Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frustrerend

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Frustrerend

Ongelezen bericht door lieke »

Cash schreef:...Weet je, en dan denk ik ; tuurlijk heb ik die 'rothond' en is het mijn probleem maar het is zo fijn als mensen een beetje rekening met je willen houden.

Ik heb hier in de buurt met vrijwl alle hondenbazen goed contact, ondanks Hera dus. We houden keurig met elkaar rekening en natuurlijk gaat het ook dan weleens een keer fout maar dan ben ik degene die zijn hond omhoog hijst en niet gelijk de andere hond gaat slaan/schoppen e.d.

en dan denk ik; waarom kan dat hier nu wel en bij mijn ouders niet?
Ik heb dat precies hetzelfde. Op een enkele oen na (die ik overigens zelden zie), houdt iedereen zijn/haar hond keurig bij mijn Cody vandaan. Ik maak best wel vaak een praatje met deze of gene, maar die houdt dan de hond of aanlijnd weg van Cody of, als ze goed luisteren, laat hem/haar lekker spelen met de meiden. Eigenlijk nooit een probleem hier. Ze weten dat Cody niet leuk is en er wordt gewoon een beetje rekening mee gehouden. Net zo goed als ik er rekening mee hou als ik weet dat hun hond niet leuk is naar anderen. Dan roep ik de meiden bij me en roepen we vriendelijk hallo bij het passeren.
Slaan en schoppen doe ik sowieso niet, hoogstens mijn been ervoor steken bij een al te enthousiaste pup/puber die in het losloopgebied loopt te stuiteren.

Ik heb één keer een hond bewust geschopt. Een duitse herderreu die ineens uit een tuin kwam vliegen en bovenop Kyra dook. Kyra lag gillend op de grond en ik kreeg hem er niet af en heb hem toen in paniek 2 schoppen onder zijn ballen verkocht. Toen liet hij gelijk los, gek genoeg :mrgreen: .
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:
Nanna schreef:
Bas Rouge schreef: Ga maar gauw weer lekker naar het Noorden, veel beter voor je bloeddruk.
Of naar het Zuiden, want ik heb hier feitelijk nooit last van asobazen. Ja, een doodenkele keer maar dat houd je toch. Maar verreweg de meeste hondenbazen alhier, daar is prima mee te communiceren.

In het oosten des lands is het ook prima vertoeven voor honden en hondenbazen, hoor. :wink:

Ik lees wel eens verhalen waar ik me echt over verbaas. Ik maak dat echt zelden tot nooit mee. Rare mensen daar in de randstad :denken: .

ah jij hebt het oosten al toegevoegd! :ok: zolang ik hier uit het bos blijf gaat het perfect!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cash schreef:
massam schreef:hoe is het met hera? heeft ze pijn?
Hera kan gewoon weinig meer.
Ze heeft bij het minste of geringste pijn aan haar ene poot.
Het enige wat ik nog doe zijn wandelingen aan de lijn.
Apporteren, sloten in en uitspringen, zelfs zwemmen .... het kan gewoon bijna niet meer.
Ik rij regelmatig naar een industrieterrein toe, waar ze dan toch los mag lopen om toch wat te rennen.
Ze krijgt ook dagelijks pijnstilling.
Misschien reageer ik ook wel overdreven maar dat komt ook omdat ik niet weet wat ik nou met haar moet.
Is dit leven nog eerlijk voor haar? Ze wil zoveel. In haar koppie is ze nog een hond van 9 maanden die ieder moment van de dag wil werken, die smeekt om haar balletje te gooien en die hysterische blij kan worden van het springen in een sloot.
Doordat ze nog maar zo weinig doet is ze ook weer een stuk bozer geworden. Het uitvallen naar andere honden is weer helemaal terug terwijl dat juist zo goed ging.
Ze kan haar ei slecht kwijt.
Wat naar...

Pluisje heeft vrij instabiele heupjes en werd een paar dagen terug besprongen door een newfoundlander reu van een jaar die zich van het baasje had los gerukt.
Die mevrouw liep er met drie en de andere twee hield ze ook niet meer...

