Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat een gezeik allemaal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

willem
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouvier x H. Herder (Dirk)
Aantal honden: 1

wat een gezeik allemaal

Ongelezen bericht door willem »

Na het hele ritueel van account maken en wachten de voorstelronde en wachten +verkeerde handeling van mijn kant hier m'n eerste bericht.
Hebben jullie dit nu ook of zijn jullie ook zo; Loop je met je hond op strand, hond los natuurlijk mooi rennen - achter de meeuwen aan door het water - naar andere honden toe en op z'n honds kennis maken om daarna te spelen, zijn er mensen die dat niet accepteren, hun hond doet blijt mee maar de eigenaar(en) willen het niet hebben en gaan hun hond beschermen door er tussen te staan - kort aan de lijn - optillen tot zelfs met de hele familie om hun hond heet staan zodat mijn Dirk er niet bij kan. Als ik er naar toe loop om Dirk aan te lijnen om dan een stuk verderop weer los te maken lopen die sukkels weg met mijn Dirk er achter aan, want die wil wel verder spelen. Als er wordt gezegd, je hebt je hond niet onder appél zeg ik, je hebt gelijk maar lekker door lopen zodat jij er meer last van heb dan je hond. Ik vind dat een hond op het strand los moet kunnen en zeker na het seizoen om zich helemaal vrij uit te kunnen leven zonder remmingen en als een andere hond dat niet wil of leuk vindt komt mijn Dirk daar wel achter, honden zijn mans genoeg om dat te laten blijken. Dit komt toch meerdere keren voor. Een paar maanden terug nog, lopen we op strand aan de vloedlijn en tegen de duinenrij loopt een man met z'n hond los. Mijn Dirk ziet die hond en er naar toe, die man zwaaien met z'n armen, schreeuwen naar me, weet ik veel wat ie zei dus loop richting hem, krijg ik te horen ... hou je hond vast, ... mijn teefje is loops ... ja en, wat heb je hier dan te zoeken, er was niets gebeurt maar zoek de ellende dan ook niet op, er zijn wel veiligere plekken voor een loopse teef.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: wat een gezeik allemaal

Ongelezen bericht door Machie »

Hahaha, waaar is de popcorn :F:

En ja, ik heb wel eens last van honden zoals de jouwe. Mijn honden spelen eigenlijk niet met vreemde honden en een vreemde reu in mijn roedeltje wil wel eens wat gepats opleveren, dus mijn honden houd ik bij me.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

:80: ik vind jou erg asociaal overkomen, baasjes zoals jij zorgen ervoor dat ik er niet graag kom.
En een kruising zoals jij hebt kan behoorlijk intimiderend overkomen. Daarnaast weet je niet eens de reden waarom ze afblokken. Iemand met een loopse teef kan moeilijk drie weken binnen blijven. Jij moet zorgen dat je je hond bij je kunt roepen en dat hij geen overlast veroorzaakt
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Machie schreef:Hahaha, waaar is de popcorn :F:

En ja, ik heb wel eens last van honden zoals de jouwe. Mijn honden spelen eigenlijk niet met vreemde honden en een vreemde reu in mijn roedeltje wil wel eens wat gepats opleveren, dus mijn honden houd ik bij me.
:pop:
Afbeelding
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Je kunt er zelf een hond bij nemen, altijd een speelmaatje. Hoeft jouw hond anderen niet lastig te vallen.
Mijn honden hebben elkaar, die willen er geen ander bij.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

willem schreef:. Ik vind dat een hond op het strand los moet kunnen en zeker na het seizoen om zich helemaal vrij uit te kunnen leven zonder remmingen en als een andere hond dat niet wil of leuk vindt komt mijn Dirk daar wel achter, honden zijn mans genoeg om dat te laten blijken. Dit komt toch meerdere keren voor
.

ik kende ook een bouvier hier uit de buurt en die kon ook heel " boers " overkomen , mijn hond was de zwakste schakel en dat wil je dan echt niet .
dus ik had dat ook gedaan :19:

Een paar maanden terug nog, lopen we op strand aan de vloedlijn en tegen de duinenrij loopt een man met z'n hond los. Mijn Dirk ziet die hond en er naar toe, die man zwaaien met z'n armen, schreeuwen naar me, weet ik veel wat ie zei dus loop richting hem, krijg ik te horen ... hou je hond vast, ... mijn teefje is loops ... ja en, wat heb je hier dan te zoeken, er was niets gebeurt maar zoek de ellende dan ook niet op, er zijn wel veiligere plekken voor een loopse teef.
oeps, ik had ook een reu en ben het volledig met je eens , loop daar dan niet met je loopse teef .
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ohw, en loopse teven moeten ook gewoon uitgelaten worden.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Willem, misschien toch een tip, niet iedere hond houdt van spelen, en niet iedere hond is vriendelijk, als mensen zichbaar willen dat je hond niet gewenst is, is het verstandiger om hem aan te lijnen en dan ook lang genoeg zodat ie er niet weer achteraan gaat. Vergeet niet, als ie keertje de verkeerde tegenkomt (een Bo formaatje bvb) dan kan het ook zijn laatste aktie zijn in zijn leven.

