Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sarah1993
Actief
Mijn ras(sen): Cavalier king charles
Aantal honden: 1

Re: Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek

Ongelezen bericht door Sarah1993 »

bouvierpoedel schreef:
Sarah1993 schreef:
Pamela schreef:Wat een triest verhaal. Die puppy farms en winkels moet iedereen ver van weg blijven.

Dit was n.b. een pup van die vreselijke broodfokkers in de Oostblok. De leefomstandigheden van fokhonden en pups is erbarmelijk en de teven worden totaal uitgebuit. De pups worden in een busje gepropt en naar België of Nederland gebracht; vaak in ruimte zonder licht en ventilatie. Men ziet wel wat er nog leeft bij aankomst. Die puppy farma/winkels plaatsen een bestelling bij die Balkan fokkers van zoveel pups van allerlei rassen; alsof het broodjes van de bakker zijn. Welzijn en gezondheid van de honden zal deze fokkers en handelaren worst zijn. Walgelijke praktijken.

Ik geloof er niets van dat zo'n dierenwinkel dit doodzieke pupje bij een dierenarts heeft gebracht voor behandeling; die centen houden ze liever in hun eigen zak. Daar gaat het niet om dierenliefde, maar om handel/commercie. Ik heb een heel naar gevoel en twijfel of dit pupje nog leeft.

Het is een hele harde en verdrietige les voor TS. Doe er alsjeblieft wat mee en waarschuw je familie, kennissen, collegae, buren etc. om nooit een pup op deze manier aan te schaffen.
Bedankt dat jij dit zo mooi verwoord hebt want sommige zijn erg echt wel hard ! Ook al weet ik wel dat het mijn eigen schuld is. Ik zal er dan ook zeker iets mee doen! Nu niet iedereen moet denken dat ik zo naïef ben om die dierenarts te geloven maar wat is nog erger de pup thuis laten sterven of tog hopen op een goede behandeling daar ? Ik heb de pup gekocht en zal ook handelen zoals een echte hondeneigenaar moet doen en het dier helpen. En ik heb daar echter ook zo niet eventjes over te beslissen van zet die spuit er maar in. Degene die da gezegd heeft en jij hebt morgen kanker die ongeneeslijk is zeg ik ook laat die spuit maar in jou zetten !
Oh god het Emo overheerst blijkbaar.
Niet erg ,maar laat het regelen door je vriend die lijkt mij iets meer helderde en realistischer kijk op zaken te hebben.
.

Ik weet niet voorwat je mij bekijkt maar heb ook wel hersenen. Het is sneu dat het zo moet lopen en weet ook wel dat er vanalles niet pluis is en wij zitten al kei vele keren te bellen en ginder doen ze ook niet openen, we zijn ook al naar de winkel geweest en daar gaan ze er heel licht en soepel over maar zolang wij onze hond niet te pakken kunnen krijgen kan ik ook verder niets doen !! En waarom heb ik dat gezegd van die spuit omdat ik vind als je iets ofwat van dieren houd het ook niet zo gaat zeggen, wacht tot dat die van jou iets heeft als er dan iemand zegt zet de spuit erin, ik denk dat dat echt wel hard overkomt en je daar ook niet mee zou lachen
Sarah1993
Actief

~Suzanne~ schreef:Ik snap dat je je heel erg aangevallen voelt.

Maar, je moet nu gewoon in de auto stappen en de pup NU gaan ophalen, niet hier blijven schrijven en lezen maar aktie.

Dan breng je 'm voor eigen kosten en eigen risico naar je eigen DA in de hoop dat hij er "nog wat mee kan".

Niet laten bellen, gewoon gaan halen!

Suzanne

Dat is dus het probleem we hebben daar al gestaan en er doet echter niemand open... Bellen haalt ook niets uit want ze nemen niet op. Gisteren kreeg ik het nog op men neus dat ik moest wachten tot zij me ging bellen en toen was ik al woest en ze legde op
Sarah1993
Actief

Ik kan er ook niet de hele dag voor de deur blijven staan tot we iemand zien e heb hier ook nog een baby'tje ... Anders met veel plezier
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

als je van dieren houdt koop je al niet bij iemand die gebruik maakt van de broodfok.
google eens op google plaatjes, dan zie je hoe de moeders van hondjes zoals de jouwe erbij zitten.
hoezo van dieren houden :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat Renée zegt, ergert mij ook steeds meer. Mensen die zo stom zijn om een hondje te kopen bij een broodfokker onder het motto 'we hebben gisteravond om de keukentafel gezeten om te beslissen of we een hond willen en vandaag gaan we er één kopen.'
Vervolgens wordt het hondje uiteraard doodziek, fokker geeft niet thuis en dan weten ze overal de weg te vinden om hun beklag over het 'arme zielige pupje' te doen 'en hoe krijgen we ons geld terug'.
Als mensen verdorie een wasmachine willen kopen, plegen ze meer onderzoek. :mep:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Sarah1993 schreef:

Maar, je moet nu gewoon in de auto stappen en de pup NU gaan ophalen, niet hier blijven schrijven en lezen maar aktie.