Ze riep nog van afstand 'hij doet niks', maar pluisje vond zo'n zware reu op zijn lijf en tegelijk nog 2 grote honden die nogal wild kwamen kennis maken niet niks.
Nog een geluk dat Pluisje zo mild is en hem op een normale manier heeft laten zien dat hij niet van dat soort dingen gediend is; met Charlie was er een ongelofelijk groot probleem geweest :roll:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Caro. schreef:
Valerie schreef:Ik zou wat met de riem gaan zwaaien en karate bewegingen maken om afstand te houden. Desnoods krijs je er hysterisch bij : HEEEEEEELP HEEEEEEEEEEEELP ik ben bang voor labradors haal dat beest weg!! NU!!!!
Vaak komen ze dan wel wat sneller.
De pest is dan alleen, dat je je eigen hond ook opfokt :wink:

Overigens heb ik laatst wel gedreigd echt... in de polder kom ik bijna nooit iemand tegen, maar in een aantal maanden tijd was ik 3 keer iemand met 2 flatcoats tegengekomen.
De eerste keer dook één van de twee direct bovenop Kaya (ik stond helemaal op een oprit van een boerderij, van de weg af, uit het zicht met aangelijnde Kaya) maar nee, zij liet haar hond gaan en de reu dook direct bovenop Kaya. Dit was voor het eerst in haar leven dat überhaupt een hond dit durfde en ze was zo verbouwereerd dat ze een keurige correctie gaf. Afijn, in conclaaf met de vrouw. Doet er verder niet toe.
De keer erna, hoppa reu bovenop Puchu.
En laatst weer.... reu rende op (aangelijnde) Puchu af en dook er potverdorie weer bovenop.
Nu doe ik mijn uiterste best om Puchu honden te laten negeren, omdat hij reuen gewoon niet moet en dan gebeurt dit me keer op keer :devil:

Dus de laatste keer heb ik gedreigd, praten helpt dus blijkbaar niet en ik heb nu gezegd 'dit is gvd de 3e keer en ook de laatste keer: de volgende keer laat ik mijn Rottweiler los, heb je dat begrepen?' :S: :S: :S:

Achteraf voelde ik me een beetje stom met m'n 'mijn Rottweiler', maar ik wist ook niet meer wat te doen en ik sta daar als een debiel Puchu onder controle te houden en af te leiden en keihard te werken aan hem en dan komt die debiel weer langs en doet niet de minste moeite om haar honden ook even aan te lijnen.
Ik ga zelf ook niet staan gillen hoor :wink: Ik geef zo een aanstormend beest meteen een knal en anders geef ik Jigzy meer lijnruimte. Echt niet dat ik een andere hond mijn hond pijn laat doen zonder dat ze wat terug kan doen. Ik vind mijn hond nog altijd belangrijker dan die van een ander.
Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik hier over het algemeen geen problemen heb en iedereen erg netjes is. En ja ik woon in de randstad. Laatst ben ik met Jigzy in het vondelpark geweest en dat ging ook prima :ok:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

massam schreef:
Emma schreef:nou ik zou daar niet zo opgefokt over doen, en gewoon de lijn laten vieren. laat Hera dan maar even. dan wordt die labrador misschien gebeten. honden hebben een dikke vacht, en de labrador zal dan waarschijnlijk wel afstand nemen.

die labrador loopt los, en die eigenaar kan het niks schelen.

of eet Hera zo een hele labrador meteen op?

door je hond omhoog te trekken, kan er helemaal niet meer gecommuniceerd worden. dus tenzij je hond in 1 bijt een labrador in tweeen kan splitsen, zou ik toch de lijn laten vieren hoor.

even naam gecorrigeerd :mrgreen:

jij bent echt niet helemaal lekker volgens mij.

dus estelle moet hera maar laten bijten? een bijtervaring geven en hera over de zeik laten gaan, schade toe laten brengen aan die andere hond?

no way.

super opgelost estelle. en enorm klote dat mensen het niet snappen. je ziet het hier op het forum ook. iemand zegt dat er weinig losloopgebieden zijn en iedereen roept dat die er meer dan genoeg zijn en in andere topics zegt iedereen heel makkelijk zijn hond in aanlijngebieden los te laten.

bah!

hoe is het met hera? heeft ze pijn?

