Ik heb dat precies hetzelfde. Op een enkele oen na (die ik overigens zelden zie), houdt iedereen zijn/haar hond keurig bij mijn Cody vandaan. Ik maak best wel vaak een praatje met deze of gene, maar die houdt dan de hond of aanlijnd weg van Cody of, als ze goed luisteren, laat hem/haar lekker spelen met de meiden. Eigenlijk nooit een probleem hier. Ze weten dat Cody niet leuk is en er wordt gewoon een beetje rekening mee gehouden. Net zo goed als ik er rekening mee hou als ik weet dat hun hond niet leuk is naar anderen. Dan roep ik de meiden bij me en roepen we vriendelijk hallo bij het passeren.Cash schreef:...Weet je, en dan denk ik ; tuurlijk heb ik die 'rothond' en is het mijn probleem maar het is zo fijn als mensen een beetje rekening met je willen houden.
Ik heb hier in de buurt met vrijwl alle hondenbazen goed contact, ondanks Hera dus. We houden keurig met elkaar rekening en natuurlijk gaat het ook dan weleens een keer fout maar dan ben ik degene die zijn hond omhoog hijst en niet gelijk de andere hond gaat slaan/schoppen e.d.
en dan denk ik; waarom kan dat hier nu wel en bij mijn ouders niet?
Slaan en schoppen doe ik sowieso niet, hoogstens mijn been ervoor steken bij een al te enthousiaste pup/puber die in het losloopgebied loopt te stuiteren.
Ik heb één keer een hond bewust geschopt. Een duitse herderreu die ineens uit een tuin kwam vliegen en bovenop Kyra dook. Kyra lag gillend op de grond en ik kreeg hem er niet af en heb hem toen in paniek 2 schoppen onder zijn ballen verkocht. Toen liet hij gelijk los, gek genoeg