Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat een gezeik allemaal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: wat een gezeik allemaal

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Pakdebal schreef:.
Daisy@ schreef: Zo..... duidelijk? Ik verwacht het eigenlijk niet. :engel:
wel duidelijk, en ik ben blij dat iedereen zo zijn favoriete ras heeft , ik zou er niet aan moeten denken hoe jij daarmee omgaat
maar
ik ben meer een wandelaar dan een " werkhond " - eigenaar , ik wilde een ras, waarmee ik fluitend , zonder zorgen kon wandelen , en die vond ik . :wink:
Ieder zo zijn eigen ding toch.
Niet iedereen hoeft hetzelfde te willen en vinden toch?

Leven en leven laten hoor.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
Daisy@ schreef: Niet iedere hond is gediend van andere honden, moet dan dan perse?

ik vind wel ,

ten eerste ............je loopt er zelf ontspannender door , kan ik je aanraden !. :ok:
ten tweede ...........het is leuker voor de buurt , men hoeft niet voor jou een straatje om te gaan .:ok:
ten derde .............het is leuker voor de honden zelf, honden houden ook niet van ruzie de hele dag , in hun natuur .. :ugh:
ten vierde .............honden zijn hele sociale dieren , zwerfkatten zullen meer vechten dan zwerfhonden .. :ok:

ach , ik kan nog wel even doorgaan .
Wanneer kom je mijn honden ophalen kan je ze het vertellen.

Dus omdat jij ontspannen wilt lopen moeten onze honden tegen hun natuur in gaan omdat jij wilt dat jou hond bij iedereen kan buurten met zijn tegenstrijdige gedrag.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Daisy@ schreef:[
Zo..... duidelijk? Ik verwacht het eigenlijk niet. :engel:

wel duidelijk, en ik ben blij dat iedereen zo zijn favoriete ras heeft , ik zou er niet aan moeten denken hoe jij daarmee omgaat
maar
ik ben meer een wandelaar dan een " werkhond " - eigenaar , ik wilde een ras, waarmee ik fluitend , zonder zorgen kon wandelen , en die vond ik . :wink:
Die hebben wij ook al geloof jij dat niet. Ik moet dan weer niet denken aan een hond die maar loopt omdat t hoort en weinig karakter heeft. Met mijn honden kan ik uitstekend ontspannen wandelen met ze apart en samen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Pakdebal schreef:
Lizanne schreef: Mijn uitlaathondje bijvoorbeeld, komt nooit buiten behalve met mij. En als ze dan buiten is, wil ze op alles en iedereen af stormen.
En niet iedereen is daar van gediend. Dus ik leer haar dat ze niet altijd kan doen wat ze wil..
maar hoe weet je dat dan ? Als mijn hond even kwam buurten kreeg hij nooit commentaar , dus wie zijn dat dan , wat voor chagrijnen ?. :denken:

als jij vindt dat het hondje prima zich kan vermaken en niet vals is , niet bijt,

dan kan je toch zeggen : " ach, hij zit de hele dag in een kooi " , en daarom laat ik hem lekker nu zijn pootjes strekken ., niets mis mee , hoor . :wink:
Dat is mooi dat dat hondje dan de poten strekt maar dat hoeft niet perse bij die van mij.
Waarom dringt het nou niet tot je door dat niet iedere baas dat leuk vind!!
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jaap* schreef:Er is vanalles te zeggen over loslopen, maar het belangrijkste vind ik dat een hond betrouwbaar hierkomt. En dat de eigenaar een beetje fatsoen en begrip kan opbrengen voor anderen. Of het nu om andere honden, fietsers, paarden of wat dan ook gaat.
Verder vind ik ook dat sommige mensen er wel verschrikkelijk verkrampt mee om (moeten?) gaan.
Ik vind echt helemaal niks aan aangelijnd wandelen, en ik zal er dus ook altijd álles aan doen om te zorgen dat een hond zo probleemloos mogelijk los kan lopen.
Ik ben ook meer van de losloopwandeling maar tijdens de loopsheid gaat ze toch echt aan de lijn. En dat zijn juist de momenten dat ze niet haar vriendelijke zelf is.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
silvester schreef:Als hij komt buurten bij een koppeltje honden die niet zo gediend zijn van andere honden (lees: bvb berghonden) dan wordt ie gewoon geknipt en geschoren, en als je pech hebt, zelfs letterlijk. :roll:
geen zorgen, dat heb je als eigenaar dan allang (!! ) ingeschat .

