Laten we zeggen dat ik wat meer ben gaan shiften en onder verdelen. Ben niet per definitie tegen alle soorten hulphonden geworden ,maar wel helemaal tegen Psychatrische hulphonden en gedeeltelijk tegen begeleidings hulphonden voor autisten.Inge O schreef:ik ook, al lang, maar toen geloofde kees me nog niettekkel schreef:Daarom ben ik ook bijna altijd tegen hulphonden, arme stakkersbouvierpoedel schreef: Moet je ook de gezinnen opzoeken die een begeleidingshond voor hun kind hebben gehad, de verhalen zijn niet altijd positief hoor. Autisten blinken ook niet uit in gevoel en inleving en zijn soms ook te agressief naar hun hond toe. Ouders verwachten soms ook teveel in dat een hond het kind wel kan genezen of eindelijk een vriendje om een beetje van het kind verlost te zijn.
Daarnaast zijn er ouders van autisten ook vaak autistisch en zien het vaak door een andere bril en moet zo'n hond constant klaar staan en voldoen aan hun verwachtingen zonder rekening te houden dat een hond ook een levend wezen is met gevoel.![]()
.
zeker niet, het is hier wel het hf hoorZinloze bijdrage aan dit topic, overigens.
Tekkel gun ik daarintegen wel een zinloze hulphond.