Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het "redden" van dieren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Het "redden" van dieren

Ongelezen bericht door TessaThomas »

terrierjunk schreef:Hee, dacht ik eerst, een frisse wind. Eindelijk zijn we van de verheffenis van de zieligdoeners af. Eindelijk gaan we weer met ons verstand nadenken. Vanuit het gevoel worden nl. vaak alleen maar sentimentele beslissingen genomen, die meestal voor geen enkele partij op de lange termijn goed blijken te zijn. Bijvoorbeeld, halen tal van stichtingen tal van honden uit het buitenland naar Nederland, waar de kopers ook nog veel voor moeten betalen, met 0 garantie op de klik.
Dat heb je met een pup ook niet, garantie op een klik, of met een hond uit Nederland. Wat is nu weer een garantie op een klik? En veel betalen, ik vind de prijzen van de meeste stichtingen wel meevallen. Bij de gemiddelde fokker betaal je meer, of dat nu een broodfokker, gelegenheidsfokker of een stamboomfokker is. Je kan ook een hond kiezen die al in een gastgezin zit, dus dan kan je kennis maken.
terrierjunk schreef:Sentiment duurt maar kort; als de betreffende hond dan een kantjeslange gebruiksaanwijzing heeft die zich uit in bv. blijvende schuwheid/onzindelijkheid/ angst, dan is de weldoenende baas na een jaartje wel uitgeprocedeerd en belandt het beest boven op de stapel kanslozen in onze asiels. Waarom is ie dan uit het buitenland getransporteerd? Wat mij betreft, alleen om al die organisaties hun zak te spekken, wat ze verder ook met dat geld doen wordt trouwens niet gecontroleerd. Niet voor niks dat dergelijke "zielig" organisaties als paddenstoelen in de herfst oprijzen....
De meeste buitenlandse honden die ik ken hebben helemaal geen last van die blijvende schuwheid/onzindelijkheid/angst. En degene die dat wel hebben zie ik door goede stichtingen teruggenomen worden en niet in een asiel belanden. Ja, er kan altijd een hond tussen zitten die niet naar Nederland gehaald had moeten worden. Maar er zijn er heel erg veel wat echt leuke hondjes zijn. Die mogen dus niet meer hierheen, omdat er een paar rotte appels tussen de stichtingen zitten? Dan mag er dus ook niet meer gefokt worden, omdat er rotte appels tussen de fokkers zitten?
terrierjunk schreef:En wordt het onderliggende probleem in het land van herkomst hiermee opgelost? Het antwoord is nee, voor elke geredde hond komen er 2 x zoveel zielige slachtoffers in de plaats. Het enige goede wat eraan gebeurt is dat die honden die hierheen komen, zo goed als steeds onvruchtbaar worden gemaakt, en hopelijk van al dat geïnde geld ook veel honden daar. Maar het is dweilen met de kraan open, net als bij de verwilderde katten projecten van hier. Je kan er 100 vangen en neutraliseren en weer terug buiten gooien, waar ze vervolgens langzaam kreperen en elkaar met ziektes besmetten. En er komen er met drommen nieuwe bij die nog wel vruchtbaar zijn. Er is geen beginnen aan! En dit allemaal omdat wij, koste wat kost, niet kunnen en willen selecteren, dus dieren een spuitje geven hoe kansloos of overbodig ook.
Er zijn zat stichtingen die in de landen van herkomst proberen de problemen aan te pakken, maar je moet ook de omgang met honden in het land veranderen. En dát is het lastige. Om de gedachtegang van de mensen daar te veranderen.
terrierjunk schreef: Ik weet geen oplossing voor het probleem, maar probeer het van boven te zien. Als je iets redt, is er steeds iets anders daarvoor de lul. Om het maar oneerbiedig te zeggen. Al die zielige geredde honden eten namelijk allemaal vlees! In de zin van ecologisch gebruik, zou veel minder honden, en elke hond gewenst, dus een betere oplossing zijn dan deze uitwas van onze consumptiemaatschappij die het overschot aan honden is. En kan het eigenlijk geen kwaad, om ook eens te selecteren in het bestand.
Dan stop jij dus met fokken als jij niet het hele nest zelf nodig hebt? Want jouw honden zijn grotendeels overbodig. Er zijn maar weinig mensen die nog honden nodig hebben voor de jacht. Stel jij hebt een nest van 10, maar er zijn er maar 5 gewenst. De rest maar de nek omdraaien? Want jouw honden zijn volgens mij ook niet geschikt om een gezin mee te draaien.

