niet bij want 'ik heb ook het recht hier te zitten' :D
Tuurlijk mag hij daar zitten, maar het lijkt me niet heel handig met een hoogloopse teef..
En het grasveld is zo'n 4 voetbalvelden groot, ga dan iets verder weg zitten... :oeps:
Boomer had totaal geen interesse in die honden, totdat ze bijna over ons heen renden.
ik doelde niet op jou natuurlijk, maar op degene met de loopse teef
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

**Nancy** schreef:Altijd wordt er geklaagt over loopse teven,ook bij op de wedstrijden.

Over die reuen die continu loopse teven lastig vallen mag zeker niks gezegt worden.

Maar het gaat hier niet om een wedstrijd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

**Nancy** schreef:Tja en waarom worden reuen altijd losgelaten op plekken waar het niet mag,
waar iklosloop met een hoogloopse teef loop netjes aan de riem?

Dat weet ik, ben ik met je eens, maar daar gaat het nu niet om.
Van mij mogen ze daar best lopen, zitten mag ook, maar ik zie er niet het nut van om dan op 15 meter afstand te gaan zitten om vervolgens zo te reageren.
Zoals je kan lezen, reageerde Boomer in 1e instantie totaal niet, pas toen wij opgezocht werden.
En dan nog, ik hoef mijn reu niet te castreren zodat iemand anders met een hoogloopse teef in losloopgebied kan gaan zitten.
Laatst gewijzigd door M@rleen op 30 mar 2014 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

**Nancy** schreef:Altijd wordt er geklaagt over loopse teven,ook bij op de wedstrijden.

Dat geldt toch niet voor het verhaal van Marleen? Boomer ging pas kijken toen de teef haast over hem heen liep. En daarna keek hij niet naar haar om, super toch?

Je moet niet verlangen dat andere hun reu bij je hoogloopse teef kunnen houden, die verantwoording heb je zelf te nemen voor zowel je teef als de andere wandelaars. En ja teven hebben het recht om daar te lopen, maar of het slim is om te doen....???
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Erg he... zie ook weer de reactie van Nancy. Mijn teef heeft last van de reuen, maar ik mag er wel komen hoor :blauwoog:
Perry en Noah

Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Erg onhandig inderdaad.
Tijdje geleden liepen wij op een mooie dag op het strand, ook erg druk.
Liepen we dus ook een loopse teef tegen het lijf, die werd achtervolgd door ongeveer elke reu op het strand.
Ik zou het mijn hond niet eens aan willen doen... :19:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Jee dat is wel erg onhandig :oohja:

Ik had laatst ook zoiets.
Er loopt hier iemand met een aussie en die heeft ook een zoon van ik gok een jaar of 13? die verstandelijk gehandicapt is.
Nu mag zoon dus altijd in zijn eentje naar het park die hond uitlaten.
Vind ik al schandalig want hond luistert niet naar hem en vliegt de straat over naar andere honden etc :schrik:
Nu kwam ik hem laatst weer tegen, weer alleen met die hond, hond vliegt op ons af en mijn honden waren voor de verandering ineens WEL geintresseerd.
Kind komt eraan dus ik vraag of ze loops is, begreep hij niet.
Ineens zegt hij: ja ze bloedt nu steeds dus kan ze kindjes maken :schrik:
Hij had geen lijn bij zich en die teef zat echt op haar hoogtepunt geloof ik want ze bleef mij en mijn aangelijnde reuen achtervolgen en ging telkens voor ze staan.
Gelukkig luisterden mijn mannen nog wel en heb ik dus kunnen voorkomen dat ze erop doken.
Ik kreeg die jongen natuurlijk niet gezegd dat dit niet kon zo, dat begreep hij niet.
Uiteindelijk heeft een andere wandelaar de jongen geholpen en hond + kind naar huis gebracht.
Ik snap die ouders echt niet..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Nou, ik heb een intacte teef en ga, als ze loops is, gewoon met haar wandelen en als er niemand loopt mag ze best even los ook. Ik maak er niet zo heel veel toestanden van, andere hondenbezitters waarschuw ik even, als dat aan de orde is. Nog nooit problemen gehad met reuenbezitters, echt niet.
Maar ik zou het dus absoluut niet in mijn hoofd halen om op een prachtige zondag als deze met mijn hoogloopse teef in een druk gebied te gaan wandelen, laat staan te gaan zitten. Kom op zeg, die paar dagen dat het écht niet kan?
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik snap het ook echt niet... Een beetje rekening met elkaar houden, ook als bezitter van een loopse teef, is toch een kleine moeite?
**Nancy**
Zeer actief

duitse herder schreef:
Erg he... zie ook weer de reactie van Nancy. Mijn teef heeft last van de reuen, maar ik mag er wel komen hoor :blauwoog:

Als je duidelijk leest....heb ik het erover dat het altijd die "loopse teven "zijn die de boel verzieken.
Maar dat er ook veel lastige hitsige reuen rondlopen hoor je niemand over klagen.
Dat bedoel ik steeds,maar dat jij anders lees kan ik niet helpen. :19:

Ik zou dan 2x daags zeker hier een topic kunnen openen om mijn beklag te doen over die reuen.
Wat is er eigenlijk het nut ervan om steeds te klagen? Het is achter de rug...niks gebeurd...nou en?