misschien ben ik niet lekker, maar ik had niet verwacht dat Hera blijkbaar dus wel in 1 hap, de labrador schade toebrengt. en dat heb ik ook in mijn post gezet.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik moet zeggen dat het hier ook wel meevalt, maar meer omdat ik zelf totaal andere gebieden op zoek.
Zou ik in losloopgebied gaan lopen of in het bos, dan zou het iedere dag bal met spetters zijn. Ik zoek bewust rustige en overzichtelijke gebieden op en dan heel af en toe kom ik een malloot tegen..... wel erbij vermeldend dat de enkeling die ik tegenkom, de helft van de keren dus een malloot is. Er lopen er dus veel rond hier.
En wat is verdorie de moeite om je honden één minuut even aan te lijnen of bij je te houden zodat je elkaar zonder ellende kan passeren?
Ik ga altijd nog in een inham staan of oprit of wat ook maar mogelijk is zodat er veel ruimte is. Ik lijn ze aan, leid ze overduidelijk af zodat hun aandacht op mij is en nog laten mensen gewoon hun honden op mijn honden afrennen.
Maar goed, ze hebben het dan ook veel te drukte met hun mobieltje om op hun honden te letten :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Caro. schreef: Maar goed, ze hebben het dan ook veel te drukte met hun mobieltje om op hun honden te letten :ugh:
En dus merken ze het niet als jij dat beest snel een ram op z'n kop geeft :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:
Caro. schreef: Maar goed, ze hebben het dan ook veel te drukte met hun mobieltje om op hun honden te letten :ugh:
En dus merken ze het niet als jij dat beest snel een ram op z'n kop geeft :mrgreen:
Haha, dat is waar :mrgreen: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Orpa is niet altijd een lieverdje en mensen denken dat alles wel kan want mijn honden zijn allemaal teefjes.
Hier gaat dat zelden fout hoor, tenzij hier de huisjes vol zitten met Randstadters.
Die vinden dat ze alles mogen en als je hond snauwt is ie gelijk vals :piew:
Dus ik loop als ze in de kroeg zitten of nog liggen te ronken. :mrgreen:

Maar in het westen, waar ik echt alleen loop als het niet anders kan en dan bij voorkeur op stille plekken, neem ik een extra riem mee. Om te meppen.
En dat is niet aardig maar het is domweg omdat ik Orpa wel direct bij me en vast heb als ik wat tegen kom (ik loop geen risico) maar omdat ze allemaal roepen dat het "wel kan", honden doen daar nooit iets en als mijne teven blijken te zijn kan al helemaal alles, denkt men.
En dus laten ze alles loslopen.
Onvoorstelbaar, die desinteresse.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Valerie schreef:
Tip van de dag :cheer:
Zometeen even proberen als ik de makelaar met zijn doldwaze labrador tegenkom..........
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik woon mij hele leven al in de randstad (helaas) en ik heb ruim 25 jaar honden en dit maak ik dus nooit mee. terwijl ik toch iedere dag met mijn roedel van 7 loop overal en nergens.
ellen
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

tollerlover schreef:ik woon mij hele leven al in de randstad (helaas) en ik heb ruim 25 jaar honden en dit maak ik dus nooit mee. terwijl ik toch iedere dag met mijn roedel van 7 loop overal en nergens.
ellen
Tsja, weet je. Het ligt er misschien ook maar aan wat voor honden je hebt.
Als jij een roedel van goedsullen hebt of waarbij alleen een snauwtje kan vallen, dan zal het je idd worst wezen als er honden komen buurten.
Ik heb dat met Cash ook. Dan interesseert het me niks wie of wat er komt buurten. Die is prima sociaal en ik vind het dan zelfs ook wel leuk als hij wat hond contacten op doet.

Maar ja, heb je dus zo'n hodn als Hera dan gaat het je wel opvallen hoeveel honden niet onder controle staan en dan is het stukken vervelender.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Cash schreef:
tollerlover schreef:ik woon mij hele leven al in de randstad (helaas) en ik heb ruim 25 jaar honden en dit maak ik dus nooit mee. terwijl ik toch iedere dag met mijn roedel van 7 loop overal en nergens.
ellen
Tsja, weet je. Het ligt er misschien ook maar aan wat voor honden je hebt.
Als jij een roedel van goedsullen hebt of waarbij alleen een snauwtje kan vallen, dan zal het je idd worst wezen als er honden komen buurten.
Ik heb dat met Cash ook. Dan interesseert het me niks wie of wat er komt buurten. Die is prima sociaal en ik vind het dan zelfs ook wel leuk als hij wat hond contacten op doet.

