Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond valt kind aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Hond valt kind aan

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nanna schreef:
Cash schreef:Ja maar bezoek is toch even anders als een wild vreemde die ongevraagd je huis binnenkomt?
Dan hebben we het over inbrekers ;-)
In het geval van de bijtende Dogo was het kind des huizes erbij, die deed per slot die poort open. En tóch meende die Dogo zijn tanden in het hoofd van dat kind te moeten zetten.
Juist, dat bedoel ik dus.
Dat zei ik dus eerder ook al.
Een inbreker is een heel ander verhaal en niet vergelijkbaar.
:zweep:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Kimmie schreef:ik verbaas me er ook over hoor,dat er mensen zijn die zo reageren en als ik dan in het onderschrift naar de foto's van hun honden kijk denk ik echt...welk stukje heb je gemist,hoe kan je nou denken als je zulke honden in huis neemt dat deze altijd maar weg zullen lopen als zij onraad voelen.
En ik denk dat toch echt hoor :19:
Mojuan
Zeer actief

nana schreef: Ik vind het onrealistisch om erop te vertrouwen dat een hond altijd wel weg zal lopen uit een situatie alleen al om het feit dat wegkomen al mogelijk moet zijn. Je kunt de kinderen wel geleerd hebben om niet achter de honden aan te gaan maar kinderen zijn kinderen en net zoals honden niet 100% betrouwbaar. En dat vind ik hard oordelen denk dat je te hoge verwachtingen hebt.
Je leest weer niet goed.
Ik ben er altijd bij, dus als een kind er toch achteraan gaat, grijp ik in.
Wat begrijp je daar niet aan?
Net zoals ik ingrijp als de hond in mijn ogen te ver zou gaan of respectloos naar een kind/mens is.

Als mijn hond dan zomaar een kind ernstig verwond middels bijten, dan gaat toch echt de spuit erin.
Want dan is er gewoon iets goed mis.
Er is nml totaal geen reden voor.
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Spijtig incident alweer, in welke omstandigheden het ook gebeurd is... :(
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Flo'ke schreef:Spijtig incident alweer, in welke omstandigheden het ook gebeurd is... :(
helemaal mee eens,

ik snap dat er rassen voor gefokt worden om te waken, maar toch zou ik het een eng idee vinden als baas
dat je hond zomaar alles bijt wat op zijn terrein komt.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sabje84 »

Marion. schreef:
Kimmie schreef:ik verbaas me er ook over hoor,dat er mensen zijn die zo reageren en als ik dan in het onderschrift naar de foto's van hun honden kijk denk ik echt...welk stukje heb je gemist,hoe kan je nou denken als je zulke honden in huis neemt dat deze altijd maar weg zullen lopen als zij onraad voelen.
1 van mijn jackrussels is waaks.Die blaft maar bijt ook niet.
1 van mijn staffs is waaks als het pik donker is en ik alleen thuis binnen ben. Snachts zal nooit een kind zomaar mijn huis binnen komen.En dan blaft hij nog alleen en bijt niet.
Hij is nog nooit overdag of buiten waaks geweest.
De andere 2 zijn absoluut niet waaks.
Ze zullen alleen proberen van de tuin af te glippen.

Ik heb nergens gezegt dat mijn honden maar altijd weg lopen als ze onraad voelen.
maar onraad is bij hun niet als er mensen de tuin op komen.
Staffords staan erom bekent om juist heel zachtaardig te zijn naar mensen en kinderen.
De enige manier waarop mijn staffs een kind zouden kunnen verwonden is als ze te lomp zijn en ze omver zouden springen.
Maar dat kan bij een golden retriever ook gebeuren.