Ik ga expres met mijn teef als die loops is naar een route waar de honden vast moeten blijven.
Mij zie je dan niet in een losloop gebied.
Maar toch lopen de lastige reuen gewoon los. Bah.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Gelukkig heb ik nooit last gehad van lastige reuen, zal het dan ook niet aan je teef liggen? Daarbij is het toch niet vreemd dat een reu op een loopse teef reageert? Het is geven en nemen, je hoort niet met een loopse teef op een veld net naast een reu te gaan zitten, zonder waarschuwing. Dan vraag je er zelf om.
Perry en Noah

Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Dat had ik ook een keer! Hondenstrand, mooi weer dus smoordruk en mensen met een hoogloopse teef die daar gingen zitten. En die teef zocht leuk de reuen op :schrik: Baasjes van teef vonden dat de reu eigenaren er maar voor moesten zorgen dat het niet misging en haalden de teef niet eens op. Ze schreeuwden alleen 'pas op! ze is hoogloops hoor'.
Was dan ook een erg geslaagde middag :LOL: Ik ben maar weggegaan. Morris luistert best aardig, maar als er constant een hoogloopse teef haar foef in zijn gezicht duwt dan wordt het een beetje lastig.

Beetje rekening houden met elkaar is soms heel lastig merk ik.

Gelukkig gaat het soms ook anders. Vanochtend zou ik tegelijk een pad inslaan met iemand met een loopse teef. In keurig overleg besloten wie een andere route zou nemen zodat het voor beide honden en baasjes leuk bleef.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

**Nancy** schreef:
duitse herder schreef:

Als je duidelijk leest....heb ik het erover dat het altijd die "loopse teven "zijn die de boel verzieken.
Maar dat er ook veel lastige hitsige reuen rondlopen hoor je niemand over klagen.

Ik zou dan 2x daags zeker hier een topic kunnen openen om mijn beklag te doen over die reuen.
Wat is er eigenlijk het nut ervan om steeds te klagen? Het is achter de rug...niks gebeurd...nou en?

Ik ga expres met mijn teef als die loops is naar een route waar de honden vast moeten blijven.
Wat ik er vandaag vooral vreemd aan vond, met mijn 'lastige reu' was dat hij maar gecastreerd zou moeten wezen, zodat er met een hoogloopse teef vlakbij gezeten kan worden, terwijl er ruimte genoeg is.
Van mij mag je overal komen met die loopse teven, maar waarschuw dan even.
Overigens heb ik een apart exemplaar, maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als je teef belaagd wordt. Voor de reu-eigenaar is het echter ook niet leuk als je niets weet en je hond wordt in zijn nek gegrepen en vastgehouden.

In dit geval heb ik van heel die hoogloopse teef geen last gehad en ook niet over geklaagd, naar mijn idee.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik heb meerdere honden, en ik ga toch echt niet iedere loopsheid drie weken lang in twee shifts een uur lopen.
Ten eerste heb ik daar geen zin in, en ten tweede heb ik daar helemaal geen tijd voor.
Hier is bijna alles losloopgebied, en ik zoek de rustigste van die gebieden op. Ik vind het bepaald niet teveel gevraagd om dan daar ook van reu-eigenaars te verlangen dat ze even op verzoek hun reu bij zich houden.
Dat die reuen dusdanig last hebben van andermans loopse teef is oprecht niet mijn probleem, je kunt toch moeilijk van teveneigenaars verwachten dat ze drie weken lang als een melaatse met hun teef buiten de maatschappij blijven.
Oh, en voor jouw informatie: ik heb behalve intacte teven ook een intacte reu, dus ik ken het perspectief van twee kanten.

Was dit niet van jou Tara????
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

quinty is in januari loops geweest, en luna is er net vanaf. beide keren kwam ik 3 weken niet in het bos, omdat honden daar overal los mogen. ten eerste vind ik het vervelend voor de eigenaars van reutjes, maar ook niet in de laatste plaats voor mijn eigen meiden. die moeten ook gewoon rustig kunnen lopen zonder voortdurend lastig te worden gevallen. in die weken ging ik naar de hei.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

nomo schreef:Dat had ik ook een keer! Hondenstrand, mooi weer dus smoordruk en mensen met een hoogloopse teef die daar gingen zitten. En die teef zocht leuk de reuen op :schrik: Baasjes van teef vonden dat de reu eigenaren er maar voor moesten zorgen dat het niet misging en haalden de teef niet eens op. Ze schreeuwden alleen 'pas op! ze is hoogloops hoor'.
Was dan ook een erg geslaagde middag :LOL: Ik ben maar weggegaan. Morris luistert best aardig, maar als er constant een hoogloopse teef haar foef in zijn gezicht duwt dan wordt het een beetje lastig.

Beetje rekening houden met elkaar is soms heel lastig merk ik.

Gelukkig gaat het soms ook anders. Vanochtend zou ik tegelijk een pad inslaan met iemand met een loopse teef. In keurig overleg besloten wie een andere route zou nemen zodat het voor beide honden en baasjes leuk bleef.
Had ik van de zomer ook, inderdaad :LOL:
Heel druk hondenstrand en precies voor mijn neus een grappig kruisinkje, wel loops, maar net niet loops genoeg. Boomer heeft eerst 3 kwartier geprobeerd haar uit te dagen, daarna wilde hij er toch wel opklimmen en ben ik maar weggegaan.
Die mensen vonden het wel grappig, ik moest ze vooral maar laten gaan.
Zolang het bij uitdagen bleef, vond ik het goed, daarna was ik er wel klaar mee :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dinos schreef:Ik heb meerdere honden, en ik ga toch echt niet iedere loopsheid drie weken lang in twee shifts een uur lopen.
Ten eerste heb ik daar geen zin in, en ten tweede heb ik daar helemaal geen tijd voor.
Hier is bijna alles losloopgebied, en ik zoek de rustigste van die gebieden op. Ik vind het bepaald niet teveel gevraagd om dan daar ook van reu-eigenaars te verlangen dat ze even op verzoek hun reu bij zich houden.
Dat die reuen dusdanig last hebben van andermans loopse teef is oprecht niet mijn probleem, je kunt toch moeilijk van teveneigenaars verwachten dat ze drie weken lang als een melaatse met hun teef buiten de maatschappij blijven.
Oh, en voor jouw informatie: ik heb behalve intacte teven ook een intacte reu, dus ik ken het perspectief van twee kanten.

lees je dan ook dat tara haar honden maar hun gang laat gaan en gezellig ergens gaat zitten terwijl haar loopse teef in het rond rent en andermans reuen belaagt?
je vergelijking gaat een beetje mank, vrees ik.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Ik zet alleen haar eigen woorden hier neer , en sorry kan het niet anders lezen als dat er nog wel wat tegenstrijdigheden inzitten. Het is niet mijn tekst . Heel fijn dat je opkomt voor je vriendin maar ik zie in haar reageren wel een wereld van verschil, en zal de enige niet zijn . What come,s around Goes around
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

**Nancy** schreef:
duitse herder schreef:

Die loopse teven verzieken de boel niet, net zo min als die (intacte) reuen, dat doen de eigenaren :roll: .
In het geval van TS was het duidelijk de eigenaar van de loopse teef die de boel verziekte en mbt deze specifieke situatie is dit topic gestart :pffff: .

Ik zou ook verontwaardigt zijn in zo'n geval.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Dinos

Tara schreef:
Dinos schreef:Ik heb meerdere honden, en ik ga toch echt niet iedere loopsheid drie weken lang in twee shifts een uur lopen.

Ja, wat is je punt?
Ik zoek in elk geval geen andere honden op, en laat mijn loopse teven al zéker niet los op andere honden af gaan.
En als ik duidelijk afstand hou en probeer te ontwijken vind ik het niet onredelijk om dat ook van anderen te verwachten.

Edit: en hier is ruimte zát om elkaar te kunnen ontwijken, dus zo moeilijk is het allemaal niet om een beetje rekening met elkaar te houden.
Punt is dat je beetje tegenstrijdige berichten plaatst, en wat je zegt beetje rekening met elkaar houden is een mooi punt, helemaal mee eens. Vooroordelen en kortzichtigheid brengt niemand verder.
Suzie
Actief
Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër

Ongelezen bericht door Suzie »

Mijn teefje is momenteel voor de 1ste keer loops, heb altijd reuen gehad dus is voor mij erg wennen, maar laat haar dus echt NIET los lopen en ga zeker niet naar losloop gebieden toe de komende weken, je kunt dan problemen verwachten en heb er echt geen zin in dat mijn teefje van nog geen 11 maanden 'per ongeluk' gedekt gaat worden!

Ik vind het onzin dat die persoon zegt dat je je reu maar moet laten castreren, wat een domme opmerking! Ze moet gewoon zelf de teef laten helpen na de 2de loosheid als ze geen pups wilt hebben en tot die tijd bij een loopsheid gewoon lekker aanlijnen en op die momenten niet in een losloop gebied rondlopen, als ze dat wel doet is het haar verantwoordelijkheid maar zeker geen andere mensen afbekken want dat is gewoon onzin en onbeschoft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”