Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frustrerend

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Frustrerend

Ongelezen bericht door Cash »

Ik was weer eens in het Westen bij mijn ouders.
Cash en Hera mee.
Nu waren we het merendeel van de tijd in hun vakantiehuisje in Zeeland met ruime omheinde tuin.
Maar de laatste 3 dagen waren we thuis in het Westland.
En ja hoor. Dag 2 zie ik in de verte een labrador reu loslopen. Daar waar de hond niet los mag.
Die rue was ik de vorige dag met Cash ook al tegengekomen. Toen kwam hij op ons afgestormd. Nu kan dat met Cash allemaal prima. Die doet verder niks.
Nu liep ik met Hera en dan kan dat dus niet.
Ik zie dus die hond en besluit om om te draaien en terug te lopen (waarheen mag joost weten want daar is verder geen andere plek waar ze zou kunnen plassen) maar de hond had ons al in de smiezen en ja hoor, natuurlijk kwam hij op ons af stormen.

Ik hijs Hera direct de lucht in want natuurlijk werd ze woest. Ik roep naar de eigenaar "dit gaat niet goed!" maar uiteraard krijg ik een antwoord "hij doet niks hoor" "nee eikel, maar die van mij wel". :gvd:
Krijg je nog een reactie "nou laat haar maar even van zich afsnauwen hoor dan leert hij het misschien!" :roll:
Hera moet ik ondertussen in bedwang houden want die reu staat intussen met zijn dikke gok dr kont te besnuffelen.
Meneer van de hond nog altijd geen haast. Waarop ik bozer word want je ziet toch verdomme dat ik niet voor jan lul mijn hond ophijs?
Nou ja en toen zag die dikke vette labrador zijn kans schoon en besloot heerlijk op Hera te gaan rijden.
Leuk he? je hond met zware HD, die half in de lucht gehijst staat en waar dan zo'n lekkere vette hond op gaat staan te raggen? :(
Ik vloek tegen die vent dat ie verdomme op moet schieten , dat mijn hond pijn in haar heupen heeft en dat zijn hond haar nu zeer doet. "ja ja rustig aan hoor ik kom eraan"..... :devil:

Ik kan op zo'n moment gewoon niks doen. Heb mijn beide handen nodig om te zorgn dat Hera niet kan bijten en daarbij ik kan gewoon zo'n hodn ook niet wegschoppen.
Maar naderhand was ik er wel wat treurig om hoor. En vooral boos.
ik hou mijn hond aan de lijn. Loop niet in drukke gebieden e.d. Hou met jan en alleman rekening, zorg dat mijn hond geen gaten kan maken en dan krijg je dit.

Ik zei al tegen mijn ouders "kan ik uberhaupt nog ergens gewoon mijn hond uitlaten hier?".
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Frustrerend

Ongelezen bericht door blondie »

Weet je, op die momenten laat ik de lijn wel vieren zodat de hond in ieder geval van zich af kan snauwen.
En deels omdat je merkt dat zo een hond dan inderdaad de boodschap van jouw hond wel begrijpt en oprot.
Op bepaalde momenten is het gewoon ook niet eerlijk t.o.v. de honden om ze te straffen (want zo zie ik het) voor het willen reageren op dominant gedrag van de andere hond.
En ik loop ook weg hoor, draai om of lijn aan. Ik wil ook niet dat er uitgevallen wordt aan de riem. Maar er zijn momenten dat in geval van opdringerigheid, aanval van een losse hond (op straat) dat ik vind dat mijn hond zijn gedachte daar over moet kunnen laten blijken. Ik laat niet los, ik laat niet twee honden ineens schieten omdat een ander zijn hond niet bij zich houdt begrijp me niet verkeerd. Maar ik merk wel dat als een losloper ineens komt en face en je een heel klein beetje je hond zelf laat zien wat hij of zij ervan vind dat de ander eigenlijk wel omkeert (of niet :ugh: ). Je hebt de lijn eraan en een beetje hond begrijpt de houding van Hera wel.
Anderzijds weet ik niet wat je reactie met Cash was toen de lab aan kwam, als je dat liet gaan snap ik wel dat die meneer jou ziet en nu ook gewoon de hond laat gaan. Het is ook verwarrend voor mensen dat een eigenaar bij de ene hond hond kennismaking niet moeilijk doet en bij een ander wel natuurlijk :D
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nou ik zou daar niet zo opgefokt over doen, en gewoon de lijn laten vieren. laat Hera dan maar even. dan wordt die labrador misschien gebeten. honden hebben een dikke vacht, en de labrador zal dan waarschijnlijk wel afstand nemen.

