En niet vergeten erbij te grommen en blaffen en je lip optrekken hoor! Anders is het niet intimiderend genoegInk schreef: Ga zelf tegen die fiets aan plassen joh, komt nog intimiderender over....![]()

Moderator: moderatorteam
En niet vergeten erbij te grommen en blaffen en je lip optrekken hoor! Anders is het niet intimiderend genoegInk schreef: Ga zelf tegen die fiets aan plassen joh, komt nog intimiderender over....![]()
Serieus? Heb jij je aangemeld op dit forum om deze vraag te stellen?NicoBorder schreef:Waarom zou dit een grapje zijn? Ik wil gewoon een krachtig signaal afgeven.
Nanna schreef:Ik zou op zo'n fiets schijtenNicoBorder schreef:Waarom zou dit een grapje zijn? Ik wil gewoon een krachtig signaal afgeven.
Dan raad ik aan een haltertop te kopen en te lopen als een gorilaNicoBorder schreef:Waarom zou dit een grapje zijn? Ik wil gewoon een krachtig signaal afgeven.
Ik kom zeer regelmatig mountain bikers tegen en heb nooit problemen met ze. Ik roep Izzie en glimlach vriendelijk. Krijg altijd een dankjewel en glimlach terug. Nou ben ik natuurlijk ook erg charmantdagmar88 schreef:Op zich kan ik me de irritatie van het gebrek aan rekening houden met elkaar wel voorstellen.
Heb ook vervelende ervaringen gehad met mountainbikers.
Zelf draag je daar op deze manier natuurlijk even hard aan bij.
Charlie draagt graag halve bomen mee, dan remmen ze wel
Krachtig signaal? Jouw hond vliegt toch achter die fietsers aan?NicoBorder schreef:Waarom zou dit een grapje zijn? Ik wil gewoon een krachtig signaal afgeven.
Ik hier ook nietZoek stok! schreef:Ik kom zeer regelmatig mountain bikers tegen en heb nooit problemen met ze. Ik roep Izzie en glimlach vriendelijk. Krijg altijd een dankjewel en glimlach terug. Nou ben ik natuurlijk ook erg charmantdagmar88 schreef:Op zich kan ik me de irritatie van het gebrek aan rekening houden met elkaar wel voorstellen.
Charlie draagt graag halve bomen mee, dan remmen ze welmaar ik vind het toch bijzonder dat ik hier altijd zo veel geklaag lees. Had het er laatst nog met Marye over. Die heeft ook nooit gedoe met ze.
oh, ik ook hoor. Het lijkt soms wel of alleen hondenbezitters rekening met anderen moeten houden. Vooral mountain bikers hebben er een handje van om je in volle vaart links en rechts voorbij te scheuren, daarbij PAS OP! roepend. In het weekend mijd ik heel veel bossen, omdat ik weet dat brave huisvaders zich weer in strakke pakjes hebben gehesen om daar de boel onveilig te maken.dagmar88 schreef:Op zich kan ik me de irritatie van het gebrek aan rekening houden met elkaar wel voorstellen.
Charlie draagt graag halve bomen mee, dan remmen ze wel
dan neem je deze meeNicoBorder schreef:Waarom zou dit een grapje zijn? Ik wil gewoon een krachtig signaal afgeven.
Niet als het je hond daarvoor gebruikt. Een hond delft hoe dan ook het onderspit als hij ongewenst gedrag vertoond. Als de collie van Nico een keer bijt mag Nico straks met een aangelijnde en gemuilkorfde collie lopen..Branka schreef:In de duinen zijn mountainbikers ook wel eens onhebbelijk als ze vinden dat je ze in de weg rijdt. Maar dat neemt niet weg dat je toch moet voorkomen dat een hond ze achterna rent. Verder is wraak nemen nooit de oplossing.
Ben je serieus?NicoBorder schreef:Steeds als wij de hond in het bos uit laten, worden wij benaderd door fietsers/wandelaars/mountainbikers die ons hier soms zeer agressief over aanspreken. Wij hebben thuis een Border Collie dus hij wil nog wel eens zijn herdersinstinct gebruiken en ergens achteraan rennen, verder doet hij nog geen vlieg kwaad. Vooral de mountainbikers stappen boos van de fiets en gaan verbaal erg hard te keer.
