Marjoleine schreef:ArCee schreef:De ene showed, de ander doet KNPV. Lang leve de variatie.

En dan gaat het niet om het winnen?
Dan gaat het niet om iets doen met de hond ter meerdere eer en glorie van de baas? Ja toch?
Gaat het niet altijd om het winnen? Mij lijkt van wel. En dat mag toch ook? Op één voorwaarde:
je hoort het met respect naar je dier te doen.
Of dat nou jacht is, IPO, show, dat boeit niet.
Maar uiteindelijk is het allemaal hetzelfde: iets bereiken waar jij als baas lol in hebt, met gebruikmaking van je hond.Ik durf dat rustig toe te geven. Jij ook?
Persoonlijk zou ik iets doen waarbij ik kan zeggen: Waar zowel baas als hond plezier aan beleven!! Lijkt mij beter op zijn plaats?
Zoals jij het steld, maar ik denk dat je het niet zo bedoeld, klinkt het alsof je zegt: Ik moet er lol in hebben, en die hond moet gewoon meedoen!
Lijkt mij niet de manier.
Kijk, ik ben van mening dat wedstrijden, alleen maar gericht op mooi zijn, op elk gebied veekeuringen zijn. Dat klinkt vreselijk oneerbiedig, maar zo zie ik het, en daar mag je het uiteraard mee oneens zijn.
-Een tuner die jaren lang keihard traint en no1 word, respect.
-Een coureur die jaren lang traint om no1 te worden, respect.
-Een persoon die jaren lang studeerd om ergens top manager te worden, respect.
-Iemand die gewoon geboren is met de juiste maten en er leuk uitziet en een beetje op een podium gaat lopen draaien, tsssssss, wat heb je nu eigenlijk te bieden behalve veel jonge meisjes het verkeerde idee geven en anorexia aan te lullen? Daarbij, een vrouw met een maatje meer is veel mooier en natuurlijk om te zien, en vast te houden, en ook dat is een persoonlijke mening!!
-Iemand die zijn/haar hond aanbied omdat het zogenaamd een mooi ememplaar is, wat heb jij daar aan gedaan behalve een beetje voeren en vacht verzorging? Niks, dier is zo geboren. De enige die eventueel wat respect zou kunnen verdienen is heel misschien de fokker die de juiste cobinatie gekozen heeft, maar ook dat vind ik twijfelachtig?
Daarbij, het zijn vaak ook nog eens, qua gezondheid, niet de meest gezonde en sterke exemplaren, er word alleen gekeken naar het exterieur, dus dat maakt showen voor mij iets met een extra negatieve lading.
Ik weet dat het wellicht voor vele een erge zwart/wit mening is, maar ik ben heel erg gericht op gezonde, en lichamelijk goede dieren. het mooie buitenkantje boeit mij niet zo veel. Ik heb liever een mooie en gezonde vullisbak die 14 jaar in goede zondheid bij me is, als een dure rashond die om de haverklap bij de DA zit.
Maar goed, hier zijn al genoeg gesprekken en discussies over te vinden, let's not go there again