EDIT: De honden die de goede stichtingen hierheen halen heb ik 0,0 problemen mee. Als ik niet zo gek zou zijn op één ras, dan was ik waarschijnlijk ook voor een buitenlands hondje gevallen. Waarom? Omdat ik geen hond uit de broodfok hier wil kopen. Omdat de honden hier in het asiel niet mijn type zijn en degene die dat wel zijn komen vaak niet eens op de site te staan, dus dan moet je maar net geluk hebben. Er moet alleen wel kritisch gekeken worden naar het 'redden'. Het moet niet alleen voor de mens goed zijn, maar vooral voor de hond. Mensen die zich op de borst slaan dat ze honden gered hebben en beter zijn dan anderen, omdat ze een hond gered hebben ipv een pup gekocht, kom ik alleen IRL tegen en niet hier op het forum.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

terrierjunk schreef: Het is mijn constatering; een oplossing heb ik niet, zoals gezegd. Ieder moet maar doen wat er voor zover mogelijk aan te doen is. Of wat de persoon zelf vindt dat hij er eerlijk en ecologisch aan kan doen om 1 of meerdere zoogdieren hun leven te verbeteren- bedenk daarbij in hoever dat ten koste van andere zoogdieren gaat, al is dat dan indirect.
Mijn leven gaat ook ten koste van andere dieren. Ik eet namelijk.
Als je goed op een rijtje zet wat de meeste honden te eten krijgen, brokken waar wat vleesmeel in zit welke afval is van vlees bedoeld voor menselijke consumptie, of tafelrestanten in veel gevallen, want niet eens zo slecht is.

Ik denk dat honden in die zin niet veel aandeel leveren ten voordele of nadele van ecologie. En katten dus ook niet. Ik denk namelijk niet dat als we geen huisdieren zouden hebben, dat er dan minder geslacht zou worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
TessaThomas
Zeer actief

iones schreef:
terrierjunk schreef: Het is mijn constatering; een oplossing heb ik niet, zoals gezegd. Ieder moet maar doen wat er voor zover mogelijk aan te doen is. Of wat de persoon zelf vindt dat hij er eerlijk en ecologisch aan kan doen om 1 of meerdere zoogdieren hun leven te verbeteren- bedenk daarbij in hoever dat ten koste van andere zoogdieren gaat, al is dat dan indirect.
Mijn leven gaat ook ten koste van andere dieren. Ik eet namelijk.
Als je goed op een rijtje zet wat de meeste honden te eten krijgen, brokken waar wat vleesmeel in zit welke afval is van vlees bedoeld voor menselijke consumptie, of tafelrestanten in veel gevallen, want niet eens zo slecht is.

Ik denk dat honden in die zin niet veel aandeel leveren ten voordele of nadele van ecologie. En katten dus ook niet. Ik denk namelijk niet dat als we geen huisdieren zouden hebben, dat er dan minder geslacht zou worden.
Mijn houden eten vers, wat gemaakt wordt van producten die wij mensen niet op eten. Ik voer dus geen prooidieren die alleen voor honden/katten geslacht worden. Dus inderdaad, ik denk niet dat er minder geslacht zou worden.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

terrierjunk schreef:In andere landen als het onze, is een selectie, ook in honden. In Engeland wordt elke werkhond die teveel is of tekort komt, doodgeschoten. Dit om te zorgen dat veeleisende en moeilijke werkhonden, niet in handen komen van leken die er totaal niet mee om kunnen gaan en de behoeften van deze dieren noch begrijpen, noch kunnen vervullen.
Waarom?
Ook met een (juist)passievolle hond kun je samen heerlijk ontspannen in sport en spel en een band opbouwen.
Da's diervriendelijker als een working terrier jonge vossen in de bouw laten slopen of bij een varken aan z'n oren laten hangen.
Met alle gevaar voor de hond van dien.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

in engeland worden honden afgestaan (en soms met spoed van het ene moment op het andere) omdat ze vlees van het aanrecht gejat hebben of naar de andere hond brommen tijdens het naast elkaar eten.
een behoorlijk aantal van de zwerfhonden in zuid-europese landen was oorspronkelijk van engelsen die teruggegaan zijn naar hun land en de honden zonder enige verzorging achterlieten.
de andere kant van die geweldige hondminnende engelsen :idea:

oh en terrierjunk, wat los jij op met je gefok?
of moet je alleen iets oplossen als je een buitenlands hondje neemt?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

En nee je mag niet veroordelen,dat dan weer niet.

