Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat een gezeik allemaal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: wat een gezeik allemaal

Ongelezen bericht door Suske »

Pakdebal schreef:
Suske schreef: Steegje loop ik in mijn eentje wel in hoor.
Bijna twee meter.
En mocht het echt eng zijn neem ik Belle wel mee.
Die heeft bewezen te bijten :pffff:

het is alleen om aan te tonen , dat " als " het een droomwereld zou zijn geweest , Bauke dan nergens bang voor hoefde te zijn geweest , snap je ?. :wink:
Hij niet.
Maar jij wel.
En dat voelen ze feilloos aan.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Pakdebal schreef:
TessaThomas schreef:
Paisley schreef:
lieke schreef:
Als jouw Paisley scherp inschat of andere honden haar toenadering op prijs stellen, dan is er toch niks aan de hand?
Ik vind ook van niet :) Maar als ik de reacties hier lees, dan vinden veel mensen het al vervelend dat er uberhaupt toenadering plaatsvindt, ook al duurt deze kort en is geen van de honden onjuist behandeld door de ander.
Ik vind het ook niet fijn, maar als jouw Paisley zo netjes inschat, dan zou ik nooit last van jullie hebben. ;) Dan schat zij in dat Tessa geen contact wil en een grote persoonlijke ruimte heeft(erg onzeker en angst agressief) en dat Tay rustig benaderd wil worden. En dan wil Tay best spelen.

:
zo als de stabij van Paisley was Bauke dus ook , hij kon erg goed de lichaamstaal van andere honden inschatten > :ok:
maar
ondanks dat werd hij toch gerepen door herders , en een keer door een rottweiler , terwijl hij er dus net van weg wilde lopen, of helemaal geen contact wilde .
en
dan kan je niet zeggen, dat het aan mijn hond zou liggen , tovch ?
Maar het ligt ook niet aan het ras. Je kan niet zeggen dat alle herders andere honden grijpen. Tessa is meerdere malen gegrepen door Jack Russells, maar dat ligt toch aan de baasjes en niet aan die honden. Tessa heeft zelf nog nooit een andere hond gegrepen met gaten. Onbekende honden is ze zelfs nooit bovenop gesprongen, alleen op de hond van de buurvrouw, hoop kabaal, maar gelukkig geen schade. (En gelukkig deden haar andere honden niet mee)

Maar dat is dus ook de reden waarom ik Tay bij onbekende honden weghoud en hem alleen met honden kennis laat maken/spelen die ik ken en vertrouw.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mijn rottweilerreu is ooit, als jonge hond, door een sheltie gebeten, dus zijn nu alle shelties monsters :denken:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

malinois schreef:
Tara schreef:Waarschijnlijk toonde Bauke toen een beetje nerveus gedrag dat juist een trigger was voor de andere hond om er op te duiken.
Die van mij vinden dat ook wel eens geinig om te doen, dat mag van mij natuurlijk niet, en daarom ga ik ook nooit zomaar ergens stilstaan in het bos.
Onzeker, borstelen en zichzelf daarmee in de problemen brengen. ;)
Tel daarbij een type hond op die zoiets feilloos in de peiling heeft en een baas die niet oplet en de andere baas compleet in de stress want enge heddur en je hebt een probleem

Kan t me levendig voorstellen. Daarom wil ik mij honden in principe alleen bij zelfverzekerde honden want dat onzekere dat vertrouw ik niet.
Dat is ook mijn voorwaarde. Tessa is zelf enorm onzeker maar andere onzekere honden wil zij wel even vertellen hoe diep ze moeten kruipen. De enige honden waarmee ze in contact komt zijn zelfverzekerde reuen (want teven vind ik eng :P )
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Totaal ongerelateerd aan het verhaal waar het topic ooit mee begon, maar wij begonnen dus met een Griekse herder, grote bek, klein hartje en doodsbang om alleen te worden gelaten na negatieve ervaringen met mensen dus ook bang voor mensen. Aangezien bij de negatieve ervaringen hoorde dat klein hondje in vorige huis altijd gelijk kreeg en zij altijd fout zat had ze ook enige moeite met kleine hondjes, vertrouwen was weg dat er een gelijkstand zou zijn.

Toen kwam daar Fred, een kleine opdonder, laagste in de grote roedel thuis maar bang voor grote honden na een bijtincident en bijbehorende schrik thuis. Daar is tijden weinig mee gedaan omdat daar de kans niet voor was en omdat hij verder gewoon thuis meehobbelde en daar ook geen grote honden tegen kwam.