die labrador loopt los, en die eigenaar kan het niks schelen.

of eet Hera zo een hele labrador meteen op?

door je hond omhoog te trekken, kan er helemaal niet meer gecommuniceerd worden. dus tenzij je hond in 1 bijt een labrador in tweeen kan splitsen, zou ik toch de lijn laten vieren hoor.

even naam gecorrigeerd :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Emma op 11 mei 2011 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

oh en ik snap zeker de frustratie, ik heb in Zeeland heerlijk relaxed gelopen en mensen tegengekomen die wel degelijk even aanlijnen als je aan komt lopen met aangelijnde honden of ook de honden bij zich roepen als ze zien dat jij dat ook doet, heerlijk in de tuin gezeten ook :tongue:
En hier is het gewoon weer wat drukker en zijn de mensen wat nonchalanter, tot het fout gaat ook al doe je zo je "best" om het netjes te doen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Emma schreef: laat whera dan maar even.
:F: :tongue:

Dat is behoorlijk frusterend :ugh: wat zou er gebeuren als je Hera's lijn laat vieren? Maakt ze meteen gaten?
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Emma schreef:nou ik zou daar niet zo opgefokt over doen, en gewoon de lijn laten vieren. laat whera dan maar even. dan wordt die labrador misschien gebeten. honden hebben een dikke vacht, en de labrador zal dan waarschijnlijk wel afstand nemen.

of eet Whera zo een hele labrador meteen op?

door je hond omhoog te trekken, kan er helemaal niet meer gecommuniceerd worden. dus tenzij je hond in 1 bijt een labrador in tweeen kan splitsen, zou ik toch de lijn laten vieren hoor.
Ja die valse Whera ook, muilkorven die hap :pffff: :LOL:
Sorry, kon het niet laten :tongue:

Ik zou ook snel geneigd zijn om de lijn te laten vieren, maar volgens mij maakt Hera dan gehakt van de labrador.
Kan me voorstellen dat je dat liever niet hebt maar wat je wel zou kunnen doen weet ik niet :U: Als je haar in de houdgreep moet houden kun je ook niet zoveel natuurlijk.
blondie
Zeer actief

alm@ schreef:
Emma schreef: laat whera dan maar even.
:F: :tongue:

Dat is behoorlijk frusterend :ugh: wat zou er gebeuren als je Hera's lijn laat vieren? Maakt ze meteen gaten?
Oh hahaha dat valt me nu pas op :LOL:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Emma schreef:nou ik zou daar niet zo opgefokt over doen, en gewoon de lijn laten vieren. laat whera dan maar even. dan wordt die labrador misschien gebeten. honden hebben een dikke vacht, en de labrador zal dan waarschijnlijk wel afstand nemen.

.
:LOL: :LOL: :LOL:

Frustrerend Estelle,ik gaf Orson toen hij ouder was en ik wist hoe hij dat deed er ook de ruimte voor.
Tenminste in dit soort gevallen bij echte agressie ,wat gelukig zelden voorkwam, liet ik het hem niet regelen.
Het was altijd effectief en de uitkomst was veelal dat mensen veel harder konden lopen dan ik eerst gedacht had :F:
Cash
Zeer actief

Als ze alleen zou snauwen zou ik haar niet omhoog hijsen en haar kop met 2 handen in bedwang houden.
Laat ik Hera gaan dan knalt ze er bovenop en is ze niet meer voor 'rede' vatbaar.
Zze maakt ook serieus flinke gaten.
En hoe lullig ik het ook voor Hera vind, ik laat niet een andere hond verwonden.
Veels te bang ook voor de consequenties.....