je wordt heel selectief :D
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 23 okt 2013 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Pakdebal schreef:
Roompie schreef:Dat mocht toch niet volgens jou? Alle honden moeten toch kunnen buurten met elkaar en leuk met elkaar omgaan??
Mens, je kletst uit je nek!

er zijn grenzen , he ? .. Alleen honden , die te vertrouwen zijn .. :wink:
Dat zullen er dan volgens jou maar weinig zijn.
Afbeelding
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Pakdebal schreef:
Roompie schreef:Dat mocht toch niet volgens jou? Alle honden moeten toch kunnen buurten met elkaar en leuk met elkaar omgaan??
Mens, je kletst uit je nek!

er zijn grenzen , he ? .. Alleen honden , die te vertrouwen zijn .. :wink:
Lol, berghonden zijn prima te vertrouwen, zijn alleen voor een bepaald doel gefokt.
Tevens twijfel ik bij jou toch of je die honden überhaupt wel herkent.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

silvester schreef:Als hij komt buurten bij een koppeltje honden die niet zo gediend zijn van andere honden (lees: bvb berghonden) dan wordt ie gewoon geknipt en geschoren, en als je pech hebt, zelfs letterlijk. :roll:
geen zorgen, dat heb je als eigenaar dan allang (!! ) ingeschat .

je wordt heel selectief :D
Daar was jij dan erg slecht in als ik jou moet geloven hoe vaan bauke is aangevallen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Ach, het gezeik kan nog erger dan in een losloopgebied.

Loop hier net in het park, Vince aangelijnd, even kort rondje voor ik op de bank kan ploffen. Komt er in de verte een man met een Shih Tzu'tje aan, druk gebarend. Ik moest even goed kijken, maar hij bedoelde met die gebaren: moet ik soms terug lopen en aan de andere kant het park uit??

Vince is mega onderdanig, die lag al heel rustig in het gras op z'n platte buik haha. Dus ik die man toegeroepen dat ie gewoon door kon lopen. Hem dichterbij gerustgesteld, verteld dat Vince echt niemand kwaad doet, hooguit wat lomp is met spelen. Oh, nou, je weet maar nooit met "zulke honden". Euhhhh mijnheer, ik weet niet wat u bedoelt, maar Vince is een goedzak boxer. Ohhhhhhhhhhhh (heb maar niet gevraagd wat hij bedoelde, hij leek nogal onder de indruk)
Uiteindelijk hebben de 2 mormels nog even gespeeld, allebei op dezelfde manier, was leuk om te zien!

Maar hoe bang ben je zelf als je met je aangelijnde hond niet langs een andere aangelijnde hond durft in een park waar ruimte zat is? (want het was echt geen smalle pad :engel: )
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Precies. Ik loop met Indy ook heerlijk ontspannen. Loop namelijk alleen met haar als ik meer doe dan een plas en poeprondje.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Bovendien: wat is betrouwbaar?
Mijn vorige reu was uitermate betrouwbaar. Zonder enige uitzondering moesten alle andere reuen dood.
Ik wist precies waar ik aan toe was.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Bonnie F schreef:Bovendien: wat is betrouwbaar?
Mijn vorige reu was uitermate betrouwbaar. Zonder enige uitzondering moesten alle andere reuen dood.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

eigenlijk he, eigenlijk is het heerlijk dat er zoveel soorten honden zijn.
voor elk wat wils en niemand hoeft een hond te nemen die niet bij hem/haar past.
nou nog gewoon mensen én honden in hun waarde laten en iedereen kan weer rustig gaan slapen vanavond :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

renee-uk schreef:eigenlijk he, eigenlijk is het heerlijk dat er zoveel soorten honden zijn.
voor elk wat wils en niemand hoeft een hond te nemen die niet bij hem/haar past.
nou nog gewoon mensen én honden in hun waarde laten en iedereen kan weer rustig gaan slapen vanavond :cheer:
En zo is het maar net. :cheer:
Afbeelding
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