Ondanks dat ligt het duo onbetrouwbaar hier samen op 1 kussen, spelen ze samen en is het niet alleen de grote lompe koe die wint, de kleine kan er ook wat van :wink:

Buiten is de kleine de relschopper en moet ik hem goed onder appel houden zodat hij niet al grommend en blaffend op andere honden afstormt. Als het hem toch lukt krijgt hij daarvoor op zijn donder van me want hij hoort dat niet te doen (de kleine rat). Ik waarschuw hem ook, als hij ooit de verkeerde grootte hond tegenkomt en hij luistert niet naar me dan is het zijn eigen fout dat hij uit twee delen bestaat, dat kan ik de andere hond niet kwalijk nemen. Zo simpel is het.
Het wordt wel steeds beter en ipv angst is het nu uitproberend machogedrag om te kijken hoe ver hij kan gaan. Hij is heel erg op zoek naar zijn eigen 'ik' en hoe groot hij eigenlijk wel is.
...; We will never surrender Winston Churchill
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

malinois schreef:
Tara schreef:Waarschijnlijk toonde Bauke toen een beetje nerveus gedrag dat juist een trigger was voor de andere hond om er op te duiken.
Die van mij vinden dat ook wel eens geinig om te doen, dat mag van mij natuurlijk niet, en daarom ga ik ook nooit zomaar ergens stilstaan in het bos.
Tel daarbij een type hond op die zoiets feilloos in de peiling heeft en een baas die niet oplet en de andere baas compleet in de stress want enge heddur en je hebt een probleem

Kan t me levendig voorstellen. Daarom wil ik mij honden in principe alleen bij zelfverzekerde honden
want dat onzekere dat vertrouw ik niet.

voor jouw honden niet , bedoel je, want een onzekere hond is heel lief met bv kleine hondjes en gewoon alle andere honden . :wink:

geloof me maar , ik heb er eentje dus gehad .
Pakdebal

Tara schreef:
Pakdebal schreef: =want een onzekere hond is heel lief met bv kleine hondjes en gewoon alle andere honden . :wink:

Ik heb er nog steeds eentje, en die is echt niet altijd lief met andere honden.
Als het haar niet zint, dan kan ze flink lelijk doen.

ach , teven , he ?. :pffff:, een reu is veel eerlijker vind ik
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Bijna twee meter.

het is alleen om aan te tonen , dat " als " het een droomwereld zou zijn geweest Bauke dan nergens bang voor hoefde te zijn geweest , snap je ?. :wink:
Kip en ei Pak, een hond die een beetje ballen heeft, die zet zich er wel overheen als hij een keer nare ervaring heeft gehad.
Honden die daarin blijven hangen zijn doorgaans honden die niet zoveel ballen hebben, en het is juist zo'n soort karakter dat vaak door andere honden gepakt wordt, een beetje het pispaaltje van nature.
Shib is zo'n hond. Verre van onderdanig, maar echt dominant...mocht ie willen. En andere honden voelen dat feilloos aan. In zijn eerste 3 jaar is hij tig keer 'aangevallen', omdat IK het gedrag van Shib en de andere hond niet goed kon interpreteren en dat gaf een fikse hondagressie als gevolg.
Sinds IK heel bewust naar signalen van Shib en de andere hond(en) ben gaan kijken gaat het de afgelopen jaren nog maar zelden mis.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
malinois schreef:

Kan t me levendig voorstellen. Daarom wil ik mij honden in principe alleen bij zelfverzekerde honden

voor jouw honden niet , bedoel je, want een onzekere hond is heel lief met bv kleine hondjes en gewoon alle andere honden . :wink:

Hier een onzeker hondje.
Zeer zeker niet lief met andere al dan niet onzekere kleine hondjes.
Suske dan verrassend weer wel, zolang echt onderdanig :wink:

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wat een gedoe weer zeg, gelukkig is de stabij een uberras volgens pdb :roll:
De stabij's die ik ken zijn nogal angstig in contact met andere honden, ze stralen aan alle kanten uit "doe mij niks". Dat is voor sommige honden nogal een tricker. Noah houd ik daarom bij me, ze zou erachter aan kunnen gaan namelijk.
Daarintegen gebeurd het andersom ook, als ik bepaalde honden tegen kom, met name fixerende, word Noah onzeker en straalt uit "doe mij niks". Gevolg, ze duiken er juist op :ugh: En wat is er nou niet leuker dan een enge hedder die opgejaagd word? :devil:

Kortom, mijn eigen enge hedder moet ik in de gaten houden met stabij's en spanieltjes, andersom moet ik oppassen voor rottweilers, duitse herders, en akita's. Owja en voor berners aldus Noah :engel: Terwijl ik op 1 groep na echt alleen maar heeeele leuke berners tegen kom.
Perry en Noah

Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pakdebal schreef:
malinois schreef:

Nou dan vergis je je enorm. Veel onzekere honden zijn gewoon rotzakken richting andere (onzekere cq kleine) honden. Hier ook zo één.
Niet dat die zich zo mag gedragen van mij, maar heel lief met bv kleine hondjes en gewoon alle andere honden is die echt niet :neenee: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jaap* schreef: De gemiddelde herder (o.a.) mag toch wel graag bij andere honden in het oor schreeuwen hoe ze zich dienen te gedragen :mrgreen: :wink:
Zoiets bedoel je?

Afbeelding

:oohja:
O nee, dat is verkeerd om... :LOL:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

:mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zeg... weet je hoeveel pagina's ik moet gaan bijlezen :hmmm:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suske
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Jaap* schreef: De gemiddelde herder (o.a.) mag toch wel graag bij andere honden in het oor schreeuwen hoe ze zich dienen te gedragen :mrgreen: :wink:
Zoiets bedoel je?

Afbeelding

:cheer: :cheer:
Kutpoedels.

Afbeelding
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

LongFields schreef:
Zoiets bedoel je?

Afbeelding

:mrgreen:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Nouja, we hoeven er niet omheen te draaien dat bepaalde rassen er meer op gebrand zijn om hun wil aan anderen op te leggen dan andere rassen natuurlijk.
De gemiddelde herder (o.a.) mag toch wel graag bij andere honden in het oor schreeuwen hoe ze zich dienen te gedragen :mrgreen: :wink:
Ja maar niet bij alle honden :wink: echt niet... ik heb er hier 3 die dat gedrag alle drie zouden kunnen vertonen als ik dat zou toestaan... maar ik weet zeker dat ze dit alleen maar doen bij een bepaald gedrag wat vertoont wordt. Toont de andere hond zich zelfverzekerd of zelf erg onderdanig maar zonder te overdrijven en zich op te dringen is er niks aan de hand... Anders wordt het verhaal als het een angstige of onzekere hond is, onzeker met tegengesteld gedrag dan je zou verwachten bij de lichaamshouding.

Ik zie het al aan hun hele houding dus weet wanneer ik op moet letten en bij welk type honden ik ze weg hou. Daarom heb ik dus ook de schurft aan mensen die hun honden maar op andere honden laten afstuiven want ik weet dus bij welke honden ze dit zouden kunnen vertonen zij niet.
Dan moet ik hun ellende weer gaan staan opknappen, hou gewoon je hond bij je en vraag het gewoon even. Kleine moeite.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
Nanna schreef:
Pakdebal schreef: dan kroop hij in zijn schulp , ook door uitlaatservices , die we dan moesten tegenkomen . :schrik:
:19: Die kon je toch, net als met schapen, al reuze uit de verte aan zien komen en ontwijken?

op smalle paden ?.. beter lezen, mevrouw
waarom kan ik dan prima honden ontwijken op smalle paden in principe? Misschien kijk ik gewoon boos :idea:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Suske schreef:
LongFields schreef:
Zoiets bedoel je?

Afbeelding

Kutpoedels.
Hé eh :hmmm: die kutherder had een lesje nodig. :pffff:

Shit heb zelf ook nog een kutherder. :oeps:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:
malinois schreef:
Pakdebal schreef:
Suske schreef: Nee, dat lag echt aan jouw hond.
Nerveus, onzeker, angstig.
Maar dan weer net niet onderdanig.
Suske reageert ook vrij heftig op dat soort honden.
Helaas.
Maar een heel klein onzeker frutje wat we dagelijks tegenkomen is dan weer geen probleem.
Omdat dat wijffie dus wel echt onderdanig reageert.
Niet vanonders moeders rok stiekum stoer gaat lopen doen :wink:
hij was een reu , met een klein hartje , maar was wel een reu , natuurlijk mocht hij wat " reu-achtig" zijn, is toch niets mis mee ?.

maar hij werd veel overdonderd en dan kroop hij in zijn schulp , ook door uitlaatservices , die we dan moesten tegenkomen . :schrik:
Hij was niet onderdanig maar onzeker en vertoond daarbij dus gedrag wat problemen geeft.