Je hond mag los, maar zolang andere mensen er geen hinder van ondervinden.
(Oke, er zitten idd wel azijnzeikerts tussen soms)
Pakdebal

Machie schreef:Ohw, en loopse teven moeten ook gewoon uitgelaten worden.
loop dan niet te schreeuwen dat er reuen op af komen , laat dat dan lekker maar toe :pffff:
Jeannettebo
Zeer actief

Pakdebal schreef:
loop dan niet te schreeuwen dat er reuen op af komen , laat dat dan lekker maar toe :pffff:
Een reu kan ook opgevoed worden...
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Ik zou er ook echt niet blij mee zijn als een hond op mij afgestormt komt terwijl ik mijn hond vast heb.. ten eerste is dat absoluut niet ideaal, 1 hond aan de lijn en een andere hond los. En ten tweede weet je nooit hoe de honden op elkaar reageren.. Ik ga met de rest mee dat ik dat redelijk associaal vind om te denken dat iedereen maar met jou hond moet omgaan en moet leuk vinden
Machie
Zeer actief

Jeannettebo schreef:
Pakdebal schreef:
idd. Ik blief geen enkele vreemde hond bij mn roedel. Levert me te vaak gewoon gezeur op. Niet eens perse om mijn honden, die zijn best heel lief :F:
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua

Ongelezen bericht door Perle »

Ik loop met mijn honden, en die spelen met elkaar. Die moeten het niet wagen om andere honden te gaan lastigvallen òf te gaan begroeten. Ze luisteren namelijk en moeten zich beschaafd gedragen :mrgreen: . Niemand moet last hebben van mijn honden en ik verwacht ook geen ellende van andermans honden. Want die mensen die hun hond niet genoeg onder controle hebben, hebben dan ook vaak nog eens geen bàl verstand van hondentaal. In de eerste plaats de taal van hun eigen hond. Type 'hij komt gewoon hallo zeggen' terwijl hun reu eigenlijk komt patsen.

Maar heee, we zijn binnenkort aan zee. Met 3 volwassen honden en een pup. Kom gerust eens langs met je hond die zomaar er tussen dendert. Is snel afgeleerd dan. :engel:

Als je de honden het liever niet laat duidelijk maken, mag je het ook op menselijk niveau doen hoor... kom gerust eens proberen of je mij, terwijl je voor mij helemaal onbekend bent, zomaar rond de nek mag vliegen. :lief:

Want dat is wat jouw hond doet bij andermans honden.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Jeannettebo schreef:
Pakdebal schreef:
Het is niet de reu die moet worden opgevoed, maar het baasje :wink:
Pakdebal

Tara schreef:[Je zorgt maar dat je je hond bij je houdt.

hoe ruiken wij , als mensen , dat teven op afstand loops zijn ?. :denken:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 21 okt 2013 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeannettebo
Zeer actief

Bo is vrij sociaal, maar een reu die op hem afgedenderd komt is hij zeker niet van gediend en mag stof happen.
Juist om de reden dat ts noemt hoe ik Layla aan de lange lijn, omdat ze hetzelfde zou dan als de hond van ts.
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

willem schreef:Na het hele ritueel van account maken en wachten de voorstelronde en wachten +verkeerde handeling van mijn kant hier m'n eerste bericht.
Hebben jullie dit nu ook of zijn jullie ook zo; Loop je met je hond op strand, hond los natuurlijk mooi rennen - achter de meeuwen aan door het water - naar andere honden toe en op z'n honds kennis maken om daarna te spelen, zijn er mensen die dat niet accepteren, hun hond doet blijt mee maar de eigenaar(en) willen het niet hebben en gaan hun hond beschermen door er tussen te staan - kort aan de lijn - optillen tot zelfs met de hele familie om hun hond heet staan zodat mijn Dirk er niet bij kan. Als ik er naar toe loop om Dirk aan te lijnen om dan een stuk verderop weer los te maken lopen die sukkels weg met mijn Dirk er achter aan, want die wil wel verder spelen. Als er wordt gezegd, je hebt je hond niet onder appél zeg ik, je hebt gelijk maar lekker door lopen zodat jij er meer last van heb dan je hond. Ik vind dat een hond op het strand los moet kunnen en zeker na het seizoen om zich helemaal vrij uit te kunnen leven zonder remmingen en als een andere hond dat niet wil of leuk vindt komt mijn Dirk daar wel achter, honden zijn mans genoeg om dat te laten blijken. Dit komt toch meerdere keren voor. Een paar maanden terug nog, lopen we op strand aan de vloedlijn en tegen de duinenrij loopt een man met z'n hond los. Mijn Dirk ziet die hond en er naar toe, die man zwaaien met z'n armen, schreeuwen naar me, weet ik veel wat ie zei dus loop richting hem, krijg ik te horen ... hou je hond vast, ... mijn teefje is loops ... ja en, wat heb je hier dan te zoeken, er was niets gebeurt maar zoek de ellende dan ook niet op, er zijn wel veiligere plekken voor een loopse teef.
Tja zo kan jij er over denken, maar mijn hond is veel liever met mij bezig op het strand en andere uitgestrekte losloop gebieden en ik wil niet dat ze de hele tijd aan andere honden moet vertellen dat ze dat niet wil, omdat hun baasjes ze hun goddelijke gang laten gaan, dus ja ik blok voor haar af. Regelmatig ja hij wil alleen maar spelen, nou zij NIET en dat laat ze weten ook.

En waarom een loopse teef huisarrest zou moeten hebben? Juist op het strand heb je goed overzicht op aankomende honden en kun je je teef makkelijk voor die tijd aanlijnen en de reu-eigenaar waarschuwen. Als ik sommige reu-eigenaren moet geloven: In de wijk mag het niet (want dan eten de reuen niet meer en gaan ze "joelen", in het bos mag het niet (want dan luistert meneer reu niet meer en kan een reu eigenaar in een bocht zomaar onvoorbereid een loopse teef tegen komen), op het strand mag blijkbaar ook niet. Waar mag ze wel lopen?
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Oh echt? Heb ik dan voor niks Sari 3 weken thuis opgesloten voor niks? :roll:

*sarcasme modus uit*
Jeannettebo
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Nee, als ik probeer om het te ontlopen door grote afstand te houden, dan word ik niet blij van een niet-luisterende reu die van grote afstand op mijn teef afkomt. Al was het maar omdat mijn eigen reu dan nog wel eens onvriendelijk kan reageren.
Je zorgt maar dat je je hond bij je houdt.

Volgens mij laat het het baasje het in dit geval weten... Ik zeg het ook van te voren als ik problemen voorzie. Hier ervaring met reu en teef overigens, dus ik ken beide zijden
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Veronique & Kyra schreef:

Oh echt? Heb ik dan voor niks Sari 3 weken thuis opgesloten voor niks? :roll:

*sarcasme modus uit*
Arme Sari! Breng haar de volgende keer maar hier :cheer:
Off nouja.. weimen met viltjes... Hmmm :F:
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua

Ongelezen bericht door Perle »

Het hoeft trouwens niet alleen te maken hebben met loops of niet...
Mijn oudste teefje wordt wat krakkemikkelig in de poten. Ze kan prima mee op wandeling, en dat gun ik haar dus nog graag. Maar het is niet leuk dat zij zich moet forceren in inspanningen omdat er een vreemde hond zich komt moeien. Die korte begroeting van de losgeslagen hond kan er voor zorgen dat ik haar de komende 3 dagen stil moet leggen. :devil:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Pakdebal schreef:

dat hoef je helemaal niet op een afstand te weten, hou gewoon je hond bij je :ok:
Pakdebal

Jeannettebo schreef:Volgens mij laat het het baasje het in dit geval weten... Ik zeg het ook van te voren als ik problemen voorzie. Hier ervaring met reu en teef overigens, dus ik ken beide zijden

deze baas , de TS , had dus wel ervaringen in het zwaaien op afstand omdat zijn hond te dominant is , maar niet in het "loopse teven" - zwaaien :D

dat moet hij nog leren
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 21 okt 2013 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Haha O mijn god. Ben jij even blij dat je mij niet tegen komt. Mijn wel luisterende honden zijn helemaal niet altijd gediend van andere honden die komen buurten. Waarom zou dat moeten? Waarom moeten honden altijd maar samen spelen? Mijn honden hebben genoeg aan elkaar. Als ik met een roedel van 6 loop dat kan het heel storend zijn als er opeens een vreemde hond in de roedel komt.

Waar komt dat toch vandaan dat honden altijd maar moeten spelen? Ik geef de eigenaren groot gelijk die geen zin in jouw hond hebben. Daarbij kan je nooit weten wat een andere hond heeft of hoe die is. Misschien wel iets medisch, mag de hond dan van jou niet meer in die gebieden komen omdat jij je hond niet kan opvoeden?