Maar ja, heb je dus zo'n hodn als Hera dan gaat het je wel opvallen hoeveel honden niet onder controle staan en dan is het stukken vervelender.
Volgens mij ligt het daar ook voor een groot deel aan. Ik heb jaren in een dorpje gewoond, met een klein niet onderdanig reutje, en daarmee heb ik de meeste vervelende hond/hond ervaringen gehad toen. Nu woon ik in de randstad, met twee hele inschikkelijke teven (waarvan 1 van een redelijk formaat), en heb maar zeer zelden echt een probleem met een andere hond. Alleen honden die echt grijpen zou ik nu problemen mee hebben, verder zijn buurters geen probleem. Mijn reutje pikte geen andere buurtende reu als hij aangelijnd was :schrik:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ja tuurlijk ligt het eraan wat voor honden je zelf hebt. Toen ik met Moritz liep, die leuk en lief met iedere hond was, maakte
het me ook geen bal uit als er een onstuimige labrador aan kwam rennen :wink:

Nu loop ik met Kaya die niet van opdringerige honden houdt en met Puchu die al boos wordt bij de lucht van een reu en dan
probeer je dus wel alles te ontwijken en als er dan wat op je afgestoven komt, ben je niet blij.
Afbeelding
A good dog never dies...

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn ene teef, gilly, houdt ook niet van opdringerige honden en als ze los is mag ze van mij de opdringerige hond afsnauwen. maar ze weet ook dat als ze aan de lijn zit er niet gegald wordt.
bij mij in de buurt wonen ook onopgevoede honden maar ook met hun heb ik geen probleem. ik denk omdat ik gewoon doorloop en niet stil ga staan en uitstraal dat ze niet bij mij en de honden in buurt moeten komen.
ik ga echt geen ene hond ontlopen of ontwijken.
ellen
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

tollerlover schreef:mijn ene teef, gilly, houdt ook niet van opdringerige honden en als ze los is mag ze van mij de opdringerige hond afsnauwen. maar ze weet ook dat als ze aan de lijn zit er niet gegald wordt.
bij mij in de buurt wonen ook onopgevoede honden maar ook met hun heb ik geen probleem. ik denk omdat ik gewoon doorloop en niet stil ga staan en uitstraal dat ze niet bij mij en de honden in buurt moeten komen.
ellen
Als mijn hond alleen een snauw zou geven, dan zou ik er ook niet mee zitten. Echter als bij haar een kleinere hond of bv een pup ongeveer bovenop d'r springt, dan vrees ik voor (ernstige) gaten. Ik heb een Rottweiler teef en ze is niet erg zachtzinnig met corrigeren.
Ze is geen 'killer', maar corrigeert gewoon snoeihard, echt te hard en zeker voor bv een pup die te brutaal is. Nu moet een pup het allemaal leren, vast wel, maar liever niet van mijn hond.

Maar ze zal nooit uit zichzelf er op af denderen of gaan klieren. Het interesseert haar totaal niet die andere honden, op een zeer enkele reu na, vindt ze geen bal aan andere honden. Ze passeert ze kalm, geen enkel probleem.
Het enige probleem is dus als andere honden op haar afdenderen of aan d'r kont willen snuffelen, dit pikt ze stomweg niet zoveel brutaliteit.
Afbeelding
A good dog never dies...

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Inderdaad zwaar frustrerend zeg :ugh: Ik vind dat jij keurig handelt hoor :ok:
Ik ben verhuisd van de Randstad naar de Flevopolder en het is inderdaad een groot verschil. Het is een verademing om in een buurt te lopen waar mensen in ieder geval bereid zijn rekening met elkaar te houden. Dat merk je bv al wanneer je op een gecombineerd wandel/fietspad loopt en de fietsers even bellen als ze naderen. Als jij dan de hond even naast je roept, krijg je een vriendelijk "bedankt". In de Randstad werd ik geregeld van het pad afgescheurd zonder waarschuwing en kon je een scheldpartij toe krijgen :roll:
Ook hier in het bos kom ik mensen tegen die volgens mij niet heel verstandig omgaan met losplopen en andere honden naderen, maar als ik mijn reu even aanlijn en bij me houd, zie ik toch meestal wel reactie en begrip en dat is heel prettig :ok: Als ze dan toch hun hond los laten lopen, is het risico ook voor hen. Maar Boyke maakt niet echt gaten en dat is wel een heel verschil natuurlijk. Dat zou ik -ook aangelijnd- niet op mijn geweten willen hebben, ook al is de andere eigenaar nog zo fout.
Sterkte met Hera's gezondheid. Het lijkt me heel naar te moeten zien hoe ze nog zoveel wil wat niet meer kan :roos:
Cash
Zeer actief

tollerlover schreef:mijn ene teef, gilly, houdt ook niet van opdringerige honden en als ze los is mag ze van mij de opdringerige hond afsnauwen. maar ze weet ook dat als ze aan de lijn zit er niet gegald wordt.
ellen
Wat moet ik nou met zo'n reactie?
Lees je uberhaupt de rest van dit topic wel? Want dan had je kunnen lezen dat mijn hond niet snauwt of alleen maar corrigeert. Mijn hond wil de andere hond dood hebben. En of dat nu een pup is of een volwassen hond maakt haar niks uit.
Als mijn hond eerlijk zou zijn , dan zou ik haar niet half ophangen, denk je niet?