Dan breng je 'm voor eigen kosten en eigen risico naar je eigen DA in de hoop dat hij er "nog wat mee kan".

Suzanne

Dat is dus het probleem we hebben daar al gestaan en er doet echter niemand open... Bellen haalt ook niets uit want ze nemen niet op. Gisteren kreeg ik het nog op men neus dat ik moest wachten tot zij me ging bellen en toen was ik al woest en ze legde op
Maar de pup ligt toch bij de DA? Zoek de website op voor spreekuren en ga er dan heen. Dan heb je toch niks met de winkel te maken????
Sarah1993
Actief

lieke schreef:Wat Renée zegt, ergert mij ook steeds meer. Mensen die zo stom zijn om een hondje te kopen bij een broodfokker onder het motto 'we hebben gisteravond om de keukentafel gezeten om te beslissen of we een hond willen en vandaag gaan we er één kopen.'
Vervolgens wordt het hondje uiteraard doodziek, fokker geeft niet thuis en dan weten ze overal de weg te vinden om hun beklag over het 'arme zielige pupje' te doen 'en hoe krijgen we ons geld terug'.
Als mensen verdorie een wasmachine willen kopen, plegen ze meer onderzoek. :mep:

Het ging me niet om het geld terug te krijgen maar meer in de hoop dat niemand zo stom is als wij zeker... Enja bij jullie is het dus blijkbaar niet toegestaan en dat wist ik niet kan beter men verhaal op de Belgische sites doen want toen wij gingen kijken voor ons hondje stonden er wel 20 mensen in die winkel ! Ds wij zijn echt niet de enige en daar wilde ik vooral iets aandoen
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Sarah1993 schreef:

Suzanne

Maar meid toch... een DA kan toch niet gesloten zijn???

Je moet niet naar de dierenwinkel maar naar de dierenarts waar je pup is!!!! Je hebt toch een adres waar je pup nu is zeker??

Ik snap er de ballen van eerlijk gezegd; hoe kun je nou ... nou ja, laat ook maar.....

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

lieke schreef:Wat Renée zegt, ergert mij ook steeds meer. Mensen die zo stom zijn om een hondje te kopen bij een broodfokker onder het motto 'we hebben gisteravond om de keukentafel gezeten om te beslissen of we een hond willen en vandaag gaan we er één kopen.'

Amen.

Suzanne
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

TessaThomas schreef:
Sarah1993 schreef:

Suzanne

Maar de pup ligt toch bij de DA? Zoek de website op voor spreekuren en ga er dan heen. Dan heb je toch niks met de winkel te maken????
Heb een naar gevoel dat daar helemaal geen pup ligt, hoop dat ik het mis heb, maar een da die niet open doet én de telefoon niet opneemt? :schrik:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Wat je kunt doen, is iedereen bellen en eisen dat je krijgt te horen of de pup nog leeft of niet en hoe zijn precieze gezondheidstoestand is. En geen ander antwoord accepteren dan een volledig en bevredigend antwoord, en dan lijkt het me nodig dat je de pup met eigen ogen kunt aanschouwen.

Is het niet zo dat als je een hond drie dagen in huis hebt en verzorgd, je juridisch gezien de nieuwe eigenaar bent, tenzij die wordt vermist? Ik weet te weinig of eigenaarschap hoor, maar volgens mij zou het best kunnen dat ze jullie de pup niet eens terug hoeven te geven. Het zou ook kunnen dat ze jullie niks willen vertellen over de zieke pup en jullie een nieuwe aan willen bieden.

Maar het is mogelijk om telefonisch erachter te komen of de pup nog leeft. Doe maar net of je een pitbull bent en laat niet los, om in hondentermen te spreken (sorry als ik pitbull eigenaren beledig). Ik weet niet hoe assertief je kunt zijn, maar ik zou dat nu gaan toepassen, assertiviteit en daadkracht. Vechtend ten onder gaan voelt beter dan machteloos toekijkend, weet ik uit ervaring, dus dat zou ik doen. Wordt er opgehangen, gewoon meteen terug bellen. En een voicemail inspreken, emails sturen, en telefoonnummers gaan zoeken, en blijven bellen tot je beet hebt.

