Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom showen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Waarom showen?
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat jullie motivatie is om met de honden naar shows te gaan. Als ik het goed heb is het showen niet verplicht om een stamboomnest te fokken dus dan is er vast een andere reden. Zelf zou ik best af en toe willen showen met een hond maar als je zou vragen waarom kom ik niet veel verder dan omdat het mij leuk lijkt
En het lijkt mij ook prettig om te weten of je hond een beetje voldoet aan het gewenste uiterlijk.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Waarom showen?
Ik vind het wel leuk om te doen en ik wil gewoon bij Dumas het NK kopen
Daarbij vind ik het ook leuk om zo'n onbekend ras wel te laten zien

- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Sorry ik ben niet zo van de shows en die van mij is een kruisinkje
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
NK Kopen???????Machie schreef:Ik vind het wel leuk om te doen en ik wil gewoon bij Dumas het NK kopen![]()

Laatst gewijzigd door Yvet op 20 jan 2012 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ooh? kan iemand dit uitleggen?Denise. schreef:Als ik het goed heb is het showen niet verplicht om een stamboomnest te fokken
Ik dacht namelijk dat je wel zoveel shows gelopen moest hebben om een stamboomnest te krijgen.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het leuk. Ushi vind het ook leuk.
Ben trots op mijn meisje en laat haar graag zien. Ze hoeft van mij niet perse kampioen te worden.
Ben trots op mijn meisje en laat haar graag zien. Ze hoeft van mij niet perse kampioen te worden.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ja. Ik heb een hond waar er meestal maar 1 van is in de ring. Dan heb je die punten voor het NK dus vrij makkelijk bij elkaar. Dan vind ik het dus een gekocht kampioensschapYvet schreef:NK Kopen???????Machie schreef:Ik vind het wel leuk om te doen en ik wil gewoon bij Dumas het NK kopen![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Als je volgens de richtlijnen van een RV fokt heb je show kwalifikaties nodig, dus zal je toch moeten showen
Ik heb jarenlang shows gelopen en ik vond het een dagje uit, gezellig met iedereen beppen en een beetje shoppen 

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Voor de raad maakt het niet uit. Sommige rasverenigingen stellen als eis dat je een bepaalde hoeveelheid g's, zg's of u'tjes haaltChar7 schreef:Ooh? kan iemand dit uitleggen?Denise. schreef:Als ik het goed heb is het showen niet verplicht om een stamboomnest te fokken
Ik dacht namelijk dat je wel zoveel shows gelopen moest hebben om een stamboomnest te krijgen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ok, thnx voor je antwoord.nathalie schreef:Voor de raad maakt het niet uit. Sommige rasverenigingen stellen als eis dat je een bepaalde hoeveelheid g's, zg's of u'tjes haaltChar7 schreef:Ooh? kan iemand dit uitleggen?Denise. schreef:Als ik het goed heb is het showen niet verplicht om een stamboomnest te fokken

-
- Zeer actief
Maar lid zijn van een RV is geen verplichting, dus dan kun je toch zonder showen een stamboomnest fokken. Want de RvB verplicht het showen niet. Of zit ik nu verkeerd?->Chanty<- schreef:Als je volgens de richtlijnen van een RV fokt heb je show kwalifikaties nodig, dus zal je toch moeten showenIk heb jarenlang shows gelopen en ik vond het een dagje uit, gezellig met iedereen beppen en een beetje shoppen
-
- Zeer actief
Dat zeg iknathalie schreef:Voor de raad maakt het niet uit. Sommige rasverenigingen stellen als eis dat je een bepaalde hoeveelheid g's, zg's of u'tjes haaltChar7 schreef:Ooh? kan iemand dit uitleggen?Denise. schreef:Als ik het goed heb is het showen niet verplicht om een stamboomnest te fokken

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Om via de rasvereniging te fokken is het vaak wel verplicht om showresultaten (bij onze RV 1x ZG en 1x U minimaal) te hebben voor fokdieren. Of je moet naar een fokinventarisatie gaan, daar wordt ook het exterieur beoordeeld en bepaald of met een hond via de RV gefokt mag worden.
Waarom ik mijn honden show? Voornamelijk omdat ik het belangrijk vind dat een ras als het mijne ook voor het grote publiek die naar shows komt te zien moet zijn. Als je weet hoe vaak ik op shows wordt aangesproken door mensen die meer willen weten over wat voor hond ik bij me heb, dat is echt niet normaal. En ook wel leuk, ik ben dol op mijn ras en praat er graag over met mensen die er meer over willen weten.
Verder vind ik dat mijn honden het waard zijn om gezien en beoordeeld te worden. Ik vind het ook niet vervelend om te winnen, hoewel verliezen van een kwalitatief betere hond ook helemaal geen schande is. Als mijn honden geen lol meer uitstralen in de ring, dan show ik niet meer. Zo heb ik met Sjefke jaren niet geshowd omdat ze het niet naar haar zin meer had in de ring, en merkte ik toen ik haar een keer in de veteranenklasse uitbracht dat ze er toen weer voor de volle 100% voor ging. Nozem heeft het altijd prima gedaan, maar bij haar is de lol er een beetje af sinds kort dus die hoeft niet meer mee.
Tapas vindt alles leuk, dus die breng ik af en toe nog wel uit om mijn kennelnaam in de catalogus te krijgen.
Op een showdag vermaak ik me altijd prima met het kletsen met bekenden, overleggen met andere fokkers en liefhebbers van mijn ras en bij andere ringen te kijken hoe het met andere rassen waar ik warm voor loop gaat.
Waarom ik mijn honden show? Voornamelijk omdat ik het belangrijk vind dat een ras als het mijne ook voor het grote publiek die naar shows komt te zien moet zijn. Als je weet hoe vaak ik op shows wordt aangesproken door mensen die meer willen weten over wat voor hond ik bij me heb, dat is echt niet normaal. En ook wel leuk, ik ben dol op mijn ras en praat er graag over met mensen die er meer over willen weten.
Verder vind ik dat mijn honden het waard zijn om gezien en beoordeeld te worden. Ik vind het ook niet vervelend om te winnen, hoewel verliezen van een kwalitatief betere hond ook helemaal geen schande is. Als mijn honden geen lol meer uitstralen in de ring, dan show ik niet meer. Zo heb ik met Sjefke jaren niet geshowd omdat ze het niet naar haar zin meer had in de ring, en merkte ik toen ik haar een keer in de veteranenklasse uitbracht dat ze er toen weer voor de volle 100% voor ging. Nozem heeft het altijd prima gedaan, maar bij haar is de lol er een beetje af sinds kort dus die hoeft niet meer mee.
Tapas vindt alles leuk, dus die breng ik af en toe nog wel uit om mijn kennelnaam in de catalogus te krijgen.

Op een showdag vermaak ik me altijd prima met het kletsen met bekenden, overleggen met andere fokkers en liefhebbers van mijn ras en bij andere ringen te kijken hoe het met andere rassen waar ik warm voor loop gaat.
-
- Zeer actief
Dat klopt, maar 1 van de redenen is dat fokkers graag via de club pup bemiddeling willen, vandaar toch die kwalifikatiesDenise. schreef:Maar lid zijn van een RV is geen verplichting, dus dan kun je toch zonder showen een stamboomnest fokken. Want de RvB verplicht het showen niet. Of zit ik nu verkeerd?->Chanty<- schreef:Als je volgens de richtlijnen van een RV fokt heb je show kwalifikaties nodig, dus zal je toch moeten showenIk heb jarenlang shows gelopen en ik vond het een dagje uit, gezellig met iedereen beppen en een beetje shoppen

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Da's dan ook de enigste rede waarom ik zo nu en dan op een show loop.nathalie schreef:Voor de raad maakt het niet uit. Sommige rasverenigingen stellen als eis dat je een bepaalde hoeveelheid g's, zg's of u'tjes haaltChar7 schreef:Ooh? kan iemand dit uitleggen?Denise. schreef:Als ik het goed heb is het showen niet verplicht om een stamboomnest te fokken
Wil je volgens de eisen van de rasverenigingen fokken, zul je de benodigde kwalificaties moeten behalen.

- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
Wij moeten ook een paar ZG tjes halen alvorens we een nestje mogen fokken via de rasvereniging.
Buiten dat vind ik het zelf altijd erg leuk en is het een soort hobby, we hebben een leuke vriendengroep met wie we naar show gaan.
Buiten dat vind ik het zelf altijd erg leuk en is het een soort hobby, we hebben een leuke vriendengroep met wie we naar show gaan.

Groetjes Annemieke
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Maar goed ik begin dit jaar met showen met Haddock omdat ik het leuk vind.
Lang over nagedacht, veel gekeken op shows en na de jonge hondendag werd het duidelijk, samen hebben wij hier plezier in!
Daarnaast vind ik Haddock een ongelooflijk mooi mopsje, hoorde ik van verschillende mensen dat ik eens naar show moest gaan met hem.
al die dingen opgeteld heeft mij doen besluiten ervoor te gaan. Een doel heb ik niet, ja plezier hebben!
Lang over nagedacht, veel gekeken op shows en na de jonge hondendag werd het duidelijk, samen hebben wij hier plezier in!
Daarnaast vind ik Haddock een ongelooflijk mooi mopsje, hoorde ik van verschillende mensen dat ik eens naar show moest gaan met hem.
al die dingen opgeteld heeft mij doen besluiten ervoor te gaan. Een doel heb ik niet, ja plezier hebben!
-
- Zeer actief
Showen om onbekende rassen te laten zien is inderdaad een goede, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.
@ Amy, las ik laatst niet ergens dat Haddock te veel neus had? Dat vond ik zo raar
Ik vind het trouwens erg jammer dat er bij poedels zo'n kapsel verplicht is. Om die reden zie ik mezelf echt geen poedel showen.
Lijkt me veel handiger om je hond eventjes af te kloppen en zo de ring in te stappen
@ Amy, las ik laatst niet ergens dat Haddock te veel neus had? Dat vond ik zo raar

Ik vind het trouwens erg jammer dat er bij poedels zo'n kapsel verplicht is. Om die reden zie ik mezelf echt geen poedel showen.
Lijkt me veel handiger om je hond eventjes af te kloppen en zo de ring in te stappen

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik klop niet eens af, maar stap gewoon zo de ring in.Denise. schreef: Lijkt me veel handiger om je hond eventjes af te kloppen en zo de ring in te stappen

- Machie
- Zeer actief
Zet je Nova in koordenDenise. schreef: Ik vind het trouwens erg jammer dat er bij poedels zo'n kapsel verplicht is. Om die reden zie ik mezelf echt geen poedel showen.

Ik doe trouwens niks aan Dumas. Ja, 4 dagen van te voren zn staartjes eruit halen

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Wil jij dan graag de showring inDenise. schreef:Showen om onbekende rassen te laten zien is inderdaad een goede, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.
@ Amy, las ik laatst niet ergens dat Haddock te veel neus had? Dat vond ik zo raar![]()

-
- Zeer actief
Daarom zal ik met een poedel nooit geen shows lopen, ik vind het meer een trim wedstrijdDenise. schreef:
Ik vind het trouwens erg jammer dat er bij poedels zo'n kapsel verplicht is. Om die reden zie ik mezelf echt geen poedel showen:

-
- Zeer actief
Nou dat is helemaal ideaalLongFields schreef:Ik klop niet eens af, maar stap gewoon zo de ring in.

Dat lijkt me best geinig zo'n koordpoedeltjeMachie schreef: Zet je Nova in koorden
Ik doe trouwens niks aan Dumas. Ja, 4 dagen van te voren zn staartjes eruit halen

En om de vacht van een Puli showklaar te hebben ben je ook wel even bezig toch?
Ja leuk! Dat wil ik best doenValerie schreef: Wil jij dan graag de showring inJe mag Kiyoshi best een keer showen op een kleine show.

-
- Zeer actief
Ja suf he? En het is ook zonde, want er zullen zat eigenaren zijn die leuke honden hebben maar ook geen zin hebben in die kapsels. Er gaat zoveel werk inzitten->Chanty<- schreef:Daarom zal ik met een poedel nooit geen shows lopen, ik vind het meer een trim wedstrijdDenise. schreef:
Ik vind het trouwens erg jammer dat er bij poedels zo'n kapsel verplicht is. Om die reden zie ik mezelf echt geen poedel showen:

- Machie
- Zeer actief
Nee joh, koorden zijn koorden. Daar hoef je niks aan te doen. Ja even takjes uit de vacht halen. Maar dat moet sowiesoDenise. schreef::
Dat lijkt me best geinig zo'n koordpoedeltjeMaar teveel werk.

Eens in de zoveel tijd even de koorden controleren en bijscheuren tot de huid meer doe ik er niet aan

-
- Zeer actief
Het gaat er mij niet om dat de vacht zoveel werk is, ik vind een show vacht geen porum 

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ik vind het leuk en gezellig, verder totaal geen ambities. Ben net zo tevreden met een G als met een 1U 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Allereerst omdat ik benieuwd was wat een expert van mijn hond vind. Daarna kwam het idee om hem in te zetten voor de fok, dus wilde ik meerdere keurverslagen om zo zij goede en slechte punten op een rijtje te krijgen. Dat weten we inmiddels wel en nu is showen gewoon leuk, gezellig en leerzaam 

-
- Zeer actief
Nouja, bij poedels vallen die koorden er niet vanzelf in heMachie schreef:Nee joh, koorden zijn koorden. Daar hoef je niks aan te doen. Ja even takjes uit de vacht halen. Maar dat moet sowiesoDenise. schreef: Dat lijkt me best geinig zo'n koordpoedeltjeMaar teveel werk.
Eens in de zoveel tijd even de koorden controleren en bijscheuren tot de huid meer doe ik er niet aan

->Chanty<- schreef:Het gaat er mij niet om dat de vacht zoveel werk is, ik vind een show vacht geen porum

- Machie
- Zeer actief
Dat is waar, een poedel heeft een andere vacht idd 
Nouja, leen je Kiyoshi een keertje! Leuk toch?

Nouja, leen je Kiyoshi een keertje! Leuk toch?