En dan je 'bij mij wordt niet gegald aan de lijn' en 'ik straal wat uit'..... nou weet je, ik nodig je uit met Hera te gaan lopen dan. Het zijn van die vervelende dooddoeners.
Ik heb namelijk geen hond die van wat dan ook onder de indruk is. Ik heb een hond met een enorm kort lontje, een hond waarbij om ogenschijnlijk niks de vlam in de pan kan slaan. Een hond die iets niet 'half' doet maar ergens vol voor gaat en dus ook vol gaat om een andere hond dood te krijgen. Een hond waar dus afentoe wat stopjes in door kunnen slaan.
Ik snap dat dat moeilijk te begrijpen is voor sommige mensen maar het is toch echt zo.

En ergens begrijp ik dit soort reacties ook nog wel. Woopy (mijn buitenlandertje) hoef je maar met een boos oog aan te kijken en hij weet niet meer waar hij het zoeken moet. Als je maar wijst als hij iets stouts doet dan kruipt ie al over de grond.
Als ik allemaal van dat soort honden had gehad, dan begrijp ik idd dat mensne zeggen "nou bij mij flikken ze dat niet hoor" en "ik straal uit dat ze niet mogen kloten aan de lijn". Maar dan kom je dus bedrogen uit met een hond als Hera.
AfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

Nanna schreef:
Cash schreef: Hera kan gewoon weinig meer.
Apporteren, sloten in en uitspringen, zelfs zwemmen .... het kan gewoon bijna niet meer.
Is dit leven nog eerlijk voor haar?
Wat mij betreft niet. Niks mogen, en boos worden omdat je constant pijn hebt. Wat is dan nog de lol in het leven?
Als mens kun je je op de tv storten, of rebusjes gaan oplossen. Als hond mag je je frustraties weg gaan zitten kauwen en gaan zitten wachten tot je dood mag.
Klinkt heel hard, maar zo zie ik het wel.

edit: bij Charles kreeg ik bij de DA ook nog de optie aangeboden om hem met zware pijnstilling mee naar huis te nemen. Dat was uitstel van de executie geweest. Het leven was duidelijk niet meer leuk voor hem en dan moet je als eigenaar beslissingen durven nemen, in het belang van de hond.
Ja ik weet dat ook maar Hera heeft dus nog wel heel veel plezier. Het is niet dat ze alleen maar ligt te liggen in haar mand.
Het is dat ik haar beperk, anders zou ze iedere dag nog 20 km rennen, ravotten, apporteren e.d.
Maar pijn heeft ze wel, ondanks de pijnstilling.
Voor mijn gevoel zou ik op dit moment een gezonde hond in laten slapen. En dat zit mij dwars. Ondanks dat ik die poot zie....
AfbeeldingAfbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Hier de zelfde frustraties! Ook ik weet niet goed hoe ik daar mee om moet gaan. Ik dacht er over om hier in de buurt a4 blaadjes op te hangen om mensen er op te wijzen dat ze hun loslopende hond niet zo maar naar een aangelijnde hond kunnen laten lopen. Het gaat nu eventjes goed, maar er zal een moment zijn dat er een hond op haar afstormd. Ik zit al van alles te bedenken wat ik kan doen: snoepjes gooien om de hond af te leiden, waterpistool, deodorantflesje mee, of een zweep om ze uit de buurt te houden. De zweep overweeg ik serieus als die hondensnoepjes niet werken. Hoef ik ze niet perse te raken, als ze maar uit de buurt blijven. Het gaat alleen moeilijk als je ook je eigen hond in de hand moet houden.