Waar ik mij gewoon dan ook boos over maak is dat ik mijn hond niet fatsoenlijk daar uit kan laten in een parkje omdat anderen te beroerd zijn zich aan de regels te houden. Of in ieder geval hun hond onder apel te hebben.
Ik moet dan maar zien waar ik mijn hond kan laten plassen/poepen.

In Zeeland had ik trouwens ook al een keer een halfuur staan wachten 's avonds eer ik met Hera buiten de tuin kon omdat ook daar iemand met 3 honden los liep die alle kanten opvlogen. Die vlogen dus overal de tuinen in, opritten op etc. Gewoon compleet losgeslagen. En dat moet dan maar kunnen.
Ik vind het van de zotte dat ik op zo'n moment dus maar gewoon moet wachten tot zo'n eikel weer binnen is.....
AfbeeldingAfbeelding
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Tja ik had in dit geval ook het advies van de baas opgevolgd: 'zelf laten uitzoeken' in dit geval dan maar met gaten :U:

En niet te veel inzitten over consequenties, hij geeft toch duidelijk zelf dat advies. En zo een dikke lab met die vacht voordat daar echt gaten inzitten...... Maar ik snap je frustratie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, het is hopeloos, ik weet er alles van...

Vorige week ook een jonge labrador (het zijn toch echt meestal de labradors) van zo'n 6 maanden, die regelrecht op Kaya af kwam rennen.
Ondanks een brul 'roep je hond, dit gaat niet goed', kwam er geen enkele reactie.

Ik laat Kaya gaan aan de riem zolang die hond nog een stukje van haar af is en meestal - meestal - snappen de honden de flinke grom van Kaya wel. Op het moment dat de hond echt heel vlakbij is, zal ik Kaya ook op moeten hijsen, maar sinds ik ervoor gekozen heb haar in eerste instantie even te laten gaan, komt dit veel minder voor.

Overigens 'leuk detail': toen ik Kaya even liet grommen richting de jonge Labrador, stonden mensen in de tuin te praten 'jee zeg, wat een gevaarlijke hond, pfff, was is die boos zeg!' met een zeer afkeurend gezicht.
Geen woord over dat er gewoon in aanlijngebied een hond op haar afgestormd komt, geen woord over een eigenaar die mijlenver weg is en niet reageert op mijn geroep.... nee, mijn hond is weer de valse kuthond :roll:

Welkom in het westen... :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sarah5 schreef:Tja ik had in dit geval ook het advies van de baas opgevolgd: 'zelf laten uitzoeken' in dit geval dan maar met gaten :U:

En niet te veel inzitten over consequenties, hij geeft toch duidelijk zelf dat advies. En zo een dikke lab met die vacht voordat daar echt gaten inzitten...... Maar ik snap je frustratie
Vergis je niet, ik denk dat Hera de hond (bijna) killed, die zou ik niets zelf uit laten zoeken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ha,ha. verwarrend al die forumnamen.

ik dacht dat Whera (i,pv Hera) de hond was. maar ik heb al een paar Baco`s op. ik moet maar even niet meer drinken :oeps:
blondie
Zeer actief

