Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sarah1993
Actief
Mijn ras(sen): Cavalier king charles
Aantal honden: 1

Re: Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek

Ongelezen bericht door Sarah1993 »

ute schreef:
Sarah1993 schreef:http://www.mijnalbum.be/Album=7PEARVJC

2 nieuwe foto's van onze Aro !
Ik zie alleen je eerste album, wat doe ik fout ?

De foto's staan in hetzelfde album , zal proberen zeker iedere week wat bij te voegen zo zien jullie hem ook opgroeien !
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou er niet vanuit gaan dat omdat een hondje wat minder rastypisch is dat het daarom ook niet de rasspecifieke aandoeningen heeft. Chiari malformation komt zelfs voor bij mensen. Die zijn ook niet gefokt op een kleine schedel. Ik vind het knap dat da zonder MRI zulke uitspraken kunnen doen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gelukkig dat hij het beter gaat doen!
Ik zou er toch ook zo af en toe, met jasje aan, mee naar buiten gaan hoor. Voor een klein plasje lijkt me dat geen kwaad kunnen.
Daarna weer lekker bij de warme kachel.

Hij heeft wel een heel lief kopje!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hoe kun je pupkopers nu eigenlijk bereiken???? Hoe komt het dat er nog steeds mensen zogenaamd niets weten van broodfokkerij? Ik vraag me af of ze het wel willen weten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

iones schreef:Hoe kun je pupkopers nu eigenlijk bereiken???? Hoe komt het dat er nog steeds mensen zogenaamd niets weten van broodfokkerij? Ik vraag me af of ze het wel willen weten.
Gewoon mensen die je tegenkomt en iets hoort, informeren.

En er zijn nog meer dan genoeg mensen die zelden of nooit op internet komen en voor de rest zich niet verdiepen in het wezen hond.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Neeltje schreef:
iones schreef:Hoe kun je pupkopers nu eigenlijk bereiken???? Hoe komt het dat er nog steeds mensen zogenaamd niets weten van broodfokkerij? Ik vraag me af of ze het wel willen weten.

En er zijn nog meer dan genoeg mensen die zelden of nooit op internet komen en voor de rest zich niet verdiepen in het wezen hond.
Dat is dus duidelijk niet voldoende.

Die groep die zich niet verdiepen in het wezen hond, is kennelijk met geen mogelijkheid te bereiken. Ze willen niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
daan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): briard

Ongelezen bericht door daan »

Hoe gaat het met Aro?
Neeltje

iones schreef:
Neeltje schreef:

Dat is dus duidelijk niet voldoende.

Die groep die zich niet verdiepen in het wezen hond, is kennelijk met geen mogelijkheid te bereiken. Ze willen niet.
Nee, niet voldoende, maar zolang het nog niet bij wet verboden is, is er niet meer dat je kunt doen.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

in België best je verhaal doen bij ABA...dat is de anti broodfok actie...
http://www.broodfok.be/...zij doen verder het nodige om de strijd aan te gaan met deze wanpraktijken...
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Hoe gaat het met Aro?
Sarah1993
Actief

Nog eens een update :

Heb het nogal druk nu ik terug begonnen ben op mijn nieuwe werk. Aro doet het echt super eet en drinkt goed en zit boordevol met energie ongelooflijk. Als hij kindjes zit is hij helemaal in de wolken. Soms ligt hij als god in Frankrijk. Wel begint hij terug te hoesten dus moet hij terug aan de antibiotica. Ik ga morgen weer foto's van hem nemen !
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Sarah1993 schreef:Nog eens een update :

Heb het nogal druk nu ik terug begonnen ben op mijn nieuwe werk. Aro doet het echt super eet en drinkt goed en zit boordevol met energie ongelooflijk. Als hij kindjes zit is hij helemaal in de wolken. Soms ligt hij als god in Frankrijk. Wel begint hij terug te hoesten dus moet hij terug aan de antibiotica. Ik ga morgen weer foto's van hem nemen !
:ok: ik zou hem wat echina geven om zijn conditie op te vijzelen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

En na de AB kuur even wat vuile pens geven. Rauw.
Dat is goed voor de darmflora (en dus voor de weerstand).
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Neeltje

Ik zou dit hondje niet zomaar op ander voer zetten. Hij is al gevoelig genoeg, en als dit andere voer verkeerd valt en hij krijgt weer diarree, ben je verder van huis.