Ik leef in elk geval met je mee, zeker omdat hera ook slecht ter been is. Zou speuren nog met haar gaan? Veel succes in elk geval en als je ooit een oplossing vindt laat het me weten!
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
Nanna schreef:
Cash schreef: Hera kan gewoon weinig meer.
Is dit leven nog eerlijk voor haar?
Wat mij betreft niet. Niks mogen, en boos worden omdat je constant pijn hebt. Wat is dan nog de lol in het leven?
Als mens kun je je op de tv storten, of rebusjes gaan oplossen. Als hond mag je je frustraties weg gaan zitten kauwen en gaan zitten wachten tot je dood mag.
Klinkt heel hard, maar zo zie ik het wel.

edit: bij Charles kreeg ik bij de DA ook nog de optie aangeboden om hem met zware pijnstilling mee naar huis te nemen. Dat was uitstel van de executie geweest. Het leven was duidelijk niet meer leuk voor hem en dan moet je als eigenaar beslissingen durven nemen, in het belang van de hond.
Ja ik weet dat ook maar Hera heeft dus nog wel heel veel plezier. Het is niet dat ze alleen maar ligt te liggen in haar mand.
Het is dat ik haar beperk, anders zou ze iedere dag nog 20 km rennen, ravotten, apporteren e.d.
Maar pijn heeft ze wel, ondanks de pijnstilling.
Voor mijn gevoel zou ik op dit moment een gezonde hond in laten slapen. En dat zit mij dwars. Ondanks dat ik die poot zie....
Moeilijk hoor Estelle en helemaal met zo'n karakter waarbij de kop zo gigantisch sterk is.
Het is schipperen tussen wat nog net kan (of net niet kan) met haar poot en wat haar geest niet compleet laat doordraaien. Soms denk ik ook weleens dat honden met zo'n karakter puur op wil doorgaan, terwijl het lijf/gewrichten echt verrot zijn.
Je zal het weten wanneer het zo ver is Estelle en je weet ook dat je het zal weten, nu zit je in zo'n moeilijk 'grijs gebied' en dat doet gewoon pijn :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik heb me in het verleden vaak afgevraagd of ik dan de enige was die dit soort ergernis en frustratie had (niet in het Westen maar 'gewoon' in een plattelandsstadje in het Oosten) en heb hier op het forum ook vaak het gevoel gekregen dat ik schromelijk overdreef en dat het toch niet bestond dat het er zo aan toe ging op veel plekken...
Helaas lees ik hier steeds vaker dat het schering en inslag is...
Een droevige constatering vind ik het...

Herkenbaar gevoel dus :roos:
Gelukkig gaat het hier al jaren relatief goed maar dat is vooral te danken aan mijn eigen inzet en die van mijn inmiddels ex.
Dan maar een tok, maar ik doe geen enkele moeite meer om beschaafd te zijn als iemand niet meteen actie onderneemt als ik vraag hun hond bij zich te houden.
Cash
Zeer actief

Caro. schreef: Moeilijk hoor Estelle en helemaal met zo'n karakter waarbij de kop zo gigantisch sterk is.
Het is schipperen tussen wat nog net kan (of net niet kan) met haar poot en wat haar geest niet compleet laat doordraaien. Soms denk ik ook weleens dat honden met zo'n karakter puur op wil doorgaan, terwijl het lijf/gewrichten echt verrot zijn.
Je zal het weten wanneer het zo ver is Estelle en je weet ook dat je het zal weten, nu zit je in zo'n moeilijk 'grijs gebied' en dat doet gewoon pijn :knuffel1:
Hera is ook gewoon heel hard. Ik weet nog na een operatie. Ze lag nog half onder zeil in de achterbak. Ik deed de klep open en schopte met mijn voet een stokje weg. Waarop ze half uit die auto donderd om dat stokje te kunnen pakken.... ze kon amper staan maar toch moest en zou ze dat stokje hebben.

Zo in huis zie/merk je niks aan haar. Je ziet het echt alleen als ze 'veel' gedaan heeft. Dan belast ze die ene poot nauwelijks en soms houdt ze hem dan ook een klein stukje van de grond. Op dat soort momenten denk ik dan "het is goed geweest" maar als ik haar dan later weer zie doen in huis en tijdens een wandeling....

Wat jij zegt over dat je weet wanneer het zover is, daar ben ik dus wat huiverig voor.
Met Ghaya was ik te laat. Die heeft een vreselijke laatste week gehad en dat zit nog altijd in mijn hoofd.
Met Hera ben ik dus bijv. bang dat ze er een keer doorheen klapt.....