Wie weet is er een loslippige dierenartsassistent bijvoorbeeld die wat weet. Geen namen noemen trouwens van dierenartsen of klinieken hier, dat wordt niet gewaardeerd. Maar misschien kun je via facebook of twitter oid aan informatie komen waar je pup is en of die nog leeft. Na een week heb je gewoon recht op die informatie en ik zou er op staan om die te krijgen. En anders zou ik gaan speuren en zoeken en lospeuteren tot ik het wist. Je kunt ook overwegen om een oproep te plaatsen op facebook, dat je morgen een consumentenprogramma/144/de autoriteiten gaat benaderen als ze geen contact met je opnemen. Geef je ze nog een kans ook terwijl zij de pup geen enkele kans gaven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sarah1993 schreef: Het ging me niet om het geld terug te krijgen maar meer in de hoop dat niemand zo stom is als wij zeker... Enja bij jullie is het dus blijkbaar niet toegestaan en dat wist ik niet kan beter men verhaal op de Belgische sites doen want toen wij gingen kijken voor ons hondje stonden er wel 20 mensen in die winkel ! Ds wij zijn echt niet de enige en daar wilde ik vooral iets aandoen

Die mensen willen net als jij zo snel en goedkoop mogelijk een pup die op een rashond lijkt.
En net als jij moeten ze achteraf op de blaren zitten en is het brullen.
Die gaan niet veranderen.
Heeft trouwens helemaal niets met Belgisch of Nederlands zijn te maken; import pups vinden in beide landen gretig aftrek :blauwoog:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ga alsjeblieft die pup weghalen en breng deze naar je eigen DA.
Het is JULLIE pup, dus die DA heeft er totaal niets over te vertellen.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

En als klap op de vuurpijl jezelf hier nog even profileren als "redder" van de zielige pup.....

Sommige mensen verdienen gewoon niet beter.
dagmar88
Zeer actief

Selene schreef: Heb een naar gevoel dat daar helemaal geen pup ligt, hoop dat ik het mis heb, maar een da die niet open doet én de telefoon niet opneemt? :schrik:

Die ligt vast wel ergens, in de kliko ofzo. En eigenlijk hoop ik dat voor het beestje zelf.
renee-uk
Zeer actief

Sarah1993 schreef:

Het ging me niet om het geld terug te krijgen maar meer in de hoop dat niemand zo stom is als wij zeker... Enja bij jullie is het dus blijkbaar niet toegestaan en dat wist ik niet kan beter men verhaal op de Belgische sites doen want toen wij gingen kijken voor ons hondje stonden er wel 20 mensen in die winkel ! Ds wij zijn echt niet de enige en daar wilde ik vooral iets aandoen
ja hoor, honden mogen hier ook in dierenwinkels verkocht worden
maar wat onderzoek van te voren, ipv achteraf zoals nu, had je een hoop ellende bespaard.
en dat begrijp ik dus nooit, dat iemand wel binnen een paar klikken een forum kan vinden als het fout gaat maar het van te voren teveel werk is om een en ander op te zoeken.
als je je er ook maar een halve dag in verdiept had, was dit allemaal nooit gebeurd en als mensen nou eindelijk eens ophouden pupjes in winkels of bij dubieuze fokkers te kopen komt er misschien ook ooit een einde aan de onmenselijke omstandigheiden waaronder broodfokhondjes gehouden worden.
ik hoop dat al die mensen die met oogkleppen op door het leven gaan een heleboel kosten krijgen aan hun broodfokpups, misschien dat de pijn in de portemonnee wel helpt om ze het licht te doen zien!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Selene schreef: Heb een naar gevoel dat daar helemaal geen pup ligt, hoop dat ik het mis heb, maar een da die niet open doet én de telefoon niet opneemt? :schrik:

Die ligt vast wel ergens, in de kliko ofzo. En eigenlijk hoop ik dat voor het beestje zelf.
yup, dat zei ik al: die pup gaat dood of is al dood en ik denk het laatste!
Afbeelding

Sarah1993
Actief

Blijkbaar is hij erdoor en mogen we hem morgen gaan halen!
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

Sarah1993 schreef:
Pamela schreef:Wat een triest verhaal. Die puppy farms en winkels moet iedereen ver van weg blijven.

Dit was n.b. een pup van die vreselijke broodfokkers in de Oostblok. De leefomstandigheden van fokhonden en pups is erbarmelijk en de teven worden totaal uitgebuit. De pups worden in een busje gepropt en naar België of Nederland gebracht; vaak in ruimte zonder licht en ventilatie. Men ziet wel wat er nog leeft bij aankomst. Die puppy farma/winkels plaatsen een bestelling bij die Balkan fokkers van zoveel pups van allerlei rassen; alsof het broodjes van de bakker zijn. Welzijn en gezondheid van de honden zal deze fokkers en handelaren worst zijn. Walgelijke praktijken.