renee-uk schreef:eigenlijk he, eigenlijk is het heerlijk dat er zoveel soorten honden zijn.
Mooie afsluiting van dit geweldige topic.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Jaap* schreef:Er is vanalles te zeggen over loslopen, maar het belangrijkste vind ik dat een hond betrouwbaar hierkomt. En dat de eigenaar een beetje fatsoen en begrip kan opbrengen voor anderen. Of het nu om andere honden, fietsers, paarden of wat dan ook gaat.
Verder vind ik ook dat sommige mensen er wel verschrikkelijk verkrampt mee om (moeten?) gaan.
Ik vind echt helemaal niks aan aangelijnd wandelen, en ik zal er dus ook altijd álles aan doen om te zorgen dat een hond zo probleemloos mogelijk los kan lopen.
Amen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Bonnie F schreef:Bovendien: wat is betrouwbaar?
:mrgreen:
Zo'n colliereu had ik ook. Alleen minder betrouwbaar. Soms had-ie een bui dat álle reuen dood moesten. En soms niet. En soms had hij ook zin om mensen te bijten. Of kinderen.
Hij was overigens daar buitengewoon betrouwbaar in: het gebeurde in 99% van de gevallen omdat mensen in zijn persoonlijke ruimte kwamen. Helaas voor de omgeving was die persoonlijke ruimte vrij groot.
Hij kwispelde overigens zeer fanatiek in de 10 seconden voor hij aanviel. :cool2:

Mijn roedel loopt overigens vrijwel altijd los, alleen Bonnie in de woonwijk aangelijnd vanwege de katten, maar in het uitlaatgebied is ze gewoon los. Bonnie vindt het geweldig om te spelen met alles en iedereen. Die twee oude mutsen gaan liever hun eigen gang. Snuffeltje hier, snuffeltje daar... verder sjokkend naar het dichtsbijzijnde stukje gras om eens lekker te liggen rollen.
Maar gevaarlijk kunnen ook Lassie's zijn. Tja, het blijven toch ook k.... herders, nietwaar?:
Afbeelding

:mrgreen:
Afbeelding
Pakdebal

.
bouvierpoedel schreef:Ja en honden hebben ook agressie

en dat is nou net de taak van de eigenaar om dat af te leren .. :wink:. dus ? >> :wink:
Pakdebal

crienepien schreef:Loop hier net in het park, Vince aangelijnd, even kort rondje voor ik op de bank kan ploffen. Komt er in de verte een man met een Shih Tzu'tje aan, druk gebarend. Ik moest even goed kijken, maar hij bedoelde met die gebaren: moet ik soms terug lopen en aan de andere kant het park uit??

Vince is mega onderdanig, die lag al heel rustig in het gras op z'n platte buik haha. Dus ik die man toegeroepen dat ie gewoon door kon lopen. Hem dichterbij gerustgesteld, verteld dat Vince echt niemand kwaad doet, hooguit wat lomp is met spelen. Oh, nou, je weet maar nooit met "zulke honden". Euhhhh mijnheer, ik weet niet wat u bedoelt, maar Vince is een goedzak boxer. Ohhhhhhhhhhhh (heb maar niet gevraagd wat hij bedoelde, hij leek nogal onder de indruk)
Uiteindelijk hebben de 2 mormels nog even gespeeld, allebei op dezelfde manier, was leuk om te zien!

Maar hoe bang ben je zelf als je met je aangelijnde hond niet langs een andere aangelijnde hond durft in een park waar ruimte zat is? (want het was echt geen smalle pad :engel: )
misschien zag hij jouw hond aan als een Am. Bullterrier ?

het is vervelend , maar een boxer kan wisselend zijn, en ja, je neemt geen risico , toch ?. Dat moet je wel begrijpen . :19:

en het is toch goed en leuk afgelopen ?
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 23 okt 2013 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik loop heerlijk ontspannen met Tay hoor. Hij is heerlijk met mij bezig en voor ons bestaat er op dat moment niks anders. Voor andere mensen loop ik zelf om, ik weet dat mensen bang kunnen zijn voor honden en dan steek ik toch zelf over? Hij speelt heerlijk met zijn zusje en met zijn half broertjes op de club en met honden van vriendinnen van mij in het losloopgebied.

Maar Tay kwispelt weinig als hij andere honden ziet, terwijl Tessa haar staart er af kwispelt. Bij Tay kan je als vreemde hond wel aankomen (nog) en bij Tessa absoluut niet :)
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ja hoor jou hond mag best komen buurten, maareh niet zeuren als je daarna geen hond meer hebt he.
Ik hou mijn honden bij me voor een reden en zelfs eentje aan de lijn voor een reden.
Mijn loslopende honden mogen niet naar andere honden toerennen en doen dat ook niet, het bos plus strand is van iedereen dus laten we het ook voor iedereen gezellig houden, door mensen zoals jij gaat die gezelligheid beetje weg heb je frustraties en is je hele wandeling verkloot.

Doe iedereen en jezelf een plezier houd je hond lekker bij je heb je er ook langer plezier van.
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Gesloten

Terug naar “Algemeen”