Maar er zijn inderdaad mensen die een herplaatser aanschaffen,of dat nu uit het buitenland,het asiel of via Marktplaats is en dan onderschatten dat sommige honden extra zorg nodig hebben,sommigen een andere aanpak omdat ze bang zijn en hun plas laten lopen bijvoorbeeld.

En hup de hond gaat weer op Marktplaats of erger nog wordt gewoon ergens gedumpt.

Ik erger me mateloos aan de vele advertenties die voor bij komen van honden die om de meest belachelijke redenen een andere baas zoeken.
Erger me alle Staffies die in het asiel belanden omdat die bij een onervaren baas terecht komen,moet jij eens kijken op het dierenhoekje hoeveel nieuwe nestjes er zijn van de Am.staf.En welke mensen daar op reageren en vervolgens ook met zo`n hond naar huis gaan !Mensen met ook maar nul kennis.Zonder papieren,zonder enig onderzoek van de ouders.Dat geldt ook voor Chihuahua`s.Je wordt dood gegooid met (waarschijnlijk) ongezonde nestjes,mensen willen op dit moment echt overal maar geld vandaan halen en nemen dan maar even een nestje.

Merendeel van deze honden komt slecht opgevoed weer in het asiel ,wordt in beslag genomen of belandt in de gracht in een tas.Iedereen reageert boos op deze advertentie maar daaronder staat gewoon weer een nieuw nest Staffies.En dat zijn er momenteel heel erg veel! Want ze leveren geld op.... Maar vaak veel leed.Straks is het weer een ander ras.

Ik vind het ontzettend zielig voor al deze honden.

En gelukkig zijn er dan bazen met verstand die zo`n hond uit het asiel halen.Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?
iones
Zeer actief

Mag je mensen eigenlijk niet veroordelen als ze een ander leed aan doen? Of dit nu mensen of dieren betreft?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

TessaThomas schreef:Dan stop jij dus met fokken als jij niet het hele nest zelf nodig hebt? Want jouw honden zijn grotendeels overbodig. Er zijn maar weinig mensen die nog honden nodig hebben voor de jacht. Stel jij hebt een nest van 10, maar er zijn er maar 5 gewenst. De rest maar de nek omdraaien? Want jouw honden zijn volgens mij ook niet geschikt om een gezin mee te draaien.

EDIT: De honden die de goede stichtingen hierheen halen heb ik 0,0 problemen mee. Als ik niet zo gek zou zijn op één ras, dan was ik waarschijnlijk ook voor een buitenlands hondje gevallen. Waarom? Omdat ik geen hond uit de broodfok hier wil kopen. Omdat de honden hier in het asiel niet mijn type zijn en degene die dat wel zijn komen vaak niet eens op de site te staan, dus dan moet je maar net geluk hebben. Er moet alleen wel kritisch gekeken worden naar het 'redden'. Het moet niet alleen voor de mens goed zijn, maar vooral voor de hond. Mensen die zich op de borst slaan dat ze honden gered hebben en beter zijn dan anderen, omdat ze een hond gered hebben ipv een pup gekocht, kom ik alleen IRL tegen en niet hier op het forum.
Een nest van 10 hebben die kleine sterke jachtterriers zelden.
En waarom denk jij dat terrierjunk en een aantal anderen die honden die er geboren worden niet nodig hebben?

De plaatsen waar die hondjes werken kan je bepaald niet vergelijken met een wandelingetje in het parkje om de hoek :(:
Die hondjes halen geen erg hoge leeftijd.

Wel een beetje off topic overigens sorry :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
TessaThomas
Zeer actief

ranetje schreef:
TessaThomas schreef:Dan stop jij dus met fokken als jij niet het hele nest zelf nodig hebt? Want jouw honden zijn grotendeels overbodig. Er zijn maar weinig mensen die nog honden nodig hebben voor de jacht. Stel jij hebt een nest van 10, maar er zijn er maar 5 gewenst. De rest maar de nek omdraaien? Want jouw honden zijn volgens mij ook niet geschikt om een gezin mee te draaien.

En waarom denk jij dat terrierjunk en een aantal anderen die honden die er geboren worden niet nodig hebben?

