Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezinnen met een autismehond gezocht!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Gezinnen met een autismehond gezocht!!

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
tekkel schreef:
bouvierpoedel schreef: Moet je ook de gezinnen opzoeken die een begeleidingshond voor hun kind hebben gehad, de verhalen zijn niet altijd positief hoor. Autisten blinken ook niet uit in gevoel en inleving en zijn soms ook te agressief naar hun hond toe. Ouders verwachten soms ook teveel in dat een hond het kind wel kan genezen of eindelijk een vriendje om een beetje van het kind verlost te zijn.
Daarnaast zijn er ouders van autisten ook vaak autistisch en zien het vaak door een andere bril en moet zo'n hond constant klaar staan en voldoen aan hun verwachtingen zonder rekening te houden dat een hond ook een levend wezen is met gevoel.
Daarom ben ik ook bijna altijd tegen hulphonden, arme stakkers :ugh:
ik ook, al lang, maar toen geloofde kees me nog niet :pffff: .
Zinloze bijdrage aan dit topic, overigens :mrgreen:
zeker niet, het is hier wel het hf hoor :tongue: .
Laten we zeggen dat ik wat meer ben gaan shiften en onder verdelen. Ben niet per definitie tegen alle soorten hulphonden geworden ,maar wel helemaal tegen Psychatrische hulphonden en gedeeltelijk tegen begeleidings hulphonden voor autisten. :engel:
Tekkel gun ik daarintegen wel een zinloze hulphond. :cool2:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
doodle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door doodle »

Zoek eens op het Australische Labradoodle forum.
Daar zitten er meer.
Onder andere Indy die mee naar school gaat om daar te begeleiden.
De link van haar site heb je al gehad.
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)

Ongelezen bericht door Julisca »

Het berichtje is inmiddels al op het Doodle forum geplaatst.

Wij hebben inderdaad Indy in huis voor onze zoon met McDD, dat is een angststoornis binnen het ASS (kort gezegd). Indy heeft hem erg geholpen bij het overwinnen van zijn angsten. En nog........
Wij vonden het jammer dat, wanneer onze zoon naar school was, Indy 'werkeloos' en alleen thuis zou zitten. Ik werk op een school voor praktijkonderwijs en zag ook zeker daar wel kansen.

Het werken van deze honden moet je anders zien dan het werk van een blindengeleidehond. Het gaat vaak veel speelser. Zonder dat het kind en hond het vaak in de gaten hebben.
Ik kreeg er veel vragen over vandaar dat ik mijn verhaal in een site heb verwerkt.

www.indyhelpt.nl

En ik snap dat er mensen zijn hun vraagtekens er bij hebben, die heb ik bij sommige gezinnen zeer zeker ook. Het kost enorm veel tijd en energie. Je moet blijvend allert zijn. Wanneer je een kind hebt dat agressief is naar dieren dan kan en mag je er wat mij betreft niet aan beginnen. Dan is dit niet het juiste 'middel' om een doel te kunnen bereiken. Bram is gelukkig heel erg gek met dieren en Indy is zijn allesie. Als Bram avonds naar bed gaat kun je je wel bedenken wie het meest geknuffeld wordt, dat ben ik niet :-)

Nu mijn zoon ouder wordt heeft hij de steun van Indy steeds minder nodig. Het gaat nu vooral om het versterken van zijn zelfvertrouwen. Hij heeft bijv deze maand zelf het laatste examen met Indy gedaan. Geslaagd!! Wij worden trouwens begeleid door stichting SAAC in Bergen op Zoom.

En het klopt dat er een stuk in de Balans en de Balans kids heeft gestaan, dat was in het aprilnummer, en dat was inderdaad ook Indy.

