Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sarah1993
Actief
Mijn ras(sen): Cavalier king charles
Aantal honden: 1

Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek

Ongelezen bericht door Sarah1993 »

Ik wilde dit tog even vertellen omdat wij er met onze beide voeten ingetrapt zijn. Wij wilden onze gezinnetje vergroten en ik was al even opzoek naar een cavalier king charles ruby kleur. Vorige week zondag gingen we naar een dierenwinkel gewoon een keertje kijken omdat deze dicht in onze buurt was, ze boden ons alle garanties dat hun pups 100% gezond waren. Daar zag ik hem dan , dat snoetje we waren meteen verkocht en gaven een voorschot.
Die woensdag net 1 week geleden gingen we hem savonds nog halen. Alles thuis was klaar. Bij thuiskomst hoorden we dat hij een klein kuchje had. We dachten dat het niet zo erg was. Donderdag hoorde ik dit meer in de dag maar onze pup was speels , at en dronk goed. Maar ik maakte me tog zorgen, vrijdag er direct mee naar de dierenarts. Zij constateerde dat hij waarschijnlijk begin van kennelhoest had en schreef antibiotica voor. Op de nacht van zaterdag op zondag ging hij zeer slecht achteruit op enkele uren tijd, overgeven, diarree , geen leven meer in en niet meer willen eten of drinken.

We besloten met hem naar de dierenkliniek te gaan voor onderzoek , zij wilden hel direct daar houden en aan het infuus leggen. Normaal moest hij naar de dierenarts van de verkopers als hij ziek is want dan dekken zij de kosten, maar omdat deze in Holland zat besloten we tog om hem bij ons te laten opnemen. De kosten voor een paar uur liepen al o naar 140€ laat staan minstens een week daar €2000. Dit kunnen wij niet betalen en gingen naar de verkoper uitleggen dat hij ons een zieke pup verkocht had en dat we kosten hebben gehad die voorkomen konden worden. Eerst zei hij nog ik betaal alles terug en morgen brengen we hem over naar mijn dierenarts.

Die zelfde avond nog telefoon ga hem maar halen hij moet nu overgebracht worden naar mijn dierenarts. Halsoverkop met dit koude weer ons lieverdje gaan overbrengen, van de centen lag hij niet wakker die zijn volgens hem op onze kosten !

Die zelfde avond nog telefoon ga hem maar halen hij moet nu overgebracht worden naar mijn dierenarts. Halsoverkop met dit koude weer ons lieverdje gaan overbrengen, van de centen lag hij niet wakker die zijn volgens hem op onze kosten !

Het gaat ondertussen niet goed met hem zijn longen gaan erg achteruit en wilt niet eten en ligt aan de sondevoeding. Nu zagen we erna pas in garantie dat bij sterfte de verkopers enkel en alleen de pup terug betalen als het gaat om parvovirose , maar men spreekt tot nog toe enkel van kennelhoest dus zullen we in ergste geval al ons geld kwijt zijn.

Ik mis ons maatje zo ook al hadden we hem maar een paar dagen. Ik hoop dat hij erdoor zal komen, zijn aan het wachten op meer nieuws.
Hierbij wil ik de mensen waarschuwen om niet hetzelfde verkeerd te doen als ns ...
lets have fun

Re: Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek

Ongelezen bericht door lets have fun »

Sarah1993 schreef:Ik wilde dit tog even vertellen omdat wij er met onze beide voeten ingetrapt zijn. Wij wilden onze gezinnetje vergroten en ik was al even opzoek naar een cavalier king charles ruby kleur. Vorige week zondag gingen we naar een dierenwinkel gewoon een keertje kijken omdat deze dicht in onze buurt was, ze boden ons alle garanties dat hun pups 100% gezond waren. Daar zag ik hem dan , dat snoetje we waren meteen verkocht en gaven een voorschot.
Die woensdag net 1 week geleden gingen we hem savonds nog halen. Alles thuis was klaar. Bij thuiskomst hoorden we dat hij een klein kuchje had. We dachten dat het niet zo erg was. Donderdag hoorde ik dit meer in de dag maar onze pup was speels , at en dronk goed. Maar ik maakte me tog zorgen, vrijdag er direct mee naar de dierenarts. Zij constateerde dat hij waarschijnlijk begin van kennelhoest had en schreef antibiotica voor. Op de nacht van zaterdag op zondag ging hij zeer slecht achteruit op enkele uren tijd, overgeven, diarree , geen leven meer in en niet meer willen eten of drinken.

