Cash en Hera mee.
Nu waren we het merendeel van de tijd in hun vakantiehuisje in Zeeland met ruime omheinde tuin.
Maar de laatste 3 dagen waren we thuis in het Westland.
En ja hoor. Dag 2 zie ik in de verte een labrador reu loslopen. Daar waar de hond niet los mag.
Die rue was ik de vorige dag met Cash ook al tegengekomen. Toen kwam hij op ons afgestormd. Nu kan dat met Cash allemaal prima. Die doet verder niks.
Nu liep ik met Hera en dan kan dat dus niet.
Ik zie dus die hond en besluit om om te draaien en terug te lopen (waarheen mag joost weten want daar is verder geen andere plek waar ze zou kunnen plassen) maar de hond had ons al in de smiezen en ja hoor, natuurlijk kwam hij op ons af stormen.
Ik hijs Hera direct de lucht in want natuurlijk werd ze woest. Ik roep naar de eigenaar "dit gaat niet goed!" maar uiteraard krijg ik een antwoord "hij doet niks hoor" "nee eikel, maar die van mij wel".
Krijg je nog een reactie "nou laat haar maar even van zich afsnauwen hoor dan leert hij het misschien!"
Hera moet ik ondertussen in bedwang houden want die reu staat intussen met zijn dikke gok dr kont te besnuffelen.
Meneer van de hond nog altijd geen haast. Waarop ik bozer word want je ziet toch verdomme dat ik niet voor jan lul mijn hond ophijs?
Nou ja en toen zag die dikke vette labrador zijn kans schoon en besloot heerlijk op Hera te gaan rijden.
Leuk he? je hond met zware HD, die half in de lucht gehijst staat en waar dan zo'n lekkere vette hond op gaat staan te raggen?
Ik vloek tegen die vent dat ie verdomme op moet schieten , dat mijn hond pijn in haar heupen heeft en dat zijn hond haar nu zeer doet. "ja ja rustig aan hoor ik kom eraan".....
Ik kan op zo'n moment gewoon niks doen. Heb mijn beide handen nodig om te zorgn dat Hera niet kan bijten en daarbij ik kan gewoon zo'n hodn ook niet wegschoppen.
Maar naderhand was ik er wel wat treurig om hoor. En vooral boos.
ik hou mijn hond aan de lijn. Loop niet in drukke gebieden e.d. Hou met jan en alleman rekening, zorg dat mijn hond geen gaten kan maken en dan krijg je dit.
Ik zei al tegen mijn ouders "kan ik uberhaupt nog ergens gewoon mijn hond uitlaten hier?".