Ik hoop met de site mensen te laten zien hoe het kan gaan, ik ben wel altijd eerlijk over de enorme investering die het van mij en mijn gezin heeft gevraagd (en soms nog). En het blijft een hond en geen tovermiddel dat je maar te pas en te onpas kunt inzetten.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Brigitte van Gestel inderdaad. En mogelijk google eens op ervaringen met honden van hulphond Friesland. Weet dat daar ook negatieve ervaringen mee zijn en Brigitte kent daar ook het 1 en ander van. Er is ook een gezin toen op tv geweest met een sheltie voor hun zoon. (ik weet even niet meer hoe het programma heet, zo'n confrontatieprogramma als kat in de zak ofzo, maar anderen zullen het verhaal en programma misschien nog weten.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Maar wat definieert een hond dan als autismehond? Worden ze opgeleid? En zoja, wat leren ze dan specifiek? Wat is hun taak?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Julisca
Zeer actief

Ze krijgen een soort van basistraining en daarnaast is het eigenlijk op maat. Niet ieder kind met ass heeft dezelfde dingen nodig. Wanneer je bijv een kind hebt dat moeilijk overzicht heeft in drukke situaties en bijv een plek wil zoeken om te zitten (bios bijv) dan kun je de hond leren om een vrije stoel te zoeken door bijv het commando "zoek bank/stoel.

Onze zoon kan dat prima zelf en heeft dat niet nodig, Indy zal dat dan dus niet leren.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
bouvierpoedel
Zeer actief

gyanty schreef:Brigitte van Gestel inderdaad. En mogelijk google eens op ervaringen met honden van hulphond Friesland. Weet dat daar ook negatieve ervaringen mee zijn en Brigitte kent daar ook het 1 en ander van. Er is ook een gezin toen op tv geweest met een sheltie voor hun zoon. (ik weet even niet meer hoe het programma heet, zo'n confrontatieprogramma als kat in de zak ofzo, maar anderen zullen het verhaal en programma misschien nog weten.
Ik ken Brigitte goed en ook St hulpnd friesland ,beide hebben honden van mij opgeleid.
Ga nu niet alles geloven wat op tv komt .
Bij beide zijn wel eens dingen fout gegaan met honden geloof mij maar alleen Brigitte is gelukkig nooit voor het volksgericht getrokken wat tv heet .
Gelukkig gaat het overgrote deel van de honden die geleverd zijn wel goed alleen word daar niet naar gekeken maar juist naar die 1ne of 2 % .Jammer hoor.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:
tekkel schreef:
bouvierpoedel schreef: Moet je ook de gezinnen opzoeken die een begeleidingshond voor hun kind hebben gehad, de verhalen zijn niet altijd positief hoor. Autisten blinken ook niet uit in gevoel en inleving en zijn soms ook te agressief naar hun hond toe. Ouders verwachten soms ook teveel in dat een hond het kind wel kan genezen of eindelijk een vriendje om een beetje van het kind verlost te zijn.
Daarnaast zijn er ouders van autisten ook vaak autistisch en zien het vaak door een andere bril en moet zo'n hond constant klaar staan en voldoen aan hun verwachtingen zonder rekening te houden dat een hond ook een levend wezen is met gevoel.
Daarom ben ik ook bijna altijd tegen hulphonden, arme stakkers :ugh:
ik ook, al lang, maar toen geloofde kees me nog niet :pffff: .
Zinloze bijdrage aan dit topic, overigens :mrgreen:
zeker niet, het is hier wel het hf hoor :tongue: .
Laten we zeggen dat ik wat meer ben gaan shiften en onder verdelen. Ben niet per definitie tegen alle soorten hulphonden geworden ,maar wel helemaal tegen Psychatrische hulphonden en gedeeltelijk tegen begeleidings hulphonden voor autisten. :engel:
Tekkel gun ik daarintegen wel een zinloze hulphond. :cool2:
Die heb ik gelukkig allang :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bouvierpoedel
Zeer actief

Ga nu niet vreselijk uniek lopen doen met je zinloze hulphond :hmmm: , ik overtref je met mijn 5 die mij zinloos door het leven trekken. :cool2:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

http://www.indyhelpt.nl/?page_id=188

ik zal wel een beetje raar zijn maar is het dan zo verrekte moeilijk voor een vrijwilliger (mens dus) of juf om je snater te houden als een kind wil lezen en gewoon te luisteren dat je daar een hond voor nodig hebt? het is dus vanwege het nare trekje van veel volwassenen om meteen een goed/foutoordeel op een kind te leggen dat er een hond gebruikt word en geen mens?
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Ik heb laatst met Wiebel gewandeld, die weet ook een gezin waar het niet goed gegaan is, volgens mij voornamelijk door slechte begeleiding/ overdracht. Misschien kun je haar ook benaderen?
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Corneliana schreef:http://www.indyhelpt.nl/?page_id=188