We besloten met hem naar de dierenkliniek te gaan voor onderzoek , zij wilden hel direct daar houden en aan het infuus leggen. Normaal moest hij naar de dierenarts van de verkopers als hij ziek is want dan dekken zij de kosten, maar omdat deze in Holland zat besloten we tog om hem bij ons te laten opnemen. De kosten voor een paar uur liepen al o naar 140€ laat staan minstens een week daar €2000. Dit kunnen wij niet betalen en gingen naar de verkoper uitleggen dat hij ons een zieke pup verkocht had en dat we kosten hebben gehad die voorkomen konden worden. Eerst zei hij nog ik betaal alles terug en morgen brengen we hem over naar mijn dierenarts.

Het gaat ondertussen niet goed met hem zijn longen gaan erg achteruit en wilt niet eten en ligt aan de sondevoeding. Nu zagen we erna pas in garantie dat bij sterfte de verkopers enkel en alleen de pup terug betalen als het gaat om parvovirose , maar men spreekt tot nog toe enkel van kennelhoest dus zullen we in ergste geval al ons geld kwijt zijn.

Ik mis ons maatje zo ook al hadden we hem maar een paar dagen. Ik hoop dat hij erdoor zal komen, zijn aan het wachten op meer nieuws.
Hierbij wil ik de mensen waarschuwen om niet hetzelfde verkeerd te doen als ns ...
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

In Nederland mogen toch geen pups bij dierenwinkels worden verkocht?????

Suzanne
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

maar,wist je dan niks over broodfok?dit is toch wat bij 9 van de 10 broodfokhondjes gebeurt
Sarah1993
Actief

Ik wist hier dus echt niets van.. Ik had beter gewoon bij particuliere mensen gaan zien. Maar we kunnen dat schatje ook niet aan zijn lot overhouden. Ik ben inderdaad van België..
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

Sarah1993 schreef:Ik wist hier dus echt niets van.. Ik had beter gewoon bij particuliere mensen gaan zien. Maar we kunnen dat schatje ook niet aan zijn lot overhouden. Ik ben inderdaad van België..
sterkte in ieder geval,hoop dat hij er bovenop komt
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Tja, bedankt voor de waarschuwing :19:
Ik hoop dat je hondje het haalt...
Sarah1993
Actief

Mirella schreef:
Sarah1993 schreef:Ik wist hier dus echt niets van.. Ik had beter gewoon bij particuliere mensen gaan zien. Maar we kunnen dat schatje ook niet aan zijn lot overhouden. Ik ben inderdaad van België..

Dank je , gisteren ging het weer niet goed hij at weer niet. Dierenarts zei ook dat zijn longen er slecht aantoe zijn. Langs de ene kant ziet ze het goedkomen maar op erg lange termijn. Ik weet niet wat jullie denken , ieder uur vraag ik me af dat we hem tog niet teveel leed aandoen
~Suzanne~
Zeer actief

Sarah1993 schreef:
Mirella schreef:

Dank je , gisteren ging het weer niet goed hij at weer niet. Dierenarts zei ook dat zijn longen er slecht aantoe zijn. Langs de ene kant ziet ze het goedkomen maar op erg lange termijn. Ik weet niet wat jullie denken , ieder uur vraag ik me af dat we hem tog niet teveel leed aandoen
Ik vind het zo zonde dat je "erin getrapt bent"... vooral voor het hondje.

Het is (natuurlijk) niet handig om een hondje bij een dierenwinkel te kopen. Dit ras moet je eigenlijk helemaal niet meer willen kopen omdat er veel ellende in het ras voorkomt.