[quote="Cash"]Als ze alleen zou snauwen zou ik haar niet omhoog hijsen en haar kop met 2 handen in bedwang houden.
Laat ik Hera gaan dan knalt ze er bovenop en is ze niet meer voor 'rede' vatbaar.
[quote]
Maar je hebt haar toch aan de lijn? In een circel om jou heen mag ze toch best haar houding aan kunnen geven?
Ik heb meerdere keren met mijn aangelijnde honden losse honden die met niet zo vriendelijke bedoelingen aankwamen toch wat meer riem moeten geven omdat die beesten zelf mot zochten, ik loop er dan ook met twee. Heb geen lijn losgelaten en de terror werd afgesnauwd en ging, of werd in zijn nek gepakt en tsjenkte waarop werd losgelaten en de hond wegvluchtte.
De keren dat ik doorliep met een aanvallende hond achter ons had mijn reu een jaap in zijn poot, had voorkomen kunnen worden als ik had blijven staan denk ik.
Cash
Zeer actief

blondie schreef:
Cash schreef:Als ze alleen zou snauwen zou ik haar niet omhoog hijsen en haar kop met 2 handen in bedwang houden.
Maar je hebt haar toch aan de lijn? In een circel om jou heen mag ze toch best haar houding aan kunnen geven?
Ik heb meerdere keren met mijn aangelijnde honden losse honden die met niet zo vriendelijke bedoelingen aankwamen toch wat meer riem moeten geven omdat die beesten zelf mot zochten, ik loop er dan ook met twee. Heb geen lijn losgelaten en de terror werd afgesnauwd en ging, of werd in zijn nek gepakt en tsjenkte waarop werd losgelaten en de hond wegvluchtte.
De keren dat ik doorliep met een aanvallende hond achter ons had mijn reu een jaap in zijn poot, had voorkomen kunnen worden als ik had blijven staan denk ik.
Hera laat niet los. Als Hera bijt, krijgt ze een waas voor haar ogen en moet je haar eraf zien te krijgen. Zelfs bij onze eigen honden komt dat een enkele keer zelfs voor. hera is geen eerlijke hond die stopt als de andere hond piept of op zijn rug gaat liggen.
Ik snap wel dat je dit advies geeft hoor maar echt, dan ken je Hera niet. Hera gaat voor de kill. Dat is geen hond die je even wat lijn kunt geven om haar punt duidelijk te maken. Dat kan ze niet, ze kan geen punt duidelijk maken want het enige wat ze wil is de andere hond dood hebben.
AfbeeldingAfbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Denise. schreef:
Emma schreef:nou ik zou daar niet zo opgefokt over doen, en gewoon de lijn laten vieren. laat whera dan maar even. dan wordt die labrador misschien gebeten.

of eet Whera zo een hele labrador meteen op?
Ja die valse Whera ook, muilkorven die hap :pffff: :LOL:
Sorry, kon het niet laten :tongue:
Zie ik er zo hongerig uit dan :LOL: :LOL:
Ik bijt niet, eet ook niet zoveel vlees :engel:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Cash
Zeer actief

Caro. schreef:Ja, het is hopeloos, ik weet er alles van...

Vorige week ook een jonge labrador (het zijn toch echt meestal de labradors) van zo'n 6 maanden, die regelrecht op Kaya af kwam rennen.
Ondanks een brul 'roep je hond, dit gaat niet goed', kwam er geen enkele reactie.

Ik laat Kaya gaan aan de riem zolang die hond nog een stukje van haar af is en meestal - meestal - snappen de honden de flinke grom van Kaya wel. Op het moment dat de hond echt heel vlakbij is, zal ik Kaya ook op moeten hijsen, maar sinds ik ervoor gekozen heb haar in eerste instantie even te laten gaan, komt dit veel minder voor.

Overigens 'leuk detail': toen ik Kaya even liet grommen richting de jonge Labrador, stonden mensen in de tuin te praten 'jee zeg, wat een gevaarlijke hond, pfff, was is die boos zeg!' met een zeer afkeurend gezicht.
Geen woord over dat er gewoon in aanlijngebied een hond op haar afgestormd komt, geen woord over een eigenaar die mijlenver weg is en niet reageert op mijn geroep.... nee, mijn hond is weer de valse kuthond :roll:

Welkom in het westen... :ugh:
Dat is dus de pest he. Mijn hond heeft het gedaan en is die valse kut herder.
Maar voorlopig ben ik degene die zich soms in allerlei bochten moet wringen zodat andermans honden geen gaten oplopen.

