S@ndr@ schreef:ranetje schreef:S@ndr@ schreef:nee, daar heeft de mens niets mee te maken, we sluiten ze op in 1 gebied en als t er te veel zijn dan moeten we knallen, want ze kunnen niet wegtrekken naar andere gronden waar nog wel te vreten is- geen route om waar dan ook heen te vluchten of t nu gaat om zwijnen of om herten, er is geen uitweg . maar dat is natuurlijk geen mensen werk
dus ja we moeten ze wel afknallen, geen andere oplossing meer t is of dat of ze laten creperen van de honger

strak plan
Dat opsluiten is niet voorgesteld door jagers.
nee, dat hebben we democratisch geregeld,
want we willen ze niet in onze achtertuin, en toch t idee hebben dat er nog wild en natuur is in Nederland
t is nu eenmaal wel gebeurt, ze kunnen nergens meer heen dus eigenlijk zouden ze uit moeten sterven, dan kunnen we die laatste hectaren ook inpikken.
De jagers hebben dit niet bedacht, maar nu t zo is, zijn ze nodig en doen het met veel passie.
er is geen andere optie meer, een roedel wolven importeren is ook zou grof

Er is al jaren en jaren geen "natuur" in nederland.
Alleen iets dat daar op lijkt. (en waar je trouwens nog heel goed van kunt genieten.)
De biodiversiteit die de jagers o.a. willen behouden mag niet, "want jagers vinden het leuk om beesten af te knallen".
Met als resultaat dat er straks nog maar een paar soorten te zien zijn.
De rest kan niet meer in het gebied leven omdat de biotoop te veel veranderd is door overbegrazing e.d.
Jagers proberen jaarrond het terrein goed gezond te houden.
Ik denk dat er van de jagers/jachtverenigingen nog wel het een en ander te leren is over gezond houden van een populatie.
Jagers schieten wild om te zorgen dat de rest goede kansen heeft om verder te leven.
En wat ze schieten wordt gegeten.
Met die hele serie van activiteiten (biotoopverbetering, tellingen en controle op gezondheid en zo mogelijk wat dieren schieten en opeten) voelen ze zich goed.
Maar dat mag niet kennelijk.
Jion schreef:Wat hij niet deed was met een groep mede-jagers zich hoog verheven voelen boven het gepeupel en met een hoop verstoring en overlast in een paar uur tientallen dieren neerknallen en die vervolgens gesorteerd en wel ophangen voor de foto. Dat laatste daar heb ik iets tegen ja, heel gek.
Onderweg op de wildwagen hangen ze soms, na de jacht liggen ze.
Zoals jij het voorstelt klinkt het natuurlijk niet zo fraai.
Ik weet niet beter dan dat er
altijd een tableau gelegd wordt (zo heet dat).
Dat is een oude traditie om respect te tonen voor het wild.
Het gebeurt dus ook als er een of twee eenden worden geschoten.
Daar heb ik ook foto's van.
Die staan alleen niet op internet of in de krant.