ik zal wel een beetje raar zijn maar is het dan zo verrekte moeilijk voor een vrijwilliger (mens dus) of juf om je snater te houden als een kind wil lezen en gewoon te luisteren dat je daar een hond voor nodig hebt? het is dus vanwege het nare trekje van veel volwassenen om meteen een goed/foutoordeel op een kind te leggen dat er een hond gebruikt word en geen mens?
Het gaat er niet om dat vrijwilligers hun snater niet kunnen houden. Het gaat om de kinderen die door een hond voor te lezen meer zelfvertrouwen krijgen en daardoor meer kans hebben om beter te leren lezen. Je haalt een heleboel spanning weg van mensen die constant er bovenop zitten en het allemaal wél kunnen. De aandacht van het kind ligt bij het voorlezen voor de hond.

Ik kan me voorstellen dat het werkt.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Is er niet hier op jet HF zo'n meisje met een hulphond? Zij postte weleens filmpjes met trucjes o dat ze de uberdude en zo had gehaald met de hond. Ik kan alleen écht niet meer op haar naam komen...
Julisca
Zeer actief

Frolic schreef:
Corneliana schreef:http://www.indyhelpt.nl/?page_id=188

Het gaat er niet om dat vrijwilligers hun snater niet kunnen houden. Het gaat om de kinderen die door een hond voor te lezen meer zelfvertrouwen krijgen en daardoor meer kans hebben om beter te leren lezen. Je haalt een heleboel spanning weg van mensen die constant er bovenop zitten en het allemaal wél kunnen. De aandacht van het kind ligt bij het voorlezen voor de hond.

Ik kan me voorstellen dat het werkt.
Daar gaat het inderdaad om. Ook om het plezier. Er zijn kinderen die het verschrikkelijk vonden om te lezen na 8 jaar basisschool omdat daar inderdaad misschien wel onderwijzers en/of leerlingen zaten die hun mond niet konden houden. Die kinderen krijgen nu weer wat plezier terug met lezen en dat is natuurlijk fijn voor die kinderen, want ondertussen vergroten ze gelijk hun woordenschat. En Indy........die vindt het wel gezellig dat er iemand tegen hem 'keutelt' :wink:

Je hoeft er ook niet achter te staan of het geweldig te vinden maar als het werkt, werkt het.........
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

bouvierpoedel schreef:
gyanty schreef:Brigitte van Gestel inderdaad. En mogelijk google eens op ervaringen met honden van hulphond Friesland. Weet dat daar ook negatieve ervaringen mee zijn en Brigitte kent daar ook het 1 en ander van. Er is ook een gezin toen op tv geweest met een sheltie voor hun zoon. (ik weet even niet meer hoe het programma heet, zo'n confrontatieprogramma als kat in de zak ofzo, maar anderen zullen het verhaal en programma misschien nog weten.
Ik ken Brigitte goed en ook St hulpnd friesland ,beide hebben honden van mij opgeleid.
Ga nu niet alles geloven wat op tv komt .
Bij beide zijn wel eens dingen fout gegaan met honden geloof mij maar alleen Brigitte is gelukkig nooit voor het volksgericht getrokken wat tv heet .
Gelukkig gaat het overgrote deel van de honden die geleverd zijn wel goed alleen word daar niet naar gekeken maar juist naar die 1ne of 2 % .Jammer hoor.
Hoho ik maak geen veroordeling in het bericht (alhoewel ik wel een mening heb, maar die heb ik niet verkondigd). Ik weet dat hulphond Friesland in opspraak is geweest en dat er ook(dat woordje had ik er heel bewust neergezet om aan te geven dat er gewoon ook tevreden mensen zijn)incidenten zijn geweest(zoals bij elke organisatie, je kan niet ieder te vriend houden). Gewoon een reactie omdat ze niet alleen succesverhalen wil hebben, maar ook de verhalen waarbij het niet goed ging.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”