Ik heb dat hier trouwens vrijwel nooit hoor. Dit soort dingen. Vorig jaar toevallig 2x in 2 weken tijd. Maar daarvoor nooit iets aan de hand gehad. Mensen hier doen hun honden netjes aan de lijn als ik eraan kom, ookal kennen ze me niet.

Wat ik ook niet snap he.
Ik liep later ook weer met Cash. Komt er om een hoek een intacte ridgeback reu aan. We liepen dus al bijna tegen elkaar aan. Cash aan de lijn en die zal het allemaal wel. Die valt niet uit, doet normaal e.d.
Deze vrouw moest snel haar hond bij zich roepen (ik bleef uit voorzorg al stilstaan), beet haar nog bijna in dr klauwen omdat het hem niet aanstond dat ze hem aan de lijn ging doen en daarna liep die hond op hoge poten en flink grommend langs ons heen.
Vraagt ze "is het een teef?" "uh nee een intacte reu" zegt ze "oh dan is he tmaar goed dat ik hem vast heb nu want dat vind ie nooit zo leuk, intacte andere reuen". :O:
Ik snap dat dus werkelijk niet als je zo'n hond hebt hoor. Dat je zo'n hond gewoon doodleuk los laat lopen.
Dan doe ik er dus alles aan om Cash sociaal te houden. Gevochten heeft hij nog nooit e.d.
En dan krijg je dit soort dingen.
AfbeeldingAfbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou wat met de riem gaan zwaaien en karate bewegingen maken om afstand te houden. Desnoods krijs je er hysterisch bij : HEEEEEEELP HEEEEEEEEEEEELP ik ben bang voor labradors haal dat beest weg!! NU!!!!
Vaak komen ze dan wel wat sneller.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Ik zou wat met de riem gaan zwaaien en karate bewegingen maken om afstand te houden. Desnoods krijs je er hysterisch bij : HEEEEEEELP HEEEEEEEEEEEELP ik ben bang voor labradors haal dat beest weg!! NU!!!!
Vaak komen ze dan wel wat sneller.
De pest is dan alleen, dat je je eigen hond ook opfokt :wink:

Overigens heb ik laatst wel gedreigd echt... in de polder kom ik bijna nooit iemand tegen, maar in een aantal maanden tijd was ik 3 keer iemand met 2 flatcoats tegengekomen.
De eerste keer dook één van de twee direct bovenop Kaya (ik stond helemaal op een oprit van een boerderij, van de weg af, uit het zicht met aangelijnde Kaya) maar nee, zij liet haar hond gaan en de reu dook direct bovenop Kaya. Dit was voor het eerst in haar leven dat überhaupt een hond dit durfde en ze was zo verbouwereerd dat ze een keurige correctie gaf. Afijn, in conclaaf met de vrouw. Doet er verder niet toe.
De keer erna, hoppa reu bovenop Puchu.
En laatst weer.... reu rende op (aangelijnde) Puchu af en dook er potverdorie weer bovenop.
Nu doe ik mijn uiterste best om Puchu honden te laten negeren, omdat hij reuen gewoon niet moet en dan gebeurt dit me keer op keer :devil:

Dus de laatste keer heb ik gedreigd, praten helpt dus blijkbaar niet en ik heb nu gezegd 'dit is gvd de 3e keer en ook de laatste keer: de volgende keer laat ik mijn Rottweiler los, heb je dat begrepen?' :S: :S: :S:

Achteraf voelde ik me een beetje stom met m'n 'mijn Rottweiler', maar ik wist ook niet meer wat te doen en ik sta daar als een debiel Puchu onder controle te houden en af te leiden en keihard te werken aan hem en dan komt die debiel weer langs en doet niet de minste moeite om haar honden ook even aan te lijnen.
Afbeelding
A good dog never dies...

