bouvierpoedel schreef:Oh god het Emo overheerst blijkbaar.Sarah1993 schreef:Bedankt dat jij dit zo mooi verwoord hebt want sommige zijn erg echt wel hard ! Ook al weet ik wel dat het mijn eigen schuld is. Ik zal er dan ook zeker iets mee doen! Nu niet iedereen moet denken dat ik zo naïef ben om die dierenarts te geloven maar wat is nog erger de pup thuis laten sterven of tog hopen op een goede behandeling daar ? Ik heb de pup gekocht en zal ook handelen zoals een echte hondeneigenaar moet doen en het dier helpen. En ik heb daar echter ook zo niet eventjes over te beslissen van zet die spuit er maar in. Degene die da gezegd heeft en jij hebt morgen kanker die ongeneeslijk is zeg ik ook laat die spuit maar in jou zetten !Pamela schreef:Wat een triest verhaal. Die puppy farms en winkels moet iedereen ver van weg blijven.
Dit was n.b. een pup van die vreselijke broodfokkers in de Oostblok. De leefomstandigheden van fokhonden en pups is erbarmelijk en de teven worden totaal uitgebuit. De pups worden in een busje gepropt en naar België of Nederland gebracht; vaak in ruimte zonder licht en ventilatie. Men ziet wel wat er nog leeft bij aankomst. Die puppy farma/winkels plaatsen een bestelling bij die Balkan fokkers van zoveel pups van allerlei rassen; alsof het broodjes van de bakker zijn. Welzijn en gezondheid van de honden zal deze fokkers en handelaren worst zijn. Walgelijke praktijken.
Ik geloof er niets van dat zo'n dierenwinkel dit doodzieke pupje bij een dierenarts heeft gebracht voor behandeling; die centen houden ze liever in hun eigen zak. Daar gaat het niet om dierenliefde, maar om handel/commercie. Ik heb een heel naar gevoel en twijfel of dit pupje nog leeft.
Het is een hele harde en verdrietige les voor TS. Doe er alsjeblieft wat mee en waarschuw je familie, kennissen, collegae, buren etc. om nooit een pup op deze manier aan te schaffen.
Niet erg ,maar laat het regelen door je vriend die lijkt mij iets meer helderde en realistischer kijk op zaken te hebben.
.
Ik weet niet voorwat je mij bekijkt maar heb ook wel hersenen. Het is sneu dat het zo moet lopen en weet ook wel dat er vanalles niet pluis is en wij zitten al kei vele keren te bellen en ginder doen ze ook niet openen, we zijn ook al naar de winkel geweest en daar gaan ze er heel licht en soepel over maar zolang wij onze hond niet te pakken kunnen krijgen kan ik ook verder niets doen !! En waarom heb ik dat gezegd van die spuit omdat ik vind als je iets ofwat van dieren houd het ook niet zo gaat zeggen, wacht tot dat die van jou iets heeft als er dan iemand zegt zet de spuit erin, ik denk dat dat echt wel hard overkomt en je daar ook niet mee zou lachen