ik vind het vooral naief als je zo denkt...besef je wel dat een mens die aangevallen wordt in 10 van de 10 gevallen gaat rennen,en dat honden daardoor getriggerd worden??
zeker in een roedel,echt,je staat ervan te kijken hoe snel dingen kunnen gaan,en dat de hond waarvan jij het noooit verwacht dat die net zo hard meedoet...
Marion. schreef:Kimmie schreef:ik verbaas me er ook over hoor,dat er mensen zijn die zo reageren en als ik dan in het onderschrift naar de foto's van hun honden kijk denk ik echt...welk stukje heb je gemist,hoe kan je nou denken als je zulke honden in huis neemt dat deze altijd maar weg zullen lopen als zij onraad voelen.
En ik denk dat toch echt hoor

jou bedoelde ik ook niet,bij jou ras heb ik meer het idee dat ze de ongenodigde gast een bakkie koffie aanbieden
gaat mij meer om mensen die reageren met rassen waar wel waakdrift inzit en welke in roedels leven die denken dat en hond een verschil kan maken tusen jong volwassene,volwassene en kind,terwijl ik zeg dat een hond reageerd op zijn instinct,plus dat je ook niet weet hoe dat kindje die poort in is gekomen..
ik kan me zo voorstellen dat zoontje des huizes de poort open maakt,en evt naar binnen loopt om zijn nintendo te pakken,hond ligt in de tuin en dan gaat lanzaam een poort open en schuivelt er een mens(je) naar binnen bijvoorbeeld,als de hond daarop het kind als indringer ziet dan grijpt een type hond als een dogo in,zijn huis,zijn erf ,zijn terrein...
zijn verder dood goede honden hoor,maar bewaken wel erf en huis...en dát hoor jij te weten als je een hond als een type dogo of hond waarvan bekend is dat deze huis en haard verdedigd aanschaft en dan niet zeggen,dat had ik niet verwacht,neem dan een labrador ofzo...
als ik mijn honden neem heb je eerder kans dood gelikt te worden als je binnen komt als dat ze je zullen bijten,maar dat is waar ik bij ben,dat is in een situatie die ik in de hand heb,waar de honden geen trigger hebben op...
maar ik besef me terdege dat iemand die zomaar achter door het hek mijn terrein op zou lopen,dat die wél het haasje kan zijn...ik ga niet zeggen,dat doen de mijne niet hoor...dat zou echt stom zijn om dat te denken...