Nu wil ik mijn collie dus 2 dingen leren: Dat hij op mijn teken tegen de fietsen van deze mensen aan plast, dan zullen ze het wel afleren. Of dat hij heel intimideren gaat blaffen en grommen. Wat zou het makkelijkst aan te leren zijn?
dat doet hij toch wel, mensen hebben er last van nl.NicoBorder schreef:Laat die hond een beetje spelen. Zo lang hij niemand kwaad doet...
Uiteraarddagmar88 schreef:Maar dan was ik vast oncharmant begrijp ik?
Even hoorJeannettebo schreef: Voed je eigen hond op, dan heb je al snel minder last van die fietsers.
weet ik, ik heb het ook over minder last. Als je honden niet opgevoed waren, had je nog meer last gehadEline* schreef:Even hoorJeannettebo schreef: Voed je eigen hond op, dan heb je al snel minder last van die fietsers., ik heb prima opgevoede honden die fietsers met rust laten. Alleen de mountainbikers fietsen loeihard voorbij en nadat mijn wat dovig wordende Nelson een keer is aangereden door die ****** wens ik gewoon niet dat ik op een wandelpad waar ik, met mijn honden los, mag lopen , van mijn sokken wordt gereden door mountainbikers die daar ieder geval niet mogen fietsen. Ik vind het prima als ik de tijd krijg even mijn honden bij me te roepen, maar die tijd heb ik niet. Ik zou er best lol in hebben om een keertje met een imponerende fietserjager door het bos te lopen hier in het weekend..
Het probleem is vaak dat die fietsers zelf niet opgevoed zijn. Ze racen als idioten over wandelpaden en als je niet snel genoeg aan de kant stuift zetten ze het op een schreeuwen.Jeannettebo schreef:
Voed je eigen hond op, dan heb je al snel minder last van die fietsers.
Ik denk het wel... is ook lunchtijd ondertussen dus hopelijk gaat iedereen even een stevige lunch halen/makenmarian* schreef:Heeft iedereen hier zo'n honger?
Jeannettebo schreef: weet ik, ik heb het ook over minder last. Als je honden niet opgevoed waren, had je nog meer last gehad
toch scheelt het een hoop, zie ook mijn reactie op Eline.lets have fun schreef:Het probleem is vaak dat die fietsers zelf niet opgevoed zijn. Ze racen als idioten over wandelpaden en als je niet snel genoeg aan de kant stuift zetten ze het op een schreeuwen.Jeannettebo schreef:
Ik denk dat het scheelt als je een grote beer hebt van een hondJeannettebo schreef: toch scheelt het een hoop, zie ook mijn reactie op Eline.
Bovendien, ius het lastiger naar andere te wijzen als je zelf ook iets nalaat, zoals ts
Tuurlijk. Ben ik helemaal met je eens. Gelukkig jagen mijn honden geen fietsers.Jeannettebo schreef:toch scheelt het een hoop, zie ook mijn reactie op Eline.lets have fun schreef:Het probleem is vaak dat die fietsers zelf niet opgevoed zijn. Ze racen als idioten over wandelpaden en als je niet snel genoeg aan de kant stuift zetten ze het op een schreeuwen.Jeannettebo schreef:
Bovendien, ius het lastiger naar andere te wijzen als je zelf ook iets nalaat, zoals ts
ik heb ook andere honden gehad dan deze witte beerEline* schreef:Ik denk dat het scheelt als je een grote beer hebt van een hondJeannettebo schreef: toch scheelt het een hoop, zie ook mijn reactie op Eline.
Bovendien, ius het lastiger naar andere te wijzen als je zelf ook iets nalaat, zoals tsIk hou echt mijn hart vast als er zo'n groep aan komt sjesen en Kiki staat nog een eindje verderop. Als die kleine tussen zo'n groep komt is ze gewoon echt plat. En dat wekt dus ook mijn agressie op. Ik heb ook wel eens wilde fantasieen over werparmen tussen spaken ed.
Dat is waar, daarom blijf ik (als mountainbikers weer eens op bospaadjes fietsen waar zij dat niet mogen) ook netjes midden op het pad lopen. Wel met mijn hond bij mij, uiteraard. En als er wat geschreeuwd wordt, dan zeg ik netjes (of minder netjes al naar gelang mijn stemming) dat zij niet hier mogen fietsen en dat zij ook rekening moeten houden met anderen.lets have fun schreef:Het probleem is vaak dat die fietsers zelf niet opgevoed zijn. Ze racen als idioten over wandelpaden en als je niet snel genoeg aan de kant stuift zetten ze het op een schreeuwen.Jeannettebo schreef: