Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond valt kind aan
Moderator: moderatorteam
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hond valt kind aan
Nou Nan,
Jouw dag kan alvast niet meer stuk hé.
Jouw dag kan alvast niet meer stuk hé.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Triest.
Met kinderen is het altijd opletten geblazen met tuinhekjes en honden die agressief zijn.
Je kunt kinderen nog zo hameren op het feit dat ze altijd de poort achter hun kont dicht moeten doen of tegen vriendjes zegggen dat ze nooit zomaar naar binnen moeten lopen maar toch gebeurd het je een keer.
Ik zit er hier bovenop wat ons tuinhekje betreft omdat Hera dus ook absoluut niet 'per ongeluk' naar buiten moet kunnen lopen.
Ik snap dus ook niet dat je een hond die zo onbetrouwbaar of waaks is los in de tuin laat lopen als je weet dat er vriendjes in/uit kunnen lopen.
Sluit zo'n hond dan op.
Met kinderen is het altijd opletten geblazen met tuinhekjes en honden die agressief zijn.
Je kunt kinderen nog zo hameren op het feit dat ze altijd de poort achter hun kont dicht moeten doen of tegen vriendjes zegggen dat ze nooit zomaar naar binnen moeten lopen maar toch gebeurd het je een keer.
Ik zit er hier bovenop wat ons tuinhekje betreft omdat Hera dus ook absoluut niet 'per ongeluk' naar buiten moet kunnen lopen.
Ik snap dus ook niet dat je een hond die zo onbetrouwbaar of waaks is los in de tuin laat lopen als je weet dat er vriendjes in/uit kunnen lopen.
Sluit zo'n hond dan op.

Cash v Heiligental en Flow.
- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Ik snap überhaupt niet dat het hekje los is agressief of niet elke hond kan het in zijn bol krijgen om te gaan waken 

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja als ze tandjes hebben, kunnen ze bijten toch 
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Vreselijk, arm kind 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- herejede
- Zeer actief
wie zegt dat die poort niet op slot was, en het zoontje de poort open heeft gemaakt
sluit niet uit dat het triest is wat er is gebeurd
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
En misschien had die hond nog nooit lelijk gedaan, dan verwacht je het misschien ook niet.
Ik zou in ieder geval me aardig beroerd voelen als een van mijn honden dit zou doen, vandaar dat als ik kinderen over de vloer heb gaan mijn honden gewoon de slaapkamer in met de deur op slot en als ik kinderen op bezoek krijg die slecht luisteren dan gaat ook de sleutel nog uit het slot zodat ze de deur niet open kunnen maken.
Ik zou in ieder geval me aardig beroerd voelen als een van mijn honden dit zou doen, vandaar dat als ik kinderen over de vloer heb gaan mijn honden gewoon de slaapkamer in met de deur op slot en als ik kinderen op bezoek krijg die slecht luisteren dan gaat ook de sleutel nog uit het slot zodat ze de deur niet open kunnen maken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Kimmie
ik heb jaren argentijnen gehad en rottweilers in een mini huisje in hoogvliet,maar die zaten gewoon bij visite op schoot hoor
waren hartstikke lief...
maar mijn eerste dogo,tja daar moest je niet zomaar bij binnen komen nee,alles wat door een deur kwam was als eerste aan de beurt,maar goed ik heb geen kinderen en had wat minder kans dat mensen zomaar naar binnen zouden lopen.
maar mijn eerste dogo,tja daar moest je niet zomaar bij binnen komen nee,alles wat door een deur kwam was als eerste aan de beurt,maar goed ik heb geen kinderen en had wat minder kans dat mensen zomaar naar binnen zouden lopen.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Hier een beauceron, duitse herder en een teckel...zitten ook bij de visite op schoot, slaan wel aan als er iemand in en uit loopt. Ik hoop dat het daarbij blijft maar ik draai lang genoeg mee om nooit, nooit te zeggen.
Ze kunnen schrikken, hun dag niet hebben of noem maar op.
Ze kunnen schrikken, hun dag niet hebben of noem maar op.
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Nanna schreef:Ik heb net allerlei kerels over de vloer gehad voor een nieuwe cv ketel. Dat loopt in en uit, moet er niet aan dènken dat mijn honden zouden aanvallenToen we net in de tuin aan de koffie zaten hadden ze ieder een hond op schoot
Dat leeft toch veel prettiger dan met zo'n bijtjoekel?
Oké, als je in een landhuis met enorm terrein woont kan ik me voorstellen dat je waakhonden wilt, maar waarom moet dat in het postzegeltuintje met dat aggenebbisj-huisje waar toch geen donder te halen valt. Ik zie het niet.Vind het nog sneu voor zo'n beest ook.
Ik zie het helemaal voor me! Van die brede bouwvakkers met simoontje op schoot!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
-
gonnie
- Zeer actief
Ach, had je ook zo graag bij de bouwvakkers op schoot gezeten? 
Groetjes Gonnie.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
In augustus komen er een stel kerels om bij mij de buurt te verbouwen. De aannemer kwam laatst langs en Kyra zat op zijn voeten, Lyndie zat tússen zijn voeten en Cody hing tegen zijn been aan in de hoop op een aai over de bol. En op mijn vraag of ik een precieze datum kon horen zodat ik een pension kon boeken, zei de goede man verontwaardigd dat dát helemaal niet nodig was. Hij wilde ze tussen de middag zelfs wel uitlatenNanna schreef:Topsi zat (natuurlijk) op de andere schoot en de Puli's zaten tegen de mannen aangedrukt in de hoop op gekriebel achter de oortjes.Yaika schreef: Ik zie het helemaal voor me! Van die brede bouwvakkers met simoontje op schoot!
Ik was in het geheel niet meer in beeld.
Nee, ik zou het afschuwelijk vinden als ik een hond had die zoiets deed. Ik heb Cody met zijn bijtincidenten altijd in bescherming genomen maar als hij werkelijk zover was gegaan, dan had ik hem laten inslapen. Instinct of niet, zo'n hond pas idd. niet in een rijtjeswoning in een drukke omgeving.
Het arme, arme kind!

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
herejede schreef:wie zegt dat die poort niet op slot was, en het zoontje de poort open heeft gemaakt![]()
dat moet dus niet kunnen.
bij ons zitten de poorten altijd op slot en de sleutels daarvan zitten alleen aan mijn en pascals sleutelbos

- Toontje
- Zeer actief
Zonder iets goed te praten ..
en weer .. zonder iets goed te praten ..
Dit is natuurlijk wel heel kort door de bocht."Eén ding staat al vast", zegt woordvoerder Desiré Brabers, "dat is dat die hond gevaarlijk is. Dat heeft hij wel bewezen door een kind aan te vallen.
en weer .. zonder iets goed te praten ..
Misschien dat ik niet de juiste fote heb gezien, maar ik zie geen stuk ?? uit de onderkaak en mond is gebeten ??, ik zie alleen een paar pleisters ??.Op een foto van de wond is te zien dat de hond een stuk uit de mond en onderkaak van het jongetje heeft gebeten.
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Nanna schreef:Topsi zat (natuurlijk) op de andere schoot en de Puli's zaten tegen de mannen aangedrukt in de hoop op gekriebel achter de oortjes.Yaika schreef: Ik zie het helemaal voor me! Van die brede bouwvakkers met simoontje op schoot!
Ik was in het geheel niet meer in beeld.
Als mijn broer en zijn vriendin binnenkomen dan ben ik ook vergeten hoor..
Ach .. Heb ik ook weer een uurtje rust
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- Toontje
- Zeer actief
Natuurlijk.Maar als je artikel zo leest dan denk je dat half het gezicht is opgevreten ..Inge O schreef:je hebt natuurlijk ook van die hele kleine stukjes hè, die passen onder een pleister.Toontje schreef:
Misschien dat ik niet de juiste foto heb gezien, maar ik zie geen stuk ?? uit de onderkaak en mond is gebeten ??, ik zie alleen een paar pleisters ??.
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat is dan ook niet de foto waarover gesproken werd, die wilde de moeder immers niet in de krant hebben. De foto is gemaakt na een 2 uur durende operatie, waarbij eea hersteld is.Toontje schreef:Misschien dat ik niet de juiste fote heb gezien, maar ik zie geen stuk ?? uit de onderkaak en mond is gebeten ??, ik zie alleen een paar pleisters ??.Op een foto van de wond is te zien dat de hond een stuk uit de mond en onderkaak van het jongetje heeft gebeten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
En een pleurishekel aan je kleinkinderen hebtt die je niet over dde vloer wilt hebben.Nanna schreef:Ja, maar zo'n kind zou dan in geval van nood niet weg kunnen. Je moet gewoon in een woonwijk en met kinderen helemaal niet aan dat soort honden beginnen. Waarom zóu je? Dat bewaar je maar voor als je later je huisje achteraf kunt kopen en de koters de deur uit zijn.massam schreef:dat moet dus niet kunnen.herejede schreef:wie zegt dat die poort niet op slot was, en het zoontje de poort open heeft gemaakt![]()
bij ons zitten de poorten altijd op slot en de sleutels daarvan zitten alleen aan mijn en pascals sleutelbos
Wat je zegt ben je zelfffff 

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Omdat de bijtincidenten naar mensen toe alleen bij mij en mijn eigen kind waren. Godzijdank. En ook geen blijvende verminkingen hebben opgeleverd. Al moet ik wel toegeven dat ik wel een paar keer op het punt heb gestaan om de handdoek in de ring te gooien.Inge O schreef:waar zit dan juist dat grote verschil?lieke schreef:k heb Cody met zijn bijtincidenten altijd in bescherming genomen maar als hij werkelijk zover was gegaan, dan had ik hem laten inslapen.

- Liesbeth
- Zeer actief
Arm kind
.
Ik vind het wel behoorlijk vreemd dat de politie er eerder niks aan wilde doen. Een mens moet toch gewoon aangifte kunnen doen, zeker van zoiets?
Ik vind het wel behoorlijk vreemd dat de politie er eerder niks aan wilde doen. Een mens moet toch gewoon aangifte kunnen doen, zeker van zoiets?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Toontje
- Zeer actief
Afijn, afgaande op het verhaal vind ik het maar vaag.
Mevr. wil geen foto plaatsen omdat het te erg is om te zien.Je zou denken dat je dan juist wel de foto wil laten zien om je zaak kracht bij te zetten.Dan hebben ze het erover dat er een stuk uit de mond en onderkaak is gebeten.Nou, op de foto ( van de 2 uur durende operatie ) zie je een kind wat poseert met een pleisterje op zijn linker wang.
Politie gaat kijken en vind dat de hond " normaal doet " , paar regels verder verteld een of ander woordvoerder ( van wie ?) dat het beest gevaarlijk is, dat heeft ie wel bewezen, en dat terwijl het onderzoek nog moet beginnen.
En "Die hond loopt nog gewoon los. Die kan morgen zo weer een kind bijten.".Ja op " eigen " terrein loopt ie los volgens mij.En van wat ik er van begreep is daar ook een kind bij aanwezig.
Nogmaals, ik vind het verhaal vaag.En daar baseer ik mijn mening op ..
Mevr. wil geen foto plaatsen omdat het te erg is om te zien.Je zou denken dat je dan juist wel de foto wil laten zien om je zaak kracht bij te zetten.Dan hebben ze het erover dat er een stuk uit de mond en onderkaak is gebeten.Nou, op de foto ( van de 2 uur durende operatie ) zie je een kind wat poseert met een pleisterje op zijn linker wang.
Politie gaat kijken en vind dat de hond " normaal doet " , paar regels verder verteld een of ander woordvoerder ( van wie ?) dat het beest gevaarlijk is, dat heeft ie wel bewezen, en dat terwijl het onderzoek nog moet beginnen.
En "Die hond loopt nog gewoon los. Die kan morgen zo weer een kind bijten.".Ja op " eigen " terrein loopt ie los volgens mij.En van wat ik er van begreep is daar ook een kind bij aanwezig.
Nogmaals, ik vind het verhaal vaag.En daar baseer ik mijn mening op ..
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Ik weet ook niet of ik een mensagressieve hond zou trekken.Nanna schreef:Ik heb net allerlei kerels over de vloer gehad voor een nieuwe cv ketel. Dat loopt in en uit, moet er niet aan dènken dat mijn honden zouden aanvallenToen we net in de tuin aan de koffie zaten hadden ze ieder een hond op schoot
Oké, als je in een landhuis met enorm terrein woont kan ik me voorstellen dat je waakhonden wilt, maar waarom moet dat in het postzegeltuintje met dat aggenebbisj-huisje waar toch geen donder te halen valt. Ik zie het niet.Vind het nog sneu voor zo'n beest ook.
Dat Hera hond agressief is vind ik al vreselijk genoeg en werkt soms al op mijn zenuwen laat staan voor mij een mens agressieve hond.
Bikkel heb ik om die reden ook herplaatst, ik vond hem niet te vertrouwen met kinderen en die komen hier wel iedere dag over de vloer. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als hij toch ene keer een kind had weten te bijten. Dat risico wilde ik niet lopen.
Hera, Cash en Woopy zijn geen probleem. Iedereen kan hier binnen wandelen. Ook vriendjes e.d.
Ik ben daar ook maar wat blij mee.