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Heel soms overweeg ik om in dergelijke situaties te roepen:

mijn hond heeft schurft

of

mijn hond bijt de uwe dood

maar of dat echt het gwenste resultaat heeft? ;-(

Suzanne
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Het is ongelofelijk maar aan de orde van de dag, ik herken het helemaal. Ik heb echt een grote cultuurshock ondergaan toen ik van het Noorden naar het Westen verhuisde. Nou zijn de meeste hondenbazen al geen grote lichten als het gaat om het begeleiden van hun honden maar in het Westen komt daar ook nog een desinteresse bij waar je naar van wordt.

Het is niet voor niets dat ik na jaren en jaren gedacht te hebben dat ik hier toch verdorie ook gewoon in park, strand en de wijk kon lopen zonder me in honderdduizend bochten te moeten wringen om aso bazen met hun losgeslagen honden te ontwijken, sinds een jaar of wat sla ik geen pies- en poeprondje over waarbij ik niet de auto pak om naar een plek te rijden waarvan ik weet dat de kans op dolle honden en nitwitbazen heel klein is. Die frustratie kost me zo ellendig veel energie en doet ook mijn honden geen goed. Het leven in het Westen is al stressvol zat, de wandelingen met de honden wil ik in pais en vree doen en het milieu en dieselkosten ten spijt, ik bespaar me graag de stress van het anticiperen op ongeinteresseerde egocentrische zakkenwassers.
Ik heb geen bijters maar wel een heel oud kwetsbaar hondje die ik graag wil behoeden voor omwalshonden en twee herders die best stevig uit de hoek kunnen komen. Ik wil dus niet zonder meer maar met alle honden contact.

Ga maar gauw weer lekker naar het Noorden, veel beter voor je bloeddruk.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Emma schreef:nou ik zou daar niet zo opgefokt over doen, en gewoon de lijn laten vieren. laat Hera dan maar even. dan wordt die labrador misschien gebeten. honden hebben een dikke vacht, en de labrador zal dan waarschijnlijk wel afstand nemen.

of eet Hera zo een hele labrador meteen op?

even naam gecorrigeerd :mrgreen:

jij bent echt niet helemaal lekker volgens mij.

dus estelle moet hera maar laten bijten? een bijtervaring geven en hera over de zeik laten gaan, schade toe laten brengen aan die andere hond?

no way.

super opgelost estelle. en enorm klote dat mensen het niet snappen. je ziet het hier op het forum ook. iemand zegt dat er weinig losloopgebieden zijn en iedereen roept dat die er meer dan genoeg zijn en in andere topics zegt iedereen heel makkelijk zijn hond in aanlijngebieden los te laten.

bah!

hoe is het met hera? heeft ze pijn?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik voel met je mee, ik weet hoe het gaat soms :vaag:
ik hoop dat ze niet teveel last heeft :roos:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ja, welkom in het wildeWesten. :blauwoog: :hmmm: :blauwoog:
Ik hoop dat je honden er verder goed door zijn gekomen :roos:

Lil mag tegenwoordig niet meer vooruit sukkelen, voor elke hoek moet ze terug (voor het geval dat er weer een losse hond opknalt).
Ik ga met Lil en mijn pupje, wandelen "aanlijngebied", fietspad zelfs, ik zet pup op de grond om de eerste vrije natuur op te snuiven.
En prompt worden er achter mij, 2 naast de fiets lopende herders losgehaakt...dat was beter volgens hun vrouwtje :mep: krijg de.. :gvd:

Ja, aso-gedrag alom en hij doet niets hoor (lees hij luistert gewoon niet)!!!!

Ik snauw dus af, zeg dat Lil ze opvreet :goeie: moet ik ze eraf trekken geef ik bij grote honden een zet na en de baas kan die ook krijgen.
Ik probeer zo veilig mogelijk te lopen, met overzicht en uitwijk mogelijkheden etc., maar leuk af en toe? Echt niet!