en dan isa het aan de eigenaren van de andere honden die weten dat hun hond reageert op honden die zich zo gedragen om in te grijpen voordat het fout gaat maar helaas gaat dat regelmatig mis
zeker, daarom zoek ik wel uit met welke honden ze eventueel wel of niet los mogen... Ik weet nl. waar ze op reageren. Dat is dus de ellende als je mensen hebt die hun honden maar laten gaan onder het mom van... ze willen zo graag spelen... ja maar ik weet alleen hoe mijn hond zal reageren, niet jullie... dus als ik denk dat het niet goed gaat komen moet je gewoon zorgen dat ie weg blijft. Want op dat moment zit mijn hond aan de riem en aangelijnd willen ze weinig weten van vreemde honden.
Het gaat vaak mis omdat beide partijen totaal geen idee hebben van hondengedrag en hun hond niet kunnen lezen.
En natuurlijk ik ben ook een mens, dus ik ben gelukkig geen heilige die nooit fouten maakt dus je kunt het altijd verkeerd inschatten maar dan ben ik er ook om direct in te grijpen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
M@scha schreef:
malinois schreef: Hij was niet onderdanig maar onzeker en vertoond daarbij dus gedrag wat problemen geeft.
en dan isa het aan de eigenaren van de andere honden die weten dat hun hond reageert op honden die zich zo gedragen om in te grijpen voordat het fout gaat maar helaas gaat dat regelmatig mis

rassen zoals de " overdonderende " herders maakten hem onzeker .. :ugh:
Nee; JIJ
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Suske schreef: Nee, dat lag echt aan jouw hond.
Nerveus, onzeker, angstig.
Maar dan weer net niet onderdanig.
Suske reageert ook vrij heftig op dat soort honden.
Helaas.
Maar een heel klein onzeker frutje wat we dagelijks tegenkomen is dan weer geen probleem.
Omdat dat wijffie dus wel echt onderdanig reageert.
Niet vanonders moeders rok stiekum stoer gaat lopen doen :wink:
hij was een reu , met een klein hartje , maar was wel een reu , natuurlijk mocht hij wat " reu-achtig" zijn, is toch niets mis mee ?.

maar hij werd veel overdonderd en dan kroop hij in zijn schulp , ook door uitlaatservices , die we dan moesten tegenkomen . :schrik:
Een hond dus, die wel A, maar niet altijd B wilde zeggen.
Veel honden, in alle rassen en rasgroepen hebben een hekel aan zulke types.
Precies zou hier ook problemen geven gok ik maar zo.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
Bijna twee meter.

het is alleen om aan te tonen , dat " als " het een droomwereld zou zijn geweest , Bauke dan nergens bang voor hoefde te zijn geweest , snap je ?. :wink:
Nee daar moet je iets aan doen. Ik heb het zelf gehad met Xito, die door Xantos een paar keer aangevallen is, en dan in de zin van killen... geen schrammetje of wat losse plukken maar echt gaten, scheuren en een tiental hechtingen per keer... Ja mijn eigen voormalige reu die helaas een paar keer de kans heeft gekregen door falende slotjes en zelfs kennels overklom om te knokken. De reu die NOG NOOIT de kans heeft gekregen om een vreemde hond maar een haartje te krenken. Dacht je dat dit niet terug zag in zijn gedrag? Natuurlijk zag je dat terug (geen angst maar wel had hij de les geleerd dat de aanval de beste verdediging was) en ik ben daar jarenlang elke dag mee bezig geweest om er weer een hond van te maken die normaal met andere honden overweg kan en weer normaal hondengedrag vertoonde en zich daarmee kon redden. (en dat ging pas nadat Xantos weg was) Hij had er helemaal niks aan gehad als ik alleen maar armepieterig hem had zitten troosten hoe zielig ie wel was... nu kan hij gewoon met zijn zoon buitenlopen, een hond met eenzelfde soort karakter als hij dus dat kan ook botsen maar het gaat prima over het algemeen, met andere teven buiten lopen geen enkel probleem. Dat was zo'n 4 jaar geleden totaal ondenkbaar geweest hoor.
Laatst gewijzigd door malinois op 22 okt 2013 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suske schreef:
Kan jij dan eens uitleggen hoe dat zit?
Echt een oprechte vraag want ik heb dus dat probleem.
Hoe wat waar?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
malinois schreef:

Voor VEEL honden niet, zeker honden die nog vrij dicht bij de natuur staan als poolhonden, herders etc.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
malinois schreef:

Voor VEEL honden niet, zeker honden die nog vrij dicht bij de natuur staan als poolhonden, herders etc.
Ik merk het bij Lotje, die is behoorlijk onzeker en als er gespeeld wordt, is het met haar toch niet echt spelen en bij Lotje gaat ook snel de staart tussen de poten. Dus dat kap ik snel af en ben al vanaf het begin hard bezig om haar minder bang, meer zelfverzekerd te maken en beetje bij beetje maken we vooruitgang. Niet overal waar we lopen is het meer eng, nieuwe paadjes nog wel, maar niet meer zo eng als in het begin. Ze herstelt ook veel sneller als ze ergens van schrikt.