Cash v Heiligental en Flow.
- Kiran
- Zeer actief
Mijn kids zouden dan ook niet in nood weg kunnen hier zit alles ook goed op slot en daarbij als er nood is is er altijd wel een volwassene in de buurt lijkt me. Ik heb hier bijvoorbeeld een kanaal voor het huis en een weg waar ze als een daas over heen scheuren. Daar wil ik niet mijn kids of hond hebben dus dan maar alles op slot. En als er kids willen komen spelen komen ze maar netjes bij de voordeur zoals het hoort weet ik ook wat er bij mij in huis rond loopt en of het nodig is om de hond even weg te sluitenNanna schreef:Ja, maar zo'n kind zou dan in geval van nood niet weg kunnen. Je moet gewoon in een woonwijk en met kinderen helemaal niet aan dat soort honden beginnen. Waarom zóu je? Dat bewaar je maar voor als je later je huisje achteraf kunt kopen en de koters de deur uit zijn.massam schreef:dat moet dus niet kunnen.herejede schreef:wie zegt dat die poort niet op slot was, en het zoontje de poort open heeft gemaakt![]()

- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Ik moet er ook niet aan denken om zo'n hond te hebben met mijn kinderen en alles wat hier verder binnenkomt.Cash schreef:Ik weet ook niet of ik een mensagressieve hond zou trekken.Nanna schreef:Ik heb net allerlei kerels over de vloer gehad voor een nieuwe cv ketel. Dat loopt in en uit, moet er niet aan dènken dat mijn honden zouden aanvallenToen we net in de tuin aan de koffie zaten hadden ze ieder een hond op schoot
Dat Hera hond agressief is vind ik al vreselijk genoeg en werkt soms al op mijn zenuwen laat staan voor mij een mens agressieve hond.
Bikkel heb ik om die reden ook herplaatst, ik vond hem niet te vertrouwen met kinderen en die komen hier wel iedere dag over de vloer. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als hij toch ene keer een kind had weten te bijten. Dat risico wilde ik niet lopen.
Hera, Cash en Woopy zijn geen probleem. Iedereen kan hier binnen wandelen. Ook vriendjes e.d.
Ik ben daar ook maar wat blij mee.
Denk dat ik als mij dat zou gebeuren ik de hond zo snel mogelijk op een veilige plek zou plaatsen waar hij het nooit meer kan doen.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
Kimmie
een argentijn is een heel mensvriendelijke hond,dat is geen mensagressieve hond ( voor het die kant opgaat) een argentijn is een dog,met het karakter van een dog,alleen bewaken ze wel huis en haard mocht dat nodig zijn,en tja,geloof dat er wel meer rassen zijn die dat doen...
dit gebeurd nu met een argentijn maar had ook herder kunnen staan of boxer...
of gewoon het woord "hond"
dit gebeurd nu met een argentijn maar had ook herder kunnen staan of boxer...
- krullie
- Zeer actief
als het echt zo gebeurt is is het vreselijk voor het jongetje.
was de poort los had het dus makkelijk opgelost kunnen worden.
misschien is de hond wel geschrokken en hapte toen toe, gezichtje zit al gauw op kophoogte bij
een argentijn.
