Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ink schreef: Ga zelf tegen die fiets aan plassen joh, komt nog intimiderender over.... :piew: :piew:
En niet vergeten erbij te grommen en blaffen en je lip optrekken hoor! Anders is het niet intimiderend genoeg :Q:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

NicoBorder schreef:Waarom zou dit een grapje zijn? Ik wil gewoon een krachtig signaal afgeven.
Serieus? Heb jij je aangemeld op dit forum om deze vraag te stellen?

:LOL: :LOL: :LOL:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Border collies worden praktisch afgericht geboren joh, die hoef je zowat niks te leren. Als je gewoon roept:" Awaaaaaaaaay to me" drijven ze zo een groepje mensen voor je bij elkaar, die je dan zelf naar wens kunt toetakelen. Border collies bijten hun schapen niet dus dat zul je zelf moeten doen.

Hihihi, wel een gekkerd weer zeg!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: Op zich kan ik me de irritatie van het gebrek aan rekening houden met elkaar wel voorstellen.
Heb ook vervelende ervaringen gehad met mountainbikers.
Zelf draag je daar op deze manier natuurlijk even hard aan bij.

Charlie draagt graag halve bomen mee, dan remmen ze wel :mrgreen:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Nanna schreef:
NicoBorder schreef:Waarom zou dit een grapje zijn? Ik wil gewoon een krachtig signaal afgeven.
Ik zou op zo'n fiets schijten :ok:

:lol1: op het zadel poepen
Je kunt de hond ook af laten gaan vlak voor de fiets dan vallen ze erover
of met een stok in z'n bek naast de fiets rennen zodat de stok tussen de spaken komt.

Dit is toch een geintje an niet anders
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dan raad ik aan een haltertop te kopen en te lopen als een gorila
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

dagmar88 schreef::tongue: Op zich kan ik me de irritatie van het gebrek aan rekening houden met elkaar wel voorstellen.

Ik kom zeer regelmatig mountain bikers tegen en heb nooit problemen met ze. Ik roep Izzie en glimlach vriendelijk. Krijg altijd een dankjewel en glimlach terug. Nou ben ik natuurlijk ook erg charmant :mrgreen: maar ik vind het toch bijzonder dat ik hier altijd zo veel geklaag lees. Had het er laatst nog met Marye over. Die heeft ook nooit gedoe met ze.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Krachtig signaal? Jouw hond vliegt toch achter die fietsers aan?

Pfff... ga toch iemand anders in de zeik nemen :LOL:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het is weer vakantie ;-)
Ik erger me overigens ook kapot aan de mountainbikers die met een rotvaart over de wandelpaden scheuren en niet afremmen voor je loslopende hond. Ik bel sinds kort gewoon de politie. Lijkt me een stuk nuttiger dan je hond ophitsen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zoek stok! schreef:
dagmar88 schreef::tongue: Op zich kan ik me de irritatie van het gebrek aan rekening houden met elkaar wel voorstellen.

Ik kom zeer regelmatig mountain bikers tegen en heb nooit problemen met ze. Ik roep Izzie en glimlach vriendelijk. Krijg altijd een dankjewel en glimlach terug. Nou ben ik natuurlijk ook erg charmant :mrgreen: maar ik vind het toch bijzonder dat ik hier altijd zo veel geklaag lees. Had het er laatst nog met Marye over. Die heeft ook nooit gedoe met ze.
Ik hier ook niet :U:
Zal dus gerust aan de plaats en daar heersende fiets/uitlaat cultuur liggen.

Daar was het ook normaal om met je quad mensen van de sokken te rijden en als het voetvolk als mountainbiker niet snel genoeg op schoot even die kant op het snot uit je neus te blazen.

:roll: Maar dan was ik vast oncharmant begrijp ik?
lets have fun

oh, ik ook hoor. Het lijkt soms wel of alleen hondenbezitters rekening met anderen moeten houden. Vooral mountain bikers hebben er een handje van om je in volle vaart links en rechts voorbij te scheuren, daarbij PAS OP! roepend. In het weekend mijd ik heel veel bossen, omdat ik weet dat brave huisvaders zich weer in strakke pakjes hebben gehesen om daar de boel onveilig te maken.

Maar dat maakt natuurlijk niet dat het oké is om zelf ook vervelend te doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dan neem je deze mee
Afbeelding
en brul je ze recht in hun gezicht toe dat ze op moeten zouten met hun gezeur.
gokje is dat het wel werkt als signaal.
Ik zou het in ieder geval niet ( heel laf) door mijn hond laten opknappen :pffff: :mrgreen: :ok:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

In de duinen zijn mountainbikers ook wel eens onhebbelijk als ze vinden dat je ze in de weg rijdt. Maar dat neemt niet weg dat je toch moet voorkomen dat een hond ze achterna rent. Verder is wraak nemen nooit de oplossing.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:In de duinen zijn mountainbikers ook wel eens onhebbelijk als ze vinden dat je ze in de weg rijdt. Maar dat neemt niet weg dat je toch moet voorkomen dat een hond ze achterna rent. Verder is wraak nemen nooit de oplossing.
Niet als het je hond daarvoor gebruikt. Een hond delft hoe dan ook het onderspit als hij ongewenst gedrag vertoond. Als de collie van Nico een keer bijt mag Nico straks met een aangelijnde en gemuilkorfde collie lopen..