De plaatsen waar die hondjes werken kan je bepaald niet vergelijken met een wandelingetje in het parkje om de hoek :(:

Ik dacht er later zelf aan dat het wel een erg groot aantal was :oohja:

Maar ik vergelijk niks met een wandeling om de hoek. Ik zeg juist dat ze daar niet geschikt voor zijn en dus de pups die niet gewenst zijn ook niet naar een gezinnetje kunnen. Terrierjunk zegt zelf dat dat veel minder honden en elke hond gewenst een betere oplossing is. Dus ik vraag wat Terrierjunk dan doet met pups die 'over' zijn. Als er voor de dekking al meer mensen op de wachtlijst staan dan er ooit geboren worden in een nest, dan is het een ander verhaal, maar er zijn meer fokkers.

EDIT: Ik wil dus gewoon weten of haar? eigen pups ook afgemaakt zouden moeten worden als ze over zijn, of dat dat alleen geldt voor honden die niet voor het werk gebruikt worden, of zelfs voor alleen buitenlandse honden.
Bewust fokken ja, natuurlijk. Afmaken van gezonde honden die er al zijn en een kans hebben om een normaal leven op te bouwen heb ik meer moeite mee
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

TessaThomas schreef:
ranetje schreef:

Ik dacht er later zelf aan dat het wel een erg groot aantal was :oohja:

Maar ik vergelijk niks met een wandeling om de hoek. Ik zeg juist dat ze daar niet geschikt voor zijn en dus de pups die niet gewenst zijn ook niet naar een gezinnetje kunnen. Terrierjunk zegt zelf dat dat veel minder honden en elke hond gewenst een betere oplossing is. Dus ik vraag wat Terrierjunk dan doet met pups die 'over' zijn. Als er voor de dekking al meer mensen op de wachtlijst staan dan er ooit geboren worden in een nest, dan is het een ander verhaal, maar er zijn meer fokkers.

EDIT: Ik wil dus gewoon weten of haar? eigen pups ook afgemaakt zouden moeten worden als ze over zijn, of dat dat alleen geldt voor honden die niet voor het werk gebruikt worden, of zelfs voor alleen buitenlandse honden.
Bewust fokken ja, natuurlijk. Afmaken van gezonde honden die er al zijn en een kans hebben om een normaal leven op te bouwen heb ik meer moeite mee

Ehmmmm terrierjunk idd wel eens zelf horen zeggen dat "overbodige" pups gedood worden. Vaak vnl reuen. Reuen zijn nl in de jacht minder gewenst. Dat ik het hoorde was in een gesprek waarin ze aangaf te balen dat pupkopers van een reu op 7 weken afgezegd hadden, dat ze nl deze bewust in leven had gelaten juist omdat er interesse was.

Overigens weet ik dat het binnen de KNPV ook gebeurd, maar dan met teven :(
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Het

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef: Ehmmmm terrierjunk idd wel eens zelf horen zeggen dat "overbodige" pups gedood worden. Vaak vnl reuen. Reuen zijn nl in de jacht minder gewenst. Dat ik het hoorde was in een gesprek waarin ze aangaf te balen dat pupkopers van een reu op 7 weken afgezegd hadden, dat ze nl deze bewust in leven had gelaten juist omdat er interesse was.

In beide situaties: :kotz: :kotz: :kotz:
TessaThomas
Zeer actief

LongFields schreef:
crutz schreef: Ehmmmm terrierjunk idd wel eens zelf horen zeggen dat "overbodige" pups gedood worden. Vaak vnl reuen. Reuen zijn nl in de jacht minder gewenst. Dat ik het hoorde was in een gesprek waarin ze aangaf te balen dat pupkopers van een reu op 7 weken afgezegd hadden, dat ze nl deze bewust in leven had gelaten juist omdat er interesse was.

Oh, gadver. Ik had eigenlijk gehoopt dat het niet zo was en alleen voor andere honden gold. :schrik:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:

Ja idd.