en ze hadden voorzichtiger moeten zijn als je kids hebt die vriendjes meebrengen.
dan moet je meer maatregelen treffen.
is het kereltje over de schutting ofzo geklommen.
tja dan kan je niet meer doen dat dat.
hier ook de poort op de haak en op slot.
je weet nooit.
was de poort los had het dus makkelijk opgelost kunnen worden.
misschien is de hond wel geschrokken en hapte toen toe, gezichtje zit al gauw op kophoogte bij
een argentijn.
en ze hadden voorzichtiger moeten zijn als je kids hebt die vriendjes meebrengen.
dan moet je meer maatregelen treffen.
is het kereltje over de schutting ofzo geklommen.
tja dan kan je niet meer doen dat dat.
hier ook de poort op de haak en op slot.
je weet nooit.
- Kiran
- Zeer actief
Ik bedenk me net dat er een paar meter verder op hier ook zo een hond woont bij een gezin wel met een redelijke tuin oppervlakte. Een schat van een hond en van geen kwaad bewust gaat ook altijd mee naar het schoolplein waar hij dan heel rustig alles observeert en zich graag laat aaien door de kids die allemaal helemaal weg van hem zijn.
Maar goed ook bij deze mensen lopen de kinderen gewoon in en uit dus dan mag je verwachten dat het dus wel gewoon kan ook bij deze ras?
Alleen als je dan weer zo een bericht leest kan het wel de kop opsteken het waakse?
Maar goed ook bij deze mensen lopen de kinderen gewoon in en uit dus dan mag je verwachten dat het dus wel gewoon kan ook bij deze ras?
Alleen als je dan weer zo een bericht leest kan het wel de kop opsteken het waakse?

-
Kimmie
ja hoor argentijnen zijn heel mensvriendelijke en kindvriendelijke honden,de media en regering heeft ze in een hoekje gepropt door ze op een gevaarlijke hondenlijst te zetten,waardoor nu iedereen denkt dat het vechthonden en gevaarlijke honden zijn,maar neem nu niet zo'n hond als je stoer wil zijn,het is en blijft gewoon een dog en geen terrier.
en túúrlijk zullen er vast argentijnen zijn die niet zo lief zijn,maar ieder ras heeft wel uitblinkers.
deze hond heeft het kind als indringer gezien en heeft gebeten, en een kinderhoofd en een grote hondenkop op kinderhoofd hoogte gaan meestal niet goed samen..
denk dat je bij elk groot ras (wat waakt) moet oppassen met kinderen die in en uit lopen...
en túúrlijk zullen er vast argentijnen zijn die niet zo lief zijn,maar ieder ras heeft wel uitblinkers.
deze hond heeft het kind als indringer gezien en heeft gebeten, en een kinderhoofd en een grote hondenkop op kinderhoofd hoogte gaan meestal niet goed samen..
denk dat je bij elk groot ras (wat waakt) moet oppassen met kinderen die in en uit lopen...
-
gonnie
- Zeer actief
Nou denk dat een Pinscher die waakt ook aardige schade aan kan richten in een kindergezichtje, daarom neem ik geen risico als er kinderen over de vloer komen dan gaan de meiden lekker even in de slaapkamer.
Groetjes Gonnie.
-
Kimmie
wij hebben op de OK ook wel wat gezichten mogen repareren van hondenbeten...en dat pastte vaak niet onder een pleister nee..