Maar tjezus, het is wel Hera waar ik het over heb. Mijn alles.
AfbeeldingAfbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Dit soort situaties is dus ook de reden dat Ferro destijds jarenlang met een muilkorf heeft gelopen. Ik kon hem best bij andere honden weghouden maar andere honden niet altijd bij hem - en ik wist ook dat ik hem dan niet altijd tegen kon houden.
Heb wel eens meegemaakt dat ik netjes met hem liep in een niet-losloopgebied in het park en er twee iets te blije labpupjes (echt nog heel klein) zo onder mijn honden doorliepen. Had Ferro op de moment geen muilkorf omgehad had ik er eigenlijk niet aan kunnen doen als hij ze had willen pakken - ook door hoe snel het gebeurde. En ja, dan loop je netjes aangelijnd daar waar ze niet los mogen, maar er zijn teveel mensen die zich daar niets van aantrekken. En dat heb ik altijd de mensen verweten maar nooit de hond - dus ik vond ook niet dat die daar het slachtoffer van mocht worden (door het oplopen van gaten of erger). De muilkorf was er dus ter bescherming van honden van domme bazen, vooral.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Cash
Zeer actief

Ik heb een tijdje een muilkorf om gehad bij Hera maar dan heb ik een hond naast mij lopen die van stress niks meer doet en als een suffe hond al rillend naast mij loopt.
Weet je en dan denk ik, ik pas mij al zoveel aan, aan van die domme hondenbazen die alle regels maar aan hun laars lappen, ik loop al nooit in losloopgebieden, ontwijk loslopende honden, mijn hond staat goed onder apel etc etc en ik vertik het dan dus om ook nog mijn hond te muilkorfen als zij daar zo van in de stress raakt.
die hond levert al genoeg in zodat die losgeslagen honden hun gang kunnen gaan dus eigenlijk vind ik het ook wel goed zo.
Want dan zou mijn hond dus ook geen balletje of stokje meer kunnen dragen. Iets wat haar lust en haar leven is. Dan moet ik dat dus ook nog af gaan pakken. :(

Ik kan haar dus ook beletten te bijten, dat scheelt natuurlijk ook.
AfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Cash schreef:Als ze alleen zou snauwen zou ik haar niet omhoog hijsen en haar kop met 2 handen in bedwang houden.
Laat ik Hera gaan dan knalt ze er bovenop en is ze niet meer voor 'rede' vatbaar.
Zze maakt ook serieus flinke gaten.
En hoe lullig ik het ook voor Hera vind, ik laat niet een andere hond verwonden.
Veels te bang ook voor de consequenties.....

Waar ik mij gewoon dan ook boos over maak is dat ik mijn hond niet fatsoenlijk daar uit kan laten in een parkje omdat anderen te beroerd zijn zich aan de regels te houden. Of in ieder geval hun hond onder apel te hebben.
Ik moet dan maar zien waar ik mijn hond kan laten plassen/poepen.

In Zeeland had ik trouwens ook al een keer een halfuur staan wachten 's avonds eer ik met Hera buiten de tuin kon omdat ook daar iemand met 3 honden los liep die alle kanten opvlogen. Die vlogen dus overal de tuinen in, opritten op etc. Gewoon compleet losgeslagen. En dat moet dan maar kunnen.
Ik vind het van de zotte dat ik op zo'n moment dus maar gewoon moet wachten tot zo'n eikel weer binnen is.....
Hera is aangelijnd op zo'n moment, dan maar een paar gaten in die andere hond. Je kunt haar altijd nog wegtrekken zodat het niet uit de hand loopt. Kan die man lekker veterinaire kosten betalen en dan let hij in het vervolg wel op en dan leert die hond ook dat hij zich moet gedragen. Want in feite moest die hond gecorrigeerd worden in zijn gedrag; hij begon zomaar op jouw hond te rijden. En ik vind dat jouw hond dan het recht heeft om van zich af te bijten. Dus niet meer hond op hijsen, gewoon laten bijten. Je hebt haar aangelijnd en niemand kan jou iets maken. Ik denk dat dit de enige werkbare oplossing voor je is, want anders draait het er op uit dat jij nergens meer kunt komen en dat lakse hondeneigenaren die hun hond niet onder controle hebben overal weg mee weg komen. En dat vind ik de omgedraaide wereld.

Begrijp me goed, een hond heeft een andere hond niet te bijten. MAar een hond heeft ook niet zomaar op een andere hond te rijden! En mensen moeten hun hond gewoon ten alle tijde bij zich kunnen roepen en anders aan de lijn houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Arme Hera met haar HD :(

Wat ik niet snap, zijn die reacties met: ik zou de lijn laten vieren en laten afsnauwen. Oke, afsnauwen is één ding, maar als Hera ernstige gaten maakt, dan vind ik dat TS echt prima heeft gereageerd, ook al was het voor Hera niet leuk. Beter dit, dan dat zij haar hond laat 'bijten' en Hera dan 'de gebeten hond is', omdat ze is uitgevallen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Madison schreef:Arme Hera met haar HD :(

Wat ik niet snap, zijn die reacties met: ik zou de lijn laten vieren en laten afsnauwen. Oke, afsnauwen is één ding, maar als Hera ernstige gaten maakt, dan vind ik dat TS echt prima heeft gereageerd, ook al was het voor Hera niet leuk. Beter dit, dan dat zij haar hond laat 'bijten' en Hera dan 'de gebeten hond is', omdat ze is uitgevallen.
Ik vind dat niet eerlijk naar Hera toe. Ze heeft toch het recht om voor zichzelf op te komen? En in dit geval was dit hard nodig! Een hond die gaat rijden mag gerust een hap krijgen. Moet ie zich maar gedragen. En anders zou zijn baas zo verstandig moeten zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

lieke schreef:
Nanna schreef:
Bas Rouge schreef: Ga maar gauw weer lekker naar het Noorden, veel beter voor je bloeddruk.
Of naar het Zuiden, want ik heb hier feitelijk nooit last van asobazen. Ja, een doodenkele keer maar dat houd je toch. Maar verreweg de meeste hondenbazen alhier, daar is prima mee te communiceren.

In het oosten des lands is het ook prima vertoeven voor honden en hondenbazen, hoor. :wink:

Ik lees wel eens verhalen waar ik me echt over verbaas. Ik maak dat echt zelden tot nooit mee. Rare mensen daar in de randstad :denken: .
ik heb juist hier in Velp en omgeving genoeg nare dingen meegemaakt. op het rozendaalse veld bijvoorbeeld dat mensen de honden maar laten gaan, rustig een roedel van 5 of 6 honden Ragyo lieten opjagen. uitlaatservices die patsende reuen grommend en borstelend op hem af laten gaan die 3x zo groot zijn als hij. of hier in de wijk een ruzie zoekende berner reu die nergens naar luistert loslaten waar het niet mag (ik durf na een aantal aanvaringen amper nog te lopen waar zij komen). en de bekende goldens/labs die "niets doen" maar wel er bovenop springen zonder kennnismaking vooraf. iemand die een uitvallende rottweiler naast de fiets niet kon houden en dan maar losliet enzovoort.
het scheelt wel veel waar je komt, de ene wijk of uitlaatplek is de andere niet. er is hier bijv 1 parkje daar ben ik nog nooit een nare hond of baas tegengekomen.
het scheelt voor mij wel heel veel dat ik nu alleen Ragyo nog heb, die triggert andere honden nu eenmaal amper en reageert ook zelf meestal goed in dit soort gevallen. maar met een moeilijke hond lopen was hier echt niet grappig soms.

maar ik zou een echt flink bijtende hond ook niet loslaten. kan me wel prima voorstellen hoe frustrerend dat is, zeker als je hond pijn krijgt door een ander zijn onachtzaamheid. ik weet niet of het nog uitmaakt iets te roepen wat echt grof is, zoals 'als ik haar laat gaan bijt ze je hond aan gort'?
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër

Ongelezen bericht door Kayltje »

iones schreef:
Madison schreef:Arme Hera met haar HD :(

Ik vind dat niet eerlijk naar Hera toe. Ze heeft toch het recht om voor zichzelf op te komen? En in dit geval was dit hard nodig! Een hond die gaat rijden mag gerust een hap krijgen. Moet ie zich maar gedragen. En anders zou zijn baas zo verstandig moeten zijn.
Maar, het is geen hap. Ik ken Hera toevallig, goed, en het gaat hier niet over een hap. Ze is in staat, als je haar niet zou stoppen, zo'n hond om te leggen. Hoe is dat nou niet duidelijk? Omdat een hond een stomme onvoorzichtige baas heeft verdiend hij niet de doodstraf.
Het is niet eerlijk naar Hera toe, natuurlijk niet. Maar het alternatief kan veel erger zijn.

We hebben het er al over gehad Estelle, het blijft sneu voor Hera en haar arme heupjes. Breng haar een volgende keer maar gewoon lekker hier, samen met die roemeen. Want domme mensen met plaat-voor-hun-kop-honden hou je toch :ugh:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”