Ik heb het gehad met mijn Tosa kruising. Kort aangelijnd en met muilkorf.Miranda schreef:Samantha en ik stonden eens bij de Berendonck met Macho en Skadi. Helemaal ons eigen ding te doen. We zagen iemand aankomen met een pup, ik meen een malamute, die de pup optilde. Dus wij roepen de honden keurig bij ons en staan zo ver mogelijk aan de kant te wachten.Howie schreef:Ik vind dat een hond niet meteen een kronkel in zijn kop hoeft te hebben als hij zulke situaties veroorzaakt, wel vind ik dat zo'n hond aangelijnd moet wezen en dat je als honden eigenaar duidelijk moet maken dat je hond het niet zo op die kleintjes heeft. Voorkomt een hoop ellende.
Vóór we doorhadden wat er gebeurde duwde die vrouw de (nogal angstige) pup eerst in het gezicht van Skadi en toen in het gezicht van Macho. Se moete toch soosjaliseere, hè. Godenzijdank was Skadi net zo verbijsterd en overdonderd als ik was en deed ze niks.
Toen we van de schrik bekomen waren zei ik tegen Sam: "Als dat later geen angstagressie gaat ontwikkelen, vreet ik mijn schoen op.".
Zelfs na meerdere keren gewaarschuwd te zijn moest die meneer zijn pupje in een agressieve hond van 60 kilo duwen