Ik geloof er niets van dat zo'n dierenwinkel dit doodzieke pupje bij een dierenarts heeft gebracht voor behandeling; die centen houden ze liever in hun eigen zak. Daar gaat het niet om dierenliefde, maar om handel/commercie. Ik heb een heel naar gevoel en twijfel of dit pupje nog leeft.

Het is een hele harde en verdrietige les voor TS. Doe er alsjeblieft wat mee en waarschuw je familie, kennissen, collegae, buren etc. om nooit een pup op deze manier aan te schaffen.
Bedankt dat jij dit zo mooi verwoord hebt want sommige zijn erg echt wel hard ! Ook al weet ik wel dat het mijn eigen schuld is. Ik zal er dan ook zeker iets mee doen! Nu niet iedereen moet denken dat ik zo naïef ben om die dierenarts te geloven maar wat is nog erger de pup thuis laten sterven of tog hopen op een goede behandeling daar ? Ik heb de pup gekocht en zal ook handelen zoals een echte hondeneigenaar moet doen en het dier helpen. En ik heb daar echter ook zo niet eventjes over te beslissen van zet die spuit er maar in. Degene die da gezegd heeft en jij hebt morgen kanker die ongeneeslijk is zeg ik ook laat die spuit maar in jou zetten !
uiteraard niet thuis laten sterven,maar als de sodemieter naar je eigen dierenarts.al betwijfel ik ook of hij nog leeft
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Is het wel een dierenarts, daar waar je pup ligt?
Ik zou jouw bezit, want dat is de pup, desnoods met politiehulp terughalen. Jij betaalt namelijk ook de rekening, vandaar. Krijg je hem niet terug, dan zou ik ook geen rekening betalen. Wie weet is de pup al overleden en smeren ze jou een extra rekening aan die je niet kunt controleren. En ik zou de pup dan ook niet terugwillen, aangezien je niet weet hoe en wat ermee is gebeurd.

En, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het oliedom dat je een pup uit een winkel hebt gehaald. Echt oliedom. Zelfs in België wordt daar genoeg voor gewaarschuwd.

Sterkte met de pup, ongeacht de beslissing die je neemt.
renee-uk
Zeer actief

ik zou maar goed controleren of het wel je eigen pup is :idea:
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Sarah1993 schreef:Blijkbaar is hij erdoor en mogen we hem morgen gaan halen!

Wat had hij dan?
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

en,hoe weet je dat,heeft je eigen dierenarts ze toch kunnen bellen?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:ik zou maar goed controleren of het wel je eigen pup is :idea:
Inderdaad, daar heb ik namelijk zo mijn twijfels over.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O, een dierenkliniek die geen gehoor geeft, da's heel apart. Ik zou er eerlijk gezegd nu al de autoriteiten bij gaan halen, bel gewoon de politie en leg je verhaal uit. Misschien kunnen ze je helpen, weten ze al iets van de betreffende verkoper bijvoorbeeld. Nu heb je echt helemaal niks en hoe lang ga je wachten tot je echt tot actie over gaat? Zoals ik het lees, lijkt het me dat jullie waarschijnlijk niks gaan bereiken als particulieren om jullie pup terug te krijgen. Dus ik zou de politie bellen en om raad vragen.

O, trouwens, ik zou even bij de (meerdere) buren aanbellen en vragen of er wel een dierenkliniek zit en zo ja, wanneer die dan open is. Zou goed kunnen dat er helemaal geen kliniek zit daar en dat weten de buren het beste, ja toch? Dan hoor je wel eens een hond blaffen of wat dan ook.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Ben heel benieuwd hoe hij er aan toe is (en eigenlijk ook wel of het dezelfde pup is)
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Als hij er toch al door is waarom ga je hem dan nu niet halen ?
Waarom moet hij dan nog een dag blijven als hij daar al 5 dagen is ?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:
de miraculeuze genezing van een doodzieke broodfokpup.
klinkt als een mooie titel voor een sprookje :roll:
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sarah1993 schreef:

Suzanne

een DA die niet op neemt, toen de pup daar naartoe moest werd er toch ook opgenomen??? gewoon bij de DA op de stoep gaan staan, daar is echt wel iemand aanwezig (wat ben ik toch blij met onze nieuwe DA waar ik als (nog) niet klant gewoon om 0300 terecht kon toen het nodig was....

lees in de updates dat hij er door is, nou ik zou er niet op vertrouwen dat het dezelfde pups is, maar goed....
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
Muk schreef:
de miraculeuze genezing van een doodzieke broodfokpup.
klinkt als een mooie titel voor een sprookje :roll:

:tongue: Ik dacht echt precies hetzelfde.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”