Ik denk dat de volgorde nu moet zijn: eerst voor dit schatje zorgen, hopen dat hij erbovenop komt. Denk daarbij aan het welzijn van het diertje; als niet meer gaat moet je 'm laten gaan.
Als het diertje niet meer te redden is en je moet 'm laten gaan... dan eerst een periode nemen waarin je je goed inleest in de diverse rassen en vooral ook waar je wel en niet een pup moet halen.

Veel sterkte!

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

~Suzanne~ schreef:In Nederland mogen toch geen pups bij dierenwinkels worden verkocht?????

Suzanne

Jawel hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gezien de staat qua gezondheid binnen het ras zou ik er per direkt de spuit in hebben gezet .
Beter als zo van dit genezen en dan met nog meer ellende van gezondheids problemen op gescheept komen te zitten van een cavelier met koppijn/aanvallen en hartklachten.
Veel succes met je investering .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

bouvierpoedel schreef:Gezien de staat qua gezondheid binnen het ras zou ik er per direkt de spuit in hebben gezet .
Beter als zo van dit genezen en dan met nog meer ellende van gezondheids problemen op gescheept komen te zitten van een cavelier met koppijn/aanvallen en hartklachten.
Ik ben bang dat je gelijk hebt :(:

Hoe erg ook voor jullie maar vooral je hondje, want met een beetje pech gaat deze heel erg lijden.
Mag je trouwens op bezoek bij je hondje? Kan je zelf inschatten hoe goed of slecht het met hem gaat?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
~Suzanne~
Zeer actief

dagmar88 schreef:
~Suzanne~ schreef:In Nederland mogen toch geen pups bij dierenwinkels worden verkocht?????

Suzanne

Jawel hoor.
:schrik: :schrik: :schrik:

ECHT??

Okay, in dat geval ben ik voor het stoppen van verkoop van pups bij dierenwinkels!

(nou ben ik sowieso niet voornemens daar een pup te halen)

Suzanne
Sarah1993
Actief

~Suzanne~ schreef:
Sarah1993 schreef:
Mirella schreef:

Ik vind het zo zonde dat je "erin getrapt bent"... vooral voor het hondje.

Het is (natuurlijk) niet handig om een hondje bij een dierenwinkel te kopen. Dit ras moet je eigenlijk helemaal niet meer willen kopen omdat er veel ellende in het ras voorkomt.

Ik denk dat de volgorde nu moet zijn: eerst voor dit schatje zorgen, hopen dat hij erbovenop komt. Denk daarbij aan het welzijn van het diertje; als niet meer gaat moet je 'm laten gaan.
Als het diertje niet meer te redden is en je moet 'm laten gaan... dan eerst een periode nemen waarin je je goed inleest in de diverse rassen en vooral ook waar je wel en niet een pup moet halen.

Veel sterkte!

J

Suzanne[/qu

Ja dat is dus de vraag wanneer ziet hij af. De dierenarts was heel kort toen ik dat vroeg en zei dat ik geen tv of radio heb gekocht .. Ik wou dat hij bij onze dierenarts kon zitten
Sarah1993
Actief

Tiny schreef:
bouvierpoedel schreef:Gezien de staat qua gezondheid binnen het ras zou ik er per direkt de spuit in hebben gezet .

Hoe erg ook voor jullie maar vooral je hondje, want met een beetje pech gaat deze heel erg lijden.
Mag je trouwens op bezoek bij je hondje? Kan je zelf inschatten hoe goed of slecht het met hem gaat?
Wij mogen niet op bezoek en als we praten zegt ze kortaf dat ze geen tijd heeft voor een hele chat te houden. Straks gaat onze dierenarts contact opnemen , zij vond het ook raar dat de dierenarts nog niet meer on vertellen en er geen kijk op heeft. Dit is al dag 5 van opname..
Tiny
Zeer actief

Sarah1993 schreef:
Tiny schreef:

Wij mogen niet op bezoek en als we praten zegt ze kortaf dat ze geen tijd heeft voor een hele chat te houden. Straks gaat onze dierenarts contact opnemen , zij vond het ook raar dat de dierenarts nog niet meer on vertellen en er geen kijk op heeft. Dit is al dag 5 van opname..
Och hemel :ugh: haal je hondje daar alsjeblieft weg, dit gaat klauwen met geld kosten en op het eind een hondje dat het toch niet heeft overleeft. Ik hoop dat ik ernaast zit hoor maar ben er bang voor.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Sarah1993
Actief

~Suzanne~ schreef:
dagmar88 schreef:

Suzanne

Jawel hoor.
:schrik: :schrik: :schrik:

ECHT??