Ik weet wel rustigere wandeltijden maar soms :jank: :jank: weten de klieren dat ook :kotz:
Zo ook wat frustratie van mij eruit, lucht wel op zeg.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zweer erbij; hard roepen dat je hond besmettelijke schurft heeft. moet je zien hoe hard ze dan aan komen rennen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
Bas Rouge schreef: Ga maar gauw weer lekker naar het Noorden, veel beter voor je bloeddruk.
Of naar het Zuiden, want ik heb hier feitelijk nooit last van asobazen. Ja, een doodenkele keer maar dat houd je toch. Maar verreweg de meeste hondenbazen alhier, daar is prima mee te communiceren.

In het oosten des lands is het ook prima vertoeven voor honden en hondenbazen, hoor. :wink:

Ik lees wel eens verhalen waar ik me echt over verbaas. Ik maak dat echt zelden tot nooit mee. Rare mensen daar in de randstad :denken: .
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Heel vervelend, ik kan je reactie goed begrijpen! En inderdaad, je moet Hera niet haar 'gang laten gaan'.. Daar wordt het niks beter op. Ik vind dat je zo goed gehandeld hebt, want ik denk niet dat je nog veel meer kunt doen.
Maar misschien wat 'harder' handelen toch de volgende keer, meer dreigen zodat ze wat sneller komen.. klinkt heel suf, maar liever een dreiging meer dan een hond die de andere hond opvreet.. :ok:
Cash
Zeer actief

lieke schreef:
Nanna schreef:
Bas Rouge schreef: Ga maar gauw weer lekker naar het Noorden, veel beter voor je bloeddruk.
Of naar het Zuiden, want ik heb hier feitelijk nooit last van asobazen. Ja, een doodenkele keer maar dat houd je toch. Maar verreweg de meeste hondenbazen alhier, daar is prima mee te communiceren.

In het oosten des lands is het ook prima vertoeven voor honden en hondenbazen, hoor. :wink:

Ik lees wel eens verhalen waar ik me echt over verbaas. Ik maak dat echt zelden tot nooit mee. Rare mensen daar in de randstad :denken: .
Nou ik lees dus ook vaak zat verhalen hier waarvan ik denk "hoe is het mogelijk" omdat ik mij geowon niet voor kan stellen dat zoiets gebeurd.
Maar ik maak het dus bij mijn ouders gewoon zelf mee.
Op dat recreatiepark ook. Het is notabene de beheerder die zijn honden daar als losgeslagen projectielen de tuin uit laat schieten....
Ohja en de volgende morgen sprak hij mij aan. Of ik die avond net ging uitlaten of al klaar was met uitlaten. Ik leg hem uit dat mijn hond agressief is. En dan krijg ik dus een reactie van "oh zo, nou als ze 1 van mijn honden wat doet is ze aan de beurt en goed ook!". Ik heb toen ook gezegd dat loslopende honden niet zijn toegestaan op het park en dat ik degene ben die zich aan de regels houdt maar vervolgens wel een halfuur kan gaan staan wachten eer ik veilig en wel onze tuin uit kan omdat zijn honden als gekken los rond rennen. Hoeveel idioter het moest gaan worden?
Kreeg ik een vage 'sorry'. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Het is ongelofelijk maar aan de orde van de dag, ik herken het helemaal. Ik heb echt een grote cultuurshock ondergaan toen ik van het Noorden naar het Westen verhuisde. Nou zijn de meeste hondenbazen al geen grote lichten als het gaat om het begeleiden van hun honden maar in het Westen komt daar ook nog een desinteresse bij waar je naar van wordt.

