Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

NicoBorder

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Steeds als wij de hond in het bos uit laten, worden wij benaderd door fietsers/wandelaars/mountainbikers die ons hier soms zeer agressief over aanspreken. Wij hebben thuis een Border Collie dus hij wil nog wel eens zijn herdersinstinct gebruiken en ergens achteraan rennen, verder doet hij nog geen vlieg kwaad. Vooral de mountainbikers stappen boos van de fiets en gaan verbaal erg hard te keer.

Nu wil ik mijn collie dus 2 dingen leren: Dat hij op mijn teken tegen de fietsen van deze mensen aan plast, dan zullen ze het wel afleren. Of dat hij heel intimideren gaat blaffen en grommen. Wat zou het makkelijkst aan te leren zijn?
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 06 jan 2012 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jikke
Actief
Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)
Aantal honden: 2

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos

Ongelezen bericht door Jikke »

Euhm aanleren om niet achter fietsers aan te rennen? Wij zijn zo verschrikkelijk veel in de bossen, komen mountainbikers, paarden, joggers enz langs, roep mijn hond bij me eventjes (behalve als ze niet eens in de buurt loopt van de andere bosgebruikers..) en er is nog nooit een lelijk woord gevallen..
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als je alle hondenbezitters een dienst wilt bewijzen leer je je hond dat achter fietsers aan rennen enz geen goed idee is en hou je hem bij je.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

NicoBorder schreef:Steeds als wij de hond in het bos uit laten, worden wij benaderd door fietsers/wandelaars/mountainbikers die ons hier soms zeer agressief over aanspreken. Wij hebben thuis een Border Collie dus hij wil nog wel eens zijn herdersinstinct gebruiken en ergens achteraan rennen, verder doet hij nog geen vlieg kwaad. Vooral de mountainbikers stappen boos van de fiets en gaan verbaal erg hard te keer.

Nu wil ik mijn collie dus 2 dingen leren: Dat hij op mijn teken tegen de fietsen van deze mensen aan plast, dan zullen ze het wel afleren. Of dat hij heel intimideren gaat blaffen en grommen. Wat zou het makkelijkst aan te leren zijn?
Rend hij achter de fietsers aan ?
Afbeelding
NicoBorder

Laat die hond een beetje spelen. Zo lang hij niemand kwaad doet...
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

NicoBorder schreef:Steeds als wij de hond in het bos uit laten, worden wij benaderd door fietsers/wandelaars/mountainbikers die ons hier soms zeer agressief over aanspreken. Wij hebben thuis een Border Collie dus hij wil nog wel eens zijn herdersinstinct gebruiken en ergens achteraan rennen, verder doet hij nog geen vlieg kwaad. Vooral de mountainbikers stappen boos van de fiets en gaan verbaal erg hard te keer.

Ik hoop dat jouw oplossing een "grapje" is.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik neem aan dat je dat niet serieus meent.
Als ik ga wandelen met mijn honden, moeten ze, als ik iemand tegen kom, altijd bij mij komen liggen.
Er zijn nu eenmaal mensen die niet van honden houden.
En ga dan ergens wandelen, waar je die fietsers e.d. niet tegen komt. Dan heb je er ook geen last van.

En geen van mijn honden mogen zo maar ergens achter aan rennen. Dat kun je je hond makkelijk aanleren.
Dus i.p.v. je hond de verkeerde dingen aan leren (plassen tegen fietsen en imiterend gedrag), kun je je hond aanleren om netjes naar jou toe te komen en bij je te liggen en wachten tot jij het commando geeft dat ze weer vrij zijn.
Moet je eens opletten wat de mensen dan vriendelijk zijn en wat je positief commentaar krijgt.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

:O:

Verder gaat alles goed met je?

Suzanne
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

:pop:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou er naar toe rennen samen met je hond, de fietser van de fiets trekken en zorgen dat de hond die eikel in z'n kuiten bijt. Dat zal ze leren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

is het vakantietijd?
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

:goeie: :goeie:

Ik zou hem toch maar leren dat ie op jou moet letten en niet achter andere mensen/dingen aan mag jagen.
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

NicoBorder schreef:
Ga zelf tegen die fiets aan plassen joh, komt nog intimiderender over.... :piew: :piew:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
~Suzanne~
Zeer actief

NicoBorder schreef:Laat die hond een beetje spelen. Zo lang hij niemand kwaad doet...
De ellende is echter dat we in een vol land wonen, waarbij er genoeg mensen zijn die niet van honden houden. Al baal ik als een stekker van rondscheurende mountainbikers waar dat niet mag; ik hou mijn honden bij me.
Het is het beste je hond aan te leren geen overlast voor anderen te bezorgen; al vallen ze de fietser niet werkelijk aan; die fietser heeft daar WEL last van, zelfs al is hij/zij niet bang van honden. Bij je houden dus.
Lukt dat niet los van de lijn, tsja, dan maar aan de lijn.

Hoezeer ik ook een hondenliefhebber ben, ik zit er niet op de wachten dat als ik een fietstochtje maak, ik op deze manier wordt lastig gevallen door honden. De bazen of honden kunnen dan ook op een reprimande rekenen!

Je bent niet alleen op de wereld; hou rekening met elkaar!
Het is gewoon " not done" om je hond overal op af te laten rennen, zeker niet achter fietsers e.d. Los daarvan zit een ongeluk in een klein hoekje.

Suzanne
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Je kan ook je hond leren fietsbanden op commando stuk te bijten.
Dat kan je dan uitbreiden naar kliko-wieltjes, autobanden, vrachtwagenbanden, etc.

Een bordercollie moet een taak hebben, succes verzekerd :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
NicoBorder

Nee is geen grap, het is zowel figuurlijk als letterlijk een krachtig signaal dat ze moeten op houden met mij en vooral mijn hond lastig te vallen. Zich ff aanpassen als ze langs ons rijden, gematigd tempo en niet met 25 per uur en dan gaan zeuren als die hond er achter aan loopt. Maar ik ben bang dat hij dan ook in normale situaties tegen fietsen aan plast zou dat?
~Suzanne~
Zeer actief

NicoBorder schreef:Nee is geen grap, het is zowel figuurlijk als letterlijk een krachtig signaal dat ze moeten op houden met mij en vooral mijn hond lastig te vallen. Zich ff aanpassen als ze langs ons rijden, gematigd tempo en niet met 25 per uur en dan gaan zeuren als die hond er achter aan loopt. Maar ik ben bang dat hij dan ook in normale situaties tegen fietsen aan plast zou dat?
Even voor de goede orde:
- JIJ bent het die met je hond anderen lastig valt, niet andersom!
- mijn negeer-standje krijgt er weer 1 bij.

Suzanne
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

:goeie: :pop:

ik hoop dat je dit niet serieus meent
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Misschien eens een cursus volgen hoe je te gedragen als sociaal mens. Wat is het voor moeite om je hond bij je te houden?
Anderen hoeven geen last te hebben van jouw hond.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

NicoBorder schreef:Laat die hond een beetje spelen. Zo lang hij niemand kwaad doet...
ja jij weet dat het spelen is maar die mensen zijn misschien wel bang en die hoeven ook jou hond niet bezig te houden
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

dit is de discussie niet eens waard!
die zit nu in zijn kerstvakantie te lachen om de reacties hier volgens mij.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Gewoon op plekken lopen met mul zand daar kom je geen fietsers tegen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Suske schreef:Je kan ook je hond leren fietsbanden op commando stuk te bijten.
Dat kan je dan uitbreiden naar kliko-wieltjes, autobanden, vrachtwagenbanden, etc.

Een bordercollie moet een taak hebben, succes verzekerd :ok:
:ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Gek he dat mensen zo reageren.
Zou ik ook doen trouwens als ik daar zonder hond liep/fietste en jouw hond zou dat bij mij flikken.

Niet iedereen houd van honden.

Ik heb in Berrege nooit problemen gehad als ik met de honden in t bos liep/fietste.
Nou kwam ik daar vrij weinig mensen tegen , maar als ik ze tegen kwam moesten de honden even af of hier komen. Kreeg altijd n compliment dat ze zo goed luisterden en dat ze wilden dat meer mensen zo sociaal waren.

Ik heb m'n honden voor mezelf , een ander moet er geen last van hebben.

Wil je weinig mensen tegenkomen is t niet zo slim om op woensdag middag , in t weekend of vakanties daar te lopen.
Verder kan je als je richting Huijbergen gaat bij t bordje kaasboerderij naar links en dan heb je n heel groot stuk hei aan de linkerkant. Je kan zo t bos in en op dat stuk kom je weinig tot geen wandelaars/fietsers tegen wel mensen met andere honden. Soms dan.

En anders rij je naar Kop vh Hoofd op de Plaat.
Kom je buiten de vakanties en weekenden ook geen wandelaars tegen.

Maar hoe jij reageert vind ik ronduit aso , t bos is niet van jou alleen.
Beetje rekening houden met je mede bos gebruikers is niet meer dan normaal, dus gewoon je hond bijhouden.
Kleine moeite toch.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Misschien moet je het eerst goed voordoen zodat je hond jouw gedrag kan overnemen.
Dus pies eerst zelf tegen de fiets en laat je hond goed opletten.
Tijdens het piesen een paar keer goed grommen en kreunen en dan komt alles goed :ok:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Huh? Wazeggie? Kan niet anders dan een grap zijn, vind het alleen geen goeie grap! Border collies en agressie naar mensen toe... wacht, loop anders twee keer per dag tien minuten met hem een rondje, krijg je vanzelf een border collie die iedereen in zijn kuiten hangt, is dat intimiderend genoeg?
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

:80: :80: :80: :80:

Het is echt dat je blijft herhalen dat je dit serieus meent, want ik kan echt niet geloven dat dit waar is. Jij hebt te zorgen dat niemand last heeft van jouw hond. Dat jouw hond achter fietsers aan gaat, ookal doet hij verder niks, is overlast. Als ik die fietser was, had je het ook te horen gekregen, hoeveel ik ook van honden hou. En dat onder het mom van, hij wil af en toe een beetje herderen, want het is een Border Collie :piew:
Dus in plaats van dit soort idiote acties, was ik aan de slag gegaan met het aanleren van het gewenste gedrag, namelijk dat je hond gewoon bij je blijft als er een fietser o.i.d. aankomt.

En ja, ook ik erger me groen en geel aan het vaak asociale gedrag van mountainbikers en fietsers, maar helaas trek je als hondenbezitter vaak aan het kortste eind. Er zijn nog maar zo weinig plaatsen waar je lekker met de hond los mag, door dit soort dingen wordt dat alleen maar minder.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
NicoBorder

Waarom zou dit een grapje zijn? Ik wil gewoon een krachtig signaal afgeven.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*