Misschien moet jij je af gaan vragen waarom al die mensen dat tegen jou zeggen. Misschien zit er ergens een kern van waarheid in?

Jij bent denk ik zo iemand die geen zin heeft om energie te steken in zijn hond en dan naar losloop gebieden gaat in de hoop dat je hond kan spelen met anderen zodat 'ie lekker moe wordt en je er verder geen 'hond' meer aan hebt thuis. En als je dan mensen tegen komt die dat niet willen dan ben je beledigd, want hoe moet de hond nu dan moe worden?
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Tara schreef:
Pakdebal schreef:

Dat hoef je niet te ruiken, je moet gewoon je hond bij je houden.
Iemand die echt contact probeert te vermijden is doorgaans vrij duidelijk niet op aanspraak uit.
Niet van mensen, en niet van andere honden.
Als je een potentieel gevaarlijke klapkaak ziet lopen laat je toch je hond er ook niet op afstormen?
Je denkt verkeerd Tara, die klapkaak mag daar sowieso niet lopen. :roll:

Even ontopic: niet iedere hond/baas wil buurtende honden, om welke reden dan ook. Kleine moeite om je hond even bij je te houden lijkt me.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Allemaal heel erg leuk en aardig dat je lekker je hond los wilt laten lopen en wilt laten spelen maar andere hondeneigenaren willen hun hond ook graag los laten lopen en zijn niet altijd gediend ervan om hun hond zómaar met iedere hond te laten spelen (kan verschillende redenen hebben).
Als ik Rasta los heb en ik zie een andere hond los dan roep ik hem altijd eerst bij me en vraag desnoods of ik hem aan zal lijnen of dat ze bezwaar hebben dat ze spelen.
Soms kan dat niet, laatst liep een vrouw met een hele oude golden die heel slecht ter been was dus dan wil je echt geen grote springerige poedel die er gezellig bovenop duikt. :schrik:
Oke als ik een loopse teef zou hebben die zou ik ook aanlijnen of uitlaten waar ik toch er van uit kan gaan om geen andere honden tegen te komen maar zelfs dan zou ik er niet van gediend zijn als er een andere hond (reu bijvoorbeeld) even gezellig kennis kwam maken.
Kortom een beetje rekening met elkaar houden dat scheelt al een hoop gezeik en ergernis.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo en ik zijn ook niet gediend van op ons afstormende honden. Bo heeft soms wat last van haar lijfje en houdt liever wat afstand.
En af en toe is ze ook nog loops. Ik hou daar echt wel rekening mee maar ze moet er evengoed een aantal keer per dag uit.
En er staan nergens bordjes 'verboden voor loopse honden', toch? Beetje geven en nemen hoor. Gelukkig geeft het hier nooit problemen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik sluit me aan bij de rest van de reacties. Ik heb 3 ontzettend sociale, heel lieve (en gecastreerde) teven die buurtende honden hartstikke leuk vinden. Maar... twee van die teven zijn oud en staan krom van de artrose.
Eén duwtje en ze liggen strak en vooral de oudste kan dan dagenlang amper lopen.
Stel dus ook geen prijs op een grote lompe buurtende hond 'die alleen maar wil spelen'. In de praktijk betekent dat dergelijke honden wild lopen te springen. En dat wil ik niet. Kennismaken: prima, maar geen gedondersteen. Behalve dan bij mijn jongste teefje. Hoewel die ook niet alles en iedereen leuk vindt.
Van de week nog een loslopende labrador (een ras waar ze gek mee is) die werkelijk een verschrikkelijk ongeleid projectiel was. Zelfs Bonnie vondt het te gortig worden en heeft hem luid grommend weggejaagd.

En wat betreft het loopse tevenverhaal: ik word wel eens moe van reueneigenaren die vinden dat een loopse teef geen recht heeft om zich buitenshuis te begeven omdat zij hun reu niet onder controle hebben.
Misschien moeten we maar eens een wet er door jassen dat een loopse teef alleen nog maar in een burqa en onder mannelijke bescherming buiten mag lopen. :roll:

Of nog beter :idea: : een wet die zegt dat je je hond alleen maar los mag laten lopen als hij/zij onder appèl staat.
Laatst gewijzigd door lieke op 21 okt 2013 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Nee hoor, dat hoeft niet, die moet je gewoon een week of 3 binnen houden :wink:
Laatst gewijzigd door pepim op 21 okt 2013 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou dit artikel eens doorlezen als ik jou was Willem, denk wel een eye-opener voor je:
http://www.moniquebladder.nl/blog/2013/ ... erliezers/
Gesloten

Terug naar “Algemeen”