Verder heb ik nergens gezegd dat ik de hond waar het in dit verhaa om gaat zu aten inslapen want daar kan ik niet over oordelen.
Wat ik wel heb gezegd staat al ergens geqoute en ga ik dus niet herhalen...
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik vind het vooral naief als je zo denkt...besef je wel dat een mens die aangevallen wordt in 10 van de 10 gevallen gaat rennen,en dat honden daardoor getriggerd worden??

zeker in een roedel,echt,je staat ervan te kijken hoe snel dingen kunnen gaan,en dat de hond waarvan jij het noooit verwacht dat die net zo hard meedoet...
Marion. schreef:
jou bedoelde ik ook niet,bij jou ras heb ik meer het idee dat ze de ongenodigde gast een bakkie koffie aanbieden :mrgreen:

gaat mij meer om mensen die reageren met rassen waar wel waakdrift inzit en welke in roedels leven die denken dat en hond een verschil kan maken tusen jong volwassene,volwassene en kind,terwijl ik zeg dat een hond reageerd op zijn instinct,plus dat je ook niet weet hoe dat kindje die poort in is gekomen..

ik kan me zo voorstellen dat zoontje des huizes de poort open maakt,en evt naar binnen loopt om zijn nintendo te pakken,hond ligt in de tuin en dan gaat lanzaam een poort open en schuivelt er een mens(je) naar binnen bijvoorbeeld,als de hond daarop het kind als indringer ziet dan grijpt een type hond als een dogo in,zijn huis,zijn erf ,zijn terrein...

zijn verder dood goede honden hoor,maar bewaken wel erf en huis...en dát hoor jij te weten als je een hond als een type dogo of hond waarvan bekend is dat deze huis en haard verdedigd aanschaft en dan niet zeggen,dat had ik niet verwacht,neem dan een labrador ofzo...

als ik mijn honden neem heb je eerder kans dood gelikt te worden als je binnen komt als dat ze je zullen bijten,maar dat is waar ik bij ben,dat is in een situatie die ik in de hand heb,waar de honden geen trigger hebben op...

maar ik besef me terdege dat iemand die zomaar achter door het hek mijn terrein op zou lopen,dat die wél het haasje kan zijn...ik ga niet zeggen,dat doen de mijne niet hoor...dat zou echt stom zijn om dat te denken...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik zou de hond en het kind in laten slapen. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

bouvierpoedel schreef:Ik zou de hond en het kind in laten slapen. :pffff:

Álle kinderen uit de buurt, Kees. Dat gezeur ook altijd met die blagen die overal zomaar binnenlopen :L: !
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

lieke schreef:

Álle kinderen uit de buurt, Kees. Dat gezeur ook altijd met die blagen die overal zomaar binnenlopen :L: !
stroom op de poort zetten. :pffff:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
ik zou een alligator in de tuin houden, weten mensen meteen wat bijten is :pffff: .
Worden alle kindjes gewoon lekker met een zwaai en hap ingeslikt.
Geen bewijs en iedereen leefde nog lang en gelukkig. :cheer:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

of jullie keesje bij ons geweest is? neuh, ik heb hem niet gezien :U:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

massam schreef:of jullie keesje bij ons geweest is? neuh, ik heb hem niet gezien :U:
Ik zit gewoon achter mijn toetsenbord hoor. :19: :F:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Paulala schreef:
nana schreef: Ik vind het onrealistisch om erop te vertrouwen dat een hond altijd wel weg zal lopen uit een situatie alleen al om het feit dat wegkomen al mogelijk moet zijn. Je kunt de kinderen wel geleerd hebben om niet achter de honden aan te gaan maar kinderen zijn kinderen en net zoals honden niet 100% betrouwbaar. En dat vind ik hard oordelen denk dat je te hoge verwachtingen hebt.
Je leest weer niet goed.
Net zoals ik ingrijp als de hond in mijn ogen te ver zou gaan of respectloos naar een kind/mens is.

Als mijn hond dan zomaar een kind ernstig verwond middels bijten, dan gaat toch echt de spuit erin.

Laat de opmerkingen over mijn leesvaardigheden maar achterwege ik ben heel goed in staat begrijpend te lezen.
Het essentiele punt is het ingrijpen op tijd. Dit doe je dus om te voorkomen dat er iets kan gebeuren. Op het moment dat je dat zelf verzuimd om te doen dan ben jij verantwoordelijk en zou ik zo een hond niet in laten slapen mar eens heel goed naar mezelf kijken en maatregelen nemen of de hond herplaatsen en zeker niet gewoon weer een hond aanschaffen van eventueel hetzelfde ras of temperament.

In het geval van dit jongetje had de poort op slot moeten zitten en hun eigen kind had moeten leren nooit de poort open te doen zonder de ouders erbij.

De gevallen waarin een hond zomaar bijt zijn zeer uitzonderlijk vaak is er een reden maar
vinden mensen dat er geen reden was omdat ze allerlei verwachtingen hebben over hun hond die dus kennelijk niet waar zijn.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
bouvierpoedel
Zeer actief

nana schreef:
Paulala schreef:
Je leest weer niet goed.

Laat de opmerkingen over mijn leesvaardigheden maar achterwege ik ben heel goed in staat begrijpend te lezen.
Het essentiele punt is het ingrijpen op tijd. Dit doe je dus om te voorkomen dat er iets kan gebeuren. Op het moment dat je dat zelf verzuimd om te doen dan ben jij verantwoordelijk en zou ik zo een hond niet in laten slapen mar eens heel goed naar mezelf kijken en maatregelen nemen of de hond herplaatsen en zeker niet gewoon weer een hond aanschaffen van eventueel hetzelfde ras of temperament.

In het geval van dit jongetje had de poort op slot moeten zitten en hun eigen kind had moeten leren nooit de poort open te doen zonder de ouders erbij.

De gevallen waarin een hond zomaar bijt zijn zeer uitzonderlijk vaak is er een reden maar
vinden mensen dat er geen reden was omdat ze allerlei verwachtingen hebben over hun hond die dus kennelijk niet waar zijn.
Hond en kind zijn alle 2 gaan hemelen dus discussie overbodig.
loopt nu een alligater in de tuin. :engel:
nana
Zeer actief

Oja alligatorrr dus
:lol1:
Is misschien bij sommige mensen nog veiliger daar kun je niet van zeggen
Ik vertrouw mijn alligator 100% procent want :blah:

lydia
bouvierpoedel
Zeer actief

nana schreef:Oja alligatorrr dus
Is getrainnt met de klikker .
Maar voor de zekerheid heeft hij een snuitje om. :cool2:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:"Ja weet u postbode, Alli hóudt er gewoon niet zo van als u uw handen door de brievenbus steekt. Dat hééft ie liever niet. Van de mámma."

Afbeelding
Jij kunt ook nooit eens serieus deelnemen aan een goede discussie hé.? :neenee:
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Het zal je kindje maar zijn..och arme :ugh: Als je het al leest krijg je plaatsvervangende pijn.

Odin is hier vrij waaks. Als ik iets het hek hier hoor dan sta ik al buiten om te kijken wie er binnen komt. Daarbij kunnen de kinderen niet van de buitenkant het hek opendoen.
Tis mooi weer dus de honden liggen dan lekker buiten. Maar ja vriendjes komen mijn kids ook ophalen dus dat moet in goede banen geleid worden.
Geheel de fout van de eigenaar van die hond.
En het arme beest moet maar weer aan de spuit....
Groetjes Belinda
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inge O schreef:
Nanna schreef:"Ja weet u postbode, Alli hóudt er gewoon niet zo van als u uw handen door de brievenbus steekt. Dat hééft ie liever niet. Van de mámma."

Afbeelding
en dát noemen ze nu een serieuze beet :LOL: .
En als je geen problemen met de wet of immer zeurende buren wilt hebben, schaf je gewoon zoiets aan:

Afbeelding
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

wat een naar allemaal. Niet alleen voor het kindje maar ook voor de eigenaar van de hond.

er kan wel wat gebeurt zijn wat niet voorzien was.

Hier heb ik ooit eens een boze buurvrouw aan de deur gehad. Met haar huilende zoon.

Blacky bleek haar zoon in het gezicht te hebben gebeten. Hij had er wel geteld 2 blauwe plekjes van van de hoektanden op zijn voorhoofd. Ik was echt heel erg verbaasd hoe kon onze Blacky hem nou daar hebben gebeten. Hij zat achter het huis en de schutting deur zat opslot omdat ik haar kinderen zat was. (die kwamen steeds speelgoed "lenen").

Wat bleek, zoon lief had weer met speelgoed willen spelen wat in onze tuin lag en was over de schutting geklommen. Was op de tractor gestapt en was rond gaan krossen tot zo ver niets ergs. Maar hij was over de staart van blacky gereden, (zie hem er voor aan dat hij het expres had gedaan) met het gevolg dat Blacky hap had gezegd.

Buurvrouw gezegd dat ze hoog en laag kon springen met de bewering dat ik een valse hond had. Maar dat als ik haar kinderen weer in onze tuin zou betrappen ik de politie zou bellen. Achteraf bleek Blacky de punt van zijn staart gebroken te hebben.

Wat nu als zij naar de krant was gestapt met haar verhaal? Of de blauwe plekken waren wondjes geweest met bloed.
Heel soms zit er meer achter. Misschien waren de vriendjes niet zo lief aan het spelen?
Afbeelding
gevni havanezers
nana
Zeer actief

Inge O schreef:
:LOL:

pas jij maar op wat mensen kunnen :mrgreen: .
Vertrouw ook niet altijd wat mensen zeggen kijk zelf ook ff. Zie het al voor me komt u maar rustig binnen mevrouwtje dit is een hele betrouwbare alligator.
Ooit een keer een intake gesprek gehad voor de herplaatsing van een kangal teef.
Volgens de eigenaar kon ik zo achterom komen :denken:
Nee dank u bel toch eerst ff aan. Achteraf kon het toch.... maar goed ben gewoon een voorzichtig tiepje :mrgreen:

lydia
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind topics erg tegenstrijdig op dit forum.

In het ene topic moet een hond maar begrijpen dat hij een kind niet eens mag aangrommen op het moment dat het kind hem zit te etteren, want dan moet hij weg.

Maar in dit topic wordt het gezicht van een kind aan gort gebeten en zeggen ze "arme hond".
Die hond had niet zo door hoeven te bijten. Blacky in bovenstaand verhaal had een gefundeerde reden om het buurjongetje te bijten, deze reed over zijn staart heen. Maar dan nog heeft Blacky niet zo doorgebeten als de hond in Oudenbosch. Ik vind het toch een beetje gestoord om zo te bijten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Is er ook een alligatorforum? :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
bouvierpoedel
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Is er ook een alligatorforum? :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Leuk gaan we met zijn allen daar lopen zeiken wie de schuld is ,de alligater of het kind. :cheer: :cheer:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

sabje84 schreef:Staffords staan erom bekent om juist heel zachtaardig te zijn naar mensen en kinderen.
De enige manier waarop mijn staffs een kind zouden kunnen verwonden is als ze te lomp zijn en ze omver zouden springen.
En toch, en toch..... Bij mijn oudste durf ik er mijn hand voor in het vuur te steken dat dat nooit gaat gebeuren. Die is ongelofelijk sensibel, en lijkt precies te weten dat er een kind aan de andere kant van het lijntje loopt. Valt er een kind op haar, dan gaat ze mij aankijken zo van "ohhhhhh, wat heb IK nu weer gedaan? Sorry, sorry!"
De jongste is wat minder sensibel, maar die vlucht wel weg voor graaiende/lompe kinderen. Totdat ze in het nauw gedreven is, dan zou er uit angst wel een soort van beetje kunnen volgen. Denk ik. Nooit gebeurd hoor, maar dat is de enige reden dat ze zou kunnen grijpen. Valt er een kind uit lompigheid op haar, dan weet ze niet hoe snel ze weg moet komen.

Ik snap ook eigenlijk echt niet hoe jullie de verschillen tussen rassen kunnen ontkennen. Het moge toch duidelijk zijn dat er een verschil zit tussen een van oorsprong waakhond, of een Golden Retriever?
(wel grappig trouwens dat altijd weer de Golden terugkomt als tegenvoorbeeld :ugh: )
bouvierpoedel
Zeer actief

Marion. schreef:
sabje84 schreef:Staffords staan erom bekent om juist heel zachtaardig te zijn naar mensen en kinderen.
En toch, en toch..... Bij mijn oudste durf ik er mijn hand voor in het vuur te steken dat dat nooit gaat gebeuren. Die is ongelofelijk sensibel, en lijkt precies te weten dat er een kind aan de andere kant van het lijntje loopt. Valt er een kind op haar, dan gaat ze mij aankijken zo van "ohhhhhh, wat heb IK nu weer gedaan? Sorry, sorry!"
De jongste is wat minder sensibel, maar die vlucht wel weg voor graaiende/lompe kinderen. Totdat ze in het nauw gedreven is, dan zou er uit angst wel een soort van beetje kunnen volgen. Denk ik. Nooit gebeurd hoor, maar dat is de enige reden dat ze zou kunnen grijpen. Valt er een kind uit lompigheid op haar, dan weet ze niet hoe snel ze weg moet komen.

Ik snap ook eigenlijk echt niet hoe jullie de verschillen tussen rassen kunnen ontkennen. Het moge toch duidelijk zijn dat er een verschil zit tussen een van oorsprong waakhond, of een Golden Retriever?
(wel grappig trouwens dat altijd weer de Golden terugkomt als tegenvoorbeeld :ugh: )
Eigen schuld had je maar niet van die wolven in schaapskleren moeten nemen. :pffff:
sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier

Ongelezen bericht door sabje84 »

Marion. schreef:

ik ontken niet dat er een verschil is in ras.
Maar een stafford is toch een vechthond gefokt om honden te killen ?
het zijn geen waakhonden.... en ze zijn ook niet gefokt om mensen te killen.
daarbij had ik het over omver lopen etc. en niet over bijten in de vergelijking die ik maakte.

Mijn kinderen kunnen alles bij onze honden doen behalve bij Tigo die moeten ze met rust laten.
De staffords kunnen alles hebben... als een kind per ongeluk tegen ze aan loopt of op ze valt dan kijken ze eens op en gaan weer liggen. Ze zijn juist heel relax.
Maar de honden zijn nooit alleen met de kinderen nog niet eens 1 minuut.
ze worden altijd apart gezet zelfs als ik de deur moet openen of iets van boven moet halen...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nanna schreef:Je weet niet hoe dat beest gehouden is. Als ie puur als piemelverlenger is aangeschaft en alleen af en toe een rondje aan de riem over de straat mag paraderen om de buren goed in te peperen, dan kan ik me voorstellen dat zo'n beest goed gek wordt. Ik zie hier voorbeelden te over van herders, rottweilers en noem maar op die als waokhund worden aangeschaft en verder d'n plaots niet meer afkomen...
Zo gek als deuren.
Vaak wordt dat spul dan nog goed opgehitst ook want "hij mot vóór je staan". :19:
En in dat geval kan ik me prima voorstellen dat je op een gegeven moment uit frustratie vol d'r in hangt....
Dat is waar.
Mensen die verrot zijn krijgen veel honden ook vaak verrot. En je kunt een hond niet veroordelen op iets waar hij niets aan kan doen. Alleen... gebeurt het wel vaak.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mojuan
Zeer actief

Kimmie schreef: ik kan me zo voorstellen dat zoontje des huizes de poort open maakt,en evt naar binnen loopt om zijn nintendo te pakken,hond ligt in de tuin en dan gaat lanzaam een poort open en schuivelt er een mens(je) naar binnen bijvoorbeeld,als de hond daarop het kind als indringer ziet dan grijpt een type hond als een dogo in,zijn huis,zijn erf ,zijn terrein...

zijn verder dood goede honden hoor,maar bewaken wel erf en huis...en dát hoor jij te weten als je een hond als een type dogo of hond waarvan bekend is dat deze huis en haard verdedigd aanschaft en dan niet zeggen,dat had ik niet verwacht,neem dan een labrador ofzo...
Maar dat gebeurt hier dus niet.
Wij hébben geen kinderen.
En zoals ik eerder ergens ook al zei, als hier een kind de poort binnen komt, is dat als ik erbij ben, of dan is er een andere volwassen persoon bij.
Bij ons zijn voldoende voorzorgsmaatregelen getroffen om ervoor te zorgen dat onze honden geen reden zien tot bijten.
Dus daarom dat ik zeg, dat áls het toch zou gebeuren, dat er dan echt iets goed mis moet zijn.
En dan heb ik het over een ernstige beet, niet over een hap die toevallig verkeerd aankomt en een putje veroorzaakt bijvoorbeeld.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”