Ik hou me in hier, maar het hele mountainbikegedoe kan me werkelijk volkomen woedend maken. Hier in Soest is 1 losloopgebied, verder allemaal aanlijngebieden. Door alle gebieden heen liggen prachtige mountainbikepaden, maar waar fietsen de heren? Juist ja..op de wandelpaden..en hard ook. Paden volkomen aan gort gereden wat erg fijn is met deze nattigheid, maar bovenal kun je daar, zeker in het weekend, gewoon niet fatsoenlijk je hond uitlaten zonder als een gek om je heen te spieden of er geen eikels op fietsen aan komen. Ik kan er echt enorm nijdig om worden. Maar goed, je doet er weinig aan..ja, de gemeente en de politie bestoken in de hoop dat ze eens wat mensen op de bon slingeren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

verbeter de wereld begin bij jezelf :F:
Voed je eigen hond op, dan heb je al snel minder last van die fietsers.
Ik hou mijn hond vaak even bij me als er een fietser aan komt, vaak wordt er dan zelfs netjes bedankt, loopt veel prettiger voor jezelf.
Wij willen een hond, daar hoeft een ander geen last van te hebben. Dat hebben ze wel als jou hond achter iemand aan rent, ongeacht of hij al dan niet wat doet. Dat kan iemand niet ruiken namelijk
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

NicoBorder schreef:Steeds als wij de hond in het bos uit laten, worden wij benaderd door fietsers/wandelaars/mountainbikers die ons hier soms zeer agressief over aanspreken. Wij hebben thuis een Border Collie dus hij wil nog wel eens zijn herdersinstinct gebruiken en ergens achteraan rennen, verder doet hij nog geen vlieg kwaad. Vooral de mountainbikers stappen boos van de fiets en gaan verbaal erg hard te keer.

Nu wil ik mijn collie dus 2 dingen leren: Dat hij op mijn teken tegen de fietsen van deze mensen aan plast, dan zullen ze het wel afleren. Of dat hij heel intimideren gaat blaffen en grommen. Wat zou het makkelijkst aan te leren zijn?
Ben je serieus?

Zo ja, het is erg asociaal als je je hond achter fietsende mensen en joggers enz. Aan laat rennen. Het komt zelfs agressief over bij mensen die bang zijn voor honden. Gelukkig is een border collie slim genoeg om heel eenvoudig het zit en af aan te leren zodat wandelaars, fietsers en joggers rustig kunnen passeren, zonder dat zij hoeven te denken dat er elk moment een hond in de broek kan
hangen.

En mocht je niet serieus zijn, dan zo ik zeggen, get a life.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

NicoBorder schreef:Laat die hond een beetje spelen. Zo lang hij niemand kwaad doet...
dat doet hij toch wel, mensen hebben er last van nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

dagmar88 schreef: :roll: Maar dan was ik vast oncharmant begrijp ik?
Uiteraard :F:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef: Voed je eigen hond op, dan heb je al snel minder last van die fietsers.
Even hoor :engel: , ik heb prima opgevoede honden die fietsers met rust laten. Alleen de mountainbikers fietsen loeihard voorbij en nadat mijn wat dovig wordende Nelson een keer is aangereden door die ****** wens ik gewoon niet dat ik op een wandelpad waar ik, met mijn honden los, mag lopen , van mijn sokken wordt gereden door mountainbikers die daar ieder geval niet mogen fietsen. Ik vind het prima als ik de tijd krijg even mijn honden bij me te roepen, maar die tijd heb ik niet. Ik zou er best lol in hebben om een keertje met een imponerende fietserjager door het bos te lopen hier in het weekend.. :oeps:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Eline* schreef:
Jeannettebo schreef: Voed je eigen hond op, dan heb je al snel minder last van die fietsers.
Even hoor :engel: , ik heb prima opgevoede honden die fietsers met rust laten. Alleen de mountainbikers fietsen loeihard voorbij en nadat mijn wat dovig wordende Nelson een keer is aangereden door die ****** wens ik gewoon niet dat ik op een wandelpad waar ik, met mijn honden los, mag lopen , van mijn sokken wordt gereden door mountainbikers die daar ieder geval niet mogen fietsen. Ik vind het prima als ik de tijd krijg even mijn honden bij me te roepen, maar die tijd heb ik niet. Ik zou er best lol in hebben om een keertje met een imponerende fietserjager door het bos te lopen hier in het weekend.. :oeps:
weet ik, ik heb het ook over minder last. Als je honden niet opgevoed waren, had je nog meer last gehad :F:
Afbeelding
lets have fun

Jeannettebo schreef:
Het probleem is vaak dat die fietsers zelf niet opgevoed zijn. Ze racen als idioten over wandelpaden en als je niet snel genoeg aan de kant stuift zetten ze het op een schreeuwen. :roll:
Laatst gewijzigd door lets have fun op 04 jan 2012 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Oja die fietsers moeten ook rekening houden met andere maar een hond die fietsers jaagt is nooit goed te praten als je dat toe laat
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

marian* schreef:Heeft iedereen hier zo'n honger?
Ik denk het wel... is ook lunchtijd ondertussen dus hopelijk gaat iedereen even een stevige lunch halen/maken
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef: weet ik, ik heb het ook over minder last. Als je honden niet opgevoed waren, had je nog meer last gehad :F:
:F: Of niet! Ik vraag me oprecht af of je als je daar met , laten we zeggen, een roedel herders loopt, of die gasten je dan nog zo dapper de berm inrijden!

Ik heb zelf overigens de "taktiek"om midden op het pad te blijven lopen en ik scherm de doorgang af met mijn lijf en ballegooiarm en als die mee is, mijn moeder. :mrgreen: Dan moeten ze ieder geval afremmen en heb ik iets ruimte mijn honden bij me te halen. Dat zorgt inderdaad geregeld voor bijna botsparijen, maar ik heb liever dat ze mij omver rijden dan mijn honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

lets have fun schreef:
Jeannettebo schreef:
Het probleem is vaak dat die fietsers zelf niet opgevoed zijn. Ze racen als idioten over wandelpaden en als je niet snel genoeg aan de kant stuift zetten ze het op een schreeuwen. :roll:
toch scheelt het een hoop, zie ook mijn reactie op Eline.
Bovendien, ius het lastiger naar andere te wijzen als je zelf ook iets nalaat, zoals ts
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef: toch scheelt het een hoop, zie ook mijn reactie op Eline.
Bovendien, ius het lastiger naar andere te wijzen als je zelf ook iets nalaat, zoals ts
Ik denk dat het scheelt als je een grote beer hebt van een hond ;-) Ik hou echt mijn hart vast als er zo'n groep aan komt sjesen en Kiki staat nog een eindje verderop. Als die kleine tussen zo'n groep komt is ze gewoon echt plat. En dat wekt dus ook mijn agressie op. Ik heb ook wel eens wilde fantasieen over werparmen tussen spaken ed. :O:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
lets have fun

Jeannettebo schreef:
lets have fun schreef:
Jeannettebo schreef:
toch scheelt het een hoop, zie ook mijn reactie op Eline.
Tuurlijk. Ben ik helemaal met je eens. Gelukkig jagen mijn honden geen fietsers. :wink:

Floor vond het als pup nog wel lollig om een stukje mee op te lopen met een fietser. Al gauw had ik haar geleerd dat het zien van een fiets betekent dat ze een snoepje moet komen halen bij de baas. Het zou nu nog fijn zijn dat mountainbikers mijn honden de kans geven bij me te komen. :wink: Inplaats van er in volle vaart doorheen te racen onderwijl PAS OP! AAN DE KANT! te brullen.
Jeannettebo
Zeer actief

Eline* schreef:
Jeannettebo schreef: toch scheelt het een hoop, zie ook mijn reactie op Eline.
Ik denk dat het scheelt als je een grote beer hebt van een hond ;-) Ik hou echt mijn hart vast als er zo'n groep aan komt sjesen en Kiki staat nog een eindje verderop. Als die kleine tussen zo'n groep komt is ze gewoon echt plat. En dat wekt dus ook mijn agressie op. Ik heb ook wel eens wilde fantasieen over werparmen tussen spaken ed. :O:
ik heb ook andere honden gehad dan deze witte beer
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

lets have fun schreef:
Jeannettebo schreef:
Dat is waar, daarom blijf ik (als mountainbikers weer eens op bospaadjes fietsen waar zij dat niet mogen) ook netjes midden op het pad lopen. Wel met mijn hond bij mij, uiteraard. En als er wat geschreeuwd wordt, dan zeg ik netjes (of minder netjes al naar gelang mijn stemming) dat zij niet hier mogen fietsen en dat zij ook rekening moeten houden met anderen.

Maar voor fatsoenlijke mountainbikers maak ik met mijn hond wel ruim plaats. Het is geven en nemen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Als ik de ts was zou ik mijn instelling veranderen .

wat voor signaal wil je afgeven ?

je hebt je hond bij je te houden , het is niet noormaal om tegen andermans fiets aan te plassen , net zo min om je hond achter fietsers aan te laten rennen , en al helemaal niet om je hond te laten blaffen of grommen naar mensen .

Kan me voorstellen dat mensen niet zo blij zijn met jou en je honden in het bos hoor .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”