Okay, in dat geval ben ik voor het stoppen van verkoop van pups bij dierenwinkels!

(nou ben ik sowieso niet voornemens daar een pup te halen)

Suzanne
Wij ook niet direct . Mijn vriend heeft altijd Mechelaars gehad van Sint Hubertus stambomen, erg gezonde honden. Maarja ik wilde Perse een lief gezinshondje wat bij het karakter van een cavalier wel past. Enja dan zie je dat snoetje, ook werd ons iet vertelt dat hij van Slowakije kwam ook toen we boekje meekregen was er iets overgeplakt wij gingen er vanuit dat hij Belgisch passpoort zou hebben...
Sarah1993
Actief

Tiny schreef:
Sarah1993 schreef:
Tiny schreef:

Och hemel :ugh: haal je hondje daar alsjeblieft weg, dit gaat klauwen met geld kosten en op het eind een hondje dat het toch niet heeft overleeft. Ik hoop dat ik ernaast zit hoor maar ben er bang voor.
De kosten zijn niet voor ons. De verkoper neemt deze helemaal op hem maar daarmee hebben wij ons hondje nog niet direct terug natuurlijk
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Heeft iemand 'de confrontatie' gezien gisteren? Daar confronteerden ze een broodfokker met haar wanpraktijken. Ze haalde steeds hondjes op uit Hongarije en daar zaten zieke hondjes bij. Parvo dus. En de mevrouw beloofde dat ze het nooit meer zou doen, pups bemiddelen, zoals ze het zelf noemde. Maar even later begon ze alweer over dat pups van rashonden wel kunnen en dat ze daar wel mee door zou gaan, pfff, heel hardnekkige mensen!

Heel triest verhaal over jullie pup. Ik denk dat jullie er verstandig aan doen dit hondje te laten gaan. Als je weet dat zo'n 95% van alle cavalier pups aan een hart of hersenaandoening lijden, denk ik niet dat jullie pup een gezond leven zal leiden. Die kans is echt verwaarloosbaar. En een hond die steeds maar ziek is, is toch geen leven voor een hond. Inderdaad kregen de mensen bij 'de confrontatie' alleen de kostprijs van de pup vergoed en verder niks. Ja, een 'welgemeend excuses'. Die mevrouw was gewoon niet helemaal goed bij haar hoofd, echt, ze ontkende dan wel niks maar ze snapte echt niet welk leed ze heeft veroorzaakt bij veel mensen.

De mensen waar we Shelly bij hebben opgehaald hebben haar in een dierenwinkel gekocht in Amsterdam. De eigenaar van die winkel is veroordeeld omdat hij zieke pups heeft verkocht die later zijn gestorven. En toen is hij, echt waar, toch nog vrijgesproken in hoger beroep en die zit er nu nog. Shelly is heel gezond, ze zat er al maanden (tot 6 maanden) en heeft verder nooit gezondheidsproblemen gehad. Ik wist wel dat het een risico was toen we haar haalden, want dierenwinkels behandelen de dieren die ze verkopen nooit goed. Maar Shelly is ook een kruising van vele soorten, een vuilnisbakkie. King charles cavalier, google er maar eens op, dat ras gaat uitsterven, als iedereen tenminste goed bij zijn hoofd blijft.

Veel sterkte met jullie pup en alle ellende verwerken.
Sarah1993
Actief

Nanna schreef:
Sarah1993 schreef: Wij mogen niet op bezoek en als we praten zegt ze kortaf dat ze geen tijd heeft voor een hele chat te houden. Straks gaat onze dierenarts contact opnemen , zij vond het ook raar dat de dierenarts nog niet meer on vertellen en er geen kijk op heeft. Dit is al dag 5 van opname..
Tsja, ik kan me wel voorstellen dat je er als dierenarts op een gegeven moment dood- en doodziek van wordt dat de mensen nu nóg niet geleerd hebben niet te kopen op markten en in dierenwinkels. Je weet op voorhand dat je zieke rotzooi (excusez le mot) koopt :19:

Dan vind ik ook dat de dierenarts niet met die dierenwinkel moet samenwerken moest ze er zo overdenken. Of hij nu van dierenwinkel komt of particulier het is en blijft een dier dat evengoed verzorgd moet worden als elk ander
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Nanna schreef:
Sarah1993 schreef: Wij mogen niet op bezoek en als we praten zegt ze kortaf dat ze geen tijd heeft voor een hele chat te houden. Straks gaat onze dierenarts contact opnemen , zij vond het ook raar dat de dierenarts nog niet meer on vertellen en er geen kijk op heeft. Dit is al dag 5 van opname..
Tsja, ik kan me wel voorstellen dat je er als dierenarts op een gegeven moment dood- en doodziek van wordt dat de mensen nu nóg niet geleerd hebben niet te kopen op markten en in dierenwinkels. Je weet op voorhand dat je zieke rotzooi (excusez le mot) koopt :19:
Hij ligt nu toch bij de da van de "fokker"?
Triest weer dit, sterkte en het klinkt misschien hard maar verder ga ik met bouvierpoedel mee.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Volgens mij ligt het beest bij de DA van de verkoper.
Lekker dat je niet mag bellen of langs gaan.
Heb je gezegt dat je zo dan ook de rekening niet gaat betalen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lets have fun

Sarah1993 schreef:
Tiny schreef:
Sarah1993 schreef:
Tiny schreef: Ik ben bang dat je gelijk hebt :(:

Och hemel :ugh: haal je hondje daar alsjeblieft weg, dit gaat klauwen met geld kosten en op het eind een hondje dat

het toch niet heeft overleeft. Ik hoop dat ik ernaast zit hoor maar ben er bang voor.
De kosten zijn niet voor ons. De verkoper neemt deze helemaal op hem maar daarmee hebben wij ons hondje nog niet direct terug natuurlijk

Is het de dierenarts van de verkoper?
lets have fun

We denken allemaal hetzelfde haha
Sarah1993
Actief

Fizgig schreef:Heeft iemand 'de confrontatie' gezien gisteren? Daar confronteerden ze een broodfokker met haar wanpraktijken. Ze haalde steeds hondjes op uit Hongarije en daar zaten zieke hondjes bij. Parvo dus. En de mevrouw beloofde dat ze het nooit meer zou doen, pups bemiddelen, zoals ze het zelf noemde. Maar even later begon ze alweer over dat pups van rashonden wel kunnen en dat ze daar wel mee door zou gaan, pfff, heel hardnekkige mensen!

Heel triest verhaal over jullie pup. Ik denk dat jullie er verstandig aan doen dit hondje te laten gaan. Als je weet dat zo'n 95% van alle cavalier pups aan een hart of hersenaandoening lijden, denk ik niet dat jullie pup een gezond leven zal leiden. Die kans is echt verwaarloosbaar. En een hond die steeds maar ziek is, is toch geen leven voor een hond. Inderdaad kregen de mensen bij 'de confrontatie' alleen de kostprijs van de pup vergoed en verder niks. Ja, een 'welgemeend excuses'. Die mevrouw was gewoon niet helemaal goed bij haar hoofd, echt, ze ontkende dan wel niks maar ze snapte echt niet welk leed ze heeft veroorzaakt bij veel mensen.

De mensen waar we Shelly bij hebben opgehaald hebben haar in een dierenwinkel gekocht in Amsterdam. De eigenaar van die winkel is veroordeeld omdat hij zieke pups heeft verkocht die later zijn gestorven. En toen is hij, echt waar, toch nog vrijgesproken in hoger beroep en die zit er nu nog. Shelly is heel gezond, ze zat er al maanden (tot 6 maanden) en heeft verder nooit gezondheidsproblemen gehad. Ik wist wel dat het een risico was toen we haar haalden, want dierenwinkels behandelen de dieren die ze verkopen nooit goed. Maar Shelly is ook een kruising van vele soorten, een vuilnisbakkie. King charles cavalier, google er maar eens op, dat ras gaat uitsterven, als iedereen tenminste goed bij zijn hoofd blijft.

Veel sterkte met jullie pup en alle ellende verwerken.
Wij hebben zo een zin om het in de krant te laten zetten.Er is zelfs geen sprake van vergoeding zeker niet als wij hem zouden laten inslapen. Moest hij alsnog sterven dan nog niet tot nog toe is er enkel sprake van kennelhoest en de verkoper betaalt alleen terug als hij sterft aan parvovirose
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou ja, je hebt natuurlijk je lesje al geleerd van het kopen van een (doodzieke) pup bij een dierenwinkel annex broodfokker. Het arme dier zal het vast niet overleven, en zo wel: krijg je een hondje dat sowieso zijn hele leven lang zal lijden. Een leven dat overigens niet zo lang zal duren want de meeste cavaliers krijgen voor hun achtste jaar al ernstige hartproblemen. En daarvoor verrekken ze van de pijn van de syringomyelia. Moet je je voorstellen: je hele leven lang lijdt je aan helse migraines. Elke seconde van elk uur van elke dag. Jaar in, jaar uit.
Om vervolgens aan een hartaanval te overlijden.
Leuk leven, niet?

Ik stel voor dat je je inleest over de gezondheid van een volgend hondje. Er zijn duizenden leuke, kleine, lieve en vooral gezónde kleine hondjes.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Als je wil dat het hondje overleeft gaat het je geld kosten. Als je niet op bezoek mag komen dan wordt je letterlijk genaaid waar je bijstaat. Zeker als dat hondje via de dierenwinkel daar ligt. Heel eerlijk gezegd denk ik dat het al dood is. Dat je alleen de kosten nog aan je broek krijgt. De winkel en de DA werken nl voor hun geld en niet voor de hondjes. Dat zeg ik omdat de winkel ze alleen verkoopt om aan te verdienen en een DA die samenwerkt met zo'n winkel spoort al helemaal niet.

Dus haal het diertje op en laat je geen oor aan naaien. Dat beestje ligt daar te sterven en ze geven er niks om. Jullie een nieuw hondje geven is nl veel goedkoper. Dat gaan ze straks ook doen om niet aangeklaagd te worden. En nu laten ze het zo lijken dat ze jullie hondje echt willen helpen. Trap daar niet in.

Verder weet iedereen al dat je geen hondjes in de dierenwinkel moet kopen. Als je nl hondje kopen in google intoetst weet je het meteen. Iedereen die wil kan zich inlezen. Dat hebben jullie niet gedaan. Een topic openen maakt het echt niet goed. Nu is het te laat. Je hebt je straf gehad en je hondje is de dupe. Ook van jullie. Want iedereen die zulke hondjes koopt werkt hier aan mee. Al heb je nog zulke goede bedoelingen, het enige wat je gedaan hebt is geld gegeven aan de hondenhandel. Dit geld wordt besteed aan meer fokteefjes in erbarmelijke omstandigheden en de fok van meer pups.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Sarah1993 schreef:
Behalve voor dat wat er in de clausule staat natuurlijk :wink: Kijk hiermee uit want een DA kan ook samenwerken met een broodfokker, of met iemand die zijn puppen uit het Oostblok haalt.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Sarah1993
Actief

Het is de dierenarts van de verkoper inderdaad
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Nanna schreef:
Sarah1993 schreef: Moest hij alsnog sterven dan nog niet tot nog toe is er enkel sprake van kennelhoest en de verkoper betaalt alleen terug als hij sterft aan parvovirose
Dan weet ik wel waar hij aan doodgaat. :19:
Ik ook :ugh:
Vandaar ook de overplaatsing naar de DA van de 'fokker'.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”