Hilde schreef:Je kunt dieren wel degelijk met mensen vergelijken om het mensen duidelijk te maken. Als ik mensen vraag iets meer afstand van de dieren te houden omdat ze aangeven het niet fijn te vinden, vraag ik bij onbegrijpende mensen of ze het fijn vinden als iemand in de supermarkt heel dicht op ze gaat staan. Mensen zien vaak niet in wanneer en waarom dieren aangeven iets niet leuk te vinden en vaak snappen ze het na een vergelijking wel.
Mijn hond kent het commando doorlopen en dat volgt hij op mits de andere hond niet te overdreven contact zoekt, dan is het nog best moeilijk. Ik vind dat commando ideaal en geef het hem altijd heel duidelijk zodat andere eigenaren me ook horen. De meesten roepen dan hun hondje bij zich (danku!), maar er zijn er ook die hun hond laten gaan of zelfs aanmoedigen naar mijn hond te komen. Ik laat mijn hond alleen contact maken als de andere hond er geschikt uit ziet en ook zin heeft in contact. Mijn hond is niet echt een hondenhond en brult lompe honden het liefst weg. Mag hij niet direct van mij, dus hij gaat nu als een slachtoffer staan wachten totdat ik hem help.
Hem bij me roepen vind ik dan eng, heb ook wel eens gehad dat de andere hond dan vol op zijn rug sprong
. Mensen denken altijd dat hun hondje heel vriendelijk is, maar vaak is de hond contact aan het afdwingen of gewoon onvriendelijk bezig. Beau is van het snuffelen en dan weer verder lopen, hij wil niet spelen of rennen. Als hij aan de lijn zit mag hij zelden contact maken (alleen op de club of bij een afgesproken wandeling en het lijkt goed te gaan.
Honden zoals die van TS vinden wij niet leuk.
volgens mij heb jij een hele leuke beagle , die ik ook altijd zo tegenkwam , alhoewel sommige reutjes wel eens dominant waren
maar dat stukje onderstreept heeft mijn arme hond ook vaak meegemaakt , omdat hij zelf ( ! ) van die herders wegliep , niet omdat ik hem riep
ik
zei altijd, dat herders steken in de rug .
ik
vond dat ook altijd zo zielig , en kon daar niets tegen doen