En ja, ook hier zal het nog even duren voordat het echt goed gaat en ik ben ervan overtuigd dat over een hele poos, ze even vrij loopt als de meeste honden. Maar daar moet je inderdaad, net als het tegenovergestelde, tijd in steken.

Dus ik wil ook zeer zeker niet onverwacht honden bovenop Lotje hebben, want dan kan ik zo weer heel wat stappen terug vallen. Wat is er tegenwoordig mis om even te vragen of het ok is of de hond bij mijn hond komt?
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Boerenfoxfan schreef:
Al eens bedacht dat kleine hondjes fysiek kwetsbaar zijn? Een keer een lompe poot erop, ook al is het niet verkeerd bedoeld, kan enorme schade aanrichten.
Maar daar is op verschillende manieren te reageren, zonder die kleine hond oppermachtig te maken. Alleen al bij de hond knielen, helpt enorm, ook om andere honden op afstand te houden. Dat was in elk geval mijn strategie toen mijn honden nog pups waren en dat is steeds goed gegaan.
Ja want die honden die komen aandenderen minderen vast vaart en komen dan rustig aangelopen om even kalm te snuffelen? Als je je hond niet bij je kunt houden moet je hem niet los laten! Na legio nare ervaringen ben ik er ook klaar mee. En het wangedrag blijft niet beperkt tot mijn honden, laatst nog kon ik mijn zoontje van drie nog net aan opzij trekken toen twee labradors besloten zowat op een van mijn teven te springen.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tara schreef:Ja, Marjoleine heeft ook echt geen verstand van de Stabij. Jij zult het wel beter weten inderdaad, jij hebt tenslotte een paar jaar een Stabijna gehad. Marjoleine fokt ze pas een jaar vijfentwintig.
En dat Wetters met hun gevoelige aard steviger in de poten zijn dan de stabij met zijn onafhankelijke karakter klinkt ook wel enorm voor de hand liggend ja.
Ehm, misschien weet Pak het niet maar we hebben meer stabijs dan wetters, hoor.
Feitelijk hebben we nu één wetter en twee stabijs.

En in de loop der jaren heb ik er inmiddels een stuk of twaalf versleten geloof ik.
Laat Pak maar gaan tellen op mijn site. Die weet ze opperbest te vinden ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

bouvierpoedel schreef:
Suske schreef:
LongFields schreef:
Zoiets bedoel je?

Afbeelding

Kutpoedels.
Hé eh :hmmm: die kutherder had een lesje nodig. :pffff:

Shit heb zelf ook nog een kutherder. :oeps:
Zo doen herders dat!
Afbeelding
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Pakdebal

Neeltje schreef: Ik merk het bij Lotje, die is behoorlijk onzeker en als er gespeeld wordt, is het met haar toch niet echt spelen en bij Lotje gaat ook snel de staart tussen de poten. Dus dat kap ik snel af en ben al vanaf het begin hard bezig om haar minder bang, meer zelfverzekerd te maken en beetje bij beetje maken we vooruitgang. Niet overal waar we lopen is het meer eng, nieuwe paadjes nog wel, maar niet meer zo eng als in het begin. Ze herstelt ook veel sneller als ze ergens van schrikt.

En ja, ook hier zal het nog even duren voordat het echt goed gaat en ik ben ervan overtuigd dat over een hele poos, ze even vrij loopt als de meeste honden. Maar daar moet je inderdaad, net als het tegenovergestelde, tijd in steken.

Dus ik wil ook zeer zeker niet onverwacht honden bovenop Lotje hebben, want dan kan ik zo weer heel wat stappen terug vallen. Wat is er tegenwoordig mis om even te vragen of het ok is of de hond bij mijn hond komt?

dan had ze niet bang hoeven te zijn bij mijn hond , die was gek op kleine honden, , kwispelen , en gewoon even snuffelen . :wink:

zou ze daar ook onzeker van geworden zijn ?
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 22 okt 2013 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Algemeen”