Had vorig jaar een nest met 7 teven en 1 reu. Zeiden sommige tegen me, die teven had je toch wel wat van kunnen laten "verdwijnen". Nou mee dacht t niet.
Overigens is dan mijn standaard antwoord dat je nooit geen goede reuen kan fokken als je je teven elimineert. Maar dat is voor de meeste hogere wiskunde....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:

Idd. Waanzin...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O echt belachelijk dat mensen op die manier fokken bah bah bah
Afbeelding
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

TessaThomas schreef:Er zijn zat stichtingen die in de landen van herkomst proberen de problemen aan te pakken, maar je moet ook de omgang met honden in het land veranderen. En dát is het lastige. Om de gedachtegang van de mensen daar te veranderen.
Waarom zou je/men dat willen? Waarom zou je/men de visie van hollandse stichtingen over hoe je met honden dient om te gaan, op willen dringen aan andere mensen in andere landen, leefgebieden, omgevingen, culturen? Dàt riekt pas naar jezelf op de borst kloppen: "Kijk ons het eens goed doen, en als jullie het nou ook een zo doen, dan komt het allemaal voor elkaar" :ok:

Het leven is nou eenmaal niet overal ter wereld zo gepamperd als in Nederland. Her en der houdt men er andere overtuigingen, tradities en gewoontes op na. Dat dat sommige mensen aan het hart gaat kan ik best begrijpen, dat je hondjes uit die situatie wilt halen snap ik ook nog wel. Maar dat je zover wilt gaan om die andere gedachten of gewoontes ter plaatse ook nog te veranderen, dat vind ik behoorlijk brutaal.
TessaThomas
Zeer actief

Jokkebrok schreef:
TessaThomas schreef:Er zijn zat stichtingen die in de landen van herkomst proberen de problemen aan te pakken, maar je moet ook de omgang met honden in het land veranderen. En dát is het lastige. Om de gedachtegang van de mensen daar te veranderen.
Waarom zou je/men dat willen? Waarom zou je/men de visie van hollandse stichtingen over hoe je met honden dient om te gaan, op willen dringen aan andere mensen in andere landen, leefgebieden, omgevingen, culturen? Dàt riekt pas naar jezelf op de borst kloppen: "Kijk ons het eens goed doen, en als jullie het nou ook een zo doen, dan komt het allemaal voor elkaar" :ok:

Het leven is nou eenmaal niet overal ter wereld zo gepamperd als in Nederland. Her en der houdt men er andere overtuigingen, tradities en gewoontes op na. Dat dat sommige mensen aan het hart gaat kan ik best begrijpen, dat je hondjes uit die situatie wilt halen snap ik ook nog wel. Maar dat je zover wilt gaan om die andere gedachten of gewoontes ter plaatse ook nog te veranderen, dat vind ik behoorlijk brutaal.
Om van het probleem af te komen. ;) Als die honden geen probleem waren, werden ze niet in een asiel gestopt of gevangen om afgemaakt te worden of zelfs gewoon zo mishandeld dat ze een zeer pijnlijke dood zouden sterven. Er zijn bepaalde landen waar de bevolking last heeft van de zwerfhonden. Of waar honden zwaar mishandeld worden, omdat het maar een dier is. Het gaat er niet om dat het HIER zo goed is, behalve dat wij geen roedels zwerfhonden hebben. Als stichtingen daar een poging doen (met behulp van de mensen daar) om de zwerfhonden te verminderen en zieke dieren te helpen in plaats van te laten creperen vind ik dat geen op de borst klopperij. Er zijn in die landen al mensen van de lokale bevolking die zich daar voor inzetten, nu dan met behulp van Nederlandse Stichtingen.

Of vind je Brooke Hospital ook onder op de borst kloppen vallen? Zij geven ook voorlichting en hulp voor de dieren daar en proberen het welzijn van de ezels en paarden daar te verbeteren door de gedachtegang van mensen te veranderen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Jion schreef:Toch knap dat je dan niet alleen je eigen culling-acties weet goed te praten, maar dan ook nog de schuld op de stichtingen en adoptanten van buitenlandse honden weet te leggen. :oohja:

Sterker nog, het is een gotspe. :kotz:
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

LongFields schreef:

Begrijp het wel aan jagerszijde:
Een vossen welp of een pup maakt eigenlijk niet zoveel uit: zijn tenslotte beide hondachtige.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

korthaar schreef: Begrijp het wel aan jagerszijde:
Een vossen welp of een pup maakt eigenlijk niet zoveel uit: zijn tenslotte beide hondachtige.
herhaling is de kracht van de reclame, maar overdaad schaadt :idea:
kun je misschien die plaat eens omdraaien?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

TessaThomas schreef: Afmaken van gezonde honden die er al zijn en een kans hebben om een normaal leven op te bouwen heb ik meer moeite mee
Ik ook. en de meeste honden worden toch gewoon hobbymatig gehouden, geen jacht of andere training mee gedaan.
iones
Zeer actief

crutz schreef:
Ehmmmm terrierjunk idd wel eens zelf horen zeggen dat "overbodige" pups gedood worden. Vaak vnl reuen. Reuen zijn nl in de jacht minder gewenst. Dat ik het hoorde was in een gesprek waarin ze aangaf te balen dat pupkopers van een reu op 7 weken afgezegd hadden, dat ze nl deze bewust in leven had gelaten juist omdat er interesse was.

Walgelijk!
Jokkebrok schreef: Waarom zou je/men dat willen? Waarom zou je/men de visie van hollandse stichtingen over hoe je met honden dient om te gaan, op willen dringen aan andere mensen in andere landen, leefgebieden, omgevingen, culturen? Dàt riekt pas naar jezelf op de borst kloppen: "Kijk ons het eens goed doen, en als jullie het nou ook een zo doen, dan komt het allemaal voor elkaar" :ok:

Het leven is nou eenmaal niet overal ter wereld zo gepamperd als in Nederland. Her en der houdt men er andere overtuigingen, tradities
en gewoontes op na. Dat dat sommige mensen aan het hart gaat kan ik best begrijpen, dat je hondjes uit die situatie wilt halen snap ik ook nog wel. Maar dat je zover wilt gaan om die andere gedachten of gewoontes ter plaatse ook nog te veranderen, dat vind ik behoorlijk brutaal.
Ik vind jou ontzettend kort door de bocht.
Maar jouw reactie is dus wel een beetje wat ik bedoel in de OP.
Veroordeeld worden omdat je opkomt voor honden of andere dieren. En dan `brutaal`worden genoemd. wat absurd!

Dus proberen iets te veranderen aan vrouwenbesnijdenis, welk gepaard gaat met gruwelijke leed, is ook brutaal en borstklopperij?

Snapt iedereen nu een beetje wat ik bedoel in mijn OP?
Dat je het leed aantrekt van iets of iemand, en probeert het welzijn te verbeteren en dan beschuldigd wordt van borstklopperij. Daar zakt je broek toch van af!
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Jokkebrok schreef:

Waarom je dat zou willen doen? Simpel zat, om dierenleed te verminderen EN om de overlast die mensen daar ondervinden terug te dringen.
En dat doen Hollandse(?) stichtingen niet zelfstandig, je kan niet zonder lokale hulp. Overigens is het denk ik in veel gevallen juist omgekeerd en wil de lokale bevolking hulp van Nederlandse stichtingen :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

renee-uk schreef:
korthaar schreef: Begrijp het wel aan jagerszijde:
herhaling is de kracht van de reclame, maar overdaad schaadt :idea:
kun je misschien die plaat eens omdraaien?
Herinner me de tijd van beter langhaar dan kortzichtig maar wat wat moet ik met Korthaar en misschien: doorzichtig.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Dank voor je toelichting!
TessaThomas schreef: Of vind je Brooke Hospital ook onder op de borst kloppen vallen? Zij geven ook voorlichting en hulp voor de dieren daar en proberen het welzijn van de ezels en paarden daar te verbeteren door de gedachtegang van mensen te veranderen.
Ik ken Brooke Hospital niet en ik heb ook weinig behoefte om het te leren kennen. Ik kan er dus niets over zeggen, of ik dit specifieke project borstklopperij vind.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Als jokkebrok graag wil dat volk in het buitenland lekker hun gang moet gaan, vraag ik me af of ze ook liever in het Nederland of Frankrijk uit de Middeleeuwen had willen leven.

Cultuur is dynamisch er wordt soms beïnvloed van buitenaf. Dat is van alle tijden.
Ik ben er op tegen om neer te kijken op hoe men het in het buitenland doet, maar voor de mensen die open staan voor verandering is er niets mis met voorlichting en bemoeienis om het probleem op te lossen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
korthaar
Zeer actief

Veenmug schreef:[Herinner me de tijd van beter langhaar dan kortzichtig maar wat wat moet ik met Korthaar en misschien: doorzichtig.
Ja, dat waren pas tijden:
Langhaar, flowerpower en op de Puch naar Renesse.
Heb je daar ook aan mee gedaan Veenmug, of ben je inmiddels al zo antiek en heb je in je wilde jaren nog een pot brylcreem in je korte kapsel gesmeerd?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”