Lekker op het voer laten staan wat hij nu eet. Lijkt me heel wat veiliger. Als hij er straks helemaal bovenop is, kun je zelf kijken wat jij het fijnste vindt om je hond te voeren, en waar hij het het beste op doet.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Miranda schreef:En na de AB kuur even wat vuile pens geven. Rauw.
Dat is goed voor de darmflora (en dus voor de weerstand).
Neeltje schreef:Ik zou dit hondje niet zomaar op ander voer zetten. Hij is al gevoelig genoeg, en als dit andere voer verkeerd valt en hij krijgt weer diarree, ben je verder van huis.

Lekker op het voer laten staan wat hij nu eet. Lijkt me heel wat veiliger. Als hij er straks helemaal bovenop is, kun je zelf kijken wat jij het fijnste vindt om je hond te voeren, en waar hij het het beste op doet.
Ik ben het met Neeltje eens in deze.
Luuk hier wordt megaziek van (een beetje) pens :kotz: :wc: . Zodanig dat de DA in moet grijpen.

Ik zou als tegenhanger van de anti-biotica mijn hond een pro-biotica kuur geven en vooralsnog gewoon het 'normale' voer geven.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Sarah1993 schreef:
Icecold81 schreef:
Sarah1993 schreef:Al degene die zo reageren met hopelijk ga je er nog veel koste, aan hebben ik hoop dan met elke stommiteit dat jullie ooit zullen begaan dat jullie er ook pakken aan centen zullen voor kwijt geraken en kom dan niet treuren ! Je kan het wel ver gaan zoeken kan je ook kijken naar mensen met erfelijke ziektes maak geen kinderen e want je kinderen kunnen het ook krijgen ! Heel die familie zou dan ook mogen uitsterven voor het niet verderzetten van de ziektes net zoals bij de cavaliers interessant want ik mag het hier dan ook best mee gaan vergelijken hoor.
Verder mishandel ik mijn beesten niet he , ik denk dat je beter op die mensen zo hard gaat kafferen
Dat jullie me de vinger wijze dat ik verkeerd heb gedaan ok en dat geef ik ook toe maar jullie doen precies of ik heb iemand vermoord
Je vergelijking slaat totaal nergens op. Je haalt zelf een hond uit de broodfok, komt hier je verhaal doen en dan kun je raden dat mensen reageren.
En dan ga je dat vergelijken met mensen met ziektes en kinderen en dat families uit moeten sterven????

:piew:
Ja ik heb een hond uit de broodfok gehaald en dat is dom geweest en daarmee plaatste ik dit verhaal omdat ik weet dat er nog zovele kopen in die winkel. En er zijn goeie reacties op die winkel van mensen die er al jaren een hond van hebben en kerngezond ! En blijkbaar zullen er dan ook nog wel zovele slechte reacties op gaan komen
Met alle verhalen in fora op internet, items in allerlei televisieprogramma's, artikelen in kranten etc van mensen die dit hebben meegemaakt, zou ineens jouw verhaal dan wel het verschil maken? Wat een onzin.

Zolang mensen inderdaad zoals iemand eerder opmerkte, zich meer verdiepen in een wasmachine dan in een hond, blijft dit zo. Jij dacht toch ook dat je het beter wist?

En ja het is sneu voor je pup. Om maar niet te spreken over zijn moeder en broers en zusjes, want echt, dit kun je op je vingers natellen, afkomstig uit Oostblok, vreselijke broodfok. En met de aankoop die je nu gedaan hebt hou je die vreselijke dierenmishandeling in stand. Begrijp je nou nog niet dat daarom iedereen zo fel reageert? Het is de schuld van jouw soort mensen dat dit soort dingen kunnen blijven bestaan. In die wereld maakt dat ene pupje meer of minder geen bal uit.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

TS blijft wel erg lang stil. Hoop dat het nog goed gaat met het hondje.
Afbeelding
Neeltje

MirandaH schreef:
Sarah1993 schreef:
Icecold81 schreef:
Sarah1993 schreef:Al degene die zo reageren met hopelijk ga je er nog veel koste, aan hebben ik hoop dan met elke stommiteit dat jullie ooit zullen begaan dat jullie er ook pakken aan centen zullen voor kwijt geraken en kom dan niet treuren ! Je kan het wel ver gaan zoeken kan je ook kijken naar mensen met erfelijke ziektes maak geen kinderen e want je kinderen kunnen het ook krijgen ! Heel die familie zou dan ook mogen uitsterven voor het niet verderzetten van de ziektes net zoals bij de cavaliers interessant want ik mag het hier dan ook best mee gaan vergelijken hoor.
Verder mishandel ik mijn beesten niet he , ik denk dat je beter op die mensen zo hard gaat kafferen
Dat jullie me de vinger wijze dat ik verkeerd heb gedaan ok en dat geef ik ook toe maar jullie doen precies of ik heb iemand vermoord
Je vergelijking slaat totaal nergens op. Je haalt zelf een hond uit de broodfok, komt hier je verhaal doen en dan kun je raden dat mensen reageren.
En dan ga je dat vergelijken met mensen met ziektes en kinderen en dat families uit moeten sterven????