Het is niet voor niets dat ik na jaren en jaren gedacht te hebben dat ik hier toch verdorie ook gewoon in park, strand en de wijk kon lopen zonder me in honderdduizend bochten te moeten wringen om aso bazen met hun losgeslagen honden te ontwijken, sinds een jaar of wat sla ik geen pies- en poeprondje over waarbij ik niet de auto pak om naar een plek te rijden waarvan ik weet dat de kans op dolle honden en nitwitbazen heel klein is. Die frustratie kost me zo ellendig veel energie en doet ook mijn honden geen goed. Het leven in het Westen is al stressvol zat, de wandelingen met de honden wil ik in pais en vree doen en het milieu en dieselkosten ten spijt, ik bespaar me graag de stress van het anticiperen op ongeinteresseerde egocentrische zakkenwassers.
Ik heb geen bijters maar wel een heel oud kwetsbaar hondje die ik graag wil behoeden voor omwalshonden en twee herders die best stevig uit de hoek kunnen komen. Ik wil dus niet zonder meer maar met alle honden contact.

Ga maar gauw weer lekker naar het Noorden, veel beter voor je bloeddruk.
Het is idd ook grotendeels desinteresse.
Bij mijn ouders ook. Dat zijn vrijwel allemaal van die honden die 3x per dag een rondje door dat park lopen. En daar mogen ze dan los zodat ze tenminste nog een beetje hun poten kunnen strekken.
Ik vind het allemaal prima hoor maar heb ze dan wel goed luisterend.

Hier in de buurt is het gewoon heel anders.
Waar ik bijv. hier vlakbij huis de honden altijd snel laat plassen staan een 5- tal woningen. Bij 2 woningen horen honden.
De meneer van de ene woning kwam er net wonen en zijn jack pukkel schoot op ons af want die liep los op het erfje.
Gelijk uitgelegd hoe en wat. Sindsdien loopt zijn hond nooit meer los. Hij heeft ook een mooi hekwerk om zijn tuin geplaatst nu. Ik maak regelmatig met hem een praatje en hij vond het gewoon zelf asociaal dat zijn hond overal maar op af vloog.
Bij het andere huis een jachthond. Die komt niet van het erf af maar toch gaan ze voor mijn geruststelling altijd even bij hem staan als ik eraan kom met Hera. Of ze sturen hem naar binnen.
Weet je, en dan denk ik ; tuurlijk heb ik die 'rothond' en is het mijn probleem maar het is zo fijn als mensen een beetje rekening met je willen houden.

Ik heb hier in de buurt met vrijwl alle hondenbazen goed contact, ondanks Hera dus. We houden keurig met elkaar rekening en natuurlijk gaat het ook dan weleens een keer fout maar dan ben ik degene die zijn hond omhoog hijst en niet gelijk de andere hond gaat slaan/schoppen e.d.

en dan denk ik; waarom kan dat hier nu wel en bij mijn ouders niet?
AfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

massam schreef:hoe is het met hera? heeft ze pijn?
Hera kan gewoon weinig meer.
Ze heeft bij het minste of geringste pijn aan haar ene poot.
Het enige wat ik nog doe zijn wandelingen aan de lijn.
Apporteren, sloten in en uitspringen, zelfs zwemmen .... het kan gewoon bijna niet meer.
Ik rij regelmatig naar een industrieterrein toe, waar ze dan toch los mag lopen om toch wat te rennen.
Ze krijgt ook dagelijks pijnstilling.
Misschien reageer ik ook wel overdreven maar dat komt ook omdat ik niet weet wat ik nou met haar moet.
Is dit leven nog eerlijk voor haar? Ze wil zoveel. In haar koppie is ze nog een hond van 9 maanden die ieder moment van de dag wil werken, die smeekt om haar balletje te gooien en die hysterische blij kan worden van het springen in een sloot.
Doordat ze nog maar zo weinig doet is ze ook weer een stuk bozer geworden. Het uitvallen naar andere honden is weer helemaal terug terwijl dat juist zo goed ging.
Ze kan haar ei slecht kwijt.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”