:piew:
Ja ik heb een hond uit de broodfok gehaald en dat is dom geweest en daarmee plaatste ik dit verhaal omdat ik weet dat er nog zovele kopen in die winkel. En er zijn goeie reacties op die winkel van mensen die er al jaren een hond van hebben en kerngezond ! En blijkbaar zullen er dan ook nog wel zovele slechte reacties op gaan komen
Met alle verhalen in fora op internet, items in allerlei televisieprogramma's, artikelen in kranten etc van mensen die dit hebben meegemaakt, zou ineens jouw verhaal dan wel het verschil maken? Wat een onzin.

Zolang mensen inderdaad zoals iemand eerder opmerkte, zich meer verdiepen in een wasmachine dan in een hond, blijft dit zo. Jij dacht toch ook dat je het beter wist?

En ja het is sneu voor je pup. Om maar niet te spreken over zijn moeder en broers en zusjes, want echt, dit kun je op je vingers natellen, afkomstig uit Oostblok, vreselijke broodfok. En met de aankoop die je nu gedaan hebt hou je die vreselijke dierenmishandeling in stand. Begrijp je nou nog niet dat daarom iedereen zo fel reageert? Het is de schuld van jouw soort mensen dat dit soort dingen kunnen blijven bestaan. In die wereld maakt dat ene pupje meer of minder geen bal uit.
Heb je de rest van het topic ook gelezen?? Dan zul je nl. merken dat je antwoord niet meer nodig was geweest.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ja ik vraag me ook af hoe het nou gaat met de pup. Hij was bij het laatste bericht nog steeds aan het hoesten dus maak me een beetje zorgen hoe het nou gaat. Ik hoop niet dat het slecht gaat en ts het niet durft te melden. Zou ik niet prettig vinden, want wie weet zit zij/hij verlegen om goede raad bijvoorbeeld. Nou ja, ik ben iig benieuwd hoe het met de pup gaat.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Neeltje schreef:
MirandaH schreef: Met alle verhalen in fora op internet, items in allerlei televisieprogramma's, artikelen in kranten etc van mensen die dit hebben meegemaakt, zou ineens jouw verhaal dan wel het verschil maken? Wat een onzin.

Heb je de rest van het topic ook gelezen?? Dan zul je nl. merken dat je antwoord niet meer nodig was geweest.
Ik had inderdaad minder gelezen dan ik dacht, maar mijn punt blijft hetzelfde en daar wordt in het stuk dat ik gemist had eigenlijk niet echt op in gegaan. Behalve dat ze toegeeft dat ze niet verder gekeken heeft nadat een vriendin van haar zo'n leuke hond had. Ik vind haar niet zielig en de moeder van het pupje veel zieliger dan de pup in kwestie. Dat mag ik toch nog steeds wel zeggen?

Al dat informeren en stoppen van praktijken, hartstikke leuk en aardig hoor, maar zo zinloos om dat achteraf te doen.

Neemt niet weg dat ik hoop dat het goed gaat met de pup en dat ik wel begrijp dat je met een zo ziek hondje niet naar buiten gaat met winterse omstandigheden. Zou ik ook niet doen denk ik,
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Sarah1993
Actief

http://www.mijnalbum.nl/Album=8REZWSL
Het heeft lang geduurd sorry hiervoor maar met aro gaat alles gewoonweg fantastisch, zo speels , allemans vriend. Hierboven zie je enkele foto's van hem nu !

Groetjes
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Je link doet het niet.
Afbeelding
Sarah1993
Actief

Sarah1993
Actief

Nu werkt hij bij mij wel ! Hoop dat het lukt , het is ondertussen al een flink kereltje geworden !
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ja nu werkt het. Wat fijn dat het zo goed gaat :ok:
Afbeelding
Sarah1993
Actief

Pemba schreef:Ja nu werkt het. Wat fijn dat het zo goed gaat :ok:

Dank je !
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

wat een gaaf beestje!
Sarah1993
Actief

Corneliana schreef:wat een gaaf beestje!

Hihi
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

haha die oren... Heerlijk dat het goed gaat...
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

het is ook wel een ontzettend schatje om te zien :I:

goed om